NAS - KURSMÅL: 16 kr 💰💰

Gulltider
NAS 01.08.2022 kl 09:48 171181

Shorter dekkes stort inn, og kursen løftes raskt 💰💰
Siste måned opp fantastiske + 20 % 🥂🥂
Redigert 01.08.2022 kl 18:08 Du må logge inn for å svare
coccoman
15.02.2023 kl 12:51 5495

Fan, da må jeg oppgradere dagens sluttkurs fra 10,60 til 10,80 ;O(

At komboen med billigere fuel, høyere billettpriser i fulle fly pluss noen flere fly enn i fjor resulterer i bedre driftsresultat og høyere aksjekurs i en underpriset aksje er jo ikke overraskende ;O). Den store overraskelsen kommer senest ved q1-presentasjonen, det er hvor mye billettprisene har steget i år.

Men før den tid kommer det sikkert et Tromsø - Finnmarkopprør over billettprisene.... tog der oppe finnes bare på 8. mars, 1. og 17. mai og familieturen sørover til tigerstaden koster nå 50000 kr! (det er jo litt mer enn strømstøtta til søringan)

Hau, hau
Redigert 15.02.2023 kl 12:55 Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
15.02.2023 kl 13:15 5477

Dundrer opp framover.. Alt ligger tilrette
Mado
15.02.2023 kl 17:38 5374

Pareto høyner kurs-mål til 15,-, men NAS avslutter på 10.43,-.!😏
I morgen får vi vite om Pareto hadde rett, eller de solg ut i dag.
sisterx
15.02.2023 kl 22:40 5217

Aksjen var litt daff i dag, ja. Virket som om intervallet for handel var låst; veldig lite spenn i handlene. Forøvrig tror jeg mange er avventende i forhold til «fasiten» som blir forelagt oss i morgen. De to dårligste kvartalene for flybransjen er jo 1. kvartal og 4. kvartal. Og de kommer jo etter hverandre (i motsatt rekkefølge). Derfor er vel forventningene lave og pessimismen/frykten stor. Overrasker Geir Karlsen på oppsiden, tror jeg aksjen kan eksplodere opp i morgen. Guidingen vil også få en del å si. Når Pareto tok opp dekning i dag, med et kursmål på kr. 15, så mente de/forventet de nok ikke at kursmålet skulle nåes i løpet av kommende neste døgn. Om en drøy måned starter flybransjens beste 2 kvartaler. Jeg tror det bare er å glede seg til det som kommer utover våren/sommeren - uavhengig av morgendagens tall
Mado
16.02.2023 kl 08:37 5138

Flyselskapet Norwegian tapte 80,3 millioner, da blir kurs fall i dag og mest sannsynlig i 1Q i mai også. Da er Pareto lurte oss, hvorfor de kommer med kjøpe anbefaling en dag før 4Q og 15,- kursmål?
Hvis de mener for sommeren dette elle vet at flyselskapene levere bedre resultat i 2q og 3q.
Kåre Grønn
16.02.2023 kl 08:51 5128

Tipper det skal kraftig opp i dag. Framover skal alle inn, men sitt rolig! Hold og atter hold!
Redigert 16.02.2023 kl 09:28 Du må logge inn for å svare
M Miner
16.02.2023 kl 13:27 4996

Så lenge ingen store aktører som Easyjet eller Ryanair prøver seg på nytt, så kan jeg ikke se noen store trusler mot Norwegians forretningsmodell. Staten kan selvfølgelig komme med noen reguleringer for å skjerpe konkurransen, men jeg tror at de ser at flyselskapene er nødt til å tjene penger om de skal holde seg flyvende, og at det norske markedet ikke er tjent med ustabile selskaper.

Hvordan det vil avspeiles i aksjekursen kan ikke jeg si noe sikkert om, men jeg ser ingen stor nedside annet enn en midlertidig når de som sitter med store gevinster tar den
NASLover
16.02.2023 kl 14:05 4966

16.02.2023 13:46:10
KOMMENTAR: AUTOSTORE OG GRIEG SEAFOOD NED, NORWEGIAN STIGER

Norwegian har på sin side positiv kursutvikling etter kvartalsrapporten. Både Pareto Securities og DNB Markets påpeker at selskapet har solide finansielle resultater, med positiv inntjeningsvekst og sterk balanse. Begge trekker også frem at Norwegian har opplevd sterk bestillingstakt for 2023, spesielt innenfor forretningssegmentet, og at dette gir en positiv indikasjon på utsiktene for selskapet i 2023.

Pareto Securities nevner spesielt at Norwegian har hatt en solid kostnadsstyring i 2022, som har bidratt til å øke ebitda, og at dette gir en positiv forventning til 2023.

De kommenterer også at flåteoppdateringen for 2023 viser en moderat reduksjon grunnet leveringsforsinkelser, men at selskapet likevel vil ha 81 fly tilgjengelig for sommersesongen.

