Quantafuel, DUBAL Holding and BASF sign FEED agreement

Bulldog
QFUEL 04.08.2022 kl 08:06 57965

Quantafuel, DUBAL Holding and BASF are moving to the front-end engineering and design (FEED) stage on the plant for chemical recycling of waste plastics in Dubai. After a six-month feasibility study where the main design parameters have been defined and the site and feedstock secured, the project is now entering the FEED stage with BASF as partner for the new phase of the project. A potential final investment decision (FID) is targeted for early 2023.

The partners have agreed to cooperate and share the cost for the development of the plant based on the learnings from and optimization of Quantafuel’s first full-scale commercial plant in Skive, Denmark. Italian engineering and construction major Saipem has been chosen as the FEED service provider. The FEED for the development of the 80,000 tons per year plant will be done in 2022, with the potential final investment decision scheduled for early 2023.
https://newsweb.oslobors.no/message/567821
Slettet bruker
23.09.2022 kl 16:03 2595

Det er faktum. Skulle melding komme pusher småsparer kursen op i skyerne og så siver den ned igen. Lige sket med Hydrogenpro, men her har nyhedere været bedre.

Selfølgeligt er det priset ind. Om det nu er 3 eller 4 linjer som er byggeidentisk er tæt på ligemeget, i sidste ende er alle 4 linjerne meget forsinket og mere end 2x så dyrt som planlagt. Hvorfor skulle market i den her klima give bonus for det?
Market har aldrig regnet med at linjerne i Skive skulle køre på noget andet end egenproduceret gas (før det blev meldt ud i Juni at de ikke gøre) Det har været en eneste fupnummer.
Hvordan skal market prise overskudsgas ind hvis maket hverken ved hvorfor det er overskudsgas, hvor meget og hvor meget el til hvilken pris det skal produceres.
Fakta, det er bare brug for fakta og ikke flere drømmescenarier.
Det eneste hvad kan bringe kursen op er FID, opkøb eller finanspartner
Volume
23.09.2022 kl 17:02 2560

At de vil kjøre alle 4 linjene på egenprodusert gass etter revisjonsstansen i september er jo kommunisert til markedet for lenge siden. Det er derfor ingen nyhet. Kursen blir derfor ikke berørt av en slik isolert hendelse. Om de skulle melde om forsinkelser av dette blir en nyhet, Hva sier markedet til det? La os derfor håpe alt nå går etter planen. Det er ille nok i aksjemarkedet om dagen og vi trenger ingen drahjelp nedover.
Bulldog
23.09.2022 kl 19:03 2510

Å kalle 4 linjer på egenprodusert gass for en "isolert hendelse" er noe av det dummeste jeg har lest. Da går baisingen over i det latterlige.

Det er dette Quantafuel har jobbet for siden starten av selskapet. Kursen var oppe i over 70 kroner på tro om at dette kunne skje. Nå vil det i neste uke være et faktum og det til kurs 9 kroner.

https://newsweb.oslobors.no/obsvc/attachment.obsvc?messageId=571251&attachmentId=246459&obsvc.item=1
Redigert 23.09.2022 kl 19:15 Du må logge inn for å svare
Volume
23.09.2022 kl 20:07 2520

Hva vil du kalle det da? Det er en hendelse blant en rekke andre hendelser vi ser frem imot. Derfor er denne hendelsen en isolert hendelse i forhold til andre hendelser vi ser frem til. Jeg skriver ikke om hva selskapet gjør, men og hva noen forventer om aksjekursen når arbeidene er utført og kommunisert. Hvor er du?
Redigert 23.09.2022 kl 20:12 Du må logge inn for å svare
rischioso
23.09.2022 kl 22:13 2496

Kursen var oppe i over 70nok/aksje basert på at Bøhn bløffet markedet om at full produksjon i Skive var nærstående etter det første glasset med olje - det var for over 2 år siden og som vi kjenner til så er det fortsatt ikke full produksjon i Skive og ikke minst så har det i denne 2 års perioden blitt kjørt flere massive emisjoner for en samlet sum av (600m + 400m) 1 milliard hvor antall aksjer har økt betydelig som et resultat av akkurat det - rett skal være rett ....

