$$$PPPGGGSSS$$$ PARTY-TIME "Are you ready 4 the launch?" 🚀🚀🚀

Denne trÄden er stengt for nye innlegg.
08.09.2022 kl 09:01
Automatisk lukket grunnet trÄdens stÞrrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 10.08.2022 kl 22:58 312359

https://newsweb.oslobors.no/message/570707

PGS pÄ hovedlista.

Oppgangen kan begynne for alvor. NĂ„ med fond som sĂ„rt trenger pynte pĂ„ resultatene med det som tegner til Ă„ bli Ă„rets vinner đŸ€‘đŸ€‘đŸ€‘.

Obxserver sa det best:

Situasjonen nĂ„ er som Ă„ ha en Mentos drops inne i en Cola flaskeđŸ„ł

Redigert 07.09.2022 kl 20:56 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
03.09.2022 kl 20:09 4154

Ris da, du kan bedre en dette, det vet vi begge to.
Du er litt forbannet fordi jeg ikke anbefaler Qful i en kapital krevende periode, der du er posisjonert...
det er helt ok, du mÄ selv velge hvor du har dine penger plassert.

Pgs sitter pÄ akkurat det verden nÄ skriker etter, tjenester verden trenger for Ä komme ut av en akutt krise.
Det vĂŠre seg drill selskaper som kan bore, eller selskaper som kan finne nye felt, det er dette olje selskapene etterspĂžr og det vil Ăžke voldsomt intensitet fremover.
Olje selskapene har ikke mer Ä gi, Opec kutter da de ikke klarer levere de de har lovet, i andre enden stÄr Europa Ä skriker etter mer energi, da industrien er i ferd med Ä gÄ under pga for hÞye energi priser.

Hvis du gÄr tilbake i tid og ser hva Pgs har skrevet skipene ned i sine bÞker, vil du bli overasket, pÄ papiret har de ikke stort stÞrre verdi en skrap, men virkeligheten er en helt annen.
Dette ble gjordt i en tid der etterspĂžrselen etter slike skips tjenester var lik 0.
Under denne perioden ble det skrapet mye seismikk skip, markedet oppnÄdde en balanse for 1 Är tilbake og nÄ er det underskudd pÄ skip.
Det selges i dag ikke skip, fordi de fÄ som er igjen og som har overlevd nedturen ikke er til salgs.
NÄr det er manko pÄ tonnasje av en bestemt type, sÄ Þker verdiene, sÄ stramt som markedet er pdd kan Pgs skrive opp verdiene til normale nivÄer og da har selskapet plutselig underliggende verdier som stÄr i forhold til gjelden.

Jeg skal ikke pÄstÄ at Pgs ikke kommer til Ä emitere igejn, mye trolig kommer de til Ä gjÞre det, men det vil foregÄ pÄ helt andre nivÄer en der aksjen er i dag.
Borr drilling har emitert 4 ganger siden syklusens bull, aksjen har steget fra 2 til 40 kroner i perioden.

Du er meget pÄ tynn is, enten skjÞnner Äpenbart ikke helt hva du snakker om, eller du prÞver fortvilet Ä skremme usikre ŽsmĎ sparere for egen vinning.
Slikt er ikke pent . rischioso


Ha en fortsatt god helg med Qfuel.



Redigert 03.09.2022 kl 20:33 Du mÄ logge inn for Ä svare
altin
03.09.2022 kl 20:27 4320

Vorspiel blir i Brasil, nachspiel sammen med Equinor Argentina?

"When will the operations start and for how long will they last?

For the northern licences (CAN_114, CAN_108 and CAN_100), the plan is to start operations in November 2022 and complete the survey in Q1 2023.

For the southern licences (MLO_121, AUS_105 and AUS_106), the plan is to start operations around September 2023 and to complete them in Q1 2024"

https://www.equinor.ar/sismica-costa-afuera/preguntas-y-respuestas?4641aa061563=5

Slettet bruker
03.09.2022 kl 20:46 4294

Gjett om 😜.. Godt selskap med 4 peggy aksjonĂŠr venner, samba musikk i bakgrunn, dom perignon i glasset, og samtaleevnen mest tilfredsstillende av alt, hehe .. SkĂ„ler herifra for deg, kjernekar du HvalrossđŸ„‚.. SĂ„ en hilsen fra denne gjengen til PU, Pentad, Rep, Geo, Queen, Long osv , alle som bidrar , knall forum đŸ„łđŸ€žđŸ», to be continued with the next week, guiding sĂ„ Q3.. For ET eventyr dette blirđŸš€đŸŸ
Redigert 03.09.2022 kl 20:47 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
03.09.2022 kl 20:53 4286

Goodtimes all the way!

