NAS - KursmÄl kr 2?

Frodon
NAS 01.08.2022 kl 15:03 16018

Dette ser ikke bra ut for NAS, resesjon i USA allerede...PMI i Kina er under 50. Fly reiser er noe av det folk revurderer i fremtidsplanene sine nÄr det er resesjon. Forward kursene pÄ drivstoff holder seg hÞye. Dollar vil sannsynligvis holde seg hÞyt, da mange investorer flykter til sikre havner. I tillegg har NAS kjÞpt masse nye fly som de ikke har penger eller finansiering til pr dags dato. Hvis fly bestillingene ikke kommer tilbake for hÞsten/vinteren/vÄren 2022/2023, kan NAS komme i en finansierings skvisj, nÞyaktig slik de kom i tidligere....ved Ä prÞve Ä kjÞpe nÞyaktig samme fly....som de heller ikke hadde rÄd til. Dette virker som en hÞy risiko aksje

"Tidligere denne uken sa sjefĂžkonom Harald Magnus Andreassen i Sparebank 1 Markets til DN at han fryktet at resesjonen allerede var her.

– Vi er inne i en av de mest ekstreme lĂžnnsprisspiralene i historien. For Ă„ fĂ„ ned lĂžnnsveksten til et bĂŠrekraftig nivĂ„, vil man vĂŠre nĂždt til Ă„ fĂ„ ned antall ledige stillinger, men Ă„ fĂ„ til det uten at arbeidsledigheten Ăžker sĂ„ mye at vi setter et stort resesjonsstempel pĂ„ Ăžkonomien, det mener jeg er nesten utenkelig, sa Andreassen"

https://www.dn.no/makrookonomi/amerikansk-bnp-falt-for-andre-kvartal-pa-rad/2-1-1268114

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/7dbv7W/grunn-til-bekymring-ikke-til-panikk

Dagens kurs kr 9,95
Mulig emisjons kurs kr 2?
Redigert 22.08.2022 kl 21:04 Du mÄ logge inn for Ä svare
nad.oslo
29.08.2022 kl 15:55 1883

Jeg var enig i det og DnB var det sin rapport fra juli som jeg har nevnt flere ganger đŸ˜ŽđŸ€—.
Frodon
29.08.2022 kl 15:59 1883

Ca alt du skrev var feil. Er det slik du investerer...? Baserer alt pÄ feil info eller er det kun pÄ HO du skriver feil?
Frodon
29.08.2022 kl 16:00 1882

GÞy Ä se at alle kursmÄl i NAS er ned justert siden kursen sto i kr 350....og meglerhusene ned justerer fortsatt kursmÄl...ogsÄ idag
nad.oslo
29.08.2022 kl 16:02 1876

Du trenger ikke belĂŠre meg og jeg tenger ikke belĂŠre deg. 😀. Det som er problemet at du skal belĂŠre alle for du er perfekt med all info du kommer med resten forstĂ„r jo ingen ting. Bruk tiden pĂ„ Ă„ selge dine tjenester som aksje/finans ekspert enn Ă„ sitte her hele dagen for det tjener du iallefall ikke pĂ„.
Da kan du iallefall tjene pÄ din "ekspertise " som du mener Ä ha.

NÄr du skriver " gÞy " Ä se at alle nedjusterer sÄ forstÄr mann at du har noe uoppgjort med Nas:).

Sist du pÄ holdt pÄ snakke ned Nas var kr. 8 men sÄ tok den istedet turen opp til ca. 10.70 da tjente jeg bra penger. Om du er god investor burde tatt den turen opp og muligens shortet fÞr q 2.
Men slik du fortalte tidligere sÄ var din siste short pÄ kr.89. PÄ nas.

Ha en god dagđŸ€—
Redigert 29.08.2022 kl 21:10 Du mÄ logge inn for Ä svare
Frodon
29.08.2022 kl 16:19 1856

Problemet er vell at alle dere NAS aksjonĂŠrer har prĂžvd Ă„ belĂŠre meg i Ă„revis og absolutt alle av dere har tatt feil? Tenk det, kursen er ned 99,99% siden jeg begynte Ă„ advare mot den og ikke en eneste NAS aksjonĂŠr har sagt takk, loool.

Du skriver sÄ mye feil om meg....hvorfor det? Er det med vilje eller vet du ikke bedre...? Hvorfor tror du shorten min er avsluttet...?
Hvis du kan dokumentere at jeg begynte Ä snakke NAS ned fra kr 8 til kr 10,70, skal jeg avslutte NAS trÄden min....

