Diskusjon uke 31

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
09.08.2022 kl 11:48
Slettet bruker
RECSI 01.08.2022 kl 09:12 109611

Ny måned. RECsi er i forhandlinger med diverse aktører om langtidskontrakter fra produksjon i ML. Mange venter nyheter i løpet av måneden. Time will show.

Sist uke sluttet med en helomvending fra Manchin - og avstemning av en gigantisk støttepakke til grønn omstilling skjer sannsynligvis denne uken eller neste.


Redigert 09.08.2022 kl 11:48 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
05.08.2022 kl 17:21 5241

Gratulerer til alle tålmodige aksjonærer. Jeg er ikke like tålmodig som mange av dere andre, så tar litt gevinst av bordet på dager som i dag, men er aldri uten REC-aksjer. Er nå tilbake på et mer "normalt" nivå hvor RECSI er "bare" 18% av porteføljen min. God helg!
Slettet bruker
05.08.2022 kl 17:32 5142

Har 7-sifret gevinst i REC og er all-inn. Selger ikke en aksje på disse nivåene med alle triggerne som man kan vente seg neste ukene. Utrolig kjekt for alle oss tålmodige REC aksjonærer å se at ting for alvor begynner å materialisere seg.
Småplukker
05.08.2022 kl 17:57 5087

Kjøpte mine siste Rec-aksjer litt høyt idag, på 20.15 men pytt pytt - stor milepæl: Har passert 100 000 aksjer som skal få godgjøre seg nærmeste månedene...og år.
Slettet bruker
05.08.2022 kl 18:06 5037

Forumet er ødelagt. Det er liten vits i å diskutere når det kun er politisk korrekte synspunkter som tillates. Takhøyden er senket til gulvlist-nivå. Hvis admin tillater, så hevder jeg derved at jeg ikke har noen som helst tiltro til at FA (ingen person nevnt) vil korrigere ukens Rec-blemme (FAs egen formulering) - som forøvrig var en FA-blemme (altså ikke Rec-blemme). Min personlige oppfatning (pådyttes ingen) er at FA vil forsøke å forsvare sin journalistikk helt uavhengig av om den var/er helt på jordet. Vær så god! Slett dette innlegget. Jeg melder meg ut av forumet, for dette er bare tull.
Slettet bruker
05.08.2022 kl 18:32 4873

Ser at det er ikke bare i dag de har slettet innlegg på meg (uten å sende meg advarsel eller forsklaring), men helt siden Molnes satte i gang synspunktene i REC-blemme artikkelen.
Det får så være, tåler de ikke å høre at de kan ha feil, så får det bli deres problem.

Tenker også på dere som vil ut av forumet, da oppnår jo FA akkurat det de vil. Få bort de som kan gravejobben med å finne de gode nyhetene, og være i stand til å komme med motstridende synspunkter og slå ihjel feilene som FA sine "journalister" og "analytikere" kommer ut med.

Håper dere blir værende og fortsetter det utrolig gode arbeidet dere gjør.
Smaug
05.08.2022 kl 18:38 5115

Ser at både styre og ledelse er korrekt på hjemmesiden til selskapet nå.

https://www.recsilicon.com/about-us/management
Slettet bruker
05.08.2022 kl 19:02 5019

Jeg klarte ihvertfall å løfte tråden min ved å slette et innlegg. Da får vi plaget FA og Molnes litt til med oppførselen sin. Skal ikke kødde med menigheten 😀😎💪
Slettet bruker
05.08.2022 kl 19:39 4778

En kan jo også spørre seg hvorfor Rec og/eller andre med kunnskap skal bidra til en ny FA-artikkel. Da får de enda mer oppmerksomhet, akkurat det de er ute etter. Avisens fokus er neppe å rette opp inntrykket, men mer klikk og salg. Hvorfor bidra til det? Ta heller kontakt med en konkurrerende avis. Kanskje f.eks. E24 vil trykke noe seriøst, relevant og faktabasert? Det som nå skjer med godkjenning av støttepakken bør jo være en trigger for andre enn FA.
Redigert 05.08.2022 kl 19:43 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
05.08.2022 kl 19:46 4837

harlin skrev Innlegget er slettet
Dette er dessverre et helt håpløst oppbygd forum hvor det er tilnærmet umulig å få god oversikt.
Småplukker
05.08.2022 kl 20:02 4724

Må si meg enig med deg. Absolutt null interesse for å involvere meg i et sånt rotete univers
Slettet bruker
05.08.2022 kl 20:02 4759

Når det er sagt, du traff godt på spådommen etter å ha mistet hele oppgangen i dag. Gikk jaggu opp igjen.
Slettet bruker
05.08.2022 kl 20:42 4486

Ja gratulerer til alle Rec aksjonærer som sitter tålmodig og venter på politiske beslutninger og børsmeldinger! Det har vært en bra uke på tross av elendig journalistikk og andre finanshaier som manipulerer opp og ned. God helg!
manman01
05.08.2022 kl 21:03 4358

Ser at tråden " Journalist i FA har fått sin artikkel slettet av REC menigheten!" er blevet lukket af admin for flere indspil, samt meget kritik (min egen kommentar inkluderet) er blevet slettet.

