Himalaya oppstart

Cutter
HSHIP 10.08.2022 kl 11:40 5610

Har planer om kjøpe meg rolig opp her tidlig. Blir vel fort dyrt når skipene begynner å komme ut fra verftet. Noen som kjenner til finansieringen? Er det planlagt emisjoner for betaling av skip?
Sognekongen
23.05.2023 kl 10:47 1369

Kva skjer her egentlig? Virker som aksjen er død..
Sensitivelover
04.05.2023 kl 10:29 1684

De har en del covenants i henhold til finansiering som må tilfredstilles først. Først og fremst er det krav om at det må være minimum 6 mnd hyre og opex på konto før utbytte tillates. I gårsdagens analyse predikerte DNB at de kan utbetale fra Q3. Det avhenger av hvor høye dagratene er, samt om selskapet vil prøve å gjeldsfinansiere scrubberne, noe som vil frigjøre mer kapital
ToTheMoon
04.05.2023 kl 08:52 1764

Noen som vet når de skal begynne å betale ut utbytte?
Vekst
13.03.2023 kl 12:33 2714

Oslo (Infront TDN Direkt): Baltic Capesize-indeksen er opp 4,38 prosent til 15.099 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange.

2 båter levert og den tredje skal leveres i April.
Første båt er på fast kontrakt $30.000 pr dag i 2 år.
Resterende 6 båter skal på Index linked + premium + scrubber benefit.


Flåte oversikt og leveringsplan:
https://himalaya-shipping.com/fleet/

Notering i USA vil gi selskapet en annen prising. Amerikanerene elsker utbytte selskaper.
Vekst
02.03.2023 kl 08:56 3161

Da er første båt levert og klar for seilas.

https://newsweb.oslobors.no/message/584081
NallePu
01.03.2023 kl 11:30 3315

Takk, høres ut som dette kan bli bra for de som blir med tidlig, var inne i 2020 lenge og tjente bra på utbyttene. Håper å tjene litt ekstra på kursstigning i HSHIP ved å være inne tidlig i tillegg til utbytter.
Vekst
01.03.2023 kl 10:20 3378

Fearnleys: We initiate coverage on HSHIP with a Buy recommendation @ NOK 70/sh target price.
hogan
01.03.2023 kl 10:10 3399

En fast på 30000 pluss scrubber, 7000 ekstra vil jeg tro og mer hvis oljeprisen stiger.
De andre får bonus på 41% på caperate pluss scrubber. Så med rate cape 30000 som det blir utover sommeren så får vi
42300 + scrubber, rundt 50000 minus Be som er rundt 24000.
Be går også ned etterhvert
Vekst
01.03.2023 kl 08:29 3454

Første ship skal komme i morgen, 2 Mars. ref. podcasten "ArticPodden" 19 Januar (Spotify) med Herman Billung og Magnus Halvorsen.
Båt nr 2 vil komme 2 halvdel av Mars, og båt nr. 3 i April.

De kinesiske teknologiselskapene og elbilprodusentene ved Hongkong-børsen leder oppgangen onsdag formiddag. Dette kommer etter at aktivitetsrapporter for februar viser den offisielle pmi-indeksen for industrien til det høyeste nivået siden april 2012.
Redigert 01.03.2023 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
NallePu
28.02.2023 kl 18:16 3613

Er det noen regnekyndige som har sett på denne og de kontraktene som er inngått mtp hva ratene må være for å tjene penger, og eventuelt hva som kan forventes av utbytter i fremtiden f.eks ved rater på 20 k?
fattigstakkar
28.02.2023 kl 09:15 3750

Bra volum fra start og pen oppgang. Kan være at tilbudstiden er over nå.
hogan
14.02.2023 kl 19:01 4114

Kjøpt litt mer på 50 i dag, q4 flyttet fra i går til 28 feb, det blir en interesant oppdatering. Opp mot 60 før q4, tror jeg. 4 ship på vannet i july, to i mars og et i april og et i juli når ratene begynner å gå. Mer premium på disse enn det 2020 bulkers får
Her får man godt betalt for litt tålmodighet
Redigert 14.02.2023 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.02.2023 kl 13:19 4270

