Journalist i FA har fått sin artikkel slettet av REC menigheten!

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
05.08.2022 kl 09:30
Slettet bruker
RECSI 03.08.2022 kl 21:50 26191

Hva var poenget med artikkelen rett før børsluttt med særdeles negativ vinkling om Rec hvis denne senere skulle slettes? Det ble også løftet en rekke Rec tråder uten grunn også ikveld.

"Finansavisen - REC Silicon er aksjen norske investorer aldri glemmer, men det bør du snart gjøre – for aksjen går mot en mørk høst. +"

https://finansavisen.no/nyheter/kommentar/2022/08/03/7908520/aksjen-skylder-meg-penger?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR3Vtod6C_nMlNyzgtEWZUtcV6BbqhXrFac_4IYI_SxhenVce2mWKdNIHZw#Echobox=1659543421

https://twitter.com/Finansavisen/status/1554832827618713608
Redigert 05.08.2022 kl 09:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.08.2022 kl 18:41 6885

Ja ja… Så kan vi også snu litt på det hele og tenke at hvis ledelsen i selskapet - i ny og ne - hadde latt det dryppe litt informasjon, noen teasere som kunne skape litt begeistring, til pressen/markedet her oppe i steinrøysa, så hadde kanskje hele greia vært unngått. Kanskje.
Stonks_
04.08.2022 kl 19:07 6716

Det er massefra rec man bare kan grave frem, hverken fa eller e24 har nevnt noe som helst om det som er komt fram angående det med en potensiell utvidelse i ml med en wafer fabrikk. Lokal avisa skriver hele tiden om rec, og aviser som spesialiserer seg på solar gjør også det. Men norsk finans media skriver ikke om noe med mindre det er en negativ vinkling så de kan alle gå å ta seg en bolle
Onmyway
04.08.2022 kl 19:11 6681

Man kan snu det hvilken vei som helst, men det unnskylder ikke Molnes eller FA…
Stonks_
04.08.2022 kl 19:15 6632

Det jeg sier er at norsk finans media kunne begynt å være litt journalistisk og gjort jobben sinn skikkelig, og den artikkelen igår viser egentlig kor udugelige dem er på akkurat det å drive skikkelig journalistikk.
Anywhere
04.08.2022 kl 19:29 6490

Jvs skrev Innlegget er slettet
Var en storry med Røkke som skulle være poenget. Maken til kunnskapsløshet når dette vi har sett blir resultatet når man plent må skrive noe med Røkke....Det er så lavmål, så lavmål, men samtidig et innblikk i desperasjonen på desken....

Det virker nesten som man ikke gidder å lete opp info. Man trenger ikke lete engang for å finne relevante saker å skrive dersom det er RECSI man vil si noe om. Dersom det er Røkke man vil si noe om, så bør man gjøre det også med relevans og med saklighet og journalistikk som det kan stå en smule respekt av. Det gjorde det på ingen måte i omtalte artikkel.
Redigert 04.08.2022 kl 19:33 Du må logge inn for å svare
Jvs
04.08.2022 kl 19:33 6446

Blir for dumt når en journalist ikke sjekker fakta! Kan ikke bare plapre i vei på den måten, det er mange som kansje lot seg lure av molnes. Utrolig dårlig journalist!
SO88
04.08.2022 kl 19:36 6404

Pinlig av Molnes her ja. Men merket meg at selv om han prater om REC negativt og spekulerer i at Hanwah kun har investert i dem som en plan B (hvis mot formodning USA går vekk fra kull), så kom QCells opp og Molnes sier «..og de fikk de også på billigsalg!». Biter meg merke i «også», siden for meg indikerer dette at han mener at de «også» fikk REC på billigsalg (20,-). Likevel sier han selg. Han mener de kjøper de på billisalg for 20, og at man bør selge på 19,-

Molnes sin argumentasjon er motsigende, og lager ikke mening🙈😆
PHOinvestor
04.08.2022 kl 20:13 6152

Dette er det drøyeste useriøse jeg har opplevd fra så kalte fagpresse. Er jo bare tullete synsing fra en som tydelig er nyansatt .

