Strømstøtte. Hvordan?

mercedesglk
EL 03.08.2022 kl 20:22 2154

Nå skal det brukes strømstøtte av våre skattepenger fordi de sørpå har høy strømregning. Hva får de Midt og Nordpå av støtte da? Bor midt i ei evig regnbyge og langt fra Svenskegrensa for billigere mat. Men hva slag støtte skal vi få?
Sydentur? Momsfri mat? Noe må vi også få, våre skatte penger blir brukt å subsidiere folk sørpå. Det er fan ikke riktig😡
Jez
03.08.2022 kl 20:51 2133

Det er på tide å flytte disse utenlandske kablene til midt og nord Norge så dere kan plages istedenfor oss sørlendinger.
mercedesglk
03.08.2022 kl 20:57 2118

Vi plages da nok av all regnet som vi ha, vi kan godt snu det, dere får vår hverdag og vi får sol og sommer.
Våre skatte penger skal fan ikke brukes på skjevfordeling!
Men enig i at de på Løvebakken ikke har peiling på hva de driver med. Tømme magasinene før de ser etterfylling skjer.. banan landt😡 så forbanna lei av inkompetente folk på Løvebakken😡
ibyx
03.08.2022 kl 21:00 2112

Hvordan skal det gå med disse batterifabrikkene som planlegges? Blir jo hinsides konkurranseforskjell i forhold til hvilket strømnett de kobles på!
Ikke eier de kraftstasjoner som Hydro heller..
velkjent
03.08.2022 kl 21:06 2102

Når jeg ser alle sær- fradragene på skatten, avgiftsfritakene og gunstige lån, som tildeles folk i nord, trodde jeg ikke dere betalte skatt i det hele tatt. Hvordan er det med bompenger?
velkjent
03.08.2022 kl 21:11 2097

Det blir ikke etablert mer industri i Norge så lenge kraften skal eksporteres dit det er enda verre. Hydro måvære glad så lenge i politikerne erklærer krise og eksproprierer kraften som går til aluminium.
Redigert 03.08.2022 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
mercedesglk
03.08.2022 kl 23:29 2024

Enig i at bedrifter skal få kompensasjon.
Bompenger? Først må man få veier å kjøre på slik at man kan kjøpe noe annet enn traktor hver gang man skal ha noe å kjøre med.
Hva med midt og nordvest landet? Har ikke et eneste særfradrag, så ta ikke den!
Skal dette bli gjort rett for alle må fjompene på løvebakken si, alle skal betale kun 28% skatt. Da får alle. Alle svir vi på hver sin måte, men det er så jævla typisk at østlandet får og får og får. Vi andre sitter igjen med regninga…snyltere kaller jeg det!
PSI- Investor
03.08.2022 kl 23:58 1999

Altså snyltere fordi vi får tilbake en del av de ekstraordinære inntektene som de høye strømprisene medfører?
Ekstremt høye priser uten at kostnaden øker.
Så hvem sine penger er det vi da får?
Det er hvertfall ikke skattepenger.
Og det er ikke penger som kommer fra lave strømpriser i nord.

Hele greine er bare en farse. En gutteklubb som sitter og bestemmer hvor mye de kan presse prisen opp dagen etter.
Skylder på alle andre.
Selv når vi har dobbel strømpris som tyskerne har får kabelen skylden.
Mesteparten av overskuddet havner hos stat og kommuner.
Og så påstår de til og med at rentene øker hvis strømmen får pristak.
Altså tar gjerne i mot et løft i skjermingsrentene jeg hvis det er til hjelp.
Men det er jo bare tull
mercedesglk
04.08.2022 kl 08:50 1879

For meg er stat ok kommune et fett.
Om pengene kommer herfra eller derfra er samme kassa for meg, staten, kommunen betaler, det er våre felles penger. Å forfordele er ikke ok i det heletatt!

Men det er som du sier Løvebakken ++ burde få sparken hele gjengen. De viser sin inkompetanse hver eneste dag, i stortsett alt de foretar seg. Stryyyk karakter dagen lang.
Vi er verdens dyreste land og siste kommunist stat!
Tigerberget
04.08.2022 kl 09:01 1853

«Våre skattepenger»….
Så det er ikke så greit at vi sørpå skal betale 400% mer inn til staten?
At vi kan få 200% i strømstøtte er fortsatt 200% mer enn hva dere betaler?

Hva er problemet??
mercedesglk
04.08.2022 kl 09:23 1832

Dere betaler 400%??? Hva da?
Dr_Eval
04.08.2022 kl 13:39 1768

Når strømprisen er 400øre i sør uten moms og 2øre i nord. Do the math. Strømregning på 60 kr i nord koster 12000kr i sør med moms og nettleie, og med strømstøtte blir regningen 6000kr. Satt litt på spissen. Bare momsen er 50 ganger dyrere enn strømmen i nord, og det er bare de i sør som betaler moms, så skattepengene som brukes til strømstøtte kommer definitivt sørfra.
Tigerberget
04.08.2022 kl 14:18 1736

Helt korrekt, så jeg skjønner ikke gnålet til trådstarter.
Vi betaler tusenvis av kroner inn til fellesskapet mer enn dem i Nord Norge, selv med dagens strømstøtte.

Er det rettferdighet du er ute etter så hadde det vært lik pris i hele landet, for da betaler alle likt inn til staten etter det forbruket man har men da hadde dere vel begynt å grine reinstyrblod.

Tm3P
04.08.2022 kl 14:26 1723

Lol, pengene vi får refundert er bare en del av det vi allerede har betalt inn til staten direkte via mva og indirekte gjennom statkraft.
mercedesglk
04.08.2022 kl 20:01 1649

Greit nok vedr sørvestlenninger, men nå er det primært østlandet jeg er uenig i at de skal ha støtte. De produserer ingenting, kun papirflytting.
Nordpå produseres ufattelig 1000 tonn fisk, vest på produseres fisk, olje, verft etc… østpå??? Notting!
Det er de som snylter.!
mercedesglk
05.08.2022 kl 08:45 1552

Bare spør, når skal nord og vest Norge få subsidier som de får østpå?
ikke mange på løvebakken som sto i bresjen da de bygde ut Ormenlange, og Trøndelag og More og Romsdal måtte betale 2-3 kr kwh og resten av landet betalte 20-30 øre, hvor var subsidiene da?
ikke et jævla øre ble subsidiert.
likhet for loven, noe annet er bare tjuveri.
Tigerberget
06.08.2022 kl 08:51 1472

Du er virkelig helt lost.

I et land så er det det geografiske som har tilrettelagt utnyttelse.
Hvor idiotisk hadde det ikke vært å drive med fisk i Oslofjorden, eller fly helikopter ut til oljefeltene fra Vadsø?

Sett deg inn i hvordan Norge fungerer før du kommer med sånne latterlige uttalelser.
40something
06.08.2022 kl 10:19 1423

Må bare kaste inn et aspekt til. Når det ropes etter støtte så blir det mest hørt av politiker der flest stemmeberettige bor. Politikere tenker mest på risikoen for å ikke bli gjenvalgt, uansett hva de sier.