Instabank / Lunar

The dart throw
INSTA 04.08.2022 kl 22:39 1981

https://finansavisen.no/nyheter/bank/2022/08/04/7909508/instabank-salget-danskene-tviler-pa-at-de-klarer-fristen

Spennendes tider vi går i møte , det vil kanskje komme en tid hvor det blir mulighet for god inngang igjen :-)


Mvh The Dart Throw :-):-):-)
Redigert 04.08.2022 kl 22:44 Du må logge inn for å svare
rogerg
05.08.2022 kl 12:46 1869

Det er godt mulig. Ellers synes jeg dette var litt uklart. Kan det tenkes at Lunar ikke rekker fristen 30. september, men likevel fortsatt jobber for oppkjøp? I tilfelle må vi kunne forvente et høyere bud. Personlig har jeg mest tro på Insta alene 2-3 år til😊
Hartepool
12.08.2022 kl 00:08 1642

En høyst merkverdig situasjon er oppstått.
Lunar byr aksjonærene i Instabank 3,75 uten andre subjects enn det norske finanstilsynets godkjennelse.
Lunar er så kjepphøye på segselv at de ikke tar høyde for egen kapitalsituasjon.
Lunar har vært vant til å bare ta en kort telefon til sin corporate finans forbindelse ,Goldman Sachs eller sine søkkrike eiere når det trengtes…men plutselig sier eierne NEI !
Da sier danske myndigheter nei til oppkjøpet ,da luna er for fattige til å få lov til å gjøre et slikt oppkjøp.
Lunars eiere ,derimot,er grunnrike. De kan tilføre lunar nødvendig kapital på timen.
Dagens q2 rapport viser hva dette tullet fra lunar har påført Insta i oppdrift.
Vekstkraften er svakere fremover og Insta kanikke styrke vekstevnen før lunarsituasjonen er avklart.
Minvurdering er at dersom lunar gjennom sine styrtrike eiere ikke snarest ordner opp vil de få store søksmål fra aksjonærer i Insta og av banken selv.
Lunar er da ferdige fordi slike prosesser tar tid og gjør lunar til en paria.
For Insta det en dump i veien…kjedelig men ikke særlig ødeleggende.
Så får vi se om Lunars eiere kommer me …for dem småpenger..eller om de lar lunar gå dukken og taper alt.
På dagens kursnivå er kjøp uaktuelt , men en god gamble på at Lunars eiere ikke har ønske om å skjemme seg ut i finansmarkedet og rettssalen.
Redigert 12.08.2022 kl 00:12 Du må logge inn for å svare
ca02
12.08.2022 kl 16:58 1505

Er de fleste aksjene låst på 3.75 ? Noen utolmodige er ferdige å selge her under 3.50 og 3 kr

Dersom ikke Lunar tar dette, gjør en svensk eller annen europeisk bank det, attraktivt for dem å kjøpe norsk bank og de får utnyttet kapitalen etter gunstigere regler enn de norske
Tradinator
04.10.2022 kl 10:55 995

Solgte ved bud og har ikke sett på Insta siden. Er veksten fortsatt like sterk? Bør vel være høyinteressant med inngang igjen kanskje?
reis
13.10.2022 kl 09:37 773

Fikk nettopp brev med tilbud om å bli med i søksmålet mot Lunar (sendt til de med 5k+ hvis jeg forstod det rett)
Er det noen som har gjort seg opp tanker om dette? kost vs risk/reward?

mvh Reis
baltuz
14.10.2022 kl 19:25 655

Rettsystemet er uforutsigbart men kommer til å delta søksmålet . Det vil være ergelig å stå på siden om vi vinner fram var min vurdering og en betaler sakskostnader etter andel. De store legger ut frem til saken er avluttet om jeg forsto det riktig så ikke alverden risiko? Lunar har visstnok ikke besvart søksmålet som ble sendt dit 30 sept. Noen som har mere info eller synspunkter så del gjerne.