Diskusjon uke 31

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
09.08.2022 kl 11:48
Slettet bruker
RECSI 01.08.2022 kl 09:12 109640

Ny måned. RECsi er i forhandlinger med diverse aktører om langtidskontrakter fra produksjon i ML. Mange venter nyheter i løpet av måneden. Time will show.

Sist uke sluttet med en helomvending fra Manchin - og avstemning av en gigantisk støttepakke til grønn omstilling skjer sannsynligvis denne uken eller neste.


Redigert 09.08.2022 kl 11:48 Du må logge inn for å svare
Spydspissen
06.08.2022 kl 15:21 5174

Realistisk sett, kan det hende dette blir forsøvet noe frem i tid dersom dette endrer en del forutsetninger i forhandlingene som er gjort til nå.
Slettet bruker
06.08.2022 kl 15:17 5139

Slettet bruker skrev Tidens signering😂😂
Får håpe Hegnar benytter prøvetid klausuen🤣
Småplukker
06.08.2022 kl 15:13 5098

Skremmende mye helt åpenbare faktafeil. "Kan ikke tenke meg at det stemmer" svarte Molnes da intervjuer påpekte at fornybart produserer mer energi enn kull i USA nå. Et av flere pinlige eksempler.
Helt annet spørsmål: Sa ikke May i samtalen med Uchi, at avtalen med Hanwha skulle være ferdig i løpet av august? Vil klimagodbitene i Inflation Reduction Act endre på denne tidslinjen kanskje?
Slettet bruker
06.08.2022 kl 15:06 5117

Tidens signering😂😂
Slettet bruker
06.08.2022 kl 15:04 5084

Les Morgan Kane's tråd. Godt oppsummert. Det FA og Molnes har sagt og skrevet er så fordummende pinlig at jeg er helt målløs. Dette er nyskapende grensesprengende idioti. I sin unnskyldning bekreftes galskapen. Kan ikke finne annen unnskylding enn at mannen er mentalt og moralsk mindre utstyrt og blir kynisk brukt av en sjalu redaktør. Veldig pinlig dette, uff uff..
Slettet bruker
06.08.2022 kl 14:28 5136

Jeg våknet i dag til advarsler om to innlegg som hadde for lange sitater fra utenlandske nettsider, med krav om å redigere ned. Fair enough. Men har aldri fått slike advarsler før, man kan jo stusse over timingen.
Spydspissen
06.08.2022 kl 14:26 5132

Ja, han begynte jo der for en mnd siden, som han har påpekt selv
marked1
06.08.2022 kl 13:42 5331

Drar vi avgårde til et annet forum som Discord, vil vi jo ikke få tatt et oppgjør med denne typen jornalistikk som har et omtrentlig forhold til fakta i sine artikler om RECSI, og da vil denne praksisen fortsette. Jeg foreslår heller at vi alle skriver en e-post til redaksjonen eller redaktør og uttrykker vår mening om at artikler med klare faktafeil om RECSI kan komme på trykk. På dennne linken er relevante kontaktpersoner:

https://finansavisen.no/kontakt-oss

Interessant å se at Karl Molnes faktisk står oppført som fast kommentator i FA, med egen e-postadresse i Finansavisen… Det betyr vel at han er ganske tett knyttet til Finansavisen nå.
Redigert 06.08.2022 kl 13:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.08.2022 kl 13:41 5332

Discord, ser veldig bra ut, om diskusjonene flyttes dit, viser vi vår forbruker makt, og FA vill miste mange klikk
Slettet bruker
06.08.2022 kl 13:06 5528

Ser at det har dukket opp en seriøs discord for Rec, med litt traction. Som Rec-aksjonær føles det ikke lenger riktig å støtte finansavisen. Vi på forumet genererer en høy prosentandel av trafikken, og dermed kan de tjene gode penger på reklame. Jeg mener at FA har tråkket langt over grensen, og det er rett og slett ikke greit.

https://discord.gg/6eEyAD6c
Slettet bruker
06.08.2022 kl 12:51 5593

Forum formatet til FA er faktisk det mest oversiktlige og best utført i mine øyne. Dette med flere tråder under aksjene og enkel skrive form er supert. Synd at ingen andre aktører klarer dette. Er selv vært på leting etter ulike forum sider som XI og Tekinvestor, men er vanskelig å navigere i min menig. Har hatt i tankene å lage et forum fra bunnen av i samme stil som FA, men er altfor opptatt med studie innen fysikk.
Slettet bruker
06.08.2022 kl 12:30 5689

X2

Skjønner ikke en dritt innpå der. Finner ingenting.
Slettet bruker
06.08.2022 kl 12:10 5787

Hm. Får da endelig ikke håpe det.
icom
06.08.2022 kl 11:53 5537

Første gang jeg har hørt han Molnes prate og må si at det var en mann med mange ord / babbel / lite sammenheng. På en annen side - har han rett i noen av sine påstander? Fort å bare se alt det positive når jeg henger i REC tråder :-)
Slettet bruker
06.08.2022 kl 11:36 5608

Tror han får holde på,Hegnar er vel ikke noen REC fan han heller.
Slettet bruker
06.08.2022 kl 11:23 5646

Vi får se. FA ønsker klikk på sakene sine, og da funker overskrifter best.