DNB Markets påpeker at Norwegian har hatt en sterkere inntjeningsvekst enn forventet i fjerde kvartal, og at selskapet har en sterk balanse med lavere netto gjeld og høyere kontantbeholdning enn forventet. De bemerker også at Norwegian har nedjustert ASK-guidingen litt for 2023, men likevel forventer økt RASK og lavere CASK i 2023, som gir positiv utsikter for selskapet. De venter 2 til 5 prosent positive revisjoner til konsensus-ebitda for 2023.

Samlet sett er begge meglerhusene positive til Norwegian og mener at selskapet har en solid posisjon til å dra nytte av en økning i flytrafikken. Pareto og DNB Markets har kjøpsanbefaling på Norwegian med kursmål på henholdsvis 15 og 12 kroner.

Norwegian er opp 5,7 prosent til 11,03 kroner.
coccoman
16.02.2023 kl 15:28 4891

Jau, jau, aksjer er ikke enkelt, og akkurat nå går nas - skuta bedre enn forventede 11.11 ;O)) Omsatt 15 mill aksjer så langt i dag.

Morgendagen blir gøy, da skal forventningene til Q1 regnes inn i kursen. I februar får du ikke kjøpt flybillett Tromsø - Oslo t/r under 5000 kr. I mars er du heldig om du kjøpt til t/r til 4000 kr, om du er rask på labben. På enkelte strekninger er prisøkningen ekstrem. Jeg tror at nas tjener mer nå enn analytikerne har regnet med. Er kursmål 15 er for defensivt?

Jeg anslår 90% i odds for aksjen skal opp i morgen, sluttkurs tør jeg ikke tippe, men jeg kommer til selge halvparten og ta gevinst ca kl 13 i morgen ;O))

Happy trading, hau, hau.
Gordon Ekko
16.02.2023 kl 15:33 4934

Stakkars Frodon,
Våre tanker går til deg i denne for deg tunge tid.
nima
16.02.2023 kl 16:37 4890

Spennende å se hva som blir neste utspill fra E 24, det må være noen i E 24 som har hatt store tap på NAS, Vanskilg å komme unna at NAS er kommet over kneiken.
Kåre Grønn
16.02.2023 kl 17:09 4889

E24 er bare latterlig og er kjøpt og betalt! Det kan se ut til at shortere og andre som gikk ut er kjørt av lasset nå. Tiden framover kan komme til å være lett. Våren og sommeren er noe helt annet en korona tidene og slik det har vært!! Hauuuu hauuuu
sisterx
16.02.2023 kl 17:49 4905

Geir Karlsen er gjest hos Marius Lorentzen /Finansavisen-sendingen kl 13:30 i morgen 👍
M Miner
16.02.2023 kl 18:06 4945

Avskrevne bonuspoeng er et valid argument, men kun målt i relative tall, sammenlignet med tidligere perioder, ikke som en absolutt. Det virker som om at E24 leter med lykt og stav, og deres kommentator kaller kredittkortselskapene løsslupne i et forsøk på å stille Norwegians likviditet i et litt mindre godt lys. Jeg antar sterkt at kredittkort selskapene vet hva de holder på med, og at de ikke lar Norwegian drive for deres regning.
vaskebrett
16.02.2023 kl 18:38 4945

Angrer på at jeg solgte aksjene mine etter litt enkel profitt tidligere i år, men lastet godt opp idag. Ser stor oppside fremover!
Kåre Grønn
16.02.2023 kl 20:43 4967

Johann D. Sundberg og E24 er reinspikka miljøfanatikere som ønsker Norwegian dit peppern gror :) Bare ler av de patetiske innspillene spesielt denne børsanalytikern kommer med. Tror det er like greit å stikke fingern i jorda, reiser reiser og reiser!! Lykke til på vei til månen!!
sisterx
17.02.2023 kl 08:10 4745

Jeg syntes det lover godt for fremtidige resultater når jeg søker etter reiser til ulike steder - Gran Canaria, Tenerife, Roma, Nice, osv. Mye utsolgt allerede, og gode priser. Det arbeides med å videreutvikle Norwegian Rewards, dette har pågått i nærmere et år, og vil snart bli lansert. Geir Karlsen/Norwegian leverte overraskende gode tall i går for fjoråret sett under ett, og også for 4. kvartal. Sentralbanksjefen/Norges Bank skal styrke Nkr (blir lavere drivstoffkostnader), Norwegian tar grep for å ta større markedsandeler for forretningsreisende.

https://www.norwegian.no/lavpriskalender/OsloAlleflyplasser-GranCanaria#/?origin=OSLALL&destination=LPA&outbound=2023-02&inbound=2023-03&adults=9&direct=true&currency=NOK&eventType=user

NASLover
17.02.2023 kl 08:11 4743

17.02.2023 06:57:21
NAS: DNB MARKETS HØYNER KURSMÅL TIL 16 FRA 12, GJENTAR KJØP
Oslo (Infront TDN Direkt): DNB Markets høyner kursmålet på Norwegian Air Shuttle til 16 kroner pr aksje, fra tidligere 12 kroner, og gjentar i en oppdatering torsdag ettermiddag en kjøpsanbefaling.

