Quantafuel, DUBAL Holding and BASF sign FEED agreement

Bulldog
QFUEL 04.08.2022 kl 08:06 68519

Quantafuel, DUBAL Holding and BASF are moving to the front-end engineering and design (FEED) stage on the plant for chemical recycling of waste plastics in Dubai. After a six-month feasibility study where the main design parameters have been defined and the site and feedstock secured, the project is now entering the FEED stage with BASF as partner for the new phase of the project. A potential final investment decision (FID) is targeted for early 2023.

The partners have agreed to cooperate and share the cost for the development of the plant based on the learnings from and optimization of Quantafuel’s first full-scale commercial plant in Skive, Denmark. Italian engineering and construction major Saipem has been chosen as the FEED service provider. The FEED for the development of the 80,000 tons per year plant will be done in 2022, with the potential final investment decision scheduled for early 2023.
https://newsweb.oslobors.no/message/567821
Strategi
18.08.2022 kl 16:02 3208

Jeg tror ikke at det er Bøhn som selger, tror ikke han sitter og ser på 10 ører men selger evt. det han skal og ferdig med det.
Vi får sende en takk til Bøhn som har gjort en formidabel jobb i grunder fasen og et solid stykke frem i tid, uten han hadde det faktisk ikke vært et Quantafuel med den teknologien selskapet har i dag.
Herman*
18.08.2022 kl 16:28 3205

Nå er det mindre enn to uker til Q2 rapporten, og kan selskapet vise til solid fremdrift på ulike områder vil kursen gå raskt mot 20 kroner. De har jo sagt at de skal kjøre en kapitalmarkedsdag i begynnelsen på sept, og det ville de vel ikke ha gjort om de ikke hadde noe å vise til…? Dagens kurs reflekterer at markedet vil se konkrete resultater før de sender kursen oppover, og det er vel fair enough…
Slettet bruker
19.08.2022 kl 03:29 3074

RE - De har jo sagt at de skal kjøre en kapitalmarkedsdag i begynnelsen på sept, og det ville de vel ikke ha gjort om de ikke hadde noe å vise til…?

* Vel - spørsmåltegnet ditt er på sin plass for ser vi historisk på det så faller jo den påstanden på sin egen urimelighet for det er jo ikke første gangen de har kjørt en kapitalmarkedsdag og kursen har jo falt betydelig etter det så slettes ingen garanti for at det vil bli annerledes denne gangen ...

Videre om vi ser det i sammenheng med at selskapet lovte Skive oppdateringer og det for nærmere 6mdr siden:

28.03.2022

LES - We will revert with a guiding on Skive in due course.

https://newsweb.oslobors.no/message/557707

så ser det heller mørkt ut for som vi kjenner til så har de lovte oppdateringene glimret med sitt fravær i nærmere 6mdr siden de ble lovet og akkurat det kan jo ikke tolkes annerledes enn at de ikke har hatt noe triggende å melde og således har de heller latt være for i motsatt fall om utviklingen var positiv så ville de jo ha brukt det for alt det var verdt. ...

Og av samme grunn skal man ikke bli overrasket om 1-sifret aksjekurs kommer til syne om ikke lenge for det skal ikke mer til enn 1 eneste ny skuffelse som det historisk har vært mange av og noe 3 forskjellige analytikere og deres ferske analyser med følgende kursmål også mener:

(1) 11nok (Fearnley)
(2) 10nok (Arctic)
(3) 9nok (Nordea)
Redigert 19.08.2022 kl 03:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.08.2022 kl 07:47 3007

Bøhn fortsetter å selge seg ned i Quantafuel ....

https://finansavisen.no/nyheter/industri/2022/08/19/7915754/kjetil-bohn-om-12-til-18-maneder-kommer-folk-til-a-oppdage-denne-aksjen

* Han vil nok prøve å få solgt seg helt ut før 1-sifret aksjekurs, men det gjenstår og se om han rekker det ...
Redigert 19.08.2022 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
ziik
19.08.2022 kl 08:02 2978

Hvor er det han har blitt største aksjonær?
Nanoq
19.08.2022 kl 08:05 3002

Sp.:– Synes du ikke det er pussig at kursen har falt i sommer tross de seneste nyhetene fra selskapet?

Bøhn: – Jo, jeg synes egentlig det. De har på mange måter egentlig gjort det veldig bra. At folk ikke legger merke til at de vurderer en ny fabrikk i Dubai er vanskelig å forstå. Folk burde forstå at det er et ganske positivt signal, også at BASF blir med på dette, sier han.