Må si jeg er sjokka. Er dette nivået FA driver på, er ikke til å tru
voff
04.08.2022 kl 20:21 6079

Enig med siste taler. Men hva så? Kun kortsiktig støy. Om et år er Moses Lake operativ. Jeg kan vente:
Stabukk
04.08.2022 kl 20:59 5866

Godt med litt meir begeistring frå Rec! Fleire har etterlyst betre info frå selskapet, men argumentet i det siste er at CEO og andre kan ikkje gå ut med konkrete meldingar pga forhandling av avtalar. Greitt nok, men det med optimisme i Rec sine opptredenar og kvartals-meldingar har ikkje vore påtrengjande. Synest Hanwha som største eigar har uttrykt meir tru på framtida innan solar i USA. Sutton har vore best i Rec, synest eg.

Og kanskje kunne FA-artikkelen vore unngått med litt meir offensive tonar og fakta frå Rec, utan å forpurra pågåande forhandlingar. Kanskje Rec no blir pressa til å gå meir «på bana». At kursen trass alt står over 19 viser eit stemningsskifte. Forhåpentligvis blir det meir avklaringar i positiv retning i løpet av august og september.
Redigert 04.08.2022 kl 21:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.08.2022 kl 22:15 5477

Enig, dette er ikke godt nok! Håper virkelig fyren blir satt skikkelig på plass. Flere millioner aksjer short holder kursen hardt nok nede som det er, trenger ikke enda mer piss.
Handler
04.08.2022 kl 22:23 5394

Laget meg en bruker nå, for jeg ble veldig provosert av artikkelen, men aller mest av det flåsete legge seg flat intervjuet, makan til opptreden og usaklighet. Så jeg sendte dette i kveld til bla. Molnes.

Hei,

Sjelden jeg blir overgitt over ting jeg leser, men både i går og på aksje praten i dag hvor det står at du legger deg flat.

I går tenkte jeg, er han klar over hva han skriver og hvilken påvirkning det har på enkelte aksjeeiere? Så ble den fjernet fra nettet, men jeg leste den i papirutgaven igjen i dag.
Du er sikkert klar over at det er mange nye aksjonærer på Oslo børs i og etter pandemien, som påvirkes av det som skrives og som tar valg basert på det. Du er med på at de tar sine valg og det er du nok klar over, eller i din posisjon så burde du være det.

At du legger deg flat i aksjepraten som det står som tekst, blir jeg også provosert av.
Du legger deg ikke flat, men finner en haug med unnskyldninger som ikke er en kommentator/journalist verdig etter min mening. Du skriver at dere følger godt med i USA og de er ikke interessert i sol, følger du med?
Du kommer med noen kommentarer som at du tror flere ganger i løpet av de 5 minuttene og du skylder på redaksjonen.
Du vet ingenting om priser som forhandles og det gjør ingen utenom de som forhandler, men det er mange meninger om det meste, men lite fakta før det kommer en børsmelding. Det er 66,67 andre aksjonærer i REC som i prinsippet skal likebehandlet og de fleste av oss som har aksjer i REC har tillit til ledelsen at de jobber for alle aksjonærene.
Du ler i slutten og sier slike ting kan vi ikke holde på med, nei hvis dere er seriøse, så bør faktisk dette få konsekvenser. Det ville det fått i de fleste yrker.
Beklager at jeg er klar i min tale her, men jeg syns det er på sin plass å være direkte og ærlig i denne saken.

Finansavisen er ikke en liten lokalavis som i tillegg til å skrive artikler, driver med tepperens, video og selger reker. Dere bør fremstå som seriøse.

Jeg har holdt finansavisen i mange år, og jeg har aksjer i REC og flere andre selskaper, men jeg er en vanlig mann som finansminister Vedum kaller de fleste i Norge for tiden.
Jeg driver imidlertid ikke med trading, men er langsiktig i de fleste investeringene mine.

Finansavisen er flere ganger blitt utfordret av MEGET DYKTIGE skribenter på Hegnar Forum som vet hva de holder på med og som graver og finner ut fakta, mange legger med beviser på ting de har funnet ut som kanskje kan være relatert til REC som selskap. Ja det er meget mange useriøse også der, men hvis du følger med over tid så vet du hvem som er seriøse og hvem som ikke er det.
Historikken på noen av dem viser også at det de finner ut holder vann, når markedet kan informeres via børsmeldinger. Som regel så blir 2+2 = 4 på de seriøse skribentene.

