REC Silicon og Mississippi Silicon annoncerer i dag et aftalemem

uldiuldi
RECSI 22.08.2022 kl 07:12 22678

Moses Lake, Washington USA 22. august 2022: Vedtagelsen af Inflation Reduction Act, der inkluderer SEMA-lovgivning, vil drive stigninger i den amerikanske produktion af silicium af polysilicium og metallurgisk kvalitet.

REC Silicon og Mississippi Silicon annoncerer i dag et aftalememorandum, der forpligter virksomhederne til at forhandle en aftale om levering af råmaterialer og hjælpe med at etablere en kulstoffattig og fuldt sporbar amerikansk baseret solforsyningskæde.

Nylige investeringer fra Hanwha Group i REC Silicon, i samarbejde med Hanwhas datterselskab Qcells, bevæger REC til at udvide sit forhold til Mississippi Silicon for at understøtte udviklingen af en end-to-end amerikansk solforsyningskæde fra rå silicium til polysilicium og endelig fuldt monterede moduler.

Vedtagelse af senator Jon Ossoffs Solar Energy Manufacturing for America Act som en del af en bred incitamentspakke til ren energi, der er inkluderet i Inflation Reduction Act, gør sådanne planer umiddelbart mulige.

Som en førende producent af elektronik med høj renhed og polysilicium af solkvalitet med aktiver i Moses Lake, Washington og Butte, Montana, er REC positioneret til at hjælpe med at lede USA's overgang til ren energi. Den nylige Hanwha-investering vil muliggøre en genstart af det nuværende tomgang Moses Lake-anlæg i 2023 og stille store mængder omkostningskonkurrencedygtige, høj kvalitet og kulstoffattig solkvalitet polysilicium til rådighed.

James A. May II, administrerende direktør for REC Silicon. "Som tidligere annonceret arbejder REC hårdt på at drive store investeringer for at udvikle en robust solforsyningskæde i USA. I tråd med REC's bestræbelser bifalder vi den indsats og beslutsomhed, der var nødvendig for at realisere vedtagelsen af inflationsreduktionsloven. Vi håber, at med vedtagelsen af Inflation Reduction Act, som omfatter SEMA, vil hele solforsyningskæden i USA være fuldt etableret og placeret i stand til at blomstre.

Mississippi Silicon er det første nye Silicon Metal-anlæg i Nordamerika i fyrre år. Anlægget ligger i det nordøstlige hjørne af Mississippi State og er strategisk placeret for at drage fordel af at udvide den indenlandske kundebase, stabil billig elektricitet og regional forsyningskæde. Denne siliciummetalfacilitet har proces- og miljøkontroller af højeste kvalitet til rådighed, hvilket gør det muligt at drive et af de mest effektive og reneste siliciummelanlæg i verden.

Eddie Boardwine, administrerende direktør for Mississippi Silicon, bemærkede "Mississippi Silicon blev grundlagt for næsten ti år siden for at være en indenlandsk kilde til silicium af høj kvalitet til den amerikanske sol-, elektronik- og kemiske industri. Vi er glade for den voksende anerkendelse af vigtigheden af en stærk end-to-end amerikansk forsyningskæde for disse materialer. Vedtagelsen af SEMA-loven gør det muligt at føre denne forsyningskæde ud i livet. Vi ser frem til at arbejde sammen med REC Silicon for at styrke vores eksisterende forhold og opbygge den vitale forsyningskæde."

For mere information om REC Silicon og Mississippi Silicon, besøg venligst www.recsilicon.com og https://www.missilicon.com/.

For yderligere information, kontakt venligst:
Douglas J. Moore, Chief Financial Officer
Telefon: +1 509 989 0749
E-mail: douglas.moore@recsilicon.com
Slettet bruker
28.08.2022 kl 08:06 4023

Du kommer med mye rare og ubegrunnede påstander, hva begrunner du disse med egentlig ?

Du sier det er dyrt å bygge fabrikk. Ja der er vi enig, Men fabrikken er ferdig den for mange år siden....

Skal oppdateres, oppgraderes, ja. Til fullskala produksjon

Dårlig investerings case ? Hva basere du dine påstander om her ? Verden i energi krise. Er da industrien og energi dårlig case ????

Bål..... Du fremstår uvitende, uten kunnskap med en agena ? Og mål ???

Det beste er om du forlater Recsi tråder for du legger frem missvisende info. Men mulig det er målet for ??

Når du har lest deg opp i Recsi, og kan holde deg til faktum så skal jeg seriøst vurdere å ta deg seriøst
Redigert 28.08.2022 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.08.2022 kl 08:16 3998

Har ingen ting med phykologien dette. Vi har en trader inne i aksjen som har funnet rytmen sin. Grådighet og ufint spill. Men dog innenfor loverket ?. Rike investorer kan lett stoppe han her.....

Atle pedersen trader med opptil slik jeg leser meg opp med 4.5 million aksjen. Dette driver kursen opp og ned som det passer han selv. Utrolig hvor lenge han har fått lov til å holde på....
Han drar med seg markedet også.