Meglerhuset peker på at fjerde kvartal 2022 var over meglerhusets forventning, og guidingen kombinert med godt moment innen bookinger danner sterke utsikter for 2023.

Hau Hau....løp og kjøp
sisterx
17.02.2023 kl 08:14 4738

Fantastisk! Det måtte komme, så er allikevel ikke veldig overrasket over oppjusteringen av kursmålet!

https://www.finansavisen.no/finans/2023/02/16/7986563/norwegian-lanserer-gullkort-kahoot-vil-fa-opp-veksten-og-hegnar-skal-pa-arstalen-uten-klarinett
Redigert 17.02.2023 kl 08:16 Du må logge inn for å svare
sisterx
25.02.2023 kl 19:33 4325

Se Dagsrevyen NRK1 i kveld
Kåre Grønn
06.04.2023 kl 00:20 3766

Kommer etter påske, 16!
coccoman
07.04.2023 kl 12:20 3668

Q1 i boks, trafikktalla for mars kommer over helga! Forrige måned ble bra "Norwegian had 1,173,408 passengers in February, up 83 percent from February 2022. "

Klar for ramp up og produksjonsvekst i Q2 med flere fly enn i fjor .... med reprising av aksjen. “We are eager and well prepared to head into the summer. Our summer schedule starts rolling from the end of March, and we are currently busy taking in new aircraft and new colleagues to match the strong demand we see in our bookings.

Fortsatt go påsk, hau, hau
Pehrsson
10.04.2023 kl 07:25 3370

Kommer det gode tall på Tirsdag, en fin års presentasjon og større inntjening enn forventer når q1 blir lagt frem kommer denne nyheten om at sas kanskje går av på børs som en ekstra bonus. Spørsmålet er bare om billett prisene blir så dyre at færre vill fly.
Redigert 10.04.2023 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
coccoman
10.04.2023 kl 08:40 3377

No worries! Det fantastiske med dymaisk prising av flybilletter er at priene justerer seg etter etterspørsel og kapasitet. Slik det har vært i Q1 har billettene blitt solgt til dobbel pris og flyene har vært fulle, det tror jeg også marstalla vil vise.

Når flyturen mellom Oslo og Bergen blir for dyr er det bare å sette seg å på toget noen timer. Værre er det for Tromsøværingen. Jo, han kan sette seg på Jernbanestasjonen og drikke øl, men til noe nytt sted kommer han ikke. At Tromsøværingan ikke har råd til å fly merkes ikke, flyene er peise fulle av asiater som skal se nordlyset og kval som svømmer og av Italierere som skal kjøre randonee der det er størst skredfare. Og nå er krona så blillig at selv amerikarnerne er begynt å komme....

Politikerne har surra i over 100 år, nærmest realisering var Hitler, mens Jonas har startet enda en utredning av konsekvensene. Trenering atter en gang, neida. Hadde han vist samme handlekraft som strømstøtta til søringa som ikke trenger den så hadde de vært i gang for lenge sida. Enda et museum, bibliotek eller galleri i hovedstaden er jo mye mer nyttig, ja det trenger vi virkelig!!! Transport at gods, mat og forsvarsmateriell i gokk er ikke så nøye, det prises til null av samfunnøkonomene og til alle prosjekter nordpå hyler en samlet oslopressa om ulønnsomhet. En sykkesti i Sandnes og 100-miilarsprekk på Fornbu er mer samfunnøkonomisk lønnsomt sier utrederne fra Oslogryta som alltid brukes, to minutters kortere reisetid er verdt millioner der. At politikene kommer til å surre i 100 år til er helt sikkert, så det er ingen fare for tomme fly eller billige billetter her nord.

Flyr er vekk. SAS må hente friske penger, gamle aksjer settes til null og selskapet og tas av børs. Markedsandelene er i spill, og alle ser hvem vinneren blir. Reprisingen starter i morgen, men du står vel ikke igjen på perrongen uten nas-aksjer ???? Hæ?

Fortsatt gul påske, i kveld er det kamp i Sarpsborg. Hau, hau.
Redigert 10.04.2023 kl 13:21 Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
10.04.2023 kl 13:40 3275

Aksjen ligger alt for lavt priset med allt av resultater som tikker inn framover. Alle skal reise og folk kommer til Norge så det holder. Aksjen kan skyte som en rakett direkt, men det er bare å holde da det kommer til å bli luftig mot dagens latterlige 10èr-kurs. Passasjertall mars??. Hau hau
Redigert 10.04.2023 kl 17:39 Du må logge inn for å svare
coccoman
11.04.2023 kl 08:36 3089

Skarve 2-0 etter et sjansesløseri av dimensjoner ;O).