Hvor store urealisert tap har du i NAS nÄ?

NB Litt gÞy at du ikke engang vet nÄr NAS sto i kr 89 sist....det er info bakover, loool
Redigert 29.08.2022 kl 16:20 Du mÄ logge inn for Ä svare
nad.oslo
29.08.2022 kl 16:26 1848

Alle dere?
Jeg skrev som enkelt person, du har tydeligvis problemet med Ä forstÄ, ogsÄ gÄr du tilbake i tid igjen og begynner med det gamle bla bla. SÄ.mye gjentagelser.

Det er en ny dag idag, ny bþrsklima, nye hendelser. Klarer ikke forholde seg til det? 😅

NÄ skal jeg pÄ trening sÄ fÄr du legge inn masse innlegg som du orker.

Ha en god dag kompisđŸ€—
Redigert 29.08.2022 kl 16:26 Du mÄ logge inn for Ä svare
nad.oslo
29.08.2022 kl 16:32 1843

Har ikke tid til Ă„ lete etter dine " tusenvis" av meldinger. Jeg satt i aksjen i juni og juli da du snakket at investech sa den skal nedover , da var aksjen pĂ„ ca. 8 blank. Skriv mindre sĂ„ du klarer Ă„ huske ting enn at du vil at folk skal dokumentere det for deg. Du har masse tid for Ă„ skrive eller sĂ„ leter du etter folk du kan fĂ„ ut din frustrasjon med đŸ€ŁđŸ€—

PrĂžv Ă„ kos deg nĂ„ fint vĂŠr ute. Og bĂžrsen er slutt for idag om ikke du skal shorte resten av verden 😅.
Redigert 01.09.2022 kl 12:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
nad.oslo
29.08.2022 kl 16:34 1841

Foressten sĂ„ er jeg 19000 i pluss pĂ„ enkel trade idag 😀. Og det pĂ„ Nas
Frodon
29.08.2022 kl 17:23 1811

Du sitter jo bare Ä lyver om meg, noe som forÞvrig er brudd pÄ forums reglene
Redigert 29.08.2022 kl 17:23 Du mÄ logge inn for Ä svare
coccoman
30.08.2022 kl 12:47 1713

nad har helt rett. Du baisser nas daglig det har du jo selv dokumentert i denne trÄden med oppjustert kursmÄl pÄ 2 og i flere andre nas-trÄder. Det ble jo helt feil da aksjen steg fra 8 til 10,40 i juli. Det er ikke lÞgn slik du hevder, det er helt riktig slik som nad pÄpeker. NÄ har du hatt noen gode dager etter at nas skuffet pÄ drifta i Q2, men vil ta grundig feil fram i tid om du fortsetter Ä se framover med rÊva fÞrst. Det er nÄ reprisingen begynner ;O).

Det som er ufint er at du til stadighet hevder at meningsmotstandere lyver og hevder de bryter forumsregler og truer dem med admin. Slikt sutring bĂžr du slutte med! Admin er vel for lengst lei av sutringa di, og tullete meldinger fra deg der du ynder Ă„ framstille deg som et offer, antar jeg?

Ser av shortregisteret at Voleon Þkte shorten med nesten 2 mill til 13 mill aksjer den 25.8. Det forklarer omsetning pÄ over 6 mill den dagen, og ekstra salgstrykk som kjÞrte aksjen ned 80 Þre til 9 kr. TÞft gjort, men nÄ begynner det Ä haste hvis de skal tjene pÄ shorten. I neste uke kommer trafikktall som jeg hÄper vil blÄse aksjen tilbake over 10 der den hÞrer hjemme ;O))) Lykke til!

Hau, hau
Redigert 30.08.2022 kl 12:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
Sola
30.08.2022 kl 13:41 1684

Syns det er mye svada som serveres pÄ dette forumet. Det meste er ubegrunnede gjetninger og ulike hersketeknikker med hÄp om Ä pÄvirke andre til Ä handle utfra den enkeltes Þnske. Hva er vitsen ?
Vel, jeg skal i alle fall ikke henge meg pÄ dette, men forsÞke til en konstruktiv debatt:)