Sikke en usmagelig opførsel, som burde straffes med en tur i skammekrogen. Øv!
Slettet bruker
05.08.2022 kl 21:13 4448

Dersom FA skal komme ut av denne fadesen med noen som helst troverdighet i behold bør de lage et intervju med May eller Kjerstad. En oppdatert forutinntatt artikkel gir liten troverdighet og kommer bare til å underbygge inntrykket av useriøsitet og innkompetanse. Den eneste som har sluppet til for å uttale seg om REC er utrolig nok lettvekter Grove. Men forutinntatthet preger hele FA fra redaktør og nedover. Det synes klart at gode folk er svært vanskelig å rekruttere. Jeg er her kun pga av en håndfull ukjente kompetente bidragsytere på forumet.
Redigert 05.08.2022 kl 21:17 Du må logge inn for å svare
Småplukker
05.08.2022 kl 21:33 4297

Helt enig. Finansavisens administrator har helt misforstått sin oppgave spør su meg, når frustrerte aksjonærer får slettet innlegg fordi man er irritert og frustrert over mangelen på seriøsitet og undersøkende journalistikk i siste par dagers dekning. Et kritisk søkelys skal man absolutt tåle på aksjen og selskapet. Men når han helt klart har misforstått sentrale elementer og hopper galant bukk over relevante hendelser både i bransjen og rundt Rec sin fabrikk i ML - ja da kommer det reaksjoner. Særlig når Molnes ut av ene siden av munnen sier ting kom feil ut i sin kommentar, men i samme åndedrag fortsetter med misvisende informasjon!
Clean Robber
05.08.2022 kl 21:34 4379

Hei,
Jeg tror ikke vi skal legge alt for mye i artikkelen i FA. Etter hva jeg kan se ble artikkelen publisert kl. 1606 og kursen gikk ikke ned de siste 20 minuttene før close. Det er ikke slik at storkapitalen flyttes fordi en konfirmant finner ut at kloden er bygget av silikon.

Ettersom man blir voksen har en til tider opplevd at ynglinger blir løftet opp og frem og at noen av dem ikke duger. At FA har behov for å ta fyren i forsvar av interne hensyn er som det er. Nå sies det at det kommer en ny artikkel på mandag,. Hvrdan man nå med dagens energipriser kan se bort fra at fornybar er lønnsomt er en ting, men om det mulig å ikke forstå at pakken nå bringer lønnsomhet og ditto investeringer gjenstår og se. Man snakker om trillioner over de neste 10 årene sier universitetene.

Nå er det vel kanskje ikke alle som stoler på US når det gjelder klima og fornybart, men at de vil fri seg fra kineserne er et sikkert bet.
Derfor satses det nå på den største klimapakken verden har sett til nå - for å bli li verdensledende i løpet av 10 år innen fornybart.

Her har RECSi en herlig posisjon, Butte produserer jo botox😀
Slettet bruker
05.08.2022 kl 21:43 4321

Det har jo vært fritt fram å sjikanere, feilinformere og trakassere. På tross av dette har Rec trådene alltid vært et interessant fenomen og jeg har lært masse av ivrige og kunnskapsrike folk. Nå har FA besluttet å beskytte journalisten som har gjort tidenes dårligste research. Forventer en mer tabloid og negativt vinklet sak til uka ; ) I mellomtiden kan man lese seg opp på denne artikkelen som reflekterer rundt solar industrien i sin helhet:

Solar stocks are rising again, and this may be a real long-term trend.

https://www.fool.com/investing/2022/08/04/are-solar-energy-stocks-a-buy/?source=eptyholnk0000202&utm_source=yahoo-host&utm_medium=feed&utm_campaign=article

Origo
05.08.2022 kl 21:55 4309

Og nå er representantenes hus kalt tilbake fra sin august-ferie slik at de neste fredag kan vedta klimapakken - etter at Senatet har gjort likelydende vedtak nå kommende søndag/mandag.

https://thehill.com/homenews/house/3590019-house-looks-to-take-up-climate-taxes-health-care-bill-next-friday/
Stabukk
05.08.2022 kl 21:58 4287

