$$$PPPGGGSSS$$$ PARTY-TIME "Are you ready 4 the launch?" 🚀🚀🚀

Denne trÄden er stengt for nye innlegg.
08.09.2022 kl 09:01
Automatisk lukket grunnet trÄdens stÞrrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 10.08.2022 kl 22:58 314644

https://newsweb.oslobors.no/message/570707

PGS pÄ hovedlista.

Oppgangen kan begynne for alvor. NĂ„ med fond som sĂ„rt trenger pynte pĂ„ resultatene med det som tegner til Ă„ bli Ă„rets vinner đŸ€‘đŸ€‘đŸ€‘.

Obxserver sa det best:

Situasjonen nĂ„ er som Ă„ ha en Mentos drops inne i en Cola flaskeđŸ„ł

Redigert 07.09.2022 kl 20:56 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
14.08.2022 kl 13:49 5493

Ja med amerikanere sÄ utsultet pÄ gira oljeservice, ref hvor Borr sÄ enkelt hentet samtlige nye penger, er det saktens grunn til Ä spekulere pÄ om den gamle drÞmmen om renotering av PGS pÄ NYSE, skyves frem i tid. SÞk litt om de amerikanske storeiernes plasserte frontlÞper Ebrahim Attarzadeh, jeg tror ikke han ble hentet bare for Ä sette den perfekte emi-en i mai, jeg tror dette handler om noe langt mer ...
Slettet bruker
14.08.2022 kl 14:14 5490

Dem tok a Freya. SmÄlig spÞr du meg, og mest irriterende at de dytter hva som er mest Humant foran seg, nÄr de burde spurt hva som er mest Dyrisk. Og det er kanskje Ä skyte henne rett ned, som de elsker Ä gjÞre med oss som er annerledes. Men da mÄ de spise henne og, og ikke mÄle og veie og putte pÄ sprit. NÄvel, nÄ er Freya oppe og svÞmmer med Den Store SjÞkua, og etter en periode i Devachan kommer hun tilbake med sitt skjÞnne Lama-smil. Nothing matters inn the end, sÄ smil og gi kjÊrlighet mens vi er her.

Ps her George Carlin om Planetens ve og vel. Hint, just stay the fuck away. Ikke Ă„ fiks noe. GjĂžr bare Ingating

"Believe me, this planet has put up with much worse than us. It’s been through earthquakes, volcanoes, plate tectonics, solar flares, sunspots, magnetic storms, pole reversals, planetary floods, worldwide fires, tidal waves, wind and water erosion, cosmic rays, ice ages, and hundreds of thousands of years of bombardment by comets, asteroids, and meteors. And people think a few plastic bags and aluminum cans are going to make a difference?

The planet isn’t goin’ anywhere, folks. We are! We’re goin’ away. Pack your shit, we’re goin’ away. And we won’t leave much of a trace. Thank God for that. Nothing left. Maybe a little Styrofoam. The planet will be here, and we’ll be gone. Another failed mutation; another closed-end biological mistake. The planet will shake us off like a bad case of fleas. And it will heal itself, because that’s what the planet does; it’s a self-correcting system. The air and water and earth will recover and be renewed. And if plastic is really not degradable, well, most likely the planet will incorporate it into a new paradigm: The Earth Plus Plastic. Earth doesn’t share our prejudice against plastic. Plastic came out of the earth. She probably sees it as one of her many children. In fact, it could be the reason the earth allowed us to be spawned in the first place; it wanted plastic and didn’t know how to make it. It needed us. That could be the answer to our age-old question: “Why are we here?” “Plastic, assholes!”

https://youtu.be/7W33HRc1A6c
xjack
14.08.2022 kl 14:35 5437

Du fÄr heller lage en egen trÄd om det forvillede sjÞdyret da, Hvalross, sÄ fokuserer vi heller pÄ noe annet som ligger i vannskorpa (PGS)!
Slettet bruker
14.08.2022 kl 14:48 5428

Det er en lykke i livet
som ikke vendes til lede:
Det at du gleder en annen
det er den eneste glede

Det er en sorg i verden
som ingen tÄrer kan lette:
Det at det var for sent
da du skjĂžnte dette

Ingen kan resten av tiden
stÄ ved en grav og klage
DĂžgnet har mange time
Ă„ret har mange dage

...