Samtidig må de i det minste publisere korrekt info. Molnes påstander om at kull er større enn alt annet - kan ikke publiseres. Og at Røkke er aksjonær.

Molnes har mistet troverdighet, så at han skal uttalle seg videre er ulogisk. Folk ønsker pålitelig, nyansert informasjon. Ikke synsing som kunne vært korrekt for 10 år siden. På et tidspunkt slutter folk å lese avisen og da blir det førre klikk uansett.

Tipper Molnes tas av RECsi (hans forsøk på å gjenvinne troverdighet bare graver han enda lenger ned).
Slettet bruker
06.08.2022 kl 10:44 5815

Problemet er at vi diskuterer på et forum få ser. Han kommer nok enda en gang med en negativ artikkel i landets største finansavis. Hvor han kommer til å påvirke aksjonærer med sin inkompetanse om Recsi. Helt greit å ikke ha tro på Recsi eller sol/batteri osv. Men da må man basere det på fakta. Samme gjelder provoserende overskrifter som "Aksjen skylder meg penger" , "Rec blemme". Synes det er hårreisende at FA lar han holde på. Kunne se ut som Lorentzen prøve, når han kom med sin såkalte unnskyldning.

Samme gjelder når han er på besøk hos Aksjesladder. Utrolig provoserende at medier gir han talerør og ikke stiller han hardere til veggs med fakta.

Får håpe for alle oss at alt går etter planen over dammen i helga.
Tviler på at Molnes får det med seg. Han følger jo amerikansk politikk tett og setter seg jo godt inn i ting. Bare det at han har ikke kommet til lengre en 2020 i papiravisbunka.
Småplukker
06.08.2022 kl 10:34 5865

Javel? Klarer ikke engang å skjønne hvordan jeg finner innlegg som har med Rec å gjøre, langt mindre ulike tråder som har med Rec å gjøre!
Finnes det en tutorials noe sted?
Slettet bruker
06.08.2022 kl 10:28 5904

Anbefaler alle å komme over på Tekinvestor. Det er en mye bedre plattform. Ikke så rotete. Eneste grunnen til at jeg har brukt FA er pga stor interesse for REC. Samt mange flinke mennesker her🙂 Ser Filo D ønsker folk velkommen til Tekinvestor. Dette er en veldig dyktig kar. Så Uchi, Sa2ri, Manman med fler ta turen🙂
Skalleknarp
06.08.2022 kl 10:05 5992

Vi får ta opp diskusjonen noen måneder fram i tid. Vi er maaange som er sikre på og med gode kort og fakta på hånden at vi er på rett side av elven. Molnes står på andre siden og med manglende tro på RECSI fremtiden med sine for oss uforståelige og flere ukorrekte utsagn. Fasiten kommer litt frem så jeg kommer fortsatt til å sitte stille i båten som planlagt med stoooor tro på fremtiden. 🦉

PS: https://e24.no/naeringsliv/i/G3oMjV/bakeriene-lider-vurderer-solceller
Redigert 06.08.2022 kl 10:19 Du må logge inn for å svare
PHOinvestor
06.08.2022 kl 07:41 6668

Har selv flytta over til tekinvestor, mer seriøst der, dette forumet er jo helt ødelagt.

Har ikke opplevd dette som FA har gjort i denne saken før, ett sted må grensa gå
Kvike11
06.08.2022 kl 07:05 6765

Finansavisen/nordnet kan ikke have en sådan mand ansat mere.
Tvivler på han får lov til at lave artikel om RECSI,
han har forsøgt at redde sin røv i interview, og ikke forsøgt at være objektiv om fremtiden for RECSI.et forsøg der kun har gjort hans situation endnu værre.