Ps se Altins ...
c
03.09.2022 kl 20:57 4282

ingenting, bara ett drama impuls
Slettet bruker
03.09.2022 kl 21:01 4259

Hva slags krÞll finner Putin pÄ nÄ neste uke, som forsterker alt Long nettopp listet opp med sin suverene erfaring/kompetanse.
Dom i glasset er en PGS aksjonĂŠr verdig.
Ha en helvetes nydelig kveldđŸ„ł
Slettet bruker
03.09.2022 kl 21:04 4253

Herregud, er borte noen timer, sĂ„ gikk jeg glipp av hele vorspielet? Ka f%&*!đŸ„‚đŸ„łđŸ„‚
Cheers, RĂ„!

(Hold hodet ut av toalettet i natt. Det kan fort bli en travel uke som kommer og vi trenger alle fungerende hjerneceller ombord đŸ€“đŸ˜‰)
Slettet bruker
03.09.2022 kl 21:07 4257

đŸ‘đŸ„ł
Slettet bruker
03.09.2022 kl 21:20 4230

😂👍, sĂ„nn som vi har sĂ„dd Pentad👇, helt fra 8 , 7.8 og ned sist, i trafikk og med kjĂžtt og blod( nesten😜) skal det f.meg tas igjen til uken😃.. Cheers manđŸ„‚ https://youtube.com/shorts/HNQcbaRlRgg?feature=share
rischioso
03.09.2022 kl 21:30 4245

Noen feilinformerer mens andre er feilinformert - du stÄr for begge deler og det er en giftig coctail ...

RE - Olje selskapene har ikke mer Ä gi, Opec kutter da de ikke klarer levere de de har lovet, i andre enden stÄr Europa Ä skriker etter mer energi, da industrien er i ferd med Ä gÄ under pga for hÞye energi priser.

* Tull og tÞys - OPEC har tatt opp diskusjonen om mulige prod Þkninger - oljeprisen har falt med over 20% siden juni - mao, tilbudet overstiger etterspÞrselen hvor Kina er en av hovedÄrsakene sammen med generelt mindre forbruk ww pga hÞye priser. Kina har nulltoleranse for covid smitte og stenger til stadighet ned deler av landet hvor forbruk og etterspÞrsel har falt dramatisk. Slikt legger press pÄ pris og av samme grunn ligger nÄ oljeprisen pÄ lav 90 tallet og er fallende.

https://www.investing.com/commodities/brent-oil

LES: Oljeprisen mot laveste nivÄ siden invasjonen av Ukraina

Prisfallet skjer etter at landene i det utvidede oljekartellet Opec+ har bestemt Ă„ Ăžke oljeproduksjonen i september.

https://e24.no/olje-og-energi/i/7dEKGW/oljeprisen-mot-laveste-nivaa-siden-invasjonen-av-ukraina

LES: 11.08.22 Oljekartellet nedjusterer sine anslag for etterspÞrselen etter olje, ifÞlge Opecs ferske mÄnedsrapport.

https://aksjelive.e24.no/article/g6g8JL

RE - Under denne perioden ble det skrapet mye seismikk skip, markedet oppnÄdde en balanse for 1 Är tilbake og nÄ er det underskudd pÄ skip.
Det selges i dag ikke skip, fordi de fÄ som er igjen og som har overlevd nedturen ikke er til salgs.

* Dette er heller ikke riktig. Det har frem til i dag vÊrt overskudd pÄ tonnasje i markedet - ja, noen aktÞrer har gÄtt konkurs det siste 10-Äret og sÄledes har det balansert seg noe ut, MEN fortsatt er det overskudd i forhold til etterspÞrsel noe fravÊret av kontrakter og stadig tapende anbudsrunder bekrefter ...

