💰 HAUTO - Kursmål:175,- 💰

Gulltider
HAUTO 12.08.2022 kl 13:12 91779

06.03.2024 - 08:29
EU-kommisjonen ChinaBEV

Ifølge nyhetsbyrået Reuters vil EU starte tollregistrering av kinesiske elbiler for å innføre mulige tilbakevirkende tariffer.

Undersøkelsen avsluttes offisielt i november. Hvis EUs handelsundersøkelse da konkluderer med at kinesiske bilprodusenter mottar urettferdige subsidier, kan det bli pålagt toll fra registreringstidspunktet. Dessuten kan EU innføre midlertidige tollsatser i juli.

EU argumenterer for at importen av kinesiske elbiler til EU fortsetter å vokse i "akselerert hastighet".

Hvis det fortsetter, kan europeiske bilprodusenter lide uopprettelig skade. «På dette stadiet er det mulig at, på grunnlag av dataene samlet inn under etterforskningen, skaden, som ville være vanskelig å reparere, begynte å materialisere seg allerede før etterforskningen var avsluttet», uttaler kommisjonen.

Registreringen av importerte kinesiske elbiler starter dagen etter at planen er publisert i EUs offisielle tidsskrift.

Dette kommer etter at EU-kommisjonen besøkte de tre kinesiske produsentene BYD, Geely og SAIC for å verifisere informasjon tidligere gitt av produsentene i spørreskjemaer.

Kommisjonen skriver nå at "det tilgjengelige beviset på dette stadiet har en tendens til å vise at eksporten av det aktuelle produktet drar fordel av utjevningsbare subsidier."
Redigert 17.04.2024 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
Richter
07.03.2024 kl 10:29 10863

Kina kan lamme for eksempel Tysklands økonomi med tilsvarende toll på varer. Tyskland vil nok gjerne unngå det (EUs største økonomi).
CAVERN
07.03.2024 kl 10:41 11038

For meg ser det ut som vi er i ferd med å etablere en bunn for kursen for denne gang.😊
Richter
07.03.2024 kl 11:37 11323

Folketrygdfondet har kjøpt rett i overkant av 2 millioner aksjer i Höegh Autoliners, ifølge en flaggemelding onsdag for 97 kroner pr. aksje

Etter transaksjonen har Folketrygdfondet 10,6 millioner aksjer i selskapet, tilsvarende 5,6 prosent, verdt over 1 milliard norske kroner.
Rui
07.03.2024 kl 14:53 11114

Uten tvil, ny bunn er etablert. Fint tidspunkt å kjøpe på nå.
CAVERN
07.03.2024 kl 15:00 11261

Jeg har begynt å tenke litt på utbytte for Q1. Ser for meg mellom 6,50 og 7,00 kr. Har du noen tanker om det?
desirata
07.03.2024 kl 15:14 11423

Dersom samme overskudd eksl extra ordinære items, så skulle det bli på kr. 9+,

Kan tenkes noe lavere, men si at vi får 7,50kr resten av året, x4 kvartaler, så blir det 33% på dagens kurs 90kr. Ser da helt bortifra monster utbytte denne måned.

Er vel kun MPC som kan måle seg.
CAVERN
07.03.2024 kl 15:16 11974

Ja mulig jeg er litt for nøktern.
Tanjiro
07.03.2024 kl 15:56 11878

Tror det var beregnet ca 8-10kr per kvartal. Ser nå at mange deler de samme tankene angående tollsatser og hvordan dette biter tilbake på b.la Tysklands økonomi, en kjedereaksjon som får større konsekvenser for EU. Her må man bare sitte i ro eller akkumulere dersom man har litt penger på bok. At kursen faller såpass på spekulative utsagn er for meg en overreaksjon, men sånn har aksjemarkedet vært siden tidenes morgen. Venter på mpcc utbytte så skal det nok hamstres mer dersom denne fortsatt holder seg på disse nivåer.
Redigert 07.03.2024 kl 15:58 Du må logge inn for å svare
ErikNordnet
07.03.2024 kl 16:12 11827