Mao, det skal nok mer til enn kun 1 egenprodusert gass melding for å få tilliten tilbake - det er melding om overskudd som vil utgjøre en forskjell for kommer ikke overskuddsmeldingen som lovet i løpet av året så kommer det en ny emisjon og de fleste skjønner nok hva det vil gjøre med kursen ....
Redigert 23.09.2022 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
Bulldog
24.09.2022 kl 11:18 2380

Rischioso, leser du om igjen det første avsnittet du skrev så ser du at en melding om fire linjer på egenprodusert gass vil utgjøre et kvantesprang for Quantafuel.

rischioso
25.09.2022 kl 22:02 2162

Ikke uenig i at egenprodusert gass helt klart vil være et kjærkomment bidrag sett opp i mot dagens naturgasspriser når og om det vil skje, men vil det alene være nok til å kunne gå i pluss på drifta i Skive? Jeg har mine tvil og legger vi til grunn at selskapet verken snakker om FCFE eller FCFF, MEN kun FCF (Free cash Flow) som i motsetning til de 2 andre ikke inkluderer rentekostnader så er det desto mindre overbevisende. For som vi kjenner til med den massive renteøkninger som har vært og som vil fortsette å komme i resten av 2022, i hele 2023 og langt inn i 2024 noe som vil utgjøre en betydelig kostnadsøkning så vil ikke FCF gi et riktig bilde av rikets tilstand.
Herman*
25.09.2022 kl 22:29 2156

Riskoker: Har du solgt nå igjen? Har p.t ingen aksjer, men jeg tror du tar feil ang lønnsomhet. De må bevise at Skive ikke fortsetter å bli et tapssluk, men emisjoner eller andre former for finansiering kommer uansett fordi selskapet står foran en global utrulling. Det er fremdrift på nye fabrikker, samt strategiske og finansielle partnerskap som vil dra kursen. Fravær av håndfast fremgang vil selvsagt dra kursen i motsatt retning. Jeg føler at du klamrer deg fast til de argumentene som til en hver tid understøtter din posisjon.
rischioso
25.09.2022 kl 23:04 2130

Det er du som virker å skulle være uenig i hva jeg uansett deler. Du sier du tror jeg tar feil ang lønnsomhet, men samtidig så er du enig når jeg leser oppsummeringen din. Jeg påpeker den massive renteøkningen som har vært og som vil fortsette noe som garantert vil føre til en betydelig merkostnad noe selskapet ikke ønsker å ha fokus på når de kun snakker om FCF som altså ikke inkluderer rentekostnaden. Videre så er verden i endring hvor kullkraftverk blir restartet i Tyskland noe som forteller at det grønne skiftet er satt mer eller mindre på vent til energikrisen kommer under kontroll og det vil ta tid.

https://www.nrk.no/nyheter/tyskland-starter-opp-enda-et-kullkraftverk-1.16076993#:~:text=Tyskland%20vil%20starte%20opp%20igjen%20enda%20et%20kullkraftverk,andre%20kullkraftverket%20som%20gjenstartes%20i%20Tyskland%2C%20melder%20Ritzau.

Mao, det vil bli svært vanskelig fremover for selskaper som Qfuel å finne investorer noe også ledelsen la til grunn ved siste Q når de snakket om at finansieringsløsninger vil være avhengig av hvordan markedet utviklet seg fremover og av samme grunn vil emisjon være et uunngåelig alternativ. Setter vi det opp i mot den massive renteøkning på eksisterende gjeld, og fortsatt lav prod og lav inntjening med en mulig besparelse gjennom egenprod gass så blir det utfordrende å skulle forbli optimistisk ...

Min posisjon styrer verken renteøkninger, lav prod, lav inntjening og/eller inflasjon - det er disse realiteter som til en hver tid styrer min posisjon - en liten men betydelig forskjell ...
Volume
26.09.2022 kl 09:06 2027

Tror ikke Skive har så mye gjeld, så problemet med høyere rente slår ikke inn her. Også den nye fabrikken, som nå bygges i Esbjerg, er finansiert med egenkapital hentet fra den seneste emisjonen.
Bulldog
26.09.2022 kl 10:47 1958

Line 3 became operational from the end of June, and this is the first line running on self-generated gas. The tests have been very successful, and we are now implementing this ability on all 4 lines during the planned maintenance stop in September.