Sp: – Smerter det litt å selge i Quantafuel for å kjøpe i Kyoto?

Bøhn: – Jeg tror Quantafuel-aksjen gjør et comeback...

https://finansavisen.no/nyheter/industri/2022/08/19/7915754/kjetil-bohn-om-12-til-18-maneder-kommer-folk-til-a-oppdage-denne-aksjen?internal_source=sistenytt
oivindl
19.08.2022 kl 08:08 2992

"Videre om vi ser det i sammenheng med at selskapet lovte Skive oppdateringer og det for nærmere 6mdr siden:"

Nærmere 5 mndr om vi skal være korrekt, men det er jo ikke ditt varemerke.
Oppdateringen, som vi var lovet, har vi forøvrig fått for over 3 mndr siden.
At noen enkeltaksjonærer/ikkeaksjonærer ikke skjønner meldinger og informasjon som sendes ut, kan vi ikke laste selskapet for.
Slettet bruker
19.08.2022 kl 08:20 2957

At noen aksjonærer ikke bryr seg om at selskapet ikke holder hva de lover hjelper jo ikke å endre hva markedet som helhet mener. At du mener at 1 generell oppdatering på 5 mdr er helt greit når årsaken til kursnedgangen ligger i at de ikke har fått til en stabil prod og av samme grunn må løpende nedjustere årlige produksjonsestimater så er det desto viktigere å produksjons oppdatere markedet ofte. Mao, hadde de oppnådd stabilitet og økte volumer nær opptil design så hadde de informert markedet og brukt det for alt det er verdt, MEN siden de ikke gjør det så kan ikke det tolkes annerledes enn at de fortsatt har problemer - egentlig ikke mer komplisert enn som så ...
Slettet bruker
19.08.2022 kl 08:31 2952

Sp: – Smerter det litt å selge i Quantafuel for å kjøpe i Kyoto?

Bøhn: – Jeg tror Quantafuel-aksjen gjør et comeback...

* Dette sier vel sitt - ikke mye smerte å spore der i gården for hadde han virkelig trodd på det han (i ren høflighet) sier så hadde han jo aldri solgt ...
Redigert 19.08.2022 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Strategi
19.08.2022 kl 08:36 2941

Bøhn hadde sitt siste salg 8 august, så det var etter hans utsagn ikke han som solgte i går.
Jeg tror ikke aksjen bryter ned i dag heller, det har vært en del forsøk å bryte ned gjennom13 tallet og hittil har det mislyktes.
Slik tror jeg det blir nå også.
Jeg tror selskapets "tystnad" vil slå positivt ut, alt går som normalt, det oppgraderes og optimaliseres i høyt tempo og "under promise og over deliver" er en del av strategien.

Personlig tror jeg en del aksjonærer kommer til å løpe etter kursen også i dag og at kursen vil åpne opp.

Selskapet er akkurat der det skal være, kursen derimot har ingen relevans til hvor selskapet nå står.
Noe også "Bøhn" bekreftet i dagens Finansavis.
Det produseres nå på 3 linjer hver dag og transportene går, selskapets utvikling går fremover i et godt tempo, Kristiansund og Geminor leverer gode tall.
Det er bare få dager siden kursen var over 15 kr, men ble presset tilbake, det tyder ikke på en sterk nedgang.
Quantafuel har aldri stått i en bedre posisjon enn akkurat nå.
Redigert 19.08.2022 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.08.2022 kl 08:39 2970

RE - Jeg tror ikke aksjen bryter ned i dag heller, det har vært en del forsøk å bryte ned gjennom13 tallet og hittil har det mislyktes.

* Til din info så har den allerede brutt ned og endte på 12,96 etter intradag helt nede på 12,87 ....Mao, det neste bruddet ned blir da i så fall fra 12 til 11 ...

Kursen ligger i en godt etablert negativ/fallende trendkanal og har gjort det over tid:

https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=101066
Redigert 19.08.2022 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
Strategi
19.08.2022 kl 08:45 2959

Du kan telle aksjene som ble solgt i sluttauksjonen fra kurs 14.20.
Jeg mener det var 86 aksjer totalt i sluttauksjonen - du må gjerne telle antallet og legge det ut her.
Er dette et brudd ned?
På ingen måte!!!
Slettet bruker
19.08.2022 kl 08:50 2968

