Veldig svakt fra Rec.

bålfreak
RECSI 17.08.2022 kl 08:58 4810

Dette var skikkelig dårlig. Negativt driftsresultat. Ikke full drift før i 2024.
Stort behov for mer penger. Kontantbeholdningen redusert fra 2 milliarder til 1.730.
Bare dumt å kjøpe aksjer i dette selskapet. Det finnes massevis av andre investeringscase som er mye bedre.

Her blir det emisjoner. Med disse tallene for Q2 tror jeg emisjonskursen blir på 15 kr. De må gi skikkelig rabatt for å få noen til å være med i EMI.
Nsxnsx
17.08.2022 kl 09:07 4690

Fikk du IKKE med deg Q2 fremleggelsen i dag ?????

Til info så bekrefter dem der at det IKKE blir emisjon, men helt andre finansieringsløsninger.

VÅKN OPP da mann :)
bålfreak
17.08.2022 kl 09:11 4606

Ha,ja det tror jeg ikke på. Dessuten er det vel ikke særlig bedre å måtte ta opp store lån til svært høy rente.
Marketwatch
17.08.2022 kl 09:14 4527

Vilkårene i MOU er det som vil avgjøre kursutviklingen fremover. Q2 var som ventet svakt.
Carrera
17.08.2022 kl 09:20 4410

bålfreak : "Ha,ja det tror jeg ikke på."
Hva du TROR er knekkende likegyldig !
bålfreak
17.08.2022 kl 09:24 4351

Jeg ser at Rec omtales som en pengemaskin. Det er jo helt latterlig.
Moses Lake har aldri vært lønnsom. Pengemaskinen Rec brenner penger.
Hanhwa ønsker silisium så billig som mulig. De skal jo produsere til eget bruk. Rec vil aldri bli særlig lønnsom selv med subsidier.
Nsxnsx
17.08.2022 kl 09:35 4207

Kjedelig å stå på utsiden skjønner jeg......
manman01
17.08.2022 kl 10:34 3981

Hahahahahahahahaha
Null
17.08.2022 kl 10:53 3819

Det er litt påtagende bålfreak
Dersom du ikke har troen på det ledelsen i et selkap sier skal du ikke involvere deg i det.
Men det som er klart er at resyultatet for meg er bedre en forventet
Kontant beholdingen er vel ikke redusert med 2 milliarder NOK? hvor finner du i såfall de tallene?
Ledelsen i selskapet sier at det pr dato ikke er planer om emisjon og at de skal starte ML, uten emisjon... SÅ hvor finner vi informasjon om en eventuell emisjon???
Hvilken informasjon sitter du med som ingen andre har heller ikke ledelsen i selskapet.....

De forrige emisjonen to st er gjort til kurser over aktuell børskurs, største eier har kjøpt seg inn over børskurs i to omganger....

pr nå har vi vel høy kurs som er topp siste 4 år iallefall.......

imøteser ditt svar....

bålfreak
17.08.2022 kl 13:08 3569

Resultatet er dårlig fordi Rec taper penger.
Kontantbeholdningen i Rec er nå på 1.730 Mill ned fra 2milliarder.
Rec skal produsere poly til Hanwha. De vil jo betale så lite som mulig og bestemmer prisen som derfor vil bli veldig lav , altså ikke markedspris.
Redigert 17.08.2022 kl 13:09 Du må logge inn for å svare
Null
17.08.2022 kl 13:16 3483





Rec


Det er vel slik at REC har "tapt" penger for de seneste årene ved å bruke pengene til å vedlikeholde ML, men har et godt overskudd på driften i BUTE
Så kommer det jeg ikke klarer å les Bålfreak
hvor de to milliardene kommer frA ????

REC Silicon reported cash balances of USD 173.0 million on June 30, 2022 compared to USD 204.0 million on March 31, 2022. The decrease in cash was primarily a result of operating cash outflows of USD 17.6 million and capital expenditures of USD 12.8 million.

Er det slik at vi ikke skal tro på meldingen i dag ? der det står at det er en reduksjon i bengebeholdingen på ca 300 mill NOK????
eller 30 mil USD?