Denne uken skal det endelige gjennombruddet skje på Skive. Kursen skal VESENTLIG OPP på den meldingen.
Slettet bruker
26.09.2022 kl 11:34 1922

mindst ligesom VÆSENTLIG op som efter PoC, bristede drømme over hele bundlinjen. skete akkurat nemlig 0. Bare et andet non event.
Redigert 26.09.2022 kl 11:58 Du må logge inn for å svare
Bulldog
26.09.2022 kl 11:42 1920

September 25, 2022
Minister of Climate Change and Environment highlights UAE’s climate action, food security efforts
At 77th session of UN General Assembly in New York

Launched in August 2022, the body is working on developing an ambitious international instrument based on a comprehensive approach that ensures urgent action and effective interventions along the full lifecycle of plastics.
This includes maximizing resource efficiency in plastics production, boosting the supply of recyclable plastics, increasing recycled content, promoting responsible consumption of plastics, and implementing environmentally sound management and recycling of plastic waste.” https://www.zawya.com/en/press-release/government-news/minister-of-climate-change-and-environment-highlights-uaes-climate-action-food-security-efforts-skb0j0jr

Det skjedde noe mer i august 2022:
29.08.2022 Saipem and Quantafuel ASA have signed a Memorandum of Understanding (MoU) to collaborate in the industrialization and construction of waste plastics chemical recycling plants based on Quantafuel technology. https://newsweb.oslobors.no/message/569910

04.08.2022 Quantafuel, DUBAL Holding and BASF sign FEED agreement for plastic recycling in Dubai https://newsweb.oslobors.no/message/567821
Bulldog
27.09.2022 kl 10:11 1718

Line 3 became operational from the end of June, and this is the first line running on self-generated gas. The tests have been very successful, and we are now implementing this ability on all 4 lines during the planned maintenance stop in September.

Underkant av 4 dager igjen. Greier de å få hele Skiveanlegget opp å gå inkl egenprodusert gass?
Bulldog
27.09.2022 kl 10:35 1705

Det gikk en måned og Saipem har fått plast på hjernen: https://hr.linkedin.com/posts/saipem_worldcleanupday-saipem-worldcleanupday-activity-6978358548690821120-LtZq

29.08.2022 Saipem and Quantafuel join forces to cooperate in the implementation of waste plastics recycling solutions https://newsweb.oslobors.no/message/569910

1013
27.09.2022 kl 10:43 1717

hvor meget gæld har quantafuel, siden du nævner renten?
Bulldog
27.09.2022 kl 10:46 1726

Ekstremt på siden:
Scientists can now turn old plastic bottles into diamonds
The reason for choosing this plastic to perform the test on was because PET has a good balance of carbon, oxygen and hydrogen which makes it a good simulation of the interior of ice giant planets. https://www.esquireme.com/news/scientists-turn-plastic-bottles-to-diamonds
Strategi
27.09.2022 kl 15:37 1624

«The runway is cleared for takeoff»

Henviser til rischioso 13.05.2022

Ledelsen har omsider innsett at det heller lønner seg å under promise og over deliver.
-----------
Det kom frem ny og viktig info under denne kvartalspresentasjonen som samlet vil gjøre en betydelig forskjell med positivt fortegn:

PROS
(+) Ledelsen har omsider innsett at det heller lønner seg å under promise og over deliver enn motsatt som frem til i dag - bedre sent enn aldri :)
(+) 6 doblet omsetningen - noe som også var forventet da tidligere prod har vært minimal
(+) Bekreftet stabil prod over tid - en betydelig og helt nødvendig milepæl som sammen med PoC er nøkkelen til videre ekspansjon
(+) Opprettholder målet om å fase inn linje 3 i Q2 og linje 4 i Q3
(+) Økte kostnader førte til en rød bunnlinje - noe som var forventet og opprettholder målet om å gå i pluss i 2H både for Kristiansund og Skive hvor dagens cashkasse er rundt 550m med en månedlig burnrate på rundt 10m
(+) I samarbeid med Saipem og BASF er det utviklet en ny generasjon PtL blue-print som er langt enklere med innebygget fail-safe for kritiske komponenter som vil bidra til økt stabilitet og høyere oppetid
(+) State of the Art sorteringsanlegget i Esbjerg går fremover som planlagt - starter byggingen nå i 1H-22 og er estimert operasjonell i 2H-23
(+) Feasibility study er ferdigstilt for Dubai, lokasjon er valgt og en avklaring vedrørende oppstart av Front End Engineering Design (FEED) er nærstående
(+) Erfarer stor internasjonal interesse
(+) Finansiell partner for Esbjerg er estimert å bli offentliggjort i nær fremtid