Men point taken. Kommer litt om Peggy her pÄ Nordens mest populÊre finanstrÄd innimellom ogsÄ. SÄ bruker vi X-en pÄ kursen og lader opp til den kommende ukes langsprint
Redigert 14.08.2022 kl 14:49 Du mÄ logge inn for Ä svare
xjack
14.08.2022 kl 14:51 5431

Å, du og du sĂ„ Ăžverlandsk, bra!
Slettet bruker
14.08.2022 kl 15:04 5408

Snart 700 medlemmer pÄ PGS Investor pÄ face, pÄ noen dager. Et herlig tiltak som berÞmmes.

- Hvor lenge bruker vi pÄ Ä ta igjen den populÊre Solstad Offshore Investors, med 5700 medlemmer, som trekkes frem som essensiellt for Ärets ville bukkeritt i SOFF?
Start
14.08.2022 kl 15:09 5425

Det er da en veldig positiv tone i trÄden for tiden.Men den gjenspeiler ikke kursen for tia.Enig at det ser bedre ut.Men er vel ett langt stykke vei Ä gÄ enda.Tror ikke alt er rosenrÞdt her.
Slettet bruker
14.08.2022 kl 15:23 5408

Ved q3 bÞr kursen vÊre en helt annen, med reprisingen godt i gang, og kvartalet etter bÞr kursmÄl vi ikke har sett siden 2019 helt mainstream (45:-).

Hvor lenge, om i i det hele tatt, man tÞr vente fÞr inntreden her pÄ vei ut av hengemyra, fÄr bli opp til hver enkelt
oppturen
14.08.2022 kl 15:27 5455

Kan du utdype hva du ser som utfordring ? (Jeg evner ikke Ă„ se det selv 😂)
Slettet bruker
14.08.2022 kl 15:45 5402

Puh, blir tÞrst i sola. Ser Uggedal kaller emisjonen i Borr for "innvannende" i den grad han mÄtte i "tenkeboksen".

Min mor pleide si den mest leskende drikk av alle var 50% eplejuice blandet med 50% farris, som den streite hvalross enkelte sjeldne sÞndager har hatt direkte crave pÄ, tro det eller ei.

Men nÄ er jeg ikke sikker lenger; kan "innvannet" vann vÊre det alre mÊst lÊskende og godgjÞrende i hele vide verden?

Og skal vi snart fÄ satt hale pÄ grisen og fÄ PGS Þkte aksjeantall i jan 2020 og mai 2022, og sist ved utkjÞping av Sculptor bekreftet av analytikersstanden som det den i sannhet er? Direkte Innvannende i det den Þkte aksjonÊrenes andel av Þkte underliggende verdier ved bortfall av besvÊrlig gjeld gir grunnlag for Sterk og ubesvÊret vekst nÄ pÄ terskelen inn av Hypermarkedet?
Redigert 14.08.2022 kl 15:49 Du mÄ logge inn for Ä svare
PSI- Investor
14.08.2022 kl 15:46 5421

Kursen bĂžr vĂŠre en helt annen

Men

I dag er drivstoffet sÄ rÞrende billig at jeg nesten skulle Þnske tanken var tom

Er det ikke litt det samme forholdet med PGS og pris

Ja altsÄ bortsett fra at tanken ikke blir full
Redigert 14.08.2022 kl 15:47 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
14.08.2022 kl 16:44 5254