Hvilken pris REC oppnår i forhandliger om salg, er vel litt tidlig å si noe om siden det ikke er kommet ut noen tall på det utover at de skal selge til markedspris - en rabbatt for storhandel, og forskuddsbetalig ......
Sølvbuen
17.08.2022 kl 13:22 3431

Hvem sier de produserer polysilisium til Hanwha kun ? Hanwha vil.måtte betale iht markedspriser over tid. Det er ikke sånn at Hanwha har noen ekslusivitet her. Ja det kan være de nå gjør en forutgående avtale som senere vil vise seg være gunstig eller ugunstig for partene når det kommer til levering, men avtalen vil være markedsbasert. Hanwha eller andre kjøpere vil måtte betale en deposit eller forskudd når avtaler skrives. Dette utvikler seg positivt.
milk
17.08.2022 kl 13:46 3299

Molnes gir seg ikke "Recsi er en svert farlig aksje"..........
Null
17.08.2022 kl 13:49 3265

det svinger i allefall i aksjen i dag
fra ned 4% til sterk +10% og nå i minus igjen := nå på snart 2 %
Redigert 17.08.2022 kl 13:50 Du må logge inn for å svare
bålfreak
17.08.2022 kl 14:03 3145

Gud hjelpe meg. Hvor blåøyd går det an å bli. Her sitter Hanwha på begge sider av bordet.
Bullinvestor
17.08.2022 kl 14:11 3080

Molnes med noen flere lever i fortiden. De klarer ikke å se utviklingen, i deres verden eksisterer ikke fornybart, kunn olje, gass og kull. Lykke til!
Har gav på mine RECSI aksjer ca 15 kr og lever veldig godt med det. Å følge langsiktige aksjer fra dag til dag er bare tull.
Hva tror dere skjer om noen år når vi har fått litt mere normaltilstander med mindre frykt på børsene.. Vi ses 2023- 2024 - 2025☀️☀️
Redigert 17.08.2022 kl 14:21 Du må logge inn for å svare
Salbei
17.08.2022 kl 14:15 3036

At de ikke tjener penger nå er vel et faresignal? Når skal de tjene penger da liksom....tror også det blir emisjon, eller skal vi si emisjoner de neste årene...?
Marketwatch
17.08.2022 kl 14:23 2966

Ja, aksjen er ihvertfall farlig for han. Her har han gjentatte ganger gått ut og spådd aksjen nord og ned. Tenk om Recsi lykkes, da vil Molnes tape ansikt og miste troverdighet når det gjelder hans såkalte ekspertuttalelser. Nei, nå får vi vente på avtalen med Hanwha for å se hva den innebærer for fremtidig inntjening for Recsi. Ellers mener jeg at det er svært mange aksjer på OSE som er betydelig farligere enn Recsi, da man som investor vil være svært uheldig om man ikke ihvertfall får tilbake kr 20 per aksje.
Pensjon
17.08.2022 kl 14:41 2884

Hei.
Jeg (80 år) har vært ute av debattforumet ca. 1,5 år grunnet mange innlegg uten verdi og lite substans. Størst verdi på dette forum har de som kopieres og limes fra seriøse aktører utenfor dette forum. Min jobberfaring er innen revisjon/regnskap. Det som forundrer meg angående Rec er at ingen kommenterer/skjønner at Rec er i «lomma på Hanwha» og vil bli en råvareleverandør til Hanwha. Resultatet av dette blir at overskuddet tas ut i sluttproduktet/Hanwha. Derfor vil framtidig kurs i Rec surre +/- kr. 20,00.
De som håper på supergevinster fra dagens nivå kan bare glemme dette. Jeg tjente mine penger på Rec i 2021. Ha en fin dag. Frøs
Slettet bruker
17.08.2022 kl 14:49 2813

Jeg sa den skulle over 25kr og den smakte vi på i dag. Med dagens presantasjon så mener jeg den skal over 30kr i løpet av høsten, så får Molnes og resten av grinebitera sitte på sidelinja å se på.
Slettet bruker
17.08.2022 kl 14:54 2765

Så, hva gjør du her inne nå da? Verden er nok noe annerledes nå enn når du tok diplomet👍
Billyjojimbob
17.08.2022 kl 15:00 2726

Dette er tråden for de som ikke eier luter,nå kommer det t.o m ned fra hornet på veggen😁spennende fremover hvor for det går til 36.
Kanin89
17.08.2022 kl 15:14 2604

Har god tru på REC Silicon og at det skal bli en lønnsom business, men oppsida er nok litt mindre enn dei aller mest entusiastiske trur.

Etter oppstart av Moses Lake vil der vere begrensa vidare vekstmuligheter. Å bygge kapasitet for Silisium, silane, polysilisium er rådyrt og tar mange år, REC Silicon er nok et for lite selskap til å klare det finansielt.
Slettet bruker
17.08.2022 kl 15:20 2553

Og jeg må bare tilføye at jeg har stor tro på kanin89.. Dette finner du ut av tilslutt. Jeg heier på deg!
Null
17.08.2022 kl 15:22 2539

jeg er nok ikke sikker på hva du mener med hvor jeg har vært de seneste årene?
Men om du lurer på om jeg har vært eier i REC så har jeg vært de i mange år.
Jeg har vel også de seneste årene kjøpt meg oppover listene og har en flott andel med aksjer i REC

Jeg skal vel innrømme at ting har tatt lang tid, men er sikker på at min investering vil materialisere seg fremover....

