Vurdering selskapsverdi Questerre - QEC

kimj
QEC 15.08.2022 kl 19:08 1661

Jeg laget denne med bakgrunn i dagens produksjon og inntjening de siste 3 mÄneder(Q2 - 22). Ønsker andre vurderinger og utregninger av selskapets verdig og aksjepris velkommen. Angrip gjerne mine kalkulasjoner. Gled dere til neste uke. Kos dere med det som er igjen av sommeren.

Flow from funds er pluss 90900000 NOK for Q2. Markedsverdi med dagens aksjepris 783000000 NOK. Hvis man hadde sagt selskapet var verdilÞst sÄ hadde man tjent inn markedsverdien pÄ 2.1 Är da. Men sÄ har de 13 millioner CAD i banken, utstyr og materiell. Red Leaf som nÄ er det mest aktuelle, 40% av et selskap som nÄ har tillatelse til Ä bygge raffineri og tog-endestasjon pÄ eiendommen sin. I tillegg har HATCH godkjent design pÄ Ecoshale prosessen. Blir spennende Ä se hva den Canadiske regjering bestemmer seg for Ä gjÞre med Quebecs brudd pÄ menneskerettigheter overfor First Nations og lovbehandling uten legitimitet. Jeg hÄper den Canadiske regjering eller hÞyesterett i Quebec gjÞr jobben sin og stopper denne loven. Uansett, selskapsverdi pleier jeg konservativt Ä sette til 10 Ärs inntekter. Det betyr ca 5 ganger dagens kurs, rundt 9 kr per aksje, bare inntjening a Q2 22. I tillegg da de enorme verdiene de sitter pÄ i Red Leaf, i Jordan og i Quebec. Aksjen skal allerede i dag hÞyere enn 9 kr, i fÞlge mine beregninger. Jeg glemte Ä ta med Þkt produksjon fra working interest i 2 brÞnner i Kakwa som nÄ er nedbetalt i Q3. Da Þker produksjonen ganske betraktelig, som videre Þker verdien i selskapet og aksjen.
Sosekopp 1
15.08.2022 kl 19:24 1636

Flott innlegg kimj
Uten tvil at inntjeningen blir god fremover med de gassprisene en har nÄ.
Har du noen tanker om eventuelle aksjeutbytter fremover og hva som skal til for at selskapet vil gi utbytte?
Hilsen Sosekopp 1
kimj
15.08.2022 kl 19:46 1579

Enn sÄ lenge ser jeg det som ok at selskapet har en relativt sunn kontobalanse. De trenger midler for Ä bygge ut Nord-Amerikas stÞrste gassfelt, potensielt leie inn advokater til Ä kreve deres eiendomsrett og erstatning, om ikke Quebec nÄ blir tvunget av Canadas regjering/hÞyesterett. SÄ utbytte er mer aktuelt nÄr proppen i Quebec lÞsner. Eventuelt tilslag pÄ forhandlingene med Jordan og tillatelse til produksjon her. Eller en monster-utbygging i Alberta pÄ allerede produserende felt. Eller en byggestart pÄ raffineri og produksjon av 44000 BOE/dag i Utah. En av disse vil vÊre sÄpass stort at selskapets markedsverdi og Þkonomi vil bli sÊrdeles positivt pÄvirket. Ethvert prosjekt alene tilsvarer 30-40 kr i aksjekurs. Skulle alle sammen slÄ til, sÊrlig da Quebec, sÄ kan det deles ut utbytte mer rundhÄndet enn frynsegoder pÄ Stortinget i Norge.
Sosekopp 1
15.08.2022 kl 19:55 1535

Frynsegoder pÄ tinget ja, fin den:-)
Bygge raffineri har nok en mye stÞrre kostnad i forhold til gassproduksjon i Quebec, uansett mye som kan sette fart pÄ aksjen.
Ha en fin kveld
Hilsen Sosekopp 1
6710
15.08.2022 kl 20:13 1465

SĂ„Ă„Ă„ fint nogen som du kommer med produktiv indput omkring QEC, tak...
1013
15.08.2022 kl 21:33 1295

jeg mener det er 3 brÞnde der er ned betalt. er enig i din vÊrdi beregning af QEC. der mÄ snart kommer noget fra de banker der dÊkker QEC.
MC Axel
16.08.2022 kl 09:02 958

👍