Høsten i Volue

EspBer
VOLUE 17.08.2022 kl 11:39 5629

Det er spennende at Volue har innkalt til kapitalmarkedsdag den 21. september, og det kan nok være veldig greit å være innenfor når denne dagen nærmer seg.

Aksjen har gjennom sommeren falt på meget små volum. Den siste uken har det imidlertid vært tegn på at volumet tar seg opp igjen. Og når volumet tar seg opp, så kommer denne til å gå kraftig.

I mars snuste aksjen på 50 kr., og denne kommer til å gå raskt til de samme nivåene.

Det er ingen fundamentale grunner til at Volue har falt så mye som den har gjort. Tvert imot så vil de enorme svingningene i energimarkedet føre til et økt fokus på denne aksjen. Jeg tipper det er dette som de vil snakke om på kapitalmarkedsdagen.

Ørjan Svanevik, CEO i Arendal Fossekompani, uttalte jo i november at Volue er «verdensledende på å prognostisere kraftprisene. De er utrolig flinke til å kommersialisere og dra ut verdier av de store datamengdene de sitter på. Når du legger til sensorikken, analysen og tradingkunnskapen er det ingen selskap i Europa som er i nærheten.»

Dette blir en spennende høst!
Redigert 17.08.2022 kl 11:40 Du må logge inn for å svare
Asnes
19.08.2022 kl 10:25 5536

Det var vel grei timing på dette innlegget. Denne stikker nå.
Xenthic
20.08.2022 kl 11:00 5449

Jeg har meget tro på dette selskapet både på kort og lang sikt. Som trådstarter skriver har aksjen falt på små volum de siste månedene.
Og det ligger nå godt til rette for en rekyl opp mot tidligere nivåer. Selskapet har gitt markedet noe lite informasjon.
Dette tror jeg bedrer seg markant fremover. Først med capital markets Day 21 september. Og i tillegg er det ansatt egen head of IR https://www.volue.com/news/new-head-of-investor-relations-esg-volue

Dette blir en spennende høst!!
Redigert 20.08.2022 kl 11:05 Du må logge inn for å svare
pip1
07.11.2022 kl 18:13 5066

Store poster som ble kjøpt på fredagen og i dag.
Noe som skjer?
pip1
08.11.2022 kl 12:12 4978

Noen kjøpte 164 710 aksjer til 30.375 kr.no nettopp.
Er det ett fond som kjøper?
Ruda9
22.11.2022 kl 09:08 4819

Volue en en outsider som kan gi bra gevinst fremover. Følg med
Anywhere
22.02.2023 kl 16:22 4369

Heisan, noen som i det hele tatt følger denne aksjen og har tanker om selskapet fremover?
Pr resultat og guidinger og etter det jeg vet, pågående drift, så er det ikke allverden som skulle tilsi en prising på dagens nivå?
mariner
24.02.2023 kl 22:00 4253

Var inne i den aksjen ett års tid, valgte å ta ett tap og gikk ut på ca. 35 kr. Grunnen til at jeg gikk inn sist, var et den var ett av de få « grønne selskaper « som faktisk tjente penger. Med den kursen som er idag vurderer jeg å gå inne igjen, dette er ett spennende selskap med en teknologi som er absolutt i « førersete « på denne type selskaper. Ikke altfor stor omsetning i aksjen, men hvis man ser på den som en langsiktig investering tror jeg dette kan bli bra. Synspunkter ?
Anywhere
27.02.2023 kl 16:06 4139

Liten omsetning i aksjen for tiden, ja. Jeg har brukt noen dager på å sanke sammen litt, og mener at med selskapets vekst og potensielle sådan, så bør kursen kunne skape en bunn der vi er nok en gang.
Ledelsen kjøpte vel en batch aksjer på 46-47 isch, eller husker jeg helt feil? Kunne selvsagt sjekket. Ledelsen kom i alle fall inn med betydelige andeler på børsintro, da til rabatterte akjser tundt 22 kroner...
Selskapet er som det påpekes i pågående inntjening as we speak, og denne er bra økende for tiden, også på gjentakende kunder som skaper årlig recurring omsetning.
Det er jo ikke rett frem å verdiberegne et selskap som Volue, men kapitalmessig kan vi dog være sikre på at de ikke sliter med stor kapitalkost og må diskontere en fremtidig inntjening i 2030 til høy rente. Aksjen er urettmessig trukket ned av et labert tekno-segment og har fått en nesestyver etter sist kvartalsrapport uten at jeg kan helt finne årsak. Kan være en større investor som har solgt en blokk over noe tid. Og med laber omsetning må han godt ned i pris for å kvitte seg med alt.
Anywhere
03.04.2023 kl 12:19 3850

Noen som tenker som meg, at denne er omtrent ferdig konsolidert, og at underliggende drift i selskapet borger for en potensielt solid oppside herfra?
Anywhere
05.05.2023 kl 09:27 3496

Flere burde nok snuse seg inn i denne aksjen fremover...:)
Anywhere
18.07.2023 kl 18:45 2922