Sluttkurs er endelig og av samme grunn er det sluttkursen som bestemmer om det foreligger et brudd eller ikke. Om bruddet etablerer seg - det er noe annet, men inntil vi sitter med fasit så må vi forholde oss til at det ble et brudd ned i går når vi legger sluttkursen til grunn - enten vi liker det eller ei ...
Redigert 19.08.2022 kl 08:51 Du må logge inn for å svare
oivindl
19.08.2022 kl 08:52 2977

De lovet en oppdatering, den er kommet.
Guidingen gjelder for resten av året, og de trenger ikke guide hver uke for de som ikke har fått det med seg.
Strategi
19.08.2022 kl 09:19 2982

Når det gjelder din person rischioso og stadige mas om ensiffret og tettinav "gap" osv. så har du utspillt din rolle.
Du er vel den som har påført de store aksjonærene solide tap basert på egeninteresse i å få kursen ned.
ibyx
19.08.2022 kl 09:36 2985

Da er det gjerne 11-tallet det siktes imot idag?
Er jo tross alt fredag?
ibyx
19.08.2022 kl 10:40 2921

Er nesten så man kjenner suget fra algorytmene?
Strategi
19.08.2022 kl 13:39 2833

Ser ikke akkurat ut som om det kommer noe fall her.
Heller en solid sementering av solid støtte på 13 kr.
Blir vel en solid opptur herfra.
hans
20.08.2022 kl 09:02 2696

Noen som vet hvilken tapsaksje Bøhn kjøper aksjer i..
Strategi
20.08.2022 kl 10:27 2666

Kyoto Group
Ikke nødvendig vis noen taps aksje dette, men en langsiktig investering for Bøhn.

https://finansavisen.no/nyheter/industri/2022/08/19/7915754/kjetil-bohn-om-12-til-18-maneder-kommer-folk-til-a-oppdage-denne-aksjen
Redigert 20.08.2022 kl 10:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.08.2022 kl 12:07 2493

Ikke? Har jo ikke gjort annet enn å falle siden den kom på børs for 1,5 år siden med unntak av de gangene Bøhn har kjøpt for å snitte ned noe han har gjort mange ganger i takt med at kursen bare har fortsatt å falle - det er jo selve def på en taperaksje ...
Slettet bruker
21.08.2022 kl 12:09 2524

Liksom støtten din på 13nok må vel ha blitt til et tak nå som kursen har sluttet under flere dager på rad ...
Strategi
21.08.2022 kl 13:02 2497

Alt kan skje, om de store aksjonærene ikke tar tak i aksjen vil et fall sannsynligvis komme.
Når det er sagt skal det ikke rare volumet til for å snu trenden tilbake opp, så langt har ikke dette skjedd.
Slettet bruker
21.08.2022 kl 14:45 2450

Det skal nok en hel del til for å få snudd den negativ trenden for kursen har ligget i en fallende trendkanal over veldig lang tid - faktisk i hele år:

https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=101066

Fra SELL til Stay In Cash ...

https://www.norskbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=QFUEL.OL

Redigert 21.08.2022 kl 14:52 Du må logge inn for å svare
Strategi
22.08.2022 kl 10:17 2266

21/8 14:13
af karbold
Har været forbi byggepladsen i Esbjerg i dag og kan oplyse af Jorton er i fuld gang med fundamentet til den nye fabrik :-)

Hentet fra Dansk fora ; det går fremover.
;-)
-
Slettet bruker
22.08.2022 kl 11:20 2238

Flott, da får vi håpe at fundamenteringen i Esbjerg blir noe sterkere enn gulvet du snakket om på 13 tallet ...
Slettet bruker
22.08.2022 kl 15:09 2169

Det kan være tiden for å starte plukkingen for det finnes knapt noen reell salgsvilje ser vi bort i fra byttingen robotene i mellom og da er det nok heller ikke lenge før det snur opp igjen ... ;)
Redigert 22.08.2022 kl 15:10 Du må logge inn for å svare
oivindl
22.08.2022 kl 16:14 2124

"Det skal nok en hel del til for å få snudd den negativ trenden for kursen har ligget i en fallende trendkanal over veldig lang tid - faktisk i hele år"

Da har det tydeligvis skjedd en hel del det siste døgnet. Skulle vært interessant å vite hva det var.
Strategi
22.08.2022 kl 16:15 2125

Kan nok bli kamp om aksjene for de som har solgt under 13 kr.
Når det er sagt er slike dipp ikke av særlig verdi i mitt hode, ok, snitte ned med det resultatet at mange blir løpende etter.
Tingmåskje
22.08.2022 kl 19:26 2069