Fuelprisen :
Set at fuel prisen fra januar med topp i mai/juni har doblet seg. NAS har brukt litt i underkant av 3 mrd i fuel fÞrste halvÄr. RÞfflig regnet har merkostnaden kommet pÄ ca 1,5 mrd mer fÞrste halvÄr. Ved "normale omstendigheter", kunne resultatet vÊrt ca 1,5 mrd bedre fÞrste halvÄr.
Ser at fuel prisen var lavere i juli, men at den nÄ er pÄ vei opp igjen. Tror det vil vÊre avgjÞrende for om NAS skal tjene penger at vi gÄr mot en nedgang av fuel prisen utover hÞsten. Noen synspunkter pÄ det ? Ser "Marianne" har tilfÞrt noe kunnskap pÄ dette omrÄdet

https://www.iata.org/en/publications/economics/fuel-monitor/

Prising av NAS:
PÄ dette omrÄdet er jeg "helt blank". Om prisen er 8 eller 18 sier meg ikke stort. Det er flere selskap som taper mye som er priset langt hÞyere sÄ logikken sliter jeg med Ä finne.
Om NAS taper 1 mrd i Är ,GÄr i null eller eventuelt tjener 1 mrd . Hvordan tror dere de 3 ulike resultatene vil pÄvirke aksjekursen og hva vil den vÊre ?
Selv anser jeg NAS som underpriset sammenliknet med for 1 Är siden. Som selskap har NAS styrket seg betydelig sammenliknet med sommeren -21 selv om det ikke gjenspeiles i aksjekursen. Jeg tror vi gÄr mot en "reprising" av NAS,men det skjer neppe over natta.
At trÄdstarter antar mulig emisjon pÄ kr 2 har jeg i alle fall ingen tro pÄ.
Frodon
30.08.2022 kl 14:00 1676

Jeg har vÊrt negativ til NAS og advart mot NAS aksjen siden kursen sto i ca kr 4400 omgjort til dagens kurs pga store utvanninger av aksjonÊrene underveis. Ja, kursen har gÄtt bÄde opp og ned underveis, men ned 99,99% siden jeg ble negativ til NAS aksjen
Frodon
30.08.2022 kl 14:12 1664

Husk valuta pÄvirkningen ogsÄ. Vanligvis gÄr olje/dollar opp/ned om hverandre. Men nÄ har bÄde olje og dollar steget mye. Det blir fred i Ukraina en eller annen gang. Hvis fuel kostnaden faller mye samtidig som dollar, vil det fÄ en dobbel positiv effekt for NAS, spesielt hvis konkurrentene har hedget fuel kostnaden langt hÞyere. Det viktigste rundt fuel prisen (og kostnader generelt), er hvordan konkurrentene klarer seg. Hvis de selger fly billetter til ca samme priser, blir kostnadsnivÄet avgjÞrende for overskudd/underskudd.

AngÄende prising av selskapene, fly har en verdi minus gjeld. Betjeningevne og fri cashflow er ogsÄ viktig for prisingen. Sammenligner du kun verdien pÄ de andre Norske fly selskapene eller de sammenlignbare utenlandske selskapene ogsÄ?

Poenget med kr 2 (1) i emisjon, er at nok en gang synes jeg NAS tar en altfor hÞy risiko profil ved kjÞp av nye fly, som de pr dags dato ikke har rÄd til Ä betjene gjelden pÄ...siden de taper penger pÄ driften hvert kvartal. Hvorfor ikke bygge stein for stein og kjÞpe flyene de har rÄd til?
Redigert 30.08.2022 kl 14:14 Du mÄ logge inn for Ä svare
Sola
30.08.2022 kl 14:59 1630

Olje og dollar har steget mye siste halvÄr, men begge er ned fra topp i juli. Hva den blir framover kan man jo bare gjette pÄ. Det er vanskelig for NAS og andre flyselskap Ä prise billettene riktig med slike dramatiske endringer i kostnadene det har vÊrt siste halvÄr. Kanskje man i beste fall kan hÄpe pÄ en motsatt effekt nÄr det snur,fuelprisen ned og krona styrker seg mens billettene har "etablert" seg pÄ et hÞyere nivÄ. Velger Ä sammenlikne NAS med Flyr og SAS da det er de som primÊrt er konkurrenter i vÄrt hjemmemarked. Flyr mÄ nok hente mer penger for Ä vokse seg stor nok til Ä utfordre NAS og SAS. Vanskelig Ä si hvordan SAS ser ut om 1 Är.
De norske fly selskapene er sÄ forskjellige i dag at de kan vanskelig sammenliknes. Blir det "feil" Ä bruke historiske tall for NAS ?