Man undres kraftig over gangsynet til norske politikere som tror en ny stor tung Tesla med abnormt brukt av metaller er bedre for miljÞet enn en liten allerede brukt bensingjerrig Fiat, og syns direkte-overfÞringen til landets rikeste gjennom allskens avgiftsfritak pÄ el-bil, som kunne finansiert flere prosent lavere inntektsskatt for oss alle / evnt miljÞtiltak som faktisk nytter, har hvert vÊrt det. Sammen med overfÞrsel til de allerede velhavende gjennom hva Þkonomer kaller rent molbo, nemlig prisdrivende skattefritak pÄ boligrente i kombinasjon med villet for lav boligbygging; er det vel det de to minst sosiale lÞsninger fehodene pÄ tinget har latt seg forlede til og, som et ekte Arbeiderparti, om slikt noe hadde fantes; hadde krevd umiddelbart opphÞrt. (Flott at man kan bli rik pÄ gjeld, men synd nÄr det gÄr pÄ bekostning av muligheten til Ä bli rik pÄ arbeid pga derfor nÞdvendig skyhÞy inntektsskatt, og gjeldsopptaket forutsetter allerede rike foreldre, og den skjeve boligbeskattningen sutter penger ut fra ekte verdiskapende investeringer) Selv finns jeg ikke politisk, men om jeg var det kunne det aldri falle meg inn Ä stemme pÄ noen nÄlevende norsk politiker, med moralske kompass som i de beste tilfellene matcher en nyfrelst Utsi.

Men de enorme menneskelige omkostningene med Vestlige lederes moralposerende symbolpolitikk kommer stadig klarer frem. Den langvarige og grove propagandaen mot olje og gass, som heldigvis ved et hardt smell i ansiktet har kommet til en ende, har gitt mange nye fattige, global sult, og bundne hender i mĂžte med ett aggresivt Russland.

UnÞdvendig kiv og smerte for menneske og meningslÞs slitasje pÄ miljÞet pr store tunge elbil er skremmende, men sÄ lenge pinskledde politikere fÄr klapp og kake, samt karriere, og det helst er brune barn det gÄr utover, fÄr elbil-hysteriet rÄ.
https://finansavisen.no/lordag/reportasje/2022/08/12/7912127/det-gronne-skiftets-bekmorke-bakgard

KjÞr bensindrevet, for miljÞet og menneskets skyld. Og dessuten er de mye mye kulere enn disse "data-sÄpene" som glir omkring.
Batterier mÄ vi uansett ha i all slags dingser, selv om det kun er til lette smÄbiler og ned mot sparkesykkel batteri har miljÞ hensikt for transport.

Situasjonen bedres dog kraftig for miljÞ og mennesker ved nÞye regulert forsiktig opphenting av marine mineraler med maskiner, og mineralene mÄ deretter inngÄ 100% i en sirkulÊr gjennvinningsÞkonomi
Redigert 14.08.2022 kl 17:42 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
14.08.2022 kl 16:55 5216

60 fat olje bare pÄ plasten i en tesla
Slettet bruker
14.08.2022 kl 17:00 5202

MĂ„tte studere PU sine charts igjen. SĂ„ mange fine farger 😅 Den rĂžde er finest, gitt..
Det blir en spennende uke
Slettet bruker
14.08.2022 kl 17:27 5099

BĂŠrre lĂŠkkert! G-G-Gas$ mot 9,37!
Slettet bruker
14.08.2022 kl 18:12 4968

TÞr vi spÄ Havbunnsmineraler kommer i fokus denne uka? Jeg er bare en enkel dÞrselger, men min riktig rike kunde som innimellom har artighet av Ä fly meg med til boblebad og party, fordi jeg kjenner noen jenter og skaffer klovneneser, prompeputer og alle andre festartikler til engros, hevder hvertfall sÄ ...

Walther Sogness fra Loke Marine Minerals AS (med profil som passer sÄ godt inn i PGS siste oppkjÞpsraid av OFG / deepC Store / NCS Subsea), var nylig pÄ spansk "Urix" og snakket vel og lenge om betydingen av Marine Havbunnsmineraler for det grÞnne skiftet, fÞr turen etter sigende gikk rett til Lysaker. Ute i Europa er interessen for Havbunnsmineraler etterhvert betydelig, og voksende.

Ps ses vi 18 august pÄ Arendalsuka?
https://www.gceocean.no/events/posts/2022/august/havbunnsmineralers-strategiske-og-kritiske-rolle-for-det-groenne-skiftet/

"Bli med oss under Arendalsuka og hĂžr pĂ„ seminar og debatt om marine mineraler i regi av Norwegian Forum for Marine Minerals, GCE NODE og GCE Ocean Technology. 

