$$$PPPGGGSSS$$$ PARTY-TIME "Are you ready 4 the launch?" 🚀🚀🚀

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
08.09.2022 kl 09:01
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 10.08.2022 kl 22:58 312256

https://newsweb.oslobors.no/message/570707

PGS på hovedlista.

Oppgangen kan begynne for alvor. Nå med fond som sårt trenger pynte på resultatene med det som tegner til å bli årets vinner 🤑🤑🤑.

Obxserver sa det best:

Situasjonen nå er som å ha en Mentos drops inne i en Cola flaske🥳

Redigert 07.09.2022 kl 20:56 Du må logge inn for å svare
Knfo
06.09.2022 kl 11:12 2833

Tror bunnen er nådd for i dag, og klatringen oppover har startet:
kntfn
06.09.2022 kl 11:13 2828

Dette er uansett lite å bekymre seg over, alt i alt går det oppover. Men antiklimaks er det, spesielt etter meldingen i går.
Knfo
06.09.2022 kl 11:14 2822

Ja, ser ut som bunnen er nådd. På vei oppover igjen nå.
Eirikh01
06.09.2022 kl 11:15 2793

Yes, nå skal vi jobbe oss oppover i 5 timer
rischioso
06.09.2022 kl 11:20 2893

Vi er nok ikke helt ferdig med 7 tallet. Noterer meg at det skal gjennomføres en presentasjon om ikke lenge, men det blir gjerne en repetisjon av tidligere presentasjoner om hvilken markedssituasjon man nå befinner seg i noe som ikke blir annet enn prat så lenge kontraktene uteblir. Det er en grense for hvilken effekt slike lovnader får når kontraktene fortsetter å utebli og låneforfalla nærmer seg som man ikke kan betjene med dagens cashkasse. Mao, det er en reell sjanse for at 8 tallet står for fall ...
Londonmannen
06.09.2022 kl 11:23 2884

Når jeg ser på dagens kursutvikling, samtidig som jeg ser hva ledelsen skal presentere investorer i New York i morgen, da slår det meg at dagens handel er som å se slakteren føre uvitende får til slakterbenken.

Kjære småinvestor, hodet kan brukes til annet enn pynt! Prøv for en gang skyld å overse kursutviklingen og hold fokus på det fundamentale!! Da kan du unnslippe «slakterkniven» og få med deg en forestående oppgangen/ reprising av PGS.

Det som nå skjer i PGS-aksjen er at større, proffe aktører ser megaprofitt og ønsker å skaffe seg så mange billige aksjer som mulig for det glade budskap åpenbares for større internasjonale investorer i New York i morgen. Derved settes robotene i arbeid for å riste så mange småinvestorer som mulig ned fra trærne. Og hva er det enkleste trikset man kan bruke? Jo, gjennom bevegelser i aksjekursen å gi inntrykk av at kursen er i ferd med å korrigere kraftig ned! Ikke noe virker så skremmende på en småinvestor at kursen går ned, når den normalt skulle gå opp. Og hva gjør man, jo man tyr til ordtaket om at det er bedre med en fugl i hånden enn ti på taket og følgelig selger sine PGS aksjer for å sikre gevinsten.

Men kjære vene! Forsøk nå for en gang skyld å løfte hodet, se hva som skjer rundt i verden! Prisen på gass gikk opp med 30% mandag morgen! Ny statsminister i UK sier i sin åpningstale at hun skal ta tak i de langsiktige tiltakene for å løse energikrisen; les lete etter og produsere mer olje og gass.

Les presentasjonen til PGS! Seismikkressursene som er tilgjengelig i verden i dag er på langt nær nok til å dekke den økende etterspørselen. Og nå er det ikke bare til bruk i leting etter fossilt brennstoff, men i økende grad til finne høvelig steder for CCS, for etablering av havindparker og etterhvert leting etter mineraler på havbunnen. Må burde ikke være videre godt møblert i toppetasjen for å skjønne hva dette har å si for et selskap som PGS.