CONS
(-) Nedjustert prod estimatet for 2022 til 6-8K/t (ned fra 12k/t) - noe de fleste av oss som har fulgt caset så måtte komme. men mottatt negativt i markedet og burde derfor ha vært meldt langt tidligere.
(-) Sorteringskapasiteten vil være en bottleneck frem til sorteringsanlegget i Esbjerg blir operasjonell i 2H-23

Kort oppsummert:

* Sorteringsutfordringen vil forsvinne så snart Esberg er operasjonell. Esbjerg vil ikke bare bidra til å holde fri flyt av råstoffer til Skive, men vil også redusere dagens kostnader for Skive relatert til avfallsplastikken som må sendes til forbrenning i tillegg til at Esbjerg blir selvfinansierende gjennom inntekter for mottak av plast.

* Usikkerheten knyttet til det finansielle for Esbjerg er ubegrunnet og vil forsvinne så snart selskapet signerer avtalen som pt er on-going due diligence og offentliggjør den finansielle partneren noe som er estimert i nær fremtid.

* Dubai er on track med gjennomført feasibility study, valg av lokasjon for fabrikken og virker å kunne bli den første i ekspansjonsloopen hvor avklaring av FEED er nærstående.

* Innfasing av linje 3 nå i Q2

* Løpende oppdateringer angående oppetider og volumer for Skive

* Innfasing av linje 4 i Q3

Mao - mange viktige nærstående triggere i loopen hvor økt volum og inntjening er å forvente kvartal for kvartal.
The Runway is Cleared for Take Off ... ;)

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20220513_10

https://finansavisen.no/forum/post/4795618/reply
Bulldog
27.09.2022 kl 15:43 1620

...eller som Quantafuel selv skriver 15. september:
LAUNCHING QUANTAFUEL MK II – THE ROLL-OUT BEGINS!
Slettet bruker
27.09.2022 kl 15:46 1623

Ja? FID på plads?
Strategi
27.09.2022 kl 15:59 1635

Siden rischioso postet ovenstående 13.05.22 har det kommet til flere gode nyheter som burde tatt selskapet til kurser langt over dagens nivå.

Man kan spørre seg om hvor mange produksjons selskaper som drifter hoved geskjeften på egenprodusert energi nærmest uten kostnad, samt har store muligheter til å produsere elektrisk kraft fra overskudds gass som kan brukes til andre formål eller selges med profitt.
LISTA BLIR IKKE SÅ VELDIG LANG.
DETTE BETYR IGJEN STORE BRUTTOFORTJENESTER PÅ DRIFTEN OG ENORME BESPARELSER.

Nå kommer snart melding fra selskapet om at linje 1-2-3-4 er i drift på egenprodusert gass.
Det er inisuert fra selskapet at dette skal skje i «aller « nærmeste fremtid nå.

Planer for nye fabrikker er prosjektert, tomter er sikret.
Dette blir en «pengemaskin» i et marked med store støtteordninger og umettelig etterspørsel.

Med eierskap i Geminor som er i ferd med å bli en gigant og maktfaktor i Europa som videre også sikrer tilgang på plast av riktig kvalitet blir dette mer enn bra og eierskapet er essensielt viktig for Quantafuel på flere måter.

https://geminor.no/

Quantafuel Kristiansund
https://www.quantafuel.com/Kristiansund
Redigert 27.09.2022 kl 16:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.09.2022 kl 16:31 1625

Faktisk en del, kigger man på alle anlæg til affaldsforbrændning men også vindmøller og andet. Så bliver listen i hvert fald lang.