En gang må jo denne ledelsen levere også, og i tillegg greie å formidle det på en brukandes måte..
Nesten ingen mislykkes hver gang og nå tror jeg det er qfuel sin tur til å avvike fra sin egen normal med å komme med noe markedet liker..
Får snitte ned i morgen og komme meg ned mot 14 blank
Herman*
22.08.2022 kl 20:23 4001

Du er ikke sann… Etter å ha hamret løs på selskapet i månedsvis med all verdens argumenter om at teknologien ikke fungerer, har du plutselig blitt positiv uten at det har kommet nyheter fra selskapet? Hva med å bare skrive det du faktisk mener-positivt eller negativt, i stedet for å forsøke å manipulere kursen?
Strategi
22.08.2022 kl 21:20 3961

Vel, Kvartalstall og også Presentasjon av selskapet på kapitalmarkedsdag er nært forestående.
Regner med at begge deler blir en meget positiv affære for aksjonærene, snart får vi svaret.
Jeg antar at de ikke hadde stilt på kapitalmarkedsdag uten å ha noe å melde.
Bulldog
22.08.2022 kl 22:29 3903

Quantafuel har massevis å melde ved Q2 presentasjonen.
Tallene blir forferdelig for Skive isolert med to linjer i bruk for testing av plastkvaliteter.

Glemmer en tallene så er Skive nå nær full drift (fire linjer) på egenprodusert gass. Det er verdensledende om de innfrir.
Strategi
23.08.2022 kl 00:53 3840

Tenker de er ferdig testet på Skive, kvaliteten er er sertifisert og godkjent av BASF.
Når det gjelder tallene så får vi være tolmodige å se det er guidet 6- 8 tonn på linjene, snart vert vi svaret.

At tallene blir forferdelige på Skive er vel litt tidlig å si.
Slettet bruker
23.08.2022 kl 02:03 3837

Jeg har så smått begynt å plukke basert på teknisk analyse kombinert med en god porsjon magefølelse og ikke minst inngånde kunnskap om mulige og nærstående triggere - timing is everything ... ;)
Slettet bruker
23.08.2022 kl 02:12 3835

Har som sagt så smått begynt og plukke og skulle den mot formodning bli enda rimeligere så plukker jeg videre. Jeg kjøpte ikke får å ta gevinst i morgen - jeg kjøpte for å få med meg oppgangen i tiden fremover og fjerde kvartal spesielt for kommer det en turnaround så er det da det vil skje. Beslutningen ble tatt basert på at omsetningen i papiret er nærmest borte noe som igjen betyr at de som har aksjer ikke er villige til å selge noe særlig lavere og da ser jeg ingen vits i å skulle sitte og vente på en videre nedgang som ikke kommer for det er begrenset hvor langt ned robotene skal for tsette å bytte aksjer før andre kommer og snapper opp aksjene noe vi har sett antydninger til den siste tiden. Så med det i minnet så er nok 12 tallet et godt utgangspunkt for å posisjonere seg ... ;)
Slettet bruker
23.08.2022 kl 02:18 3866

Tallene er ikke det som blir viktig nå - nå er det bekreftelsen på at de er nær ved og/eller har fått kontroll på stabiliteten nå som de har fått 3 linjer operative noe som igjen vil legge grunnlaget for forventningene videre. Det er et must at Linje 4 blir faset inn som planlagt noe jeg har tro på og når det er gjort så vil vi kunne måle produksjonsutviklingen fortløpende fra kvartal til kvartal og det er først da tallene for alvor blir viktige.
Redigert 23.08.2022 kl 02:19 Du må logge inn for å svare
Strategi
23.08.2022 kl 09:09 3793

Mitt råd for dagen: ikke kast bort aksjer du ikke er sikker på å få kjøpt tilbake, dersom du ikke har lyst til å kvitte deg med de for godt.
Hold på aksjene.

Vi er på stø kurs mot nytt kvartal, det er mye spennende som har skjedd i løpet av kvartal 2 og 3, og selskapet har en helt annen posisjonering enn tidligere.
Viktig å tenke litt over.
Redigert 23.08.2022 kl 09:15 Du må logge inn for å svare
oivindl
23.08.2022 kl 09:17 3780

Da er tydeligvis alle dine tidligere argumenter snudd på hodet, uten nytt av noe slag, ja bortsett fra at du selv har kjøpt, selvfølgelig.
ibyx
23.08.2022 kl 09:21 3793

Ikke mye å hente idag
Men har litt tro på 11-tallet egentlig..
Redigert 23.08.2022 kl 09:38 Du må logge inn for å svare
Bulldog
23.08.2022 kl 10:14 3795