Dere har her muligheten til å være med på et reelt børseventyr og så velger flere av dere å la dere manipulere av proffene sine robottriks! Det er til å grine av! Få av nisseluen og brett ut øra slik at dere får med dere det glade budskap fra New York i morgen! Det vil dere ikke angre på.
Londonmannen
06.09.2022 kl 11:25 2892

God dag Rischioso! Der var du! Tenkte på deg da kursen gikk i rødt. Ditt syn er ikke uventet. Men jeg råder deg til å lese presentasjonen en gang til. Da vil du se at innholdet slett ikke bare er repetisjon. ;-)
rischioso
06.09.2022 kl 11:32 2876

Gjentagende lovnader uten kontrakter er å anse som pjatt - mao, show me the money for det er kun penger som kan betjene forfalla og ikke pjatt. Pjatt fører til emisjon - en regning aksjonærene må ta og da snakker vi om en betydelig reprising med negativt fortegn nede i intervallet 3-5nok. Det hjelper ikke å befinne seg i et såkalt godt marked om kontrakter uteblir og frem til i dag så glimrer kontraktene fortsatt med sitt fravær - thats a fact ....
Slettet bruker
06.09.2022 kl 11:34 2868

Plukka 90K så får vi se.
Redigert 06.09.2022 kl 11:34 Du må logge inn for å svare
Knfo
06.09.2022 kl 11:37 2912

Det er viktig med litt edruelighet, og det bidrar du med. Synes det er litt for mye halleluja-stemning på forumet.
Tigerberget
06.09.2022 kl 11:39 2912

Selvfølgelig dukker han opp på de røde dagene 😂😂😂
Spesielt når han står på perrongen.
FaeniHelvete
06.09.2022 kl 11:41 2983

Jada, det er helt greit det, mindre greit er det evinnelige fjaset til Hvalross. Satser på at han tar seg en lengre pause og at han returnerer tidsnok med whiskyen min
småligsparer
06.09.2022 kl 11:43 3091

Jeg er en av de som setter pris på nyansene du bringer til bordet, en sunn diskusjon krever at vi lytter til både pessimistene og optimistene. Jeg vet ingenting om dine ønsker for aksjen, men ser ikke noe galt i at du mener vi ikke er ferdig med 7-tallet. Vi var ganske nære 5-tallet for en drøy måned siden, så vi tåler en tur ned under 8. Vi har snust på 9, og det til tross for det du nettopp påpeker, at kontraktene uteblir. Det leder meg til å tro at mange har sett det fundamentale, og er overbevist på at selskapet er posisjonert til å ta av så fort positive nyheter kommer. Skal innrømme at jeg trodde presentasjonen som kom i går kunne gi oss et veldig bullish frampek med positiv kursreaksjon før en kontrakt slippes (det står vitterlig å lese mellom linjene at det kommer gode nyheter fra Brasil snart).
Bullfight
06.09.2022 kl 11:43 3145

Slettet bruker skrev Plukka 90K så får vi se.
Det ble 25 k nye aksjer på meg i dag, dro snittet mitt opp på 6.03 pytt pytt
Quendi
06.09.2022 kl 11:53 3080

Ser en attraktiv ingång i PGS idag och går in med en mindre post på denna nivå. Kan inte se annat än att den ska upp en god del fram till Q3 presenteras. Nya kontrakt måste också presenteras snart, annars är det någonting som är fel. Med tanke på att PGS är så knutet till oljepriset som är volatilt as fuck tänker jag inte gå in med några större pengar.
Steen
06.09.2022 kl 11:53 3076

Jeg har taget gevinst i 8,5 med hele min beholdning. Kald det gerne for tidligt, men det er min største gevinst indtil videre. Det er rart at kunne sælge mens alle er glade og der er købere. Jeg har siddet med i PGS siden oktober sidste år og fordoblede beholdningen på bunden i januar efter Q4. Jeg vil ønske alle god vind fremover.
rischioso
06.09.2022 kl 11:54 3073