Treng litt betenkningstid i kva grad eg skal engasjera meg vidare på forumet, der fakta-basert info og kommentarar har medverkande til at eg blir sittande så godt som all in i Rec. FA og Molsnes «legg seg flat» for ei slags blemme, men oppfattar at han og redaksjonen nedvurderer «Rec-menigheten». Det omfattar vel meg og 30.000-40.000 andre småaksjonærar? Dei som er i posisjon burde gjerne tipsa eller kontaktar e24 og dn om å oppgradera sin dekning av Recsi. FA ser inntil vidare ut til å ha gått ned i skyttergrava, utan særleg vilje til å tileigna seg nødvendig kunnskap og fakta om Rec som selskap. I det siste har vel heller ikkje andre finansmedia evna å sjå selskapet sitt potensiale. Her bør vi alle prøva å bidra, også Rec sjølv!
Slettet bruker
05.08.2022 kl 22:08 4231

Å du hellige jul. Har dere hørt Aksjesladder?
https://soundcloud.com/user-368296438

Han fortsetter jo bare med sin uvitenhet. Jallakongen prøver, men til ingen nytte.

Kommer en negativ artikkel til uka. Håper de to aksjeanalytikerene som kommer hjem fra ferie. Samt dem som er ute med Corona i FA. Greier å stoppe Molnes. Før han overgår seg selv.
marked1
05.08.2022 kl 22:13 4198

Er også all in i RECSI nå. Hva norske kommentatorer som har fulgt RECSI i én måned skriver (Molnes’ eget utsagn i siste FA-videkommentar) har ingenting å si. RECSI sin egen IR-sjef har nettopp korrigert Molnes. Nå er det fakta som gjelder, og nyhetsstrømmen og triggerne er sterkt i favør RECSI. 30 kroner, dvs 50% stigning, kommer før man aner. Brace yourselves for solid rally!
Slettet bruker
05.08.2022 kl 22:25 4110

Takk for påminnelsen. Denne må jeg høre på spotify ikveld👍
Pippen
05.08.2022 kl 22:33 4066

En liten tidsplan for de neste ukene og månedene.

8. august - Avstemming IRA i Senatet. Denne bør være spikret nå. Husk tidsforskjellen Norge-USA. Kan fort være stengetid OB på mandag før endelig resultat foreligger.

9. august-13. august - Avgjørelse IRA i Kongressen. Eksakt dato usikker (korrigert - fredag 12. august). Deretter umiddelbar signering av Biden vil jeg tro.

17. august - Resultatfremleggelse Q2-2022. Litt usikker på hvor mye info vi kan forvente her. Bør uansett være mer enn sist! Hva har de å si om fremdrift gjenåpning, tanker rundt IRA og skatteinsentiver/støtte til investeringer, Project Riser, Butte osv. Hvor mye har energipriser påvirket resultatet?

24. august - Åpen høring i Moses Lake om Project Riser (omgjøring av nabotomt til REC fra jordbruk til industri - Wafer-fabrikk). Slik jeg har forstått det er dette kun en høring og ikke en endelig avgjørelse, men siden politikerne er positive til planene, vil det likevel i praksis være spikret dersom høringsmannen lander på at alt er ok, det vil si at alle parters jus og rettigheter er ivaretatt (min tolkning). Legger ved link til info om hvordan en slik høring foregår.

https://www.cityofml.com/989/Hearing-Examiner

September - Når alt dette er på plass bør en publisering av kontrakt med Hanwha være svært nær.

24. desember - Tror julenissen kommer til oss i år :)

Ha en strålende helg folkens. Lad batteriene til neste uke!
Redigert 05.08.2022 kl 22:41 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
05.08.2022 kl 22:52 4089

Mannen er jo ikke helt i vater. Påstår det er kun to analytikere/meglerhus som følger aksjen. Bare der bommer han så det holder. I tillegg så evner han ikke å vurdere de innspillene meddebattantene kommer med i podkasten. Han holder fortsatt på emi som den eneste løsningen på kapitalbehovet for å åpne ML - dette har CEO tilbakevist. Selskapet vil hente penger på gunstigst mulig måte for selskapet, og alle aksjonærene, og det kan de gjøre på flere måter enn via en emi.

Dersom ikke han og resten av desken får en solid oppvåkning blir det nok en drittpakke til uken.
Redigert 05.08.2022 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.08.2022 kl 23:01 4011

Lite innlegg om han Molnes i podkasten.

Tid: 26:20
- Molnes tviler sterk på at fornybart produserer mere strøm enn kull i USA. Han sier at kull var på 50% og tviler at det er idag ned mot 20%, og nekter for at fornybart har tatt igjen kull

Etter innlegge i FA så skjønner vi at han ikke er en quick learner og gidder ikke å gjøre jobben sin. Et veldig rask google søk og dette kommer opp.
2021; Kull; 11% , Fornybart; 12% , https://www.eia.gov/energyexplained/us-energy-facts/
Kull er på 11% Molnes, her er du dårlig.
Ja, denne fornybare inneholder biomasse og treverk så døm det som du vil men dette viser at han bommer totalt og har ikke oppdatert seg på ny kunnskap. Han er et gammelt vrak med mye rust men kanskje litt WD-40 hjelper.