Selskapet med høyest utbytte/kurs per dagens dato for neste kvartal på Oslo børs er sannsynligvis Avance gas.
Rui
07.03.2024 kl 16:20 11807

Utfra netto overskudd i Q3 og Q4.2023 og sett opp mot rapportert pr januar og februar i 2024 ligger det an til et utbytte på 9,-Kr +.
Rui
07.03.2024 kl 16:48 11733

Hyggelig med store utbytter, men hva forventer du i kroner å få i Q1 fra Avance? Og hva med resterende kvartaler i 2024?
Husk at med dagens kurs vil HAUTO utbetale rundt 10% av aksjeverdien i utbytte i Q1.
Da må Avance utbetale 12,-Kr pr aksje sett opp mot dagens kurser for å gi samme prosentvise utbetaling. Hva er det som bringer utbyttet så høyt? Ratene har jo falt kraftig i Q1, og hvis det er ekstraordinære utbytter for skips salg vil det jo kun bidra positivt i det kvartalet som inntektene bokføres.
ErikNordnet
07.03.2024 kl 17:05 11683

Nei, jeg svarte bare på "høyest utbytte aksje". AGAS estimeres å betale sånn 16 NOK i neste kvartal.
Uansett tror jeg LPG markedet er mye mer stabilt sammenlignet med Container fremover, men dette er feil forum for dette,

Dessverre blir selskaper på Oslo børs torpert når de betaler utbytte. Det er komikk å lese en del kommentarer på nordnet, etc.
De fleste selskaper på andre plasser ses som "utbytte maskiner" hvis de betaler 5-7% i utbytte årlig.

Nå tror noen seriøst at Høegh skal prises til 65 NOK? Har sjelv aksjer i Wallenius og Høegh og kommer å øke hvis dette blir en værende trend.

Aksjemeglern
07.03.2024 kl 23:30 11329

Etter den store gullmedaljen, kommer den sure blåmandagen.
Støtter meg på nye kursmålet ditt gulltider
gamperally
08.03.2024 kl 00:46 11257

Til ettertanke: - Hvem blir eventuelt belastet tollsatsen?
- Blir ekstra tollavgifter gjennomført?
- Kommer Kina til å redusere salget av biler pga. tollavgifter?
- Vil disse tingene påvirke ratene for bilfrakt?
Sølvbuen
08.03.2024 kl 02:37 11208

Tydelig at den saken sjokkerte markedet og sendte aksjene ned 10-15%. Mye på et par korte dager, men vesentlig mindre enn med lakseaksjene sept 22 og forslag om lakseskatt. Den var utydelig lenge hvordan ville slå ut og den påvirket oppdrettsselskapene direkte. Den tollen man snakker om her vil jeg tenkte går på importleddet eller kjøper og kunden direkte som kan få en ekstraregning senere når bilen we kjøpt og fraktet hjem. I en viss grad vil dette klart påvirke hva bil /opprinnelsesland bilen kommer fra. Kanskje vil det ikke slå ut så mye fordi disse bilene er lavt priset og konkurransedyktig i utg pkt. Kanskje vil japanske /koreanske konkurrenter få et oppsving at kundene heller foretrekker Mazda/kia fremfor BYD ? Vanskelig å si. En annen ting er at bilfrakterne har rammeavtaler så i hvilken grad og når dette vil slå ut i regnskapene der ligger noe frem i tid. Kanskje i l mindre grad 2024-25 og mer for 2026 og frem ? Aksjekursen er bestemt av forventede fraktinnteker og cash flow neddiskontert. Her er begge selskapene veldig lavt priset i form av lave P/B rundt 1 og P/E på 3-4 som er svært lavt. Om Earnings går litt ned vil bare en liten marginal lavere forrentningskrav kompensere inntjeningsfallet. Alle tre selskapene er svært attraktive mht DIV/Yield og forholdet mellom aksjekurs og kursmål. Nå før evt nedgraderinger er selskapene fortsatt priset på lave 60-70% av kursmål. Nå vil oppsiden være litt mindre enn før kanskje.
Ser kanskje ut til dette er mindre negativt enn hva som ble tilfelle med lakseskatten og det blir spennende å se hva analytikerne kommer opp med av reviderte kursmål. Kanskje er dette en god kjøpsmulighet slik aksjene fremstår nå ? Jeg tar et bet på den :-)
Kina biler og EV fra Asia er en megatrend i vår tid og tviler på at dette velter den trenden faktisk.
Rui
08.03.2024 kl 11:35 10866