Føler det er på høy tid for etternølere å karre seg på plass i denne aksjen. De har relativt høy kompetanse også på AI-fokus fremover. Timing!
Naitsur
25.09.2023 kl 07:02 2407

Jeg har karret til meg på en litt høyere kurs, og skal fortsette å kjøpe mer.
Langsiktig må vell dette bli veldig bra.
Spennende utover høsten. Vurderer å handle mer, men usikker på timing.
Anywhere
25.10.2023 kl 15:07 2135

Er også på akkumulering, og nå er det enten optimalt, dog lite volum, eller så skal den ned til lik over 17 kroner på et kjapt nedsalg. Jeg legger meg foreløpig like over 17 på flerdagers kjøp kommende uke. Her er det tålmodighet som gjelder, og Arendal fossekompani er neppe tilfreds med verdifastsettelsen slik den står nå. Da kan man like gjerne finne andre eiere fremfor å anvende børs som kapitalinstrument.
Anywhere
26.10.2023 kl 09:14 2070

Tror aksjen styres for tiden på lave volumer. Det ligger sandwich-aktører som holder en viss balanse på selger/kjøper. Går greit så lenge likviditeten er så lav som nå, og man kan senke kursen uten at noen reagerer foreløpig.
Det er ikke så mange dagene for Volue skal kjøre et roadshow, så jeg tror man skal anta at det kan være på sin plass å tre inn på disse lave kursene. Løftet kjøpet mitt i går og fikk landet noe på dump ned mot 18, men det er ikke mange hundre akjsene man får om gangen. et tusentall om man er heldig.
Skal ha mer på disse kursene, men "håper" kanskje vi ser 17-tallet noen dager....
Anywhere
01.11.2023 kl 13:10 1933

Har måttet ta til takke med å løfte kjøp til midten av 18-tallet i Volue på siste tids akkumulering. Men nå er det gjort og jeg tror jeg skal anbefale nettopp det om man får tak i akser, og sitte gjennom de 3-4 neste uker og kose seg med hva som trolig vil skje:)
Anywhere
09.11.2023 kl 15:25 1793

Folkens, i morgen kommer Volue med Q3.
Tror sannelig man vil se et temmelig grønt ESG-selskap med god inntjening som man etterhvert ikke skjønner skal prises nedpå nivåene vi nå ser.
Kursmål 40 er mer aktuelt.
Anywhere
10.11.2023 kl 08:40 1717

Dagens rapport fra Volue viser at enkelte "grønne" selskaper har solide resultater og solide markedsutsikter:

https://www.datocms-assets.com/95649/1699551334-volue-q3-2023_report.pdf
Bruns
17.11.2023 kl 12:31 1562

Gikk nylig en post på 1 million aksjer i Volue, er det Kistefos/Sveaas som kjøper via Insr? Håper det, han pleier jo å kjøpe billig, selge dyrt...:)
Woody
02.01.2024 kl 10:55 1014

VOLUE ASA: VOLUE SIGNS PROOF OF CONCEPT FOR SMART POWER IN JAPAN WITH UNDISLOSED COUNTERPART
Oslo, January 2nd 2024: Following the proven market fit and successful entry into Japan with the Insight platform, Volue has decided to move forward with optimisation capabilities through the Smart Power suite. In that context, Volue is proud to announce the signing of a proof-of-concept agreement with an undisclosed counterpart. Going forward, markets in Japan are evolving and increased intermittent PV and wind capacity is brought online. Consequently, market prices will become more volatile and with it the value of strong optimisation capabilities will increase. The PoC will run throughout 2024, demonstrating the value to be extracted from optimising assets with Volue Smart Power.

“We’ve made a controlled entry in Japan, testing the waters with our Insight platform. A year in, the answers we’ve gotten from the market provides us with the confidence to move forward with the plan and into the next phase. Adding Smart Power to our available offerings in Japan marks an important step on our journey in the country, and we are excited for the road ahead”, says Trond Straume, CEO of Volue.
Anywhere
12.02.2024 kl 10:07 646

Noen som følger denne her inne?

Aksjen har hatt en dobbel bunn og bryter nå ut av bunnformasjon. Potensialet på dobbel-bunnen og horisontal motstand på 3 mnd sikt er 30 kroner.
Jeg sitter ombord og gjetter på at den traust og sikkert gjør sin vandring oppover de neste ukene. 20% oppside i første omgang slik jeg ser det.
Anywhere
13.02.2024 kl 10:03 528

Aksjen holder koken, og ligger solid foran midt skjema mot første motstand rundt 31.
Skal man henge på her, så er det enten inngang på direkten, eller håpe i det lengste at aksjen tar seg en liten retest av 24-isch før rebound.
Men styrken oppover er friskere enn forventet. For så vidt ofte slik når en akjse først går...
Anywhere
12.03.2024 kl 10:30 292

Da nærmer aksjen seg ubønnhorlig potensialet i sin dobbelbunn-formasjon på 31-isch, som også er horisontal motstand.
Noe tradingkroner i det mellomlange vinduet kan tas av bordet for å finne andre muligheter:)