Marine mineraler er helt nÞdvendig for Ä gjennomfÞre det grÞnne skiftet. Norske bedrifter kan, basert pÄ erfaring og teknologi fra olje- og gassbransjen, hente opp disse ressursene pÄ en bÊrekraftig og lÞnnsom mÄte. Det er viktig at Norge forvalter disse ressursene, bÄde nasjonalt og internasjonalt."

....

https://gcenode.no/news/looking-for-minerals-under-the-sea/

https://www.gceocean.no/news/posts/2022/june/pgs-and-ofg-to-build-database-on-norway-s-seafloor-mineral-deposits/


Access to new sources of minerals is critical for the green transition. GCE NODE and five GCE NODE companies are part of a Norwegian consortium determined to extract minerals from under the sea.
Partners also include PGS, CGG, Adepth, DeepOcean, SINTEF, the University of Bergen and clusters GCE NODE and GCE Ocean Technology.
Redigert 14.08.2022 kl 18:45 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
14.08.2022 kl 19:16 4753

Hvalross: I tillegg til Ă„ vĂŠre bĂ„de filosofisk, kunnskapsrik i caset «Peggy» , og ha gode underholdende og morsomme innlegg, 

.. sĂ„ e du jo ogsĂ„ klok og reflektert đŸ‘đŸ»đŸ˜‡ Et meget godt innlegg her om el polit. m.m Du traff innertier hos meg og min erfaringsversen ogsĂ„ đŸ‘đŸ»
Redigert 14.08.2022 kl 19:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
Tigerberget
14.08.2022 kl 19:46 4656

Bortsett fra Ă„ sammenligne en Tesla X og en liten Fiat
.

Tesla X kan sammenlignes med BMX X5, og en liten Fiat med BMW i3.

MiljÞaspektet fÄr man i renere luft, og mye rimeligere bilhold. To fluer i en smekk.
SeismikkUP
14.08.2022 kl 20:05 4569

https://www.cnbc.com/2022/08/14/saudi-aramco-profit-surges-90percent-in-second-quarter-amid-energy-price-boom.html

“We are progressing the largest capital program in our history, and our approach is to invest in the reliable energy and petrochemicals that the world needs, while developing lower-carbon solutions that can contribute to the broader energy transition,” the company said.

Saudi Arabia, alongside its OPEC+ counterparts, has been under increasing pressure to boost oil output to ease high prices. Company executives said limited global spare production capacity was a major concern for the global pricing outlook.
Slettet bruker
14.08.2022 kl 20:14 4520

He he, det kan det sikkert vĂŠre forskjellige meninger om; men takk!

Se pÄ maurslukeren, pÄ bjÞrnedyret og giraffen, og titusen fler, i hvilken grad Naturen forfordeler Opportunisten. SÄ for oss som tenker selv, kan det ofte vÊre lurt Ä gjÞre enten det motsatte av hordene, eller det ingen engang tenker pÄ. SÄ setter vi oss til som krokodillen ved den uttÞrkede drikkeplassen og venter uker eller mÄneder til elven fylles, og hordene kommer for Ä leske seg ... SÄ spiser vi oss mette, og gjÞr noe annet. Som Grove.

Som dÞrselger siden ungdomsskolen kan jeg lukte penger. Kan bare kjÞre en tur, og der jeg stopper kjÞper de produktet jeg mÄtte ha Ä selge i 3 av 4 tilfeller. Kunnskap kan det vÊre sÄ som sÄ med, men intuisjonen er 10 av 10. 100%. Jeg spÞker ikke. Bare vet at PGS til sist vil bringe rikdom og dermed Frihet, slik hundene og kattene bare visste Den Store BÞlgen kom etter Tsunamien, og rÞmte opp i Äsene.

Jo mer du er inne med og tidligere, jo bedre. Og sÄ sitter vi simpelthen. De fÄ som Kan trade, fÄr gjÞre det.

...

KAN ALL INN LYKKES?

https://finansavisen.no/lordag/profil/2022/08/12/7909046/tjente-60-millioner-pa-en-aksje-na-skal-jeg-starte-skikkelig-butikk

Tjente 60 millioner pÄ én aksje:

Investor Nicolay Grove gĂ„r all inn nĂ„r han finner sin aksje, og tjente 60 millioner kroner pĂ„ Rec Silicon. Og hva er strategien? â€“ Å gjĂžre det som faller meg inn. 