RE - NÄr det er manko pÄ tonnasje av en bestemt type, sÄ Þker verdiene, sÄ stramt som markedet er pdd kan Pgs skrive opp verdiene til normale nivÄer og da har selskapet plutselig underliggende verdier som stÄr i forhold til gjelden.

* Igjen sÄ feilinformerer du. Det er ikke manko pÄ tonnasje i markedet for om det hadde vÊrt sÄ hadde ikke PGS tapt det ene anbudet etter det andre, ei heller hadde de gÄtt inn i hÞst og vintermÄnedene uten Ä vÊre fullbooket som nÄ - viktig Ä skille hÄpet fra realitetene - at vi hÄper pÄ en hÞyere flÄteutnyttelse hjelper jo ikke nÄr deler av flÄten stÄr ubenyttet - da blir det ikke bare tapte inntekter, men i tillegg en ekstra kost som selskapet med store forfall som nÊrmer seg ikke har rÄd til ...
Og igjen, forfalla kan ikke betjenes med en regnskapsmessig stÄlverdi - forfalla mÄ betjenes med cash - cash selskapet pr i dag ikke har ...

RE - Jeg skal ikke pÄstÄ at Pgs ikke kommer til Ä emitere igejn, mye trolig kommer de til Ä gjÞre det, men det vil foregÄ pÄ helt andre nivÄer en der aksjen er i dag.

* Er det noe som er sikkert i disse usikre tider sÄ er det nettopp det at det mÄ hentes friske penger nÄr kontraktene glimrer med sitt fravÊr og cash kassa ikke er stor nok sÄ gjenstÄr det og se nÄr og hvor mye - kursen har doblet seg i hÄpet om at det ikke skulle vÊre behov for Ä hente friske penger - om det nÄ skulle vise seg at det mÄ hentes friske penger allikevel sÄ vil caset mÄtte reprises med negativt fortegn og da snakker vi raskt om nivÄer nede pÄ 3-5nok ...

Resten av tompratet lar jeg vĂŠre Ă„ kommentere for slikt har ingen nytte av ...;)
Redigert 03.09.2022 kl 21:41 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
03.09.2022 kl 21:36 4371

Amen, RĂ„
blood, sweat, and tears.

Denne haka mÄ Þves inn fÞr mandag. Etter morgen samba, of course...
đŸ€ŁđŸ˜
https://youtu.be/BI851yJUQQw
Slettet bruker
03.09.2022 kl 21:42 4546

đŸ˜‚đŸ˜‚đŸ˜‚đŸ˜‚đŸ˜‚đŸ˜‚đŸ‘đŸ‘ŠđŸŒ
Thesistulling
03.09.2022 kl 21:45 4572

En sak har alltid 2 sider, personlig setter jeg stor pris pÄ innsiktsfulle innlegg fra begge sider.
Whatnext
03.09.2022 kl 22:30 4541

Hvordan kan du si dette etter Q2 rapporten?

Der stÄr det jo at de har 18 vessel months i Q3, er ikke det fullbooket(sett bort fra kaldt opplag sÄklart)? Du nevner stadig tapende anbudsrunder, hvordan vet du det? De har jo ikke noe Ä gÄ pÄ i Q3, fullbooket. For Q4 hadde de booket 11 vessel months ved q2 presentasjon, det vil se de mangler/manglet jobb for 2 skip. Det kan jo fort endre seg feks ifm petrobras jobb (hvor det i sÄfall ser ut til at de har levert lavest anbud pÄ en av jobbene).

Og, hva baserer du utsagnet ditt om at de ikke har nok cash til Ä betjene forfall pÄ? Igjen, fra q2 presentasjonen fÄr man ikke dette inntrykket.

NÄr det kommer til over/underskudd tonnasje sÄ spÞrs det jo pÄ fremtiden, men det har jo vÊrt nevnt mange fremtidige prosjekter i media, noe som tyder pÄ en del jobb. Og tilgjengelige streamerkapasitet er i dag kun 1/3 av hva det var i 2013. SÄ situasjonen virker Ä vÊre positiv for PGS.