Ta en titt på hva selskapene Wallenius Wilhelmsen og HAUTO sier om mulig toll på kinesiske EL biler i fremtiden.
Det synes helt tydelig at reaksjonen var en overreaksjon, og selskapene ser ingen stor påvirkning.
Dagens kurs er svært lav, og alt tyder på en reprising av aksjen til et betydelig høyere nivå en dagens lave kurs.

Mulig EU-toll på kinesiske elbiler ventes ikke å ha stor effekt på kort sikt, men det vil kunne påvirke Kinas evne til å konkurrere i Europa over tid hvis det blir store tariffer. Det sier konsernsjef Lasse Kristoffersen i Wallenius Wilhelmsen i en paneldebatt under DNBs energi- og shippingkonferanse torsdag.
-Det er viktig å sette disse nyhetene i riktig kontekst. Rundt 25 prosent av eksporten ut av Kina er elbiler, og Kinas store eksportvekst kommer fra alle bilkategorier. Kinesisk eksportvekst stopper ikke av at Europa legger tariffer på elbiler. Det er en ganske marginal andel av totalvolumet, sier han.
Han sier videre at mindre enn tre prosent av Wallenius Wilhelmsens totalvolum i 2023 kommer fra elbiler fra Kina til Europa, og av dette var over 70 prosent produsert av vestlige selskaper i Kina.
-Dette har ikke akkurat en stor effekt for oss akkurat nå, men det er klart at det vil påvirke Kinas evne til å konkurrere i Europa over tid hvis det blir store tariffer, sier han.
Konsernsjefen legger til at det vil være vanskelig for Europa å finne en riktig balanse når det gjelder å innføre tariffer.
De fleste produsentene av biler, og spesielt elbiler i Europa, har verdikjeder som strekker seg tilbake til Kina, og eventuelle forsøk på å begrense kinesisk tilgang til Europa kan føre til gjengjeldelse, påpeker Kristoffersen.
Under paneldebatten sier finansdirektør Per Øivind Rosmo i Höegh Autoliners at det pr nå er usikkert om tariffene vil kun gjelde kinesiske merker, eller også vestlige merker produsert i Kina.
-Størstedelen av de elektriske kjøretøyene som til nå har kommet til Europa, er ikke kinesiske merker, men vestlige merker produsert i Kina. Blir disse påvirket? På kort sikt, gitt salgsvolumene, vil det ikke ha en betydelig effekt på markedet, og på lang sikt handler spørsmålet om Europa kan gjennomføre overgangen til elektriske kjøretøy som ønsket uten komponenter fra Kina, sier han.
Gulltider
08.03.2024 kl 11:51 10826

Gode og avklarende nyheter..,,
Denne vil skyte fart igjen 👍💰
kodenavn
08.03.2024 kl 11:56 10803

Dette sier vel det meste. Dette betyr ca. null og niks for HAUTO.
Target 160.-

Han sier videre at mindre enn tre prosent av Wallenius Wilhelmsens totalvolum i 2023 kommer fra elbiler fra Kina til Europa, og av dette var over 70 prosent produsert av vestlige selskaper i Kina.
oryx
08.03.2024 kl 12:20 10755