– En konsekvens av Ă„ ta gode valg, er at man mĂ„ ta fri. Hvis man er langsiktig, er det bedre Ă„ gjĂžre andre ting enn Ă„ fĂžlge med hele tiden.

– De gangene jeg har gjort en kule i markedet er det fordi jeg har funnet min aksje, og gĂ„tt all-in.

– Jeg har vansker med Ă„ innordne meg, og mye av det ligger nok pĂ„ meg som person.

– Da skjĂžnte jeg at jeg mĂ„tte begynne Ă„ tjene penger.
Redigert 14.08.2022 kl 20:26 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
14.08.2022 kl 20:35 4405

GjĂžr oss klar til ukens langsprint
Redigert 14.08.2022 kl 20:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
14.08.2022 kl 20:52 4324

SAUDI ARABIA HAS VOWED TO INCREASE OIL PRODUCTION AS IT PREDICTS THE WAR IN UKRAINE WILL LEAD TO A DECADE OF SOARING DEMAND FOR ITS FOSSIL FUELS - TELEGRAPH

...
Lets wrap it up:
A DECADE OF SOARING DEMAND FOR ITS FOSSIL FUELS -
og akkurat der ser vi hydrokarbonister som har vÄget satse pÄ fremtidig Energi i form av rigg eller enda bedre seismikk, - grunnlaget for tiÄr pÄ tiÄr med dekadent livsfÞrsel i sus og dus
Redigert 14.08.2022 kl 20:55 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
14.08.2022 kl 21:01 4316

Har aldri kimset av dĂžrselgere, he he 😉 Det er slik at uansett hva du er sĂ„ betyr det nok mer hvem du er. Mennesket har mange ulike talent og mye uforlĂžst potensiale. Akkurat som ho Peggy nu om dagen 😉 Det er fint Ă„ tenke sjĂžl ja og stole pĂ„ egne valg. HĂ„per at vi fĂ„r tiĂ„r med oppgang i Peggy bransjene. Har en god fĂžlelse i mitt eierskap her. UforlĂžst men sakte og sikkert og kanskje i byks ogsĂ„ innimellom, sĂ„ setter den fart Nordover 😎🩅🩅 Ha en fin sĂžndag 😃
Redigert 14.08.2022 kl 21:06 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
14.08.2022 kl 21:06 4334

Du ogsÄ, godeste bergsmofs
Slettet bruker
14.08.2022 kl 21:43 4159

RÞkke kjÞpte seg vel inn i rette Þyeblikk slik at Grove prikket inn gevinsten. Bull nÄr RÞkke kommer, bortsett fra det sÄ er han den siste jeg ville fulgt av bjellesauer( han er vel ikke det, isÄfall en superlight sÄdan)
Men budskapet ellers er at all in har fungert, kommer til Ă„ fungere osv.
Kjeda meg i helga, where The fuck is monday😂
Slettet bruker
14.08.2022 kl 21:50 4132

Timer Rep, sÄ fÄr vi action. Og, fÄr vi hÄpe, satisfaction
Slettet bruker
14.08.2022 kl 22:24 3965

PrĂžver Ă„ ikke ha for store forventninger til uka, men blir spennende ja.
Har nÄ en tradekonto, vet du og Þnsker det. Etter Pgs har knalla videre, fÄr vi leie inn PU.
En kasse med XO sĂ„ blir Ulven smĂžrfinđŸ„ł
rischioso
14.08.2022 kl 22:46 3828

Det er Ä forvente bÄde nye kontrakter og forlengelser av eksisterende i tiden fremover - den mest nÊrliggende forlengelsen (x2) virker Ä vÊre i Hellas og det pÄ Þkende rater som vil vÊre en forlengelse av denne som gÄr ut i morgen... ;)

https://www.pgs.com/investor-relations/ir-news-stock-announcements/contract-award-in-the-mediterranean/

Noe vi kan lese mer om er:

The government and HHRM plan to carry out seismic surveys in the winter period of 2022-2023 in the two concessions of Crete

