MPCC fremover.

Alby
MPCC 20.08.2022 kl 08:51 12418

Starter en ny tråd. Håper ikke denne blir slettet.
De er en merkelig situasjon at en avis som Finansavisen ikke tåler at man påpeker direkte feil i de de skriver.
Men uansett det så er MPCC en god aksje fremover. Jeg håper alle kommer tilbake.
Redigert 20.08.2022 kl 16:19 Du må logge inn for å svare
Mr Karma
20.08.2022 kl 09:43 7481

Enig i mye her. Det var en ganske god tråd som gikk her. Den siste tiden har jeg generelt merket en nedgang i forumet. Den har mistet en del av energien på en måte... Vanskelig å forklare. Kan hende forumet ikke har noen særlig verdi for Finansavisen, så de bryr seg ikke. Har selv begynt å snuse på andre forumer. Synd, for dette forumet har potensialet til å være landets beste finansielle diskusjonsplattform. Kunne vært en fantastisk kilde også for finansavisens journalister også til å snappe opp ideer som de kunne gå videre med..

Det merkelige at Hegnar selv bygde seg opp nettopp på å være ofte politisk ukorrekt og ikke minst på å være en slags bråkmaker i mediabildet. Men noen ganger glemmer kua at den har vært kalv.
Slettet bruker
20.08.2022 kl 10:08 5839

Innlegget er slettet
Da forstår jeg ikke hvorfor du skal fortsette å henge rundt MPCC tråden for å fortelle oss det, gang på gang.

Satser på selskaper som tjener penger, det gir avkastning over tid. Hvor ellers skulle pengene bli av. Sagt på en særs enkel måte.
Alby
20.08.2022 kl 10:36 7312


Selskapet har en strategi som bringer penger i kassa. Langsiktige kontrakter, erstatter gamle båter med nye miljøvennlige og romslige utbytter.
Hv mer kan man forvente ?
sjakknøtt
20.08.2022 kl 13:25 6996

Longsitingbulk
MPCC har en ordrereserve i allerede inngåtte kontrakter på rundt 14 milliarder kroner, børverdien er rundt 10 milliarder kroner. Mesteparten av de 14 milliardene vil havne på bunnlinjen, la meg anslå rundt 9 milliarder.
Selskapet har svært lite gjeld utover kontantene som allerede ligger i selskapet.
Det er helt klart at selskapet de nærmeste månedene vil slutte flere skip til gode rater og ordrereservene ytterligere. Trolig vil de også foreta noen skipssalg de nærmeste måneder. Slik jeg ser det er der svært liten nedside risiko. I selskapet ligger der verdier i dag på mere enn kr 40.
Hva verdien av selskapet er etter 2024 er vanskelig å spå, men da har vi allerede fått igjen ca. hele dagens børsverdi i form av utbytter.
Longsit - Hvorfor har du hele tiden et slikt svart/hvit forhold til alle aksjer du kommenterer. Slike som deg kaller jeg for "NETTROLL".
Ellers veldig trist at Kbrist og Argus er kastet ut. Dette liker jeg svært dårlig. Finansavisen bør kunne tåle denne rettmessige kritikken!
Vorge
20.08.2022 kl 17:26 6676

Aksjekursen er under angrep fra shortere. Et par aktører gikk short samtidig og har sett mye penger forsvinne ut allerede. Hver gang det kommer utbytte (og det er jo ofte) får de en kjempesmell - og hvis kursen ligger og vaker taper de penger jevnt og trutt. Mens aksjonærene kan Lene seg tilbake og få god avkastning på pengene er det stikk motsatt for shorterne.

Det er selvsagt dumt for aksjonærene når kursen faller så mye som på fredag - men jeg hadde tatt det helt med ro. Tiden jobber med oss, og noen har solgt masse aksjer de ikke har. Da må de kjøpe tilbake. Før eller siden. En av dem må kjøpe 7 millioner aksjer alene. Hva tror dere skjer med kursen da!?
Slettet bruker
20.08.2022 kl 17:39 6639

Caboooom 🚀🚀🚀🚀
Mr Karma
20.08.2022 kl 17:40 6637

Interessant Vorge. Men, ....hvem shorter et selskap som går bra? Det må da være en mengde aksjer på OB som burde gi mindre risiko. Ellers er de i ledtog med noen som har tenkt å komme med et overtakelsestilbud. Kjøre kursen mest mulig ned først, gjør eierne nervøse. og så redde de med et tilsynelatende godt tilbud, som egentlig er gjerrig?
velkjent
20.08.2022 kl 18:36 6567

Har regnet på utbetalingene i år og kommet til ca.NOK 10/aksje.
Spartan
20.08.2022 kl 19:52 6431

Er vel et enkelt regnestykke: P/E et 2.75.

De har rundt regnet låst 60-70% av kontrakter i 2.5 år. Forutsetter man at kontrakter overholdes og at de får resterende skip på noenlunde ok kontrakter er da gevinst i denne 50-100% i løpet av 3 år. Langt bedre enn en kan forvente av markedet i snitt.
Slettet bruker
20.08.2022 kl 22:11 6074

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
På kurs 40,- dukker jeg opp på utbyttemiddag slash samling, om vi klarer å holde denne fantastiske gjengen samlet rundt vårt fantastiske rederi.
Lovnaden om da å knekke Tribute`n står ved lag.
Om det ikke skulle bli mer enn en fingerbølls-smak på hver-mannsen, skal i hvert fall trådstarter og dere som bidrar med all deres visdom, kunnskap, interesse og deler med oss andre fra hjertet i alle fall få fukte tungen. :-)
Tusen takk så langt.
Gull i pungen
21.08.2022 kl 09:29 5579

Strike begins at UK's biggest container port

https://www.bbc.com/news/england/suffolk
spekulator
21.08.2022 kl 13:29 4990

Kanskje det var denne nyheten om streik som gjorde at den falt såpass mye fredag, noen visste vel om dette allerede da. Men, skjønner det ikke fortsatt, da denne streiken har det som under Coronaen, en liten innvirkning på verdens handel, som fortsatt er på oppadgående. Det er vel bare å bøtte innpå nå med "gi bort" aksjer.
velkjent
21.08.2022 kl 13:47 5003

Det er skipsleieren og ikke eieren, som bestemmer hvor skipene skal gå, så en enkel streik i Felixtowe vil sannsynligvis bare påvirke MPCC positivt. MPCCs skip går dessuten i svært lite trafikk på Europa (Palina og Petronia, som går mellom W.E og Carribean/Mexico.)
spekulator
21.08.2022 kl 18:16 4482

Imperial Stout skrev Innlegget er slettet
Jeg forstår ikke helt hva noen av dere mener. Skal man boikotte et forum grunnet en og annen er blitt hevet ut? Dette skjer jo til daglig på forumet. men at noen blir hevet ut grunnet påpekning av fakta, det er jo noe annet som jeg heller ikke er helt enig i.
Håper bare krbkrist og andre faktaopplysere kommer tilbake snarest. Er ikke interressert i å skifte forum kun for spesiellt intresserte som KUN skal diskutere MPCC.