"Car carrier owners are not worried about possible European Union tariffs on Chinese electric vehicles. Following news on Wednesday that the bloc would start taking customs registration on the vehicles, owners downplayed the investigation as political posturing that might not end up having a large impact on markets at DNB's Shipping and Energy conference."

https://www.tradewindsnews.com/containers/threat-of-eu-electric-vehicle-tariff-just-a-bump-in-the-road-for-car-carrier-owners/2-1-1609570?fbclid=IwAR3tZBvRGwQ1Y4WXbZul4FZW9BVbLqlKbYZ6zvD3lclXy0WHZPtV1fx4cS8_aem_AZMs8gYsA4e80JJS0Gb9l49mvTO_SnEf-u-_k9u0HtRLNG9_PBE8CDHcb7xBTx6QRUQ

HAUTO vil snu rett oppover mot 100 kroner igjen. Deretter nivået 110 - 120 kroner.
Gulltider
08.03.2024 kl 14:45 10575

Godt over 100,- innen fredag 💰👍

Redigert 10.03.2024 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
Rui
11.03.2024 kl 17:00 9051

I short Sale Registeret har Mirabella Financial Services LLP vært den eneste store aktøren med beholdning over 0,5%, som er den nedre grensen for hvem som vises i registeret. Det kan godt tenkes at det er flere mindre aktører også som sitter på poster mindre en 0,5%.
06 februar i år økte Mirabella beholdningen til 0,96% av aksjene i HAUTO. Dette representerte 1 835 170 aksjer.
Siden 06.februar har de sittet i ro uten å gjøre noe som helst før den 07.mars.
Da solgte de seg ned til 0.89%, og 08.mars fortsatte nedsalget til 0.66%. Beholdningen er dermed redusert med ca.559 000 aksjer.
Det er god grunn til å tro at nedsalget fortsetter i dagene fremover, noe som jo er positivt for HAUTO aksjen.
Gulltider
12.03.2024 kl 09:07 8756

Tar nye fine steg opp hver dag opp mot nye høyder 💰💰
Redigert 12.03.2024 kl 15:40 Du må logge inn for å svare
Gulltider
12.03.2024 kl 15:33 8564

Klatrer pent 👍💰
bernes
13.03.2024 kl 12:01 8289

De selger vel ikke når de er short?
Må kjøpe akser tilbake i markedet for å redusere shorten.
Rui
13.03.2024 kl 14:41 8150

Du har rett i det. Regner med at de kjøper, og det sammenfaller godt med kursøkningen i sist uke. Får håpe det fortsetter, da det bidrar til positiv kursutvikling.
Button
13.03.2024 kl 17:57 8005

Det her ser bra ut framover. Gjelder å ha is i magen.....
Spår bilskipaksjer til himmels!
Etter drøye to år med ekstrem kursoppgang gikk bilskiprederiene på en mine for en måned siden. Nå tror ABG Sundal Collier-analytiker Petter Haugen på et gedigent comeback.
I modellene til ABG Sundal Collier vil
en full stopp av import av kinesisk el-
pil til EU medføre et etterspørselsfal
tilsvarende om lag 6 prosent av den
totale etterspørselen etter skip
- Men modellen sier også at det nå er
cirka 15 prosent for få bilskip
sammenlignet med faktisk eksport av
biler globalt som nå blir tvunget til å
bruke andre skipstyper, hovedsakelig
containerskip, og derfor tror vi at
denne importavgiften alene ikke kan
vippe bilshipping over til
tilbudsoverskudd.
Hvis markedet holder seg stramt
gjennom 2024 vil bilskiprederiene
ifølge Petter Haugen fremdeles fornye
fraktkontrakter med bilprodusenter
på langt høyere nivåer enn hva disse
er priset på nå. Hồegh Autoliners sier
at deres fornyelser er på rater som er
mer enn dobbelt så høye som de
utgående kontraktene. Wallenius
Wilhelmsen sier ikke eksplisitt hvor
mye høyere priser deres nye
kontrakter har, men Haugen mener at
det er rimelig å vente et tilsvarende
løft i disse.