Da kan vi gÄ ut i fra at det mest sannsynlig blir meldt en forlengelse i Hellas den nÊrmeste tiden som vil strekke seg gjennom vinteren og da nÊrmer vinteren seg ogsÄ fullbooket... ;)

https://www.in.gr/2022/04/23/english-edition/hydrocarbons-new-seismic-surveys-ionian-crete/
Redigert 14.08.2022 kl 22:51 Du mÄ logge inn for Ä svare
geo01
14.08.2022 kl 22:49 3832

NĂ„r q3 kommer med nok et positiv ebit vil snitt alle analytikere bomme for Ă„ret da de sier eps blir negativt.
Med allerede vinterkontrakter pÄ plass og et late sale som historisk vanlig i q4 gi enda mere hodebry for estimatene.
2 kvartaler pÄ rad med kanskje en ebit pÄ 100 mill usd tilsammen vil shake mange fremover.
Men det er lett og kaste seg om en har for store forventninger tidligere og neste uke og deretter.
Jeg tenker at om pge leverer 100 mill usd q2 og q3 ebit og q4 gjenstÄr som ofte er det beste kv grunnet late sale sesong nr1 og allerede gode vinterkontrakter som ikke har vÊrt der fÞr pÄ mange Är ikke fÞr koronaen eller pÄ kanskje 10 Är.
Her er det viktige q3 tall som kan gi et pent bidrag i pungen i fĂžrste fase tenker jeg.

Slettet bruker
15.08.2022 kl 10:42 3089

En dag vil jeg leve av Ä trade. Rolige 3 doblinger til med Peggy, og basen er i boks. Har tida, og vet det vil gÄ.

Men om jeg skulle begynne trade sĂ„ smĂ„tt allerede nĂ„ ville jeg hoppet nĂ„r Ulven sa Hopp, og gaulet nĂ„r mĂ„nen var oppe. Noens forse er tall og metode, andres kommunikasjon og kreativitet. De beste jobber sammen i Team 😉

Hipp hurra for sport og idrett. En er trent og har metode sÄnn som deg Rep. En kan gaule som i rap, Rep, pÄ en sosiolekt som fÄr med folk og slekt
Slettet bruker
15.08.2022 kl 10:47 3051

Dagen starter kjedelig. Vi venter pÄ "Truls Impuls". Skjer jo ikke en dritt her, enn sÄ lenge. SÄ tankene vandrer: KjÞrer gjennom Hokksund. Skjer ikke en dritt her heller. Men de har 3 thaimassasjer i det lille sentrum. SÄ de mÄ vÊre mye stiv i ryggen. Restauranten heter Valuta'en og tannlegen Lufti Budaken, eller var det proktologen.



- SÄ slÞv start. Men vÊr Trygg: Uka som helhet har i seg spirene til Ä gÄ Fullstendig Bananas:

Et par datoer Ä fÞlge med pÄ:

Tirsdag 16. PGS-tirsdag har slÄtt til fÞr, flere ganger ...

Onsdag 17. Er det da vi fÄr svar pÄ "Tender: 7003890127, tar deg til 7ende himmel pÄ 1-2-3"?
FĂžlg med selv her: 
https://www.petronect.com.br/irj/go/km/docs/pccshrcontent/Site%20Content%20(Legacy)/Portal2018/en/index.html

Det er kanskje naivt Ä tro vi fÄr svar samme dag, slik Faenihelvete hÄnte oss for nÄr budfristen ble utsatt fra 08.08 til 17.08. Men med alt teknisk kjent, skal det etter braziliansk korrupsjonslov i utgangspunktet vÊre en offentlig seremoni hvor brevene med sluttpris pÄ anbudet Äpnes i alles pÄsyn, og selskapet med det laveste anbudet kÄres umiddelbart til Vinneren. Det er kanskje dette de har nyttet tiden til fra 08.08 til nÄ pÄ onsdag 17.08, slik at bare formaliteten med Ä kÄre vinneren gjenstÄr.