Ikke noe bråhast med å kjøpe i Quantafuel. Bøhn har over 900k aksjer - kapital som han tydeligvis har bruk for.
Slettet bruker
23.08.2022 kl 10:37 3779

Lett og se seg blind på 1 som kanskje selger og glemmer alle de som venter på å kjøpe for er det noe som er sikkert så er det at vi befinner oss svært nær en teknisk bunn hvor det vil snu opp igjen. Risken ligger i at det ikke er mange aksjene til salgs noe som vil føre til at når det først snur så vil det gå fort opp igjen - veldig fort. Mao, risken man utsetter seg for gjennom grådighet er like gjeldende ved inngang som ved utgang så ikke vent på ører når du risikerer å miste kroner - JustSayin ... ;)
Redigert 23.08.2022 kl 10:45 Du må logge inn for å svare
Bulldog
23.08.2022 kl 12:34 3709

22. august:
Det europeiske markedet for returpapir (RCP) har «møtt veggen», og går en turbulent periode i møte. – Et prisfall på hele 25 prosent, kombinert med flere andre faktorer, skaper en ny realitet for papirindustrien, mener returpapirekspert i Geminor, Yasser Ismail.
https://geminor.no/2022/08/markedet-for-returpapir-har-nadd-bristepunktet/

Quantafuel eier 40% av Geminor
Slettet bruker
23.08.2022 kl 12:50 3693

En midlertidig ubalanse i markedet som kommer som et resultat av energiprisene. Det fine her er jo at for Qfuel sin del så utgjør Geminor investeringen en heller beskjeden del sett i den store sammenheng og ikke minst så kjenner vi jo til at Qfuel casets hovedaktivitet - altså resirkulering av plast ikke blir berørt av energikrisen fordi de selv produserer energi til egen prod gjennom forbrenningsprosessen og ikke nok med det så har de også overskuddsenergi som de selger til andre - det er her fokuset bør ligge ... ;)
Bulldog
23.08.2022 kl 15:20 3596

Kursen går ned Rischioso, selv om det ikke finnes selgere i følge deg. Hauser du folk inn i shortfella di?
Slettet bruker
23.08.2022 kl 15:23 3589

Nei - ikke kjøp, la meg plukke i det stille så selger jeg heller til deg noe senere på et langt høyere nivå for etter hvert som tiden går og kjente triggere nærmer seg så vil short dekkes inn - og nedgangen de siste dager med roboter som hovedsakelig bytter aksjer med hverandre på veien ned i håp om å finte ut noen er en kjent forløper på at short klargjøres for å dekkes inn ...;)
Redigert 23.08.2022 kl 15:26 Du må logge inn for å svare
Strategi
23.08.2022 kl 15:24 3601

For Quantafuel er Geminor ekstremt viktig på tilgangen på plast.
Men også som forretning i og med at de har eierskap 40 %.
Viktig her er at Geminor har mange inntektskilder på ulike materialer som har høy verdi og økt verdi i forholdet til papir så jeg vil tro dette kompenserer godt.
Husk at Geminor har samarbeide på tvers av mange land i Europa på innsamling.
For noen år siden stegte mange av cellulose fabrikkene ned bla. som følge av nedgang i avissalg og magasiner.
Flere av disse har i år startet opp igjen pga, stor etterspørsel etter bla. kartong og annen emballasje.
Jeg vil anta at om markedet dropper vil disse fabrikkene være de første som stenger ned da det heller ikke er spesielt bærekraftig produksjon samt ikke kostnadseffektivt på lave priser.
Slettet bruker
23.08.2022 kl 16:53 3543

Her er det nu lige sket det, hvad jeg havde forudsagt for nogle uger siden og hvor man betegnede mig som alt muligt. Slutkursen 12,20 og tror 11,80 er en mulighed, men har købt største delen af mine tilbage i forventning af kursopgang mod Q2.
Det var ingen problem at købe tilbage, så det er tilstrækkeligt med sælger.
Uden FID på PtL eller detailleret regnskabet af processen eller linjerne op på design kapacitæt eller opkøb kan man frit handle op og ned, så sker der nemlig ingenting.
The trend is your friend.
Og om det er fundamentet til sorteringsfabrikken ved jeg heller ikke, har også været forbi. Hvem støber fundament uden byggetilladelsen? Men virkeligheden tilrettelægges bare så det passer ind i billede.
Redigert 23.08.2022 kl 16:56 Du må logge inn for å svare