Takk for det - ja, det er viktig fra tid til annen og ta et pust i bakken og se på hva som faktisk skjer og ikke bare tviholde på hva man ønsker skal skje. Ingen er tjent med en hallelujastemning som ikke bakkes opp av facts. Ja, markedet ser bedre ut enn på lenge, men det alene gir ingen garanti for at et hvert case som befinner seg i et bedret marked får full uttelling noe den ene tapte anbudsrunden etter den andre er et bevis på. Og når vi i tillegg kjenner til at selskapet ikke har råd til å gå tapende ut av anbudsrundene for verken høst eller vintermånedene er fullbooket og betydelige låneforfall nærmer seg som av samme grunn ikke kan betjenes over drifta så øker sjansen for en emisjon for hver dag som går. Siste kriseemisjon ble satt på 3,7nok og kursen har mer enn doblet seg siden den gang ene og alene basert på forventninger om at kontraktene ville tikke inn slik at låneforfalla kan betjenes over drifta og som vi kjenner til så har ikke det skjedd. Hva sitter vi igjen med da? Jo håpet, men håpet kan ikke betjene forfalla og må det allikevel kjøres emisjon så vil det meste av doblingen fra forrige kriseemisjon nulles ut og vi er tilbake til start - det er enn reell risk som øker for hver dag som går hvor kontrakter uteblir og låneforfalla nærmer seg - viktig å ha i bakhodet når hallelujastemningen dominerer for den tar ikke høyde for facts, men er drevet av håpet og som kjent så er håpet alene en investors største fiende ...
Redigert 06.09.2022 kl 12:02 Du må logge inn for å svare
rischioso
06.09.2022 kl 11:57 3070

Aldri verken dumt eller feil å ta gevinst for gevinst er gevinst og vi vil nok se mer av det fremover etter hvert som kontraktene fortsetter å glimre med sitt fravær og låneforfalla nærmer seg og jo lengre tiden går så vil det være flere og flere som vil se at den urealiserte gevinsten går over til tap som et resultat av at man lar håpet dominere over fornuften - mao, det er alltid bedre med 1 fugl i hånda enn 10 på taket ...
Redigert 06.09.2022 kl 12:01 Du må logge inn for å svare
Bullfight
06.09.2022 kl 12:02 3027

Du har jo tatt feil hele veien

Slettet bruker
06.09.2022 kl 12:02 3033

Der var du endelig, vi begynte å bli bekymret for deg.
Har du likvidert tapene i Qful nå?
Nå har du sjansen til å ta igjen det tapte derifra på 1 dag i Pgs
Redigert 06.09.2022 kl 12:06 Du må logge inn for å svare
rischioso
06.09.2022 kl 12:04 3017

Jeg har ingen tap i Qfuel og dette er en PGS tråd. Men når man er gått tom for motargumenter av betydning så kommer man gjerne drassende med slikt ...
Bullfight
06.09.2022 kl 12:07 2978

Vi snakkes i morgen så får vi se hva du har til svar da..
Slettet bruker
06.09.2022 kl 12:09 3031

Ja, dette er en Pgs tråd, hvorfor er du her når du ikke har aksjer?
Qful-Tap i Qful må du jo ha, du kjøpte jo aksjer før kvart rapporten og nå ar aksjen omtrent Atl, like før den halverer seg antagelig vis.
Blir ikke bedre på depo konti av å bløffe.
Redigert 06.09.2022 kl 12:12 Du må logge inn for å svare
c
06.09.2022 kl 12:11 3006

Det blir mycket upprepning här från dig när det kommer en röd dag. Vad tänker du om gårdagens guidning, anser du det som facts eller bara kosmetika?

2022 almost fully booked*
– Q3 22: 18 vessel months
– Q4 22: 17 vessel months
– Q1 23: 7 vessel months
▪ Significant ongoing 4D contract award activity in Brazil

Slettet bruker
06.09.2022 kl 12:16 2971

Vell..