En kraftig impuls til selskapet med lavest anbud er det uansett allerede nÄr vi vet hvem som ga det laveste anbudet, og til og med hvis vi ikke fÄr kontrakten, men at den er inngÄtt pÄ styrkede rater. PGS gikk mye nÄr Upstream fÞrste gang meldte at PGS hadde gitt det beste anbudet, pÄ kontrakten som Petrobras dumt nok for de selv valgte Ä trekke tilbake for Ä stykke opp pga hÞy kostnad. NÄ blir sluttprisen deres betraktelig hÞyere. Petrobras selv eller Upstream rÞper kanskje vinneren / det laveste leverte anbudet pÄ onsdag.

Torsdag 18 Havnunnsmineraler pÄ Arendalsuka.

https://www.gceocean.no/events/posts/2022/august/havbunnsmineralers-strategiske-og-kritiske-rolle-for-det-groenne-skiftet/

Redigert 15.08.2022 kl 10:49 Du mÄ logge inn for Ä svare
Dieseldahl
15.08.2022 kl 10:57 3026

Er i Hokksund selv om dagen, som du sier Hvalross skjer ikke noe her heller. AltsÄ Pgs - Hokksund
skjer ingenting. Til og med brua er i orden her : )
Redigert 15.08.2022 kl 10:58 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
15.08.2022 kl 10:59 3030

ForÞvrig kan det vÊre bare et tidsspÞrsmÄl fÞr PGS fortsetter sitt lille oppkjÞpsraid innen New Energy. I rekken av OFG / deepC Store / NCS Subsea under PGS kontroll, forventes Walter Sogness Loke Minerals tilfÞrt.

Er det verdi for PGS kursen Ä opprette sitt eget bÞrsnoterte New Energy selskap som alt dette handler om? Tja, SBX gikk pÄ 3 mnd fra 2,5 - 12 kroner pÄ dette grepet da de bÞrsnoterte Green Minerals ...

Pedersen er ikke RÄ, som SBXs (nÄ GEGs) StÄle Rodahl. Men det er kanskje den av de amerikanske storeiere plasserte PuppetMasteren Ebrahim Attarzadeh.

I fjor hentet it-boyen i Deep Sea Minerals 5.7 rede milliarder fra Sustainable Opportunities Acquisition Company for Ă„ starte The Minerals Company. Uten progresjon har kursen sunket.

The Metals Company vil neppe la milliardene fra Sustainable Opportunities Acquisition Company ligge i ro i Ärevis mens de venter pÄ Go fra sendrektige International Seabed Authority, som forÞvrig PGS kontrollerte OFG sikret 15 Ärs kontrakt med (for de og Polens regjering) angÄende polske havbunnsforekomster tidligere i sommer.

Gledeligvis er de enorme metall og mineral forekomstene pÄ den norske kontinentalsokkelen (verdens nest stÞrste etter Fiji) ikke bundet av den sendrektige International Seabed Authority eller internasjonal havrett; og med en norsk stat som tvert i mot Pusher pÄ og nÊrmest maser pÄ oljeselskapene om Ä begynne utvinningen Sporenstreks

Husk at it-boyen i DSM Gerard Barron har stadfestet Norge sammen med Texas og Kanada som steder Ä Ä bygge selvforsynte batterifabrikker. Norge skal jo etter vÄre politikeres utsagn bli Verdens Batterihovedstad. Da mÄ innholdet vÊre kortreist for at det skal ha hensikt.

Rystad spÄr en Ärlig inntjening pÄ USD 20 mrd og 21 000 ansatte bare i Norge.
PSI- Investor
15.08.2022 kl 10:59 3034

Ja kjedelig PGS- dag, men det kommer nok etter hvert.
SÄ Hokksund ja, det er rart hva man kan finne pÄ Ä gjÞre bare for Ä fÄ plass til mer drivstoff pÄ tanken nÄr det er billig. Selv tok jeg en skikkelig drÞy omvei til jobb i dag i MX5'en og brukte nesten en time mer enn normalt.