Hydro2021
06.08.2022 kl 05:22 6796

Er det mulig for å flytte våre diskusjoner til en mer sikker kanal som f.eks Tekinvestor? Denne kanalen virke mer som Pravda hvor alle forsøk på konstruktive innlegg og dialog blir slettet.
Det er flere nyttige skribenter her inne som har slettet sine brukere allerede.
Hvor lenge skal FA med Molnes og administrator i spissen få lov til dette hykleriet sitt?
Blir nok slettet dette innlegget også tenke jeg 😂
marked1
06.08.2022 kl 00:28 7069

Løfter denne slik at flere får den med seg. Takk for god oppsummering av begivenheter i RECSI fremover, Pippen 😊👌🏼
Slettet bruker
06.08.2022 kl 00:11 7104

Hør på denne:
https://open.spotify.com/episode/2K378cqNB2ko51cZ77uf4k?si=Fpic03h_Qb2lIBnMypfGMw

20 min til 30 min.

FA sin Kommentator er ikke sann. Han tror KULL skal drive USA i 500 år til. Er det mulig? Altså, virkelig?

Han følger ikke utviklingen og korrigerer til og med programleder med å hevde kull er mange ganger større enn det er i USA og fornybar tilsvarende mye mindre. Hva ser FA i slike kunnskapsløse sleivspark?

Uansett, her er det en kommentator som prøver å redde skinnet sitt, men roter det bare mer til etter mitt syn.
Redigert 06.08.2022 kl 00:13 Du må logge inn for å svare
thief
06.08.2022 kl 00:10 3792

Er jo helt sykt at han får holde på.Så med ML 100% oppe å gå,med en avtale med hanwha,som vil gi milliardoverskudd. Da ser han ingen oppside.Hvilken planet er han på🙂Rec kan fint nå 50-100kr fremover.Er ikke akkurat veldig vanskelig å se for seg det.Altså en mcap på 20-40mrd.Ikke veldig unaturlig det,med et selskap som vil gå med flere milliarder i overskudd etterhvert.
marked1
05.08.2022 kl 23:54 3744

Goldeneye skriver på XI at UCHI har fått følgende svar fra Nils Kjerstad:

«Hei,

Selskapet har vært i kontakt med redaksjonen i Finansavisen og påpekt både direkte feil og mangelen på nyanser i artikkelen.
Vi venter tilbakemelding på fra avisen på hva de tenker å gjøre for i forhold til å rette opp påpekte forhold.

Nils Ove Kjerstad
Adviser»

Dagen etterpå kom denne om en REC-blemme fra Molnes:
https://finansavisen.no/nyheter/bors/2022/08/04/7909168/aksjepraten-en-rec-blemme-og-smekkfulle-norwegian-fly

Redigert 05.08.2022 kl 23:56 Du må logge inn for å svare
seth
05.08.2022 kl 23:48 3775

Han sier også at REC ikke har noe oppside. Han sa også at Hanwha bare kunne kjøpe hele REC for 24 kroner? Men har forsvarer kursen til NEL og at den har en stor oppside.

Tror bare at Molnes er negativ til REC uansett hva han finner. Tror neppe den artikkelen på mandag er positiv. Hehe
Redigert 05.08.2022 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
thief
05.08.2022 kl 23:45 3789

Det mest ynkelige er viss han skal gjøre et nytt forsøk på mandag,etter å ha fått litt informasjon.Han vil aldri verden legge seg flat.Så blir vel nok en tragisk artikkel.Snakk om å gjøre seg selv til latter😂😂
Slettet bruker
05.08.2022 kl 23:35 3805

FA må jo selv se hvor patetisk han fremstår der han babler i vei med null kunnskap om REC, og der han kommer med de merkeligste unnskyldninger for manglende kunnskap. Kan det være at FA rett og slett nyter å se mannen drite seg loddrett ut på «nasjonal TV», og at det er agendaen for å gi mannen spaltetid!

Nå sletter vel admin snart innlegget for upassende synsing! Men håper FA kan ta lærdom av dette og fremstå som en mer seriøs formidler av økonominyheter i fremtiden.
Redigert 05.08.2022 kl 23:52 Du må logge inn for å svare
SO88
05.08.2022 kl 23:20 3901

Enig. Hadde han hatt litt vett i huet så hadde han bare eid det. Lagt seg flat, og si at han ikke kan nok om aksjen til å uttale seg eller skrive om den. «Unnskyld».

Det absolutt mest irriterende er at han fortsetter å skylde på alle som var på ferie, som om det var deres feil. I tillegg, så sier han nesten akkurat det samme som han skrev i Aksjesladder, fortsatt.

Sitat Molnes fra podacasten; «…det er så mange folk som har så veldig bastant oppfatninger hvilke aksjer som er gode å investere i pta. at de ikke kan noe om selskapene». Toppen av ironi, ta en titt i speilet Molnes. Du ber folk selge pta. at du omtrent ikke kan noe om selskapet. Skylde din megatabbe og latskap av faktasjekk på dine ferierende kollegaer er det verste. Det nest verste er at du fortsatt tror at tabben bare var at du brukte Røkke-bildet.