Fallet i dag i hele olje og offshore komplekset skyldes i stor grad EU sin nye energiplan. Dette blåser fort over..
protagoras
06.09.2022 kl 12:21 2980

Ser ikke bort fra at vi får nytt kursmål fra SEB etter oppdateringen i TGS.
rischioso
06.09.2022 kl 12:27 2919

Med en slik tilnærming så er mitt råd til deg å ha lommetørkle klart for når man tviholder på håpet på bekostning av facts så ender det som oftest opp med snørr og tårer ...
oppturen
06.09.2022 kl 12:35 2868

Står du foran sepeilet nå Ris ?
😂😂😂😂
Obxserver
06.09.2022 kl 12:37 2874

Enten har mann dysleksi eller så sliter mann å forstå. Her har PGS klart å være fullbooket ut 2022 uten å melde en eneste kontrakt....ifølge en kødd.

Fra Q2 rapporten:

Fully booked for summer season*
– Q3 22: 18 vessel months
– Q4 22: 11 vessel months
– Q1 23: 6 vessel months

Vs rapporten som kom nå pr. 31.08.2022 (1 mnd igjen til Q3).

2022 almost fully booked*
– Q3 22: 18 vessel months
– Q4 22: 17 vessel months
– Q1 23: 7 vessel months
▪ Significant ongoing 4D contract award activity in Brazil
Slettet bruker
06.09.2022 kl 12:38 2962

Skal en få seg en god latter, så er nr1, se på aksje kursen, nr2. Les denne tråd
c
06.09.2022 kl 12:38 2962

Svårt att få svar på det här forumet ibland märker jag. Jag är nyfiken på hur du tänker om dokumentet de släppte igår?

Ber om ursäkt om du blev förnärmad eftersom jag tycker du upprepar dig. Är också en grov generalisering från din sida om du tror dig förstå andras bakgrund för investering genom en rad på ett forum, men visst jag har en förhoppning om att PGS kommer göra det bra ganska snart, så visst spelar hoppet in. Är du enbart in / ut eller har du en long position?
Redigert 06.09.2022 kl 12:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.09.2022 kl 12:46 2887

Men kommentaren du svarer på, viser jo nettopp til informasjon direkte fra PGS om at 2022 nesten er fullbooket? Å omtale det som at noen «tviholder på håpet på bekostning av facts» fremstår merkelig. Jeg syns også PGS-trådene her på forumet inneholder for mye hausing og den samme «som å plukke penger på gata»-retorikken som egentlig preger en stor overvekt av trådene her inne, men dessverre er motparten ofte minst like ensidig i sitt negative blikk.
Castornova
06.09.2022 kl 12:58 2795

Aldri galt å ta gevinst. Du har dessuten mulighet til å kjøpe deg inn igjen i dag😆
Quendi
06.09.2022 kl 12:58 2779

Största anledningen till att jag gick ur PGS första gången är att jag är så jävla trött på att den svänger till 100% med oljepriset och är väldigt känslig för konjunktur vilket återigen bevisas idag. Riktigt tråkigt med en aktie som inte lever sitt eget liv baserat på potentialen i marknaden. Ska inte hålla på och prata andra aktier här i forumet men titta exempelvis på Cool återigen, som går som tåget trots röda dagar på OSE.

Inget tvivel om att PGS kommer stiga i värde, men en total recession kommer sänka oljepriset i botten och då kommer PGS tyvärr att följa med. Men fram till Q3 ser jag ingenting annat än att den ska upp en hel del från denna nivån. Då får man acceptera att den kan svänga -8% på en dag ifall oljepriset stupar. För att sedan gå +3-10% per dag när oljepriset återhämtar sig.
Slettet bruker
06.09.2022 kl 13:05 2713

(sitterbareågledermegtilåsihvavardetjegsa,flushdetvekk,orkerikkereddharerikremosinpapiret)
FaeniHelvete
06.09.2022 kl 13:08 2708

(sitterbareogtenkeratHvalrossenhellerburdeholdekjeftførhantarenFreya)