Har fisket litt her idag. Har fulgt med en stund og ikke umulig denne kan ta av om litt.
Men også meget mulig vi skal litt lavere først. Hvem vet!
fattigstakkar
08.02.2023 kl 14:43 4515

Tok ikke sjansen på å gamble på at det skal bli mulig å få denne enda billigere, så har begynte å kjøpe meg inn her de siste dagene. Det nærmer seg at de første skipene kommer på vannet og andre bulkaksjer har gått veldig sterkt i det siste. Ratene er fortsatt elendig, men bulkoppgangen tyder på at markedet er optimistisk på solid rateoppgang utover i 2023. Ser ut til å være perfekt timing for HSHIP når de får levert båtene. 2020 har steget 25% siste tre måneder, mens HSHIP er opp 7%. Diss bør vel prises ganske likt etter hvert. HSHIP er Cleaves desiderte favoritt blant bulkaksjene med en oppside på 83%. Til sammenligning har GOGL en oppside på 45% og 2020 41%. HSHIP og 2020 har kursmål i kroner, mens GOGL har kursmål i dollar, så med den kraftige dollaroppgangen i det siste er det reelle kursmålet for både HSHIP og 2020 en del høyere.
hogan
30.01.2023 kl 13:19 4870

Longsit sa i april i fjor at denne er deep in the money og kursen var det samme som nu femtilappen.
To ship på vannet i mars et i april og tre til i år.
Kan det bli bedre timing.
Et på to år rate 30000 og de andre på indeks, 140% premium på cape, utbytter hver mnd og fullfinansiert, tjener store penger fra første dag
Nav i august i fjor 91 pga av økte skipspriser
Denne er ikke lenge på 51, bør være i 70-75 i mars
Bli med oppturen i bulk nu med Himalaya med tipp topp nye ship
Kommer seks stk neste år også.
Kjøper man nu blir det bra med utbytter.
Har også scrubber med bra premium der oppå 140% premium på cape
Sonatrach
10.08.2022 kl 12:28 5537

Fra Arctic i dag:


HSHIP Q2/22 – Closing in on cash flow:

This morning, Himalaya Shipping reported its quarterly figures for Q2/22. As the company does not have any vessels on water, the numbers were in line with expectations.

Importantly, HSHIP noted that the newbuilding program is progressing according to schedule, meaning that the first ships (Mount Norefjell and Mount Ita) are expected to be delivered in March next year.

Also, the company has decided to increase the size of the LSFO/MGO tanks so that the vessels can do a full round voyage Brazil-China both on LSFO and LNG, thereby increasing trading flexibility.

As a further step to increase flexibility, the company is considering installing scrubbers on the vessels. On vessel values, HSHIP said that the most recent Capesize dual fuel newbuilding at a Chinese yard was priced at USD 82m with delivery in 2025.

The company estimates additional costs of USD 4-6m in order to get up to a HSHIP vessel size and spec. Furthermore, there have also been orders for similar ships in Japan at USD 90m. In our NAV estimate of NOK 91/sh, we value the vessels at USD ~86m on average.

As such, HSHIP is trading at a P/NAV of 0.60x, while the vessels are implicitly valued at USD ~76m apiece. On chartering, HSHIP said that it has received several requests from charterers, and that discussions are ongoing. Based on the commercial capabilities of the vessels, the company continues to expect to achieve rates at a significant premium to the Capesize index.

As of quarter end, the company has USD 34.0m of outstanding long-term debt (gross of deferred financing fees), while outstanding capex commitments amount to USD 713.9m.

The latter will be covered by the sale leaseback financing, as announced back in April. Should the company incur additional expenses (i.e. working capital needs), Magni Partners has provided an unsecured USD 15m revolving credit facility with a margin of 8% (available until 31 Dec ’23).
Redigert 10.08.2022 kl 12:30 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
10.08.2022 kl 12:28 5542

Skipene blir finansiert ved sale/leaseback. Det blir ikke flere emisjoner da alt er ferdig arrangert. HSHIP har i tillegg bestemt seg for å innstallere scrubbers. Dette pga de skyhøye LNG prisene.