Dere er blitt utfordret flere ganger av enkelte av dem til å stille opp og diskutere, men det tør dere ikke. Bevis denne gangen at du eller dere legger dere flate og still opp og diskuter med noen av dem. Jeg blir forundret hvis det skjer, for dere har ikke satt dere inn i selskapene, og har nok fakta til å tørre å stille opp, men det er faktisk litt av jobben til journalister å ha fakta.
Vær Varsom, er noe som i høyeste grad angår dere.

20% emisjonsfullmakt kommenterte du også, og det var mye skriverier om det i fjor når det ble vedtatt på generalforsamlingen, da skulle Røkke berike seg selv. Ja det har han gjort, men også alle andre aksjonærer, men han har også ryddet opp sammen med andre dyktige personer i Aker systemet. For oss som har aksjer i Aker så er det helt ok at han gjør gode forretninger, som også har skjedd i REC silicon.
Din vinkling med oss småaksjonærer, ja vi er totalt 66,67% andre aksjonærer. Som du i din fremstilling beskrev som menigheten.

Jeg vet ikke om du tilhører en menighet, men jeg er ikke personlig kristen, men jeg har hatt en leveregel som jeg har videreformidlet til mine barn og også barnebarn i alderen 10-16 år. I kirken skal dere tro, ellers skal dere ha fakta og vite før dere kommer med påstander. Det er en leveregel som er viktig i alle livets faser og i all kommunikasjon både privat og i jobb.
De fleste kommer lengst med å være ærlige både overfor seg selv og andre, og de fleste blir respektert for kunnskap og gode begrunnelser på sine uttalelser. Du har nok fortsatt noe å lære, og de fleste lærer av sine feil. Fremtiden vil vise oss andre dersom du fortsetter å skrive for finansavisen. I min jobb ville jeg ikke kunne skylde på andre og fortsette som før.

Jeg legger også til IR kontakt i REC siden du kjente han godt som du sa i podkasten, og også Per Stefan som skal «rydde opp», vi er spente på om det er faktabasert det som skrives fremover eller om det er synsing og meninger for å selge aviser, og medvirke til at vanlige folk gjerne taper sparepenger basert på deres vinklinger.

Du og dine kollegaer bør være deres ansvar bevisst og et godt råd er, heng opp plakaten Vær Varsom og diskuter verdien av den i møtene.
Svenn_13
04.08.2022 kl 22:26 5345

Det er så mye informasjon om REC og markedet som kunne vært brukt i den artikkelen. Har ikke noe tro på at det som blir skrevet i neste uke blir noe bedre. Beklagelsen som kom i dag har ikke tegn til bratt læringskurve i det hele når det gjelder synet på hva som skjer i amerikansk og europeisk politikk. Hadde vært på sin plass om FA hadde giddet å sette seg inn i et av selskapene på OBS med høyest omsetning. Rett og slett skikkelig skuffet over hva som ble skrevet.
Slettet bruker
04.08.2022 kl 23:16 4950

Her var det mange fornuftige og gode refleksjoner.
Det er godt å se at vi er mange som tør å si ifra.

Samtidig er jeg skremt over hvor mye som nå blir sensurert bort.
Det er lov å tenke selv, også for admin.

Moral og regler peker ikke alltid i samme retning...
Slettet bruker
04.08.2022 kl 23:45 4706

Jeg må bare ta av meg hatten for det du har skrevet. Tusen takk for innsatsen og at du deler med oss andre. Det finnes flere gode og dyktige individer på dette forumet med kunnskap og det gjør meg glad å se engasjementet medinvestorer har vist i dag. Dette har også påvirket meg siden hele situasjonen ble kjent. Jeg har vært irritert og oppfordret alle til å bruke sin stemme. Vi skal ikke være stille når det blir lagt fullstendig feil datagrunnlag for å rakke ned på casen, hvor vedkommende hevder å ha kunnskap, men egentlig er helt kunnskapsløs. Avslutningsvis i artikkelen spytter han på oss aksjonærer, eller "menigheten" som han kaller det. Hvem er han til å spytte på oss?

Media er kjent som 4. statsmakt for en grunn. Media har reell innflytelse på vanlige mennesker i hverdagen og hvordan de samler sin informasjon. Hadde jeg vært en aksjonær i REC uten kunnskap og lest en artikkel om at jeg bør selge før en mulig emisjon, så hadde jeg også blitt skremt. Hvorfor sier en troverdig person dette? Er det noe jeg ikke har fått med meg? Skaper unødvendig frykt.