Redigert 13.03.2024 kl 17:59 Du må logge inn for å svare
Richter
20.03.2024 kl 08:46 7089

Kina trapper opp elbil-satsingen – myndighetene lover full støtte
Kinesiske elbilprodusenter loves full støtte fra myndighetene for å utvikle forsyningskjedene og bli selvforsynt med avanserte komponenter og deler. Målet er å kapre fremtidens globale personbilmarked.

https://www.dn.no/utenriks/kina/elbil/byd/kina-trapper-opp-elbil-satsingen-myndighetene-lover-full-stotte/2-1-1614877
Richter
20.03.2024 kl 09:01 7040


Kina satser stort på el-biler og vil bli en global markedsleder innenfor personbilmarkedet.

Myndighetene i Kina lover å gi full støtte til elbilprodusentene for å utvikle forsyningskjeder og bli selvforsynt med avanserte komponenter.

BYD er for tiden den største produsenten av el-biler i Kina og ekspanderer raskt til andre markeder, med støtte fra myndighetene.

Kinesiske myndigheter fokuserer på innovasjon innenfor halvledere og andre kjerneområder for å styrke elbilindustrien.

Det er en priskrig på det kinesiske elbil-markedet og Tesla har måttet senke prisene for å konkurrere. Kinesiske elbilprodusenter investerer også i utvikling av intelligente kjøresystemer.

https://www.dn.no/utenriks/kina/elbil/byd/kina-trapper-opp-elbil-satsingen-myndighetene-lover-full-stotte/2-1-1614877
Rui
24.03.2024 kl 11:19 6343

Det er i dag stor uenighet om veien videre for bilfraktrederiene. Rater og utbytter er for tiden ekstremt høye. Vil dette vedvare?
Her er meningene delte blandt finanshusene.
De fleste sammen med rederiene tror at markedet vil absorbere den store tilveksten av skip som kommer uten at det skaper overkapasitet. Enkelte som Kepler Cheuvreux tror på overkapasitet og stor fare for nedsiderisiko for ratene.
Jeg for min del velger å følge redere og DNB sin vurdering som fortsatt er positive, og deres analyser synes for meg å være betydelig mer bearbeidet en Kepler Cheuvreux sin vurdering.
Kepler:
23.03.2024: Ratene innen bilshipping er eksepsjonelt høye, noe som har medført en eksplosiv utvikling i nybestillinger. Svakere økonomisk vekst og lavere forbruk peker dessuten mot en normalisering av etterspørselsveksten. Dette betyr at markedet etter alle solemerker har nådd toppen, med overkapasitet i vente og høy nedsiderisiko for ratene, skriver Axel Styrman i Kepler Cheuvreux.
09.02-2024: Gram Car Carriers-sjef Georg Whist sier at balansen mellom tilbud og etterspørsel etter skip i bilfrakt, i stor grad bestemmes av eksportvolumene fra Asia til resten av verden. Bilfrakt-aksjen steg tre prosent etter rapporten torsdag.
Selskapet gjorde i fjor en undersøkelse over antallet bilskip og eksport fra Asia. Satellittdata på alle bilskip som seilte fra asiatiske havner ble holdt opp mot landenes eksportstatistikk, forklarer Whist. Da ser man at det er et stort gap. Det eksporteres mye mer enn det som blir fraktet på bilskip. Det er store volumer, sier Whist.
Dermed er det er andre typer skip som må frakte bilene, påpeker Whist. Gram Car Carriers har beregnet at et fraktevolum som trenger 94 skip nå går på containerskip, tørrlastskip og andre typer.
Da er markedet superstramt. For det vil ikke bilprodusentene, da blir det mye skader på bilene.
Whist trekker frem at bileksporten fra Japan, Sør-Korea og Kina har steget med 49 prosent siden 2019.
Det er drevet av at Japan har kommet noe tilbake, Korea har hatt en bra utvikling og så har Kina eksplodert fra under 1 million biler i året, til nå fem millioner biler. Det mange hadde fryktet var at Kina-veksten skulle komme på bekostning av koreansk og japansk bileksport. Men det har den ikke. Den har kommet på bekostning av europeisk bilproduksjon.
Da er ordreboken for liten. Ordreboken i bilfrakt har steget mye de siste årene. Den utgjør nå 37 prosent av dagens flåte, mens den for få år siden var under fem prosent.
Frykten er at den typiske syklusen i shipping vil gjenta seg, der gode tider ofte blir etterfulgt av store bestillinger av nye skip. Det fører igjen til overkapasitet og nedtur ved levering.
Whist er ikke bekymret og peker på at det skal leveres 161 skip frem til 2026. Av dette vil de første 50 skipene bli absorbert av markedet umiddelbart på grunn av dagens mangel, mener han.
Toppsjefen trekker i tillegg frem at effekten av miljøreguleringer kan bli at skipene reduserer farten, noe som betyr at skipskapasitet bindes opp. 1 knop lavere fart vil tilsvare 25 skip, ifølge Whist. Han peker også på at 43 skip passerer snittalderen for resirkulering på 28 år.
Så har du veksten som analytikere venter i verdenssalget. Da er faktisk ordreboken for liten hvis alt dette skjer.
Olje Gutten
24.03.2024 kl 20:18 6070