Jeg vil tro at NAS har valgt Ä legge inn en stor ordre pÄ kjÞp av fly av 2 Ärsaker.
1: De flyene de bruker i dag leases i og avtalene vil gÄ ut framover. Da vil NAS fÄ inn egne fly som det nok er billigere Ä drifte enn mange av de som de opererer i dag. Eldre fly = Þkte kostnader.
2: NAS an velge Ä selge en del av de flyene de har i bestilling. De har nok oppnÄdd en bedre deal med Boeing ved kjÞp av 50 fly kontra f.eks 5. Da kan de selge noen for en hÞyere pris /stk om etterspÞrselen av fly framover Þker.

Det mest avgjÞrende pÄ kort sikt er at den vanlige "mannen i gata" har penger igjen Ä bruke til Ä reise i samme grad som fÞr, eller om de 4 Ärlige turene blir til 2. Mye som pÄvirker om dagen og sannelig ikke lett Ä bli klok pÄ hvordan verden ser ut om 6 mnd. Det viktigste for en NAS aksjonÊr, eller en som vurderer Ä bli det, er Ä fÞlge med pÄ fuel prisen, dollarkursen og den mÄnedlige fyllingsgraden pÄ flyene Ä gjÞre vurderinger ut fra de.


Slettet bruker
30.08.2022 kl 15:51 1601

Blir spennende Ä se hvor mange uker/mnd det tar fÞr den er nede pÄ 2. Sannsynligvis ikke veldig lenge. Disse megler husene som har folk uten utdannelse og som spÄr over 13 i kurs, mÄ man jo bare le av. Maken til inkompetanse
Sola
30.08.2022 kl 16:38 1580

Jeg anser dine innlegg som direkte spam og ikke bidrar med noe konstruktivt i diskusjonen. Ikke en gang en begrunnelse for dine pÄstander. En har rett til Ä mene hva en vil, men prÞv i alle fall Ä begrunn din pÄstand, sÄ skal prÞve Ä forstÄ hvorfor du mener den skal ned i 2
Frodon
30.08.2022 kl 19:57 1515

Men, det er jo ikke vanskelig. Jeg skrev et innlegg om dette for kort tid siden pÄ NAS trÄden, men ingen interesse (som vanlig). Hedger de drivstoff og valuta, har de mye stÞrre kostnadskontroll pÄ hvor mye de mÄ selge hver fly billett for. De kunne eks hedget 60% og visst hvor mye de mÄtte selge fremtidige fly billetter for. Istedenfor mÄ de gjette pÄ prisene i fremtiden, som de har tapt stort pÄ.

Av det jeg skjÞnte, kunne de ikke hedge drivstoff nÄr de var under konkurs beskyttelse og nÄr de kom ut derfra, var det bonuser til ledelsen og ikke hedging de var opptatt av. Og etter det ble prisene for hÞye til at de ville hedge, men da bommet de igjen...siden prisene Þkte videre. Virker som de var redde for Ä bomme pÄ hedging feil vei, for da blir det vanskelig Ä selge fly billetter til hÞye nok priser for Ä fÄ dekt utgiftene?

Du kan godt sammenligne med Flyr og SAS...jeg ville i det minste tatt med RyanAir i sammenligningen. SAS er nÄ der NAS var for ca 1 Är siden. Og NAS er nÄ der SAS var for ca 3 Är siden. Disse 2 selskapene har byttet pÄ Ä hente nye penger via obligasjonslÄn og emisjoner i lang tid. Ufattelig at ikke alle de Norske fly selskapene selger fly billetter de tjener penger pÄ i de rutene de har monopol. Alle de Norske slÄss om hver billett og alle taper penger.

Hvorfor kjÞper ikke NAS fly de har rÄd til? Leasing er jo det dyreste alternativet, sÄ de vil sannsynligvis fÄ mindre kostnader uansett hva de gjÞr. Men du ser jo med dagens "fantastiske" avtaler, taper de mye penger pÄ driften.

NAS skulle selge masse av flyene de kjÞpte fra Boeing forrige gang ogsÄ for Ä finansiere de nye flyene. Vi vet alle hvordan det gikk? Og nÄ skal de gjÞre det samme...igjen? Har de hedget valuta pÄ kjÞpet, sÄ de ikke gÄr pÄ store tap med valuta svingninger? Det gjorde de ikke sist, som fÞrst ble geni forklart nÄr det gikk riktig vei....ogsÄ var det med pÄ Ä senke NAS nÄr det gikk feil vei.

Det er vi enige i, hvor mange vil bruke masse penger pÄ fly reiser i den enorme resesjonen som er pÄ vei?