Arg! Frustrasjon ut. God helg folkens! :)
Slettet bruker
05.08.2022 kl 23:17 3901

Det er snakk om at det skal komme en sak på mandag. Molnes skal ha snakket med IR-kontakt idag/helgen eller at Molnes skal være gitt viss info. Men det er bare å forberede seg på en sak som handler om; fordi man er i bear marked i følge han og rentene skal opp så koster det mer å ta en emi. han er helt uviten men sånn er det dessverre.
Stabukk
05.08.2022 kl 23:10 3962

Takk for marked1 og Pippen sine informative innspel. Jobben har tatt mykje tid denne veka, så forum-lesing har vore litt begrensa. Har Rec sin IR-kontakt fått på trykk ei korrigering til Molsnes i Finansavisen?
marked1
05.08.2022 kl 23:02 4035

Molnes sier det selv i FA-podden at han ble korrigert av Nils Kjerstad, men prøver å prate det vekk :)
Slettet bruker
05.08.2022 kl 23:01 4014

Lite innlegg om han Molnes i podkasten.

Tid: 26:20
- Molnes tviler sterk på at fornybart produserer mere strøm enn kull i USA. Han sier at kull var på 50% og tviler at det er idag ned mot 20%, og nekter for at fornybart har tatt igjen kull

Etter innlegge i FA så skjønner vi at han ikke er en quick learner og gidder ikke å gjøre jobben sin. Et veldig rask google søk og dette kommer opp.
2021; Kull; 11% , Fornybart; 12% , https://www.eia.gov/energyexplained/us-energy-facts/
Kull er på 11% Molnes, her er du dårlig.
Ja, denne fornybare inneholder biomasse og treverk så døm det som du vil men dette viser at han bommer totalt og har ikke oppdatert seg på ny kunnskap. Han er et gammelt vrak med mye rust men kanskje litt WD-40 hjelper.

Liten beskjed til admin. Ta å tenk selv og send meg melding om hvorfor denne strider med reglene. I dare you.
Sa2ri
05.08.2022 kl 22:52 4092

Mannen er jo ikke helt i vater. Påstår det er kun to analytikere/meglerhus som følger aksjen. Bare der bommer han så det holder. I tillegg så evner han ikke å vurdere de innspillene meddebattantene kommer med i podkasten. Han holder fortsatt på emi som den eneste løsningen på kapitalbehovet for å åpne ML - dette har CEO tilbakevist. Selskapet vil hente penger på gunstigst mulig måte for selskapet, og alle aksjonærene, og det kan de gjøre på flere måter enn via en emi.

Dersom ikke han og resten av desken får en solid oppvåkning blir det nok en drittpakke til uken.
Redigert 05.08.2022 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
Pippen
05.08.2022 kl 22:33 4069

En liten tidsplan for de neste ukene og månedene.

8. august - Avstemming IRA i Senatet. Denne bør være spikret nå. Husk tidsforskjellen Norge-USA. Kan fort være stengetid OB på mandag før endelig resultat foreligger.

9. august-13. august - Avgjørelse IRA i Kongressen. Eksakt dato usikker (korrigert - fredag 12. august). Deretter umiddelbar signering av Biden vil jeg tro.

17. august - Resultatfremleggelse Q2-2022. Litt usikker på hvor mye info vi kan forvente her. Bør uansett være mer enn sist! Hva har de å si om fremdrift gjenåpning, tanker rundt IRA og skatteinsentiver/støtte til investeringer, Project Riser, Butte osv. Hvor mye har energipriser påvirket resultatet?

24. august - Åpen høring i Moses Lake om Project Riser (omgjøring av nabotomt til REC fra jordbruk til industri - Wafer-fabrikk). Slik jeg har forstått det er dette kun en høring og ikke en endelig avgjørelse, men siden politikerne er positive til planene, vil det likevel i praksis være spikret dersom høringsmannen lander på at alt er ok, det vil si at alle parters jus og rettigheter er ivaretatt (min tolkning). Legger ved link til info om hvordan en slik høring foregår.

https://www.cityofml.com/989/Hearing-Examiner

September - Når alt dette er på plass bør en publisering av kontrakt med Hanwha være svært nær.

24. desember - Tror julenissen kommer til oss i år :)

Ha en strålende helg folkens. Lad batteriene til neste uke!
Redigert 05.08.2022 kl 22:41 Du må logge inn for å svare