Du har hverken beregning eller dokumentation for hvor meget el det kan produceres, til hvilken pris, hvor gassen kommer fra, heller ikke hvor bæredygtigt produktion af el fra syngas ville være nor hvordan lovgivning ville kigge på det i fremtiden.
Derfor er det rent gætteri, igen igen.
Det er Fitinvestment som har lagt frem, at linjerne skulle være op og køre ii den her måned. Ikke selskabet. Info er fri tilgængeligt på hans blog men: Tror i virkeligt at market ikke har snubbet info med det sammen og ville hafte købt aktierne, hvis driften og specielt (voldsomt) stigning af kursen indenfor ugens slut ville være så klokkeklart?
Tomter er sikret? Har de nu fundet en i Tyskland eller Benelux? Nej, vel? Og hvorfor ikke?

Hvor ser du store støtteordning, kan du henvise til noget konkret mht. lovgivning eller udbetaling?
Jeg ser plastskatten som dødssejler og indtil nu er det ikke meget støtte QF har fået fra det offentlige?

Ville det være umættelige efterspørgelse ville affaldsplasten ikke være op i prisen og QF opkøbt for lang tid siden.

Ser du Geminor på sammen niveau som Suez og Remondis eller endu større hvis du snakker om gigant og magtfaktor?

Så mange spørsmål, så lidt dokumentation fra din side. Utroligt hvordan du kan fortsætte med vildlede folk med den tull.

Redigert 27.09.2022 kl 16:34 Du må logge inn for å svare
Strategi
27.09.2022 kl 16:43 1623

rischioso , at du gidder.

Har du plutselig funnet ut at du i din iver etter å «SPY» ut mer gørr om selskapet glemmer å skrive på DANSK.

Din åpenbare interesse for denne aksjen har vært en katastrofe for aksjonærer og ikke minst selskapet.
Redigert 27.09.2022 kl 16:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.09.2022 kl 17:39 1598

Den eneste katastrofe som jer ser er nogle som dig som pusher aktierne to the moon med forkerte og faktuel forkerte påstande som ikke dækker over virkeligheden, giver fantastiske kursmål, skriver med STORE bogstaver og som til sidst har været med grunden til at andre, ubidende er hoppet med på lykkehjulet og kursen endte >70,-
I min sidste indlæg har jeg stillet nogle, simple spørgsmål til dig og dit oplæg, du vender tilbage med richioso og brok over mine sprogkendskaber.
Slettet bruker
27.09.2022 kl 17:42 1597

selskabet har været et katastrofe for sig selv! Ikke engang en rapport fra shorterne ligesom hindenburg ved Nikola har været nødvendigt.
QF har indtil nu bare ageret som du gøre. Lovet grønne skove og leveret ganske lidt i forholdt til det lovede.
Strategi
27.09.2022 kl 19:04 1559

Jeg forholder meg til selskapet og informasjonen som finnes tilgjengelig.
Er du enig i at selskapet nå har kommunisert at 4 linjer skal fyres med overskudds gass etter en 14 dagers stopp i september.
Jeg sier at Geminor er et strategisk sterkt eierskap for Quantafuel og at de stadig tar store steg, nå fantastisk utvikling i bla. UK.

Fra Geminor sine sider.
Geminor er et av Nord-Europas ledende selskaper innen levering av avfall til resirkulering og energigjenvinning.

https://geminor.no/2022/08/rekordstor-avfallshandtering-for-geminor-uk/
https://geminor.no/

Jeg sier Geminor —Du sier Remondis
Jeg sier Kiwi- Du sier Waal Mart
Jeg sier - El kjøp- du sier Amazon.

For noe piss til sammenligninger.
Slettet bruker
27.09.2022 kl 20:34 1518

Geminor er et strategisk stærk ejerskab, det er korrekt.

Men du bliver svaret skyldigt hvordan de skal blive en gigant og maktfaktor. Nord europæisk market er relativ små sammenlignet med resten. Og på resten sidder mastodonter ligesom suez og remondis.
Støtteordning? Hvor ser du den hen, hvor har QF i det seneste peget på det, hvor meget drejet det sig om?
Store gevinst fra salg af el? Hvor har QF det stående?