NÄr det kommer til oljepris sÄ synes jeg det er vanskelig, da det er sÄ villt mange forskjellige meninger om dette. Dog virker det til Ä vÊre strammere pÄ supply siden enn pÄ lenge, og i tillegg hÞrer man jo om muligheter for brenning av olje i stedet for gass grunnet hÞye gasspriser, noe som gir Þkt demand, samtidig stadig lavere lagre i US. Tenker ogsÄ at det er godt mulig det med litt tid blir gjort noe med politiske intensiver for leting, men der fÄr vi bare vente og se. Til sist ogsÄ verdt Ä merke seg at breakeven for olje produksjon er langt under dagens prisnivÄ (om jeg har forstÄtt de lÊrde rett). Det tenker jeg peker mot at oljeselskapene bÞr ville fortsette Ä lete selvom vi skulle se en langt lavere pris. SelvfÞlgelig sÄ lenge ikke politikere lager livet alt for surt for disse olje selskapene da men all slags skatter og avgifter
Slettet bruker
03.09.2022 kl 22:37 4504

ESG fokus og politisk trenering gjĂžr jo bare at denne syklus varer lenger enn sist, og det tar lenger tid fĂžr mere hydrokarboner kommer i markedet.
Det blir vedvarende tight.
Kina mÄ Äpne etterhvert, spr stopper, oil for gas switch.
Opec kjĂžrer sin politikk videre.
Knallsterk oljerservice pÄ fredag i Us pÄ rÞd bÞrs.
Vi er pÄ vei
Alejandreuta
04.09.2022 kl 01:57 4162

Feks AkerBP har BE pÄ rundt 30 pÄ de siste PUDene de leverte. Og en oljepris pÄ rundt 60-70 stimulerer etterspÞrselen. Kina skal i gang igjen, ser ikke helt problemet med at olja synker til normale nivÄer. Det som er sikkert er at «alle» har innsett at det grÞnne skiftet ikke kan gjennomfÞres uten olje og gass de neste 10-15 Ärene. Noe av det jeg synes er mest spennende med PGS et ogsÄ de nye og voksende markedene havbunnsmineraler, carbonlagring og offshore vind.
oppturen
04.09.2022 kl 08:53 3959

NÄr det gjelder oljepris sÄ har jeg en misstanke om at mye russisk olje finner veien til markedet. Jeg har ingen link eller noen referanser men tenker det er logisk.
Mange steder i verden er valget mellom sult og fattigdom eller Ä kjÞle billig «illegalt» , samtidig sÄ er etterspÞrselen sÄ stor og kapasiteten sÄ liten i vesten at man velger Ä se gjennom fingrene.
Vesten bruker vel deg «sorte bankmarkedet» til Ä fÄ det sonde egentlig vil. Fortsatt import av russisk olje, men med lavt pristak slik at Russland ikke tjener sÄ mye og samtidig oljeprisen i det Äpne markedet blir noe lavere.

Stemmer dette sÄ er dette et spill som ikke vil stÄ seg over tid. Seismikk mÄ til uansett.

NĂ„r det gjelder ordrebok for Q4 sĂ„ var den datert fĂžr kontrakter som ble offentlige pĂ„ presentasjonsdagen. Ergo mĂ„ de legges til. 😀
Slettet bruker
04.09.2022 kl 08:57 3950

Enig, Alejandreruta. De fleste selskapene jeg har researche bÄde her og over dammen har breakeven pÄ rundt $30-40.
Hvis noen skulle tro at det blir krise ved et prisfall ned til $80-90 i nĂŠrmeste fremtid.
FlemmingDK
04.09.2022 kl 09:23 3926

Godt indlĂŠg.
Ingen politikere kommer til at hoppe i det fodspor, som Greta Thunberg efterlod sig. Allerede sidste Är i september spurgte jeg Þverste direktÞr i en meget stor Dansk Bank om de grÞnne som Greta havde sejret sig ihjel med grÞn omstilling, nÄr den ikke kunne erstatte olien, sÄfremt der opstod kriser.. ak ja.

Olien er her, men ingen tvivl .. der sÊttes fokus og pres pÄ investeringer nu, det man burde have gjort for 6 Är siden, da Greta fik medvind.

IÞvrigt mener jeg at PGS bliver opkÞbt, men det er en anden sag, gÊlden er til at hÄndtere nemt.
oppturen
04.09.2022 kl 09:43 4140

VedrÞrende oppkjÞp sÄ ville jeg tro Aker systemet sÄ synergiene i Ä ha kontroll pÄ et seismikk selskap.
Slettet bruker
04.09.2022 kl 09:58 4120

Jeg har aldri tenkt i de baner at Pgs blir oppkjĂžpt, det ville vĂŠrt en katastrofe i denne fasen av syklusen.