Ha en flott take off denne uka, aksjen synes å starte med billigsalg.... men skal vel fort til 11 - tallet. Hau, hau.
Singa
11.04.2023 kl 10:30 2865

Solide kliv framover, +1.0%?. Ja ja, det er enda en stund til jul.
coccoman
11.04.2023 kl 10:40 2950

Jepp, jepp, da ble det jammen plass til noen flere billigaksjer, et kjøp til 10,53 før hønseflokken endelig skjønner hvor vi skal hen ;O)))).

Iata viser at jetfuelprisene nå er 33% billigere enn i fjor. Nas har dermed fått en drømmestart på Q2 med "Our booking numbers are significantly higher than at this point last year". Prisene merker alle som skal ut og fly.

Det kommer nok noen seriøse analyser med relevante kursmål tikkende inn snart og vekker forvirrede høner skal dere se. Jeg er nå mer enn fullastet.

Den enes død er den andres brød heter det, medførte at nas overtok leieavtalerne til flere Flyr-maskiner. I tillegg sier de at "Ahead of the summer 2023 season, Norwegian will take delivery of a total of 11 modern and fuel-efficient Boeing 737 MAX 8 aircraft" .Nå er det SAS-aksjonærene som bør ha vett til å berge stumpene mens de enda kan få litt igjen ..... The winner is: Nas som nå er mer enn klar for reprising, om ikke i dag så i morgen! Hau, hau.
Redigert 11.04.2023 kl 10:46 Du må logge inn for å svare
NASLover
11.04.2023 kl 12:21 2909

Hva er årsaken til aksje drop selv om med gode nyheter og knusende talene over forventning?
coccoman
11.04.2023 kl 13:37 2897

Bra omsetning med 2,25 mill aksjer omsatt så langt i dag, og tilbudet har altså vært større enn etterspørselen i dag til tross for flotte trafikktall. For meg ser ut til å være en og annen større aksjonær som velger å selge seg ned i aksjen. Det finnes jo andre investeringsmuligheter enn nas og om timingen til å selge nå er så god vil kommende dager vise. Uten negative nyheter fisker jeg på slike kjøpsanledninger, gøy å treffe nære bunn. Jeg regner med at aksjen fyker opp når de har frigjort nok antall millioner kr til nye eventyr og det "kunstig skapte" salgstrykket forsvinner? Flere må ha skjønt at aksjen er billig! ;O).

Lykke til nasgamblere! Hau, hau
HerbM
11.04.2023 kl 15:53 2820

Begynnte å savne nas, kjøpte en post på 20 000 aksjer nå. Skal vurdere å øke hvis den faller mer. Etter flyr som gikk konkurs, og sas som er en døende hest tror jeg alt nå ligger til rette for nas 🛫

coccoman
11.04.2023 kl 20:04 2760

Grattis med god timing, allerede i pluss ;O)) Selv har jeg skummet fløte siden nyttår og blir med videre opp.

Ja, etter å ha nullet ut aksjonærene kommer SAS til å snu hver sten i forsøket på å skape lønnsomhet. De må kvitte seg med gamle kostbare sjeletter som gnager på driftsresultatet og kritisk gå gjennom hvilke ruter de må prioritere å beholde. Nas kommer til dekket bord, les: honningkrukka. Flott at ikke flere har innsett det enda ;O))) Hau, hau



HerbM
11.04.2023 kl 23:17 2656

Hehe, er så vidt i pluss ja. Ventet på en større korreksjon, men det kan virke som prisen nå har stabilisert seg på 10 tallet. Gode nyheter kommer som pærler på en snor, og jeg har lagt merke til at kursen har falt med syltynnt volum. Kan det være småsparerne som selger seg ut?
coccoman
13.04.2023 kl 08:30 2445

Bortsett fra dyr dollar er det bare gode nyheter for nas som tikker inn. Gjeld i flybransjen generelt skaper negativ stemning, og her på berget er Sas i finansielt trøbbel, og Norse utvanner og henter inn mer penger. Virker som dette også påvirker nas som jo er fantastisk posisjonert foran vår og sommer-sesongen. Usikkerheten ser ut til å råde og imens er det jo bare å plukke billigaksjer! Hau, hau
StephanDerrick
13.04.2023 kl 08:54 2452

Flyaksjene hadde en tung dag på WallStreet i går. American Airlines Group Inc. (AAL) falltl 9% og United Airlines Holdings, Inc. (UAL) var ned over 5%.
Økende kostnader ser ut til å være bekymringen.


.