Liten beskjed til admin. Ta å tenk selv og send meg melding om hvorfor denne strider med reglene. I dare you.
marked1
05.08.2022 kl 23:02 4032

Molnes sier det selv i FA-podden at han ble korrigert av Nils Kjerstad, men prøver å prate det vekk :)
Stabukk
05.08.2022 kl 23:10 3959

Takk for marked1 og Pippen sine informative innspel. Jobben har tatt mykje tid denne veka, så forum-lesing har vore litt begrensa. Har Rec sin IR-kontakt fått på trykk ei korrigering til Molsnes i Finansavisen?
Slettet bruker
05.08.2022 kl 23:17 3898

Det er snakk om at det skal komme en sak på mandag. Molnes skal ha snakket med IR-kontakt idag/helgen eller at Molnes skal være gitt viss info. Men det er bare å forberede seg på en sak som handler om; fordi man er i bear marked i følge han og rentene skal opp så koster det mer å ta en emi. han er helt uviten men sånn er det dessverre.
SO88
05.08.2022 kl 23:20 3898

Enig. Hadde han hatt litt vett i huet så hadde han bare eid det. Lagt seg flat, og si at han ikke kan nok om aksjen til å uttale seg eller skrive om den. «Unnskyld».

Det absolutt mest irriterende er at han fortsetter å skylde på alle som var på ferie, som om det var deres feil. I tillegg, så sier han nesten akkurat det samme som han skrev i Aksjesladder, fortsatt.

Sitat Molnes fra podacasten; «…det er så mange folk som har så veldig bastant oppfatninger hvilke aksjer som er gode å investere i pta. at de ikke kan noe om selskapene». Toppen av ironi, ta en titt i speilet Molnes. Du ber folk selge pta. at du omtrent ikke kan noe om selskapet. Skylde din megatabbe og latskap av faktasjekk på dine ferierende kollegaer er det verste. Det nest verste er at du fortsatt tror at tabben bare var at du brukte Røkke-bildet.

Arg! Frustrasjon ut. God helg folkens! :)
Slettet bruker
05.08.2022 kl 23:35 3802

FA må jo selv se hvor patetisk han fremstår der han babler i vei med null kunnskap om REC, og der han kommer med de merkeligste unnskyldninger for manglende kunnskap. Kan det være at FA rett og slett nyter å se mannen drite seg loddrett ut på «nasjonal TV», og at det er agendaen for å gi mannen spaltetid!

Nå sletter vel admin snart innlegget for upassende synsing! Men håper FA kan ta lærdom av dette og fremstå som en mer seriøs formidler av økonominyheter i fremtiden.
Redigert 05.08.2022 kl 23:52 Du må logge inn for å svare
thief
05.08.2022 kl 23:45 3786

Det mest ynkelige er viss han skal gjøre et nytt forsøk på mandag,etter å ha fått litt informasjon.Han vil aldri verden legge seg flat.Så blir vel nok en tragisk artikkel.Snakk om å gjøre seg selv til latter😂😂
seth
05.08.2022 kl 23:48 3772

Han sier også at REC ikke har noe oppside. Han sa også at Hanwha bare kunne kjøpe hele REC for 24 kroner? Men har forsvarer kursen til NEL og at den har en stor oppside.

Tror bare at Molnes er negativ til REC uansett hva han finner. Tror neppe den artikkelen på mandag er positiv. Hehe
Redigert 05.08.2022 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
marked1
05.08.2022 kl 23:54 3741

Goldeneye skriver på XI at UCHI har fått følgende svar fra Nils Kjerstad:

«Hei,

Selskapet har vært i kontakt med redaksjonen i Finansavisen og påpekt både direkte feil og mangelen på nyanser i artikkelen.
Vi venter tilbakemelding på fra avisen på hva de tenker å gjøre for i forhold til å rette opp påpekte forhold.

Nils Ove Kjerstad
Adviser»

Dagen etterpå kom denne om en REC-blemme fra Molnes:
https://finansavisen.no/nyheter/bors/2022/08/04/7909168/aksjepraten-en-rec-blemme-og-smekkfulle-norwegian-fly

Redigert 05.08.2022 kl 23:56 Du må logge inn for å svare
thief
06.08.2022 kl 00:10 3789

Er jo helt sykt at han får holde på.Så med ML 100% oppe å gå,med en avtale med hanwha,som vil gi milliardoverskudd. Da ser han ingen oppside.Hvilken planet er han på🙂Rec kan fint nå 50-100kr fremover.Er ikke akkurat veldig vanskelig å se for seg det.Altså en mcap på 20-40mrd.Ikke veldig unaturlig det,med et selskap som vil gå med flere milliarder i overskudd etterhvert.