Dette også når selskapet er på vei i en så spennende fase hvor det ligger muligheter aksjonærer har drømt om i flere år. Alt realiserer seg for REC Silicon og i helgen vil forhåpentligvis viktig lovverk bli stemt igjennom som er svært fordelaktig for selskapet og fremtiden. I slutten av denne måneden vil politikere stemme over omgjøring av tomt for REC, slik at Project Riser kan bli en realitet og det som istedenfor blir vektlagt er fullstendig feil datagrunnlag og rakke ned på små aksjonærer?

Hehe. Kjør på. Det alle "analytikere" da må forstå er at det finnes flere av oss som har dedikert mye tid av sitt eget liv til å finne ut informasjon rundt selskapet, selskapets prospekter og fremtidsmuligheter. Vi kommer ikke til å akseptere å bli spyttet på eller løyet til med feil informasjon og kommer til å svare tilbake.

Vi er på vei til en ny tidsepoke, ganske snart. Fremtiden som ligger til rette for REC er - og har siden jeg ble godt kjent med casen, uungåelig. Menneskelig evolusjon, mener jeg og REC befinner seg midt i det med evnen til å levere produkter som verden brøler etter. Ikke om noen år, men fra 2023 og utover. Alt fra den politiske situasjonen til markedssituasjonen går i favør til aksjonærer. Dette er en av de mest omsatte aksjene i Oslo Børs og ikke et ukjent og lite jalla-selskap hvor du bare kan snakke svada og tro at du kommer unna. Det finnes over 20.000 av oss nordmenn som dere valgte å rakke ned på ved å publisere den artikkelen etterfulgt av et forferdelig intervju og beklagelse. Lorentzen skal ha ros for at han prøvde å lede en samtale basert på litt kunnskap og ikke utdatert spekulasjon, men vanskelig når den andre ikke har noen peiling. Sett deg inn i casen før du uttaler deg offentlig eller vær stille og la de med kunnskap lede diskusjonene er min anbefaling til Molnes.
Onmyway
05.08.2022 kl 02:03 4341

Her er de plaget med korona, hjemmekontor og ferieavvikling, men som Molnes sier: «Vi får jo en rekke henvendelser fra folk som ønsker at vi skal dekke selskapene de er interesserte i, og som oftest så finner vi jo et tidspunkt for å gjøre det på da…»

De «folk» som ble hørt i dette tilfellet var visst ikke de som ønsket at man skulle skrive om mulighetene til REC…
Mossegutt
05.08.2022 kl 04:45 4217

Det som blir spennende nå til uken, er om Recsi ledelsen griper denne muligheten med begge hender.
Med det mener jeg at de forbereder et slags statement, dementerer innholdet på en saklig måte og redegjør for misforståelsene i artikkelen.
Og på toppen av det krydrer med litt godsaker som er i pipeline som nå er i ferd med å se dagens lys.
Det er lov å fremsnakke eget selskap og skape entusiasme og fremtidstro.
Nå har de muligheten til nettopp det, bruk den 😉
Svenn_13
05.08.2022 kl 07:31 3882

Fy fader, nå blir det spennede fremover!
Stabukk
05.08.2022 kl 08:14 3631

Fullstendig enig!
Ein ting er at Rec må halda korta tett til brystet og ikkje kan melda avtalar før dei er inngått. Her dreiar det seg om å informera sakleg, blant anna om kva USA sine politiske vedtak om semiconductor-satsing og solarkjede konkret vil innebera for selskapet.
Anywhere
05.08.2022 kl 09:12 3189

Foreløpig er det ikke akkurat en mørk høst for RECSI-aksjen, slik Moldes hevdet...og lysere kan det bli fremover. Nå skulle vibsett besøk av motstand 20,3 over helgen eller allerede i dag, knalling over oppunder 23, dernest test av 20,3 fra oversiden, før aksjen tar kraftig sats over kort tid til 30. Det ligger i kortene...
Slettet bruker
05.08.2022 kl 09:24 3018

Ja/ håper ingen selger før minimum 40. La short få jobbe med å dekke inn dette her🚀💲