«Vi kommer til Ä fÄ en enorm resesjon»

https://www.finansavisen.no/nyheter/finans/2022/08/30/7921778/professor-vi-kommer-til-a-fa-en-enorm-resesjon
Sola
30.08.2022 kl 22:17 1466

Ingen tvil om at det er mange parameter som kan bikke en business-plan. Valuta,Fuel,Konkurranse,ressesjon,krig,streik osv. NĂ„ kan man vel si at de 3 siste Ă„rene ikke har vĂŠrt noen "normal-Ă„r", men det er kanskje den nye normalen, hvem vet ?
SAS gikk 2 mrd i overskudd i 2018( de ansatte fikk utbetalt bonus) og vel 800 mill i 2019 sÄ det var ikke helsvart. At NAS hadde slÄtt litt vel hardt pÄ stortromma og var avhengig av en voldsom vekst for Ä overleve, har man sett i ettertid var feil. Innenriks i Argentina, hva var det ?
NAS hadde nok ikke muligheten til Ä hedge drivstoff tidlig i 2021, men kunne kanskje gjort det pÄ hÞsten 2021 ? Tror nok at NAS har lÊrt av tidligere feil, men at volumet pÄ flyordren (222 fly til ca 130 mrd),den gang en av verdens stÞrste flybestillinger, viste seg Ä vÊre for stor. Tiden vil vise hvordan den neste ordren vil bli.

Vi kjenner vel alle pÄ at vi er pÄ vei inn i en ressesjon. KjÞpekrafta blir mindre og det blir mindre Ä bruke til flybilletter og ferie. Samtidig er renta pÄ vei opp. Normalt vil nok oljeprisen synke i form av lavere etterspÞrsel, sÄ det er mye svingninger som pÄvirker et flyselskap. Tror det blir en Þvelse framover Ä veie opp alle parametrene mot hverandre for treffe bunnen(aksjekursen til NAS) . PÄ et eller annet tidspunkt vil det snu. Om det er i Är eller neste Är, fÄr tida vise. Vi fÄr fÞlge med pÄ det vi kan. Om aksjekursen er 8 eller 18 spiller vel egentlig ingen rolle, men forventer at NAS, og andre flyselskap, tilpasser inntektene opp mot kostnadene.
Lurer litt pÄ hva statens innkjÞp av billetter betyr for NAS og hvor viktige de vil vÊre. Noen som vet? Er det flexbilletter eller lavprisbilletter de har avtale om ?

En annen ting som bekymrer litt, er at det er 3 selskap(NAS,SAS og Flyr) som skal konkurrere i det nordiske markedet.Vi har Wideroe og Norse ogsÄ men de er litt har en litt annen nisje,stÞrre og mindre fly. Husker tilbake da Color Air var pÄ vingene i 1998. Det ble ikke langvarig. Hvordan det blir framover nÄ, blir spennende Ä se. Tror ikke det er plass til 3. De vil Þdelegge for hverandre, til glede for passasjerene. Vurderer at NAS i dag har et forsprang pÄ SAS og Flyr.
Vel, tiden fÄr vise hvordan det gÄr. FÄr gi Frodon kred for Ä belyse de negative sidene som har hatt "overtaket" pÄ de positive. Jeg tror at det en dag vil snu og at vi kan vÊre nÊr bunnen nÄ(det siste Äret).
Frodon
31.08.2022 kl 09:39 1360

Hehe, ikke glem fly ulykker pÄ den listen ;) Selv om det har vell aldri vÊrt sikrere Ä fly nÄ, enn tidligere.

Det gikk dÄrlig med SAS i 2018 ogsÄ. Det er fort Ä glemme ting nÄr man ser bakover pÄ bonuser. NAS ga jo ut store bonuser til ledelsen sin rett etter de kom ut av konkurs beskyttelse....og nettopp fÄtt statsstÞtte....og tapt ca kr 20 milliarder pÄ kort tid.

Du kan godt si det om Argentina, men da mÄ vi nevne alle rutene som var suksess. Problemet slik jeg har sett det lenge og ser det fortsatt, er at de store fly selskapene bestemmer alt dette. De har for mye makt. Vet ikke hvor godt du har fulgt med, men nÄr NAS, RyainAir og de andre lav pris fly selskapene gikk bra, bestemte de store fly selskapene seg for Ä bli kvitt disse lav pris selskapene. De senket pris nivÄet pÄ fly billetter....ogsÄ begynte NAS, RyanAir osv Ä gÄ langt dÄrligere. De store fly selskapene har langt mer effektiv kostnadsbase og kan ta betalt mindre pr billett og fortsatt fÄ et overskudd.