Det er nesten 50% opp til 139kr som er toppen.
De tjener masse penger. Vis denne skulle ned hadde det vært satt short... Noe som ingen har gjort, Marbella er oppført med short, men det har di gjort i lange tider og dette er under 1%
Folketrygden kjøpte for 97kr.
Denne Aksjen skal bare opp, det er bare 1mnd til tallene og utbytte info. Vis utbytte "bare" er 10kr denne gangen, er det langt over 10% i utbytte. 😊👍 Trygg aksje å sitte. Utbyttene gjør at denne ikke skal ned.
abbos
25.03.2024 kl 16:23 5679

Virker som folk vil ut av denne nå 🤔
Rui
02.04.2024 kl 12:16 4937

Salg av gjeldfritt skip innbringer 643 millioner kroner som mest sannsynlig vil bli utbetalt som en del av utbyttet i Q3 i år.

Höegh Autoliners ASA – Sale of Höegh Kobe
Oslo, 2 April 2024: Höegh Autoliners ASA (“Höegh Autoliners” or the “Company”, ticker code HAUTO), through its subsidiary Höegh Autoliners Shipping Pte. Ltd., has reached an agreement for the sale of the owned vessel Höegh Kobe (IMO 9330616) for a price of USD 59 million.
Höegh Kobe (6,000 CEU) was built at DSME shipyard in 2006. She is sailing under the Singapore flag and is debt-free. The vessel will be delivered to the new owner by July 2024.
Andreas Enger, CEO of Höegh Autoliners, comment: “As the date of the delivery of the first newbuilding gets closer, the sale of Höegh Kobe presents another good opportunity to optimize the fleet.”
Button
05.04.2024 kl 08:21 4444

Höegh Autoliners ASA (HAUTO) – Handelsoppdatering mars 2024
I mars 2024 transporterte Höegh Autoliners (Selskapet, ticker-kode “HAUTO”) 1,2 millioner CBM med last på forholdsmessig basis. Transportert last de siste tre månedene (januar – mars) var 3,3 millioner CBM.

Gjennomsnittlig forholdsmessig bruttofraktrate i mars 2024 var USD 98,7 per cbm. (+3,3 % sammenlignet med gjennomsnittlig bruttosats i 4. kvartal 2023). Gjennomsnittlig forholdsmessig bruttofraktrate de siste tre månedene var USD 98,3 per cbm.