Det er jo ogsÄ fint Ä ha penger til overs til Ä kjÞpe aksjer for, og nÄ ser det ut som om det har dukket opp en mÄte Ä fÄ strÞmmen billigere pÄ?
AltsÄ her er det bare Ä lese linken, det er ikke nÞdvendig Ä klikke pÄ den: https://www.nrk.no/vestland/rekorddyr-ved-kan-gjere-det-billigare-a-fyre-med-straum-1.16062937
En helt genial lÞsning for Ä fÄ ned strÞmprisen som bÞr vÊre lett Ä gjennomfÞre.
Slettet bruker
15.08.2022 kl 11:06 2988

100 hausse innlegg i helgen og en aksje som er rĂžd som vanlig, tror ikke trading er det beste alternativ for deg Hvalross.
Bare sitt helt stille, dette her ordner uansett kalkulatoren over litt tid.
Slettet bruker
15.08.2022 kl 11:10 2972

Brura i orden alt pĂ„ mandan? 😅
Slettet bruker
15.08.2022 kl 11:19 2905

Det har du sikkert rett i, altfor stor handletrang. En medfþdt kriblen 😅

Best Ä bare vÊre inne, gjÞre Ingating. Vente som krokodillen ved det uttÞrkede drikkestedet. NÄr elven fylles kommer hordene. SÄ spise én gang, stort. Og sÄ gjÞre noe annet, som Grove. Heldigvis er jeg og heldig.
Slettet bruker
15.08.2022 kl 12:48 2462

https://oilprice.com/Alternative-Energy/Wind-Power/Big-Oil-Looks-To-Capitalize-On-The-1-Trillion-Offshore-Wind-Boom.html

Big Oil vil ha sin stÞrst mulige andel av det boomende havvindmarkedet, nÊrmest for enhver pris. Havvind, som i seg selv aldri vil konkurrere mot olje og gass i lÞnnsomhet, - er attraktivt selv som rent tapsprosjekt. Big Oil fÄr ved Ä bruke noen fÄ prosent av overskuddet fra den vannvittig lÞnnsomme olje og gassvirksonheten pÄ havvindfarmer et realt kinderegg: Fra myndighetene belÞnnes de med lavere skatter. De fÄr velvilje i opinionen for sitt miljÞengasjement. Fra investorene belÞnnes de med hÞyere PE pÄ morselskapet. Selv etter at Equinors aksjekurs har steget sterkt og den danske vindkraft kjempen Ørsted har sunket tildvarende mye, ser vi forskjellen i hva hver enkelt krone inn er verdt: Equinor PE 7. Ørsted PE 23.
Den store vinneren i den eskalerende priskarussellen hvor Big Oil FOR ENHVER PRIS skal ha sin andel av havvindkaka, blir derfor leverandĂžrindustrien. Her sitter PGS og koser seg midt i "fitt-fatet".

For havvind blir det nemlig nÊrmest umulig Ä konkurrere med PGS kontrollerte OFG / NCS Subsea. Ja det er dyrt, men sÄ slipper man store Þdeleggelser pÄ kostbare installasjoner. Det streames med PGS bÄter og NCS oppkjÞpte P-cable. SÄ fÞlger pÄgÄende kostbar seismisk evaluering og fysiske grunnprÞver gjennom hele vindfarmens levetid. Krav til lÞnnsomhet fra kunde? 0. Pris, ingen problem

https://ncs-subsea.com/marine-seismic-imaging-applications/offshore-wind-farm-surveys/?fbclid=IwAR2PfgojBLl_BYq55e6VcigQ7zkF4BGXudSpMlfSjjwr_md0O4ffNfUB4-U

Offshore Wind Farms (OWF) are a vital and rapidly growing component of the global move towards a renewable energy future. NCS SubSea, working in collaboration with industry-leading geophysical and geotechnical partners, and hydrographic surveyors, is playing a leading role in defining that future.

1 P-Cable Ultrahigh Resolution (UHR) 3D

2 Despite its unparalleled resolution and structural integrity, UHR3D seismic data still only measures a few physical parameters of the subsurface geology. Therefore, in order to develop a comprehensive understanding of the seafloor and shallow subsurface geology, it is essential to complement this structural information with a broad range of geophysical measurements including:

Multibeam echosounder (MBES)Synthetic aperture sonar / side scan sonar (SAS/SSS)Sub-bottom profiler (SBP)Magnetometer / magnetic gradiometer (MAG)Controlled source electromagnetic (CSEM)

For geotechnical measurements we work with our partners to provide:

Cone Penetration Testing (CPT) and Piezo-Cone Penetration Testing (PCPT)Borehole sampling and loggingSoil Sample Analysis