I mine Þyne har NAS overhode ikke lÊrt av feil....de gjÞr nÞyaktig de samme feilene nÄ, som de gjorde tidligere. NÄ er det bare Karlsen istedenfor Kjos som gjÞr det.

Det er et godt ordtak i Norge. Hvis du vil tape pengene dine pÄ bÞrs, sett pengene dine i fly aksjer. Hvorfor mÄ dere pÄ dÞd og liv inn i fly bransjen, som har sÄ elendig track record, fremfor Ä investere i noe fornuftig med mindre risiko? Har du sett antall og stÞrrelsen pÄ obligasjonslÄn NAS og SAS har tatt de siste 10 Ärene?

Det er ikke gitt at dette vil snu i NAS...sÄ lenge de store fly selskapene bestemmer i markedet.

Statens innkjÞp sikrer at flyene fÄr fylt opp litt, men rabatten pÄ de fly billettene er store. Det er ikke bra inntjening pÄ billettene, sÄ NAS er avhengig at passasjerer handler ting pÄ flyet. Jeg har kjÞrt masse fly pÄ de billettene fÞr, kjÞpte aldri noe. Har jo alltid god tid fÞr jeg skal pÄ fly, hvorfor kjÞpe dyre produkter ombord?

De Norske fly selskapene har Þdelagt for hverandre i langt tid. Det er utenfor min evne til Ä forstÄ hvorfor de ikke Þker prisene alle sammen til et nivÄ hvor alle tjener penger.

Takk for det. Det har vÊrt 1000vis som har belyst de positive sidene ved NAS, greit Ä ha EN som belyser den andre siden ogsÄ ;) Takk for ditt bidrag, enklere Ä diskutere seriÞst med en oppegÄende fyr ;)
Frodon
01.09.2022 kl 12:00 1260

NÊrmer seg kursmÄlet med raskere tempo nÄ...akkurat som forventet
Frodon
01.09.2022 kl 15:20 1190

«Tar man Norwegians bĂžrsverdi pĂ„ 8,7 milliarder kroner og deler den pĂ„ de rundt 70 flyene som er i drift, gir det rundt 120 millioner kroner i egenkapital per fly. Tilsvarende for Flyr, med en markedsverdi pĂ„ rundt 630 millioner kroner og 12 fly i drift i sommer, gir det en egenkapital per fly pĂ„ drĂžye 50 millioner kroner – altsĂ„ litt under halvparten av Norwegian.

– Norwegian mĂ„ dermed tjene dobbelt sĂ„ mye pĂ„ driften per fly for Ă„ forsvare nĂ„vĂŠrende aksjekurser, sier han"

https://www.dn.no/luftfart/flyr/norwegian/dn-aksjer/norwegian-tjener-nesten-dobbelt-sa-mye-per-fly-som-flyr/2-1-1235581
Slettet bruker
01.09.2022 kl 15:42 1171

Ja, helt som forventet. Det nÊrmer seg 2 og det skjer ganske fort nÄ. Klovnene som tror denne skal stige hÞrer man ikke fra mer, rett og slett fordi de ikke har peiling. Vi som kan aksjer og spesielt med dette selskapet, vet at den skal ned til 2 fÞr den skal pÄ veien mot 0. Pengene folk investerer nÄ gÄr rett i lomma pÄ direktÞrer og de rike aksjonÊrene
Lighter
01.09.2022 kl 21:01 1105

Tror Flyr fÄr et overskudd i juli pÄ mellom 0,- og 10 mill.
Norwegian i omrÄdet 1 milliard.
Kan vel vurdere verdien av et selskap med de tallene ogsÄ. Eller hva ?
Frodon
01.09.2022 kl 22:39 1056

Det morsomste pÄ NAS trÄdene nÄ, er at alle disse som sitter med store urealiserte tap sitter Ä skryter at de har kjÞpt flere aksjer....som de har tjent masse penger pÄ....og "glemmer" at aksjene de har fra fÞr, er ned 30-40%
Frodon
01.09.2022 kl 22:42 1054

Dvs NAS fÄr en mÄned med positivt driftsresultat og 11 mÄneder med tap? Og totalt sÄ taper NAS 2-3 milliarder pÄ driften bare i 2022?
Lighter
01.09.2022 kl 23:23 1026

Endelig kommer det noen tall fra deg 👍
Torsdag fÄr vi svar pÄ den ene antakelsen