Gjennomsnittlig forholdsmessig netto fraktrate i mars 2024 var USD 84,4 per cbm. (+1,1 % sammenlignet med gjennomsnittlig nettosats i 4. kvartal 2023). Gjennomsnittlig forholdsmessig netto fraktrate siste tre måneder var USD 83,6 per cbm.

HH/BB-andelen av proporsjonale volumer fraktet i mars var 23 %. Siste tre måneder var den forholdsmessige HH/BB-andelen 25 %.

Andreas Enger, administrerende direktør i Höegh Autoliners, kommenterer: "Transporterte volumer økte noe i mars sammenlignet med januar og februar, men er fortsatt negativt påvirket av den pågående situasjonen i Rødehavet som fører til lengre reiser og mindre optimal handels- og lastmiks. Gjennomsnittsratene oppnådd i mars er nær toppen både på grunn av et fortsatt sterkt spotmarked og den sterkere kontraktsporteføljen. Vi må gjøre en streng prioritering av last i denne situasjonen og betjene vår strategiske kjernekunde har topp prioritet. Den tragiske ulykken utenfor havnen i Baltimore, en av de største havnene i USA for import og eksport av last på den amerikanske østkysten, forventes å ha mindre innvirkning på vår evne til å betjene kundene våre ettersom vi vil omdirigere lasten til andre havner i området.
castro1
05.04.2024 kl 09:48 4287

Snart fett utbytte igjen :-)
kodenavn
09.04.2024 kl 11:29 3625

Höegh Autoliners (BUY, NOK 170)

• Competitive refinancing / 24 vessels unencumbered, may open for further vessel sales and XO divis

We estimate HAUTO to be on the lookout for further vessel sales in the current strong market, and given a strategy of only selling unencumbered vessels, further vessel sales are not out of the question, we believe. Hence, with a cash flow based dividend policy, we expect net proceeds following vessel sales to be paid out as XO dividends.



YTD, HAUTO has sold off two vessels for a total of USD 120m, equivalent to NOK 6.7/sh, which we expect to be paid out to shareholders.



desirata
09.04.2024 kl 13:00 3532

Ser vi v ekk fra monsterutbyttet i mars på kr. 20. Så tjener de ca. 7-8kr per kvartal. Si at de selger et skip per kvartal også. Kan i forvente 15kr kvartalet, eller 60kr dette året.

Noen sier selg pga toppen er nådd, men klarer vi 2024 og 2025 med disse ratene og skipspriser, vil en tjene inn hele aksjekursen. Deretter sitter igjen med et av verdens beste Autoliners flåte, moderne, godt drevet og lite gjeld.

Konklusjon aksjen fortjener Kursmål på 170kr. !
Rui
12.04.2024 kl 09:51 3030

Enorm omsetning i starten. 63 millioner i løpet av første 40 minuttene gjør Hauto til Oslo børs mest omsatte.
Det er tydelig at de 3 shorter grupperingene som er i HAUTO aksjen fortiden, virkelig benytter anledningen til å kjøre på og presse prisen ned.
WAWI aksjen har ingen shorter grupperinger inne og er derfor mindre påvirket. Dagens melding fra DNB, om en mindre justering av kursmålet for begge aksjene, skal ikke kunne påvirke slik som vi ser i dag. Det skyldes nok den store shorter aktiviteten i HAUTO.
Her er det bare å sitte i ro da DNB sitt kursmål for begge er over 50% høyere en dagens kurs, og utbyttene blir jo svært høye og blant de beste på Oslo børs.
kodenavn
12.04.2024 kl 11:56 2884

Det er nok en fin kjøpsanledning nå.
Slutter over 100.- i dag, og skal langt opp det neste halve året på gode nye kontrakter og store utbytter.
150.- er et realistisk kursmål.
kodenavn
12.04.2024 kl 14:08 2737

Bilskipsrederiet Höegh Autoliners utmerker seg høyt i omsetningstoppen – med et kursfall på 3 prosent. DNB Markets har nedjustert kursmålet fra 160 til 151 kroner – men gjentatt kjøpsanbefalingen.