Hva med deg bålfreaken hvliken historie har du i REC eller andre papirer.
Småplukker
17.08.2022 kl 15:22 2532

Nå har jeg hørt dwt også. Begrenset med vekstmuligheter? Når vi er i starten av en megasatsing globalt på solpaneler, på batterier, og wafer, og Rec leverer viktig produkter til alle tre?!
Det kan være 10 Rec-fabrikker om 10 år, og med Hanwha i ryggen har de en investor med muskler til å få det til, hvis markedet er der.
Tanjiro
17.08.2022 kl 15:24 2510

Det er dyrt å bygge ja. ML alene koster opp mot 15 milliarder med dagens priser, men flaks for oss så har REC to fabrikker som er ferdigbygget. De har mer enn 30 års erfaring i feltet og med en storeier som Hanwha, økt interesse fra større investorer og litt drahjelp fra staten skal ikke det finansielle være noe problem.
Orgle
17.08.2022 kl 18:31 2250

Kritikken din (pensjon) er gjennomtenkt.
Jeg synes alle her inne bør tilstrebe mulig utfall som er negative mht kursen , ikke bare det motsatte , hvis ikke blir det useriøst. .
Enig at det som klippes inn fra seriøse aktører er mest interessant, men er det herfra du konkluderer med at Rec er i lomma på Hanwha ?
Ja, de er til en viss grad representert på begge sider av bordet , men de er langt unna flertall på Rec's side , og Rec er selvsagt klar over at Hanwha ønsker en avtale med mest mulig overskudd tatt ut på deres sluttprodukt.
Jeg tror vel heller at en avtale kan ta tid . I verste fall kan Hanwha utnytte en situasjon der det brukes betydelig lengre tid på å lande en avtale enn forventet (noe som ikke er usannsynlig ). For dette kan rasere kursen , og Hanwha kan gis anledning til å øke sin eierandel betydelig og vil da samtidig sitte med sterkere kort ved en eventuell forsinket avtale.
Men her kan man spekulere begge veier , og hvem er mest avhengig av motparten , Rec eller Hanwha?
Til slutt ; Hvor har du det at Rec skal surre videre rundt 20 kr ?
Fordi Hanwha sitter igjen med den beste dealen ?
Du utelukker et scenario jeg mener er aller mest sannsynlig ;
At begge parter får en avtale de er alt fra brukbart til meget godt fornøyd med.
Og en brukbar avtale for Rec er et ML i full produksjon og med brukbar margin (+ 3dollar ekstra pr kg pga IRA) , og da kan du glemme Rec på 20 tallet !
I tillegg vil varige og forutsigbare inntekter , som i møte med de
Silane og batteri-muligheter som ev vil oppstå, gi REC muskler til å kunne ta del i denne utviklingen.
Badgirl
17.08.2022 kl 18:41 2176

Nå ble det lagt frem en god guiding i dag og helt ok tall. Det kunne vært verre, så kommer spørsmålet om hvorfor kursen skal surre rundt 20 tallet? Svaret kan være så enkelt som at alle nyheter kom ut i dag, og kommer det ikke mer godsaker så begynner roboter og tradere å ta del i moroa både opp og ned. Inkluder meg selv som liker volatile aksjer. Men de kan komme med noe nytt før 2023 og da kan aksjen gå. Er litt inhabil siden jeg som sagt solgte rubb og stubb i går. 😊
Orgle
17.08.2022 kl 19:02 2080

Tja. Hvis dealen nå kommer ila q3 (som vel ble antydet !?) så er det bare å ta frem kalkulatoren.
Er dealen helt ok , eller bedre , så kan du glemme hvordan Rec har oppført seg de siste årene , for fra da av er det kalkylene fremover som bestemmer kursen og volumene så store at robotene blir satt ut av drift, i det minste for en stund.
En dårlig avtale derimot , vil rasere kursen .
Men det har jeg lite tro på da det er i begges interesse å få ML i full produksjon asap , samt at markedsforhold /IRA mm , bør gi de aller beste omstendigheter, for begge parter.
Hankmoody
17.08.2022 kl 23:58 1713

Du må se på historikken til Hanwha. Et av Sør-Koreas større industrikonsern, som har mange forskjellige industrier de er aktive i, og med mange selskaper hvor de ikke er eneeiere, ergo de er vant til å jobbe med partnere.
I tillegg er vel hverken selskaper eller mennesker fra Sør-Korea kjent for å skulle lure folk. Høy etisk standard er nok riktig.
De skjønner at REC skal ha sin rettmessige del av kaka, og uansett er det nok ikke så lett for dem å skulle stjele kake fra REC.