Strategi
27.09.2022 kl 21:07 1502

Siden du er så opptatt å få svar på uvesentlige ting kan du jo starte med å svare på denne fra mitt siste innlegg?
Re; Er du enig i at selskapet nå har kommunisert at 4 linjer skal fyres med overskudds gass etter en 14 dagers stopp i september.?
spurswild
27.09.2022 kl 21:27 1498

Vel, er du enig i hva jeg har fortalt her inne? Dette har jeg fortalt ville skje, mye før kursen var i nærheten av her. Selvsagt var dere flittig i å si hvor håpløs jeg var og ikke tok hensyn til fakta... Selv mente eg jo nettopp dette. Er du fornøyd med dine analyser og fakta beskrivelse nå? Eller har noe av det jeg har skrevet vært rett?:)
Bulldog
27.09.2022 kl 21:54 1511

Quantafuel har både sakt og skrevet at alle linjer, Skive, skal være inne på egenprodusert gass innen utgangen av september. Da skal det skje innen neste tre døgn.

Problem: CFO greier ikke å sende ut meldinger før etter at tidsfrister er gått ut. CFO er som en møtedeltager som alltid kommer for sent til møtet. De andre går lei.
rischioso
27.09.2022 kl 22:02 1459

Problemet ditt virker å være at du ikke følger med i tiden, men tviholder på det gamle og av samme grunn kommer du drassende med gamle innlegg - innlegg som ikke beskriver den nye virkeligheten. Verden er i krig med både viruset Covid og viruset Putin - det ene verre enn det andre. Covid har ført til at store deler av Asia er stengt ned hvor etterspørselen har sunket til katastrofale lave nivåer og Putin driver sin hybrid krig mot Europa hvor de både stenger og saboterer gassrørledninger noe som gir en krise både når det kommer til olje, gass, strømpriser, matpriser og drivstoffpriser - noe som igjen driver verden inn i en resesjon med massive renteøkninger for å nevne noe.

Som et resultat av det så har Tyskland startet opp det ene kullkraftverket etter det andre noe som bekrefter at de går i motsatt retning av det grønne skiftet og slikt vil straffe grønne selskaper fremover hvor Qfuel ikke vil være noe unntak. Mao, når alt går på skinner så er det ikke måte på hvor ren verden skal bli, men så fort det blir kriser og de blir store nok som nå så blir logisk nok grønne underskudds case satt på vent og verden går inn i en overlevelsesmodus hvor det grønne blir gjemt og glemt. Tror du Ukraina er mest opptatt av forsøpling og plastresirkulering for tiden? Nei, selvfølgelig ikke, de har nok med å ha fokuset på og overleve. Tror du Europa tenker på plast avfall om dagen når vinteren står for døren og man ikke vet om folk kan varme opp hjemmene sine og når de ikke vet om de har en jobb å gå til neste uke for bedriftene de jobber i må stenge ned pga energimangel. Nei, selvfølgelig er fokuset en helt annen plass enn det hos det grønne...

Så kanskje på tide og våkne opp, stikke fingeren i jorda og innse at det grønne skiftet er blitt satt på vent på ubestemt tid hvor investorene snur det ryggen og henting av kapital blir vanskeligere enn noen gang hvor man kan glemme nærstående ekspansjoner så da står vi igjen med kriseemisjoner for å holde den lille produksjonen i gang og en slik virkelighet vil ikke trigge kursen fremover ....
spurswild
27.09.2022 kl 22:15 1499

Hva med å svare på mitt innlegg først? At de "klarer" å ha fire linjer oppe, hva betyr det? Mer inntjening eller mer kostnader? Prøvde å forklar økonomi til dere tidligere når forrige linje skule åpnes... Godt du ser helheten:) Så svar fornuftig på om jeg har tatt feil til nå? det har jo åpenbart dere gjort hele veien. Å de som mener motsatt er dumme elle idioter uten kunnskap... Godt jeg like Forest Gump...
Bulldog
27.09.2022 kl 22:31 1550

Rosenløv 31. august: With the current pricey natural gas market, this is a prerequisite for the plant economics, saving us some NOK 800,000 to NOK 1 million per line per month under the current market conditions. Line 4 will be completed as planned during the shutdown, adding more volume in the fourth quarter which is also adding to covering our fixed costs.
spurswild
27.09.2022 kl 22:43 1563