Det jeg derimot anser som gode odds er at Geg nÄ kommer til Ä bli kjÞpt opp, etter at de skiller ut Gem.
Gem med 2 skip med 180 mill backlog blir ikke liggende lenge pÄ bÞrs, det skjer ikke.
Gem kan fort vÊre vÊre det skallet Shearwater Geo trenger for Ä komme seg pÄ bÞrs.

Som tidliger pÄpekt, fÞlg litt med pÄ Geg aksjen fremover
Redigert 04.09.2022 kl 10:46 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
04.09.2022 kl 10:14 4106

I morges fra FA:

SpÄr positive overraskelser

I oljeservicesektoren har SpareBank 1 Markets en kjÞpsanbefaling pÄ bÄde PGS, TGS og Subsea 7.

– PGS' tall for tredje kvartal vil trolig overraske positivt, sier Mþllerlþkken.

– Ingen forventer at selskapet skal repetere det meget sterke tredje kvartalet det hadde i multiklientsalg fra bilblioteket, men vi tror det kan skje, og vĂ„rt inntjeningsestimat ligger over konsensus.


https://www.finansavisen.no/nyheter/borsintervju/2022/09/04/7924306/analytiker-christopher-mollerlokken-i-sparebank-1-markets-energikrisen-vil-ikke-ga-over-med-det-forste
Slettet bruker
04.09.2022 kl 10:29 4062

SĂŠxed! MĂŠjet sĂŠxed ...

🌋 PGS er hot hot hot 🌋
Slettet bruker
04.09.2022 kl 10:40 4065

PGS - sensualisten og livsnyterens valg. RÄflotte vaner sÞker selv aktivt rundt i rymden etter mÄter Ä bli opprettholdt, mens vi sover. 10Xer pÄ avsatt gro-kapital er lÞsningen
Slettet bruker
04.09.2022 kl 10:44 4123

Q3 tallene vil ikke overraske oss som sitter i PGS,
men det er mulig at de vil overraske de 2 rosa skjortene i 2 sÄ kalte meglerhus som jeg ikke gidder nevne navnet pÄ.

kursmÄl 50 kroner her.
Slettet bruker
04.09.2022 kl 10:47 4271

oslo0407 skrev Antar du mener GEG?
Ja, selvfĂžlgelig GEG

Selskapet er restrukturert nylig salg av skip og med emisjons penger fra Magnus Halvorsen som ogsÄ eier stort i Pgs
NÄ kaster de Green Minerals pÄ dÞr, da er det bare Ä vente pÄ oppkjÞp av resten, barnemat for de store seismikk ulvene.
Mitt bett blir Shearwater som tidligere har annonsert at de vil pÄ bÞrs.
Redigert 04.09.2022 kl 11:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
04.09.2022 kl 10:50 4302

🙌 😎(oss)
đŸ€“ đŸ˜”â€đŸ’«(rosa skjorter med polkadot slips)
Slettet bruker
04.09.2022 kl 10:51 4375

👏👏👏👏👏👏👏
Kontur
04.09.2022 kl 11:05 4450

Pilene peker rett opp, vi gÄr inn i en svÊrt lukrativ uke. Kanskje nÊrmer vi oss 10 tallet
Eirikh01
04.09.2022 kl 12:09 4227

Hva er tankene om morgendagen? Hva med en stor kontrakt i morgen kl 8, hadde vÊrt perfekt. Sitte rolig ennÄ, kursmÄl til neste sommer, 35kr. Logg av Nordnet, logg pÄ neste Är :)
Slettet bruker
04.09.2022 kl 12:21 4196

🚀🚀🚀

KjÞpt PGS allerede nede pÄ ensifrede kurser? Da kjenner du sikkert til besvÊrlige problemer som evinnelig pengetelling, og hvordan det kan lÞses med veiing, eller hvor Ä legge fra seg pengebunkene (stÞrre eiendom)
https://youtu.be/DSYcDdjIXsY
Redigert 04.09.2022 kl 12:25 Du mÄ logge inn for Ä svare