Kjekt å høre, men hva med å svare meg? Tror faktisk det hadde gitt mer info til alle her inne.... Jeg har begrunnet mitt syn veldig klart... Antar de fleste skjønner hvor du ikke ønsker å bekrefte det... Synd
Redigert 27.09.2022 kl 22:43 Du må logge inn for å svare
Bulldog
27.09.2022 kl 22:46 1587

spurswild, du mener at folk heller skal høre på deg istedenfor Rosenløv? At det hadde gitt mer info til alle her inne....?
Redigert 27.09.2022 kl 22:49 Du må logge inn for å svare
spurswild
27.09.2022 kl 22:51 1608

Åpenbart... Hadde aksjonærer hørt på meg. Hadde de solgt på flere 100% høyere kurs.... Fortsatt kan jeg si deg at kursen skal ned det neste året... Så kan du jo se om jeg får feil i dette tilfelle... Dere har jo vært veldig hyggelige til de som ønskerå investere, men ikke setter seg inn i aksjer... :)
spurswild
27.09.2022 kl 23:00 1609

Men fortsatt svarer du meg ikkepå mine spørsmål... Ikkje bra....
Strategi
28.09.2022 kl 00:09 1552

Nå har jeg fulgt deg, siden kursen var 17 kr, opp til 22 og ned til nå 9 kr.
Det har vært en reise med mye svingninger opp og ned hvor du har rost selskapet opp i skyene og dratt det ned i sørpa etter dine egne posisjoner.
Det har vært GAP som må tettes før videre opptur osv.
En ting skal du ha for, du har tydeligvis med deg en hærskare av følgere du får med deg, i tillegg til at du bruker flere nick.

Nå er kursen 9 kr og en-sifferet, når er det nok for deg!!
Har du som mål å bidra til å dra selskapet ned i grusen for egen vinning på short posisjon, er det noe å være stolt av.
Nå har du i store deler av innleggene dine fullstendig valgt å overse fremganger selskapet har gjort, du har vært svært personlig opptatt av «brutte lovnader» som en bortskjemt guttunge og ikke hatt noen forståelse for at uforutsette ting kan skje i en fase hvor ikke alt er testet og under full kontroll.
Det ser nå ut til at det meste er på plass og store overraskelser på det teknologiske tror jeg er en fase vi er forbi.
Ja, de fleste er klar over at det er har vært Covid og at Asia har vært stengt ned noe lenger enn her i Europa, Japan fjernet de siste restriksjoner her om dagen - bare til orientering.
Vi vet at det er krig og at Putin er uforutsigbar men dette har vel heller ikke så mye med Quantafuel å gjøre, forbruket av plast øker, sortering av avfall vil på ingen måte stoppe opp ei heller tilgangen på plast.
Når det gjelder restriksjoner på ny plast så står de samme strenge krav fast, det skal benyttes en stor andel resirkulert fra plast i ny plast.
Du mener vi går inn i en ny fase hvor det grønne skiftet blir gjemt og glemt og at vi nå skal stikke «fingern» i jorda og innse at det grønne skiftet blir satt på «vent «på
ubestemt tid.
Du prater i flere av dine innlegg om renter, så langt er vel belåningsgraden i Quantafuel minimal og de har penger på bok.
Selskapet har også nå i det senere kommunisert at de vil lever overskudd inneværende år på Skive og også i Kristiansund -så får bidrag fra Geminor komme som et pluss.
Vi ser også at topp 20 som nå sitter på i overkant 71 % av aksjene har økt og har aldri hatt en så stor andel tidligere. (Pussig).
Clearstream Banking S.A sitter nå på 9.48 % av aksjene rett bak BASF.

Vis litt ansvar for langsiktige store aksjonærer og vær redelig, det er mitt tips.
DS. Verden kommer ikke til å gå under og plast skal fremdeles resirkuleres som tidligere men i mye større tempo.
Quantafuel er et flott selskap, ikke glem dette, det har du jo selv prediket mange ganger, men da har du vel sannsynligvis vært inne i aksjen, sammen med dine gode venner.

Ha en strålende aften.
Redigert 28.09.2022 kl 00:13 Du må logge inn for å svare