Når det er sagt, så vil det fudamentale til slutt seire og plutselig er vi på 26-36 kr range. ++

Og slutt å selg aksje med tap. Tenk på at hver gang du selger med tap sitter en grådig trader i andre endene og ler hele veien til banken.

Den beste måte å stoppe en maktsykt trader er å kjøpe når aksjen faller. Da får han ikke kjøpt seg inn billigere, men må betale mer.
Redigert 28.08.2022 kl 08:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.08.2022 kl 08:28 3967

Når jeg ser på de enorme volumene som ble omsatt i forbindelse med den solide oppgangen som skjedde i dagene før og etter Q2, så overrasker det meg ikke at de store (og forhåpentligvis profesjonelle) har økt sin andel

Fo de av oss som kan dette caset - så tror jeg det er mest fornuftig å sitte stille. Som jeg tidligere har redegjort for, så har aksjen nå brutt kritiske motstandsnivå - og utløst kjøpssignaler ved brudd opp fra rektangelformasjoner på mellomlang og lang sikt. Første kursmål er omtrent 28,50, eller høyere. Deretter omtrent 39,- eller høyere.
Redigert 28.08.2022 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
Stabukk
28.08.2022 kl 08:32 3954

Trading førte til at kursen gjekk ned ca 8% mandag, svinga seg opp igjen, for så å ramla ned ca 8% på fredag. Tør ikkje spå kva som skjer kommande veke! På sikt vil det fundamentale styra. Og når det gjeld kursmål, trur eg litt meir på Badgirl enn MorganKane! Litt meir tru på Sparebank1Markets enn på Pareto! Kurs på 33-36 har vi ikkje vore i nærheten av. 26-29 som «fair range» med det vi veit i dag, høyrest oppnåelig ut. Men på fredag enda vi altså på ny under 22. Har sjølv tatt gevinst på ein større post og er inne igjen med ein mindre post på kostpris ca 22,70.
PHOinvestor
28.08.2022 kl 08:37 3931

De store kjøper seg opp,de små selger. sånn går nå dagene
Stabukk
28.08.2022 kl 09:41 3807

Har du ei liste over korleis topp 10 av dei store har kjøpt seg opp? Eller topp 20?
Optimus2k16
29.08.2022 kl 07:21 3384

Jeg tipper denne treffer ganske bra allerede i dag slik markedet har vært.
Det er fortsatt slik at REC sine planer ligger i fremtiden, og det er mange skjær i sjøen som skal forseres på veien dit.

At folk skylder på en person for å kjøre ned kursen er jo fint da, man vil jo oftes finne forklaringer på hvorfor markedet ikke verdsetter på samme måte som man selv. Det kan være lurt å tenke at markedet oftere har rett enn seg selv, selv om det nok sårer egoet litt.



Nsxnsx
29.08.2022 kl 08:29 3262

Topp 20 er gått fra 46% til 49% eierandel...på tross av nedsalget til Atle....så noen har øynene åpne :)
BioBull
29.08.2022 kl 08:49 3222

Alle Top 20 sitter rolig… snart jackpot !

https://www.bergenbio.com/investors/our-shareholders/
The golden 1
29.08.2022 kl 08:52 3208

ARC med ny analyse i dag tidlig!

REC (Buy, NOK 32 (30)): Investment case further de-risked
We increase our TP to NOK 32 (30) after implementing minor positive changes following last week's report. The main uncertainty is the exact price/volume structure of the offtake contract to be signed with Hanwha, which is likely to be concluded and disclosed in the market in Q4'22. Our TP of NOK 32 is based on a DCF- value of 40 NOK/sh risked by 20%, where we have assumed the company will realize a long-term polysilicon price of $22/kg. Please see full report sent out on Friday.
Badgirl
29.08.2022 kl 16:54 2772

Jeg skal ikke bruke mye tid på REC da jeg er ute av aksjen. Jeg ser på Arne Fredly som en flink investor og når han sier Sitat: Hadde jeg hørt på analytikere så hadde jeg vært blakk på to år. Jeg følger hans råd uten å forklare meg ytterligere, i samme podkast sa han også: Når de skriver i avisene at jeg har gått inn i en aksje så er jeg sannsynligvis ute allerede. Ergo følg magefølelsen og vær din egen megler ;) Det er ingen som hjelper til når tapet kommer.
Slettet bruker
29.08.2022 kl 17:18 2701

Bare synd å si det da man er låst nå på 20 kr ...
Aksjen Recsi er en møkka aksje som spilles opp og ned av tradere som ikke skaper verdier.

Selskapet er bra! Får håpe vi en gang i fremtiden får betal.
Od da må vi ha minimum 100 kr aksjen, for denke ventetiden har vært et mareritt for mange.....
Redigert 29.08.2022 kl 17:20 Du må logge inn for å svare
Badgirl
29.08.2022 kl 17:36 2636

Det er jo ikke nytt at REC er en tradingaksje. Har vært det de siste 10-15 årene. Men hvis alle er så langsiktig som de sier at de er så skjønner jeg ikke hvorfor man følger med på kursen minutt for minutt?
spanjolen
29.08.2022 kl 17:42 2611

jeg er ikke aktiv lengre på forumet men ser nå at man har blitt veldig overrasket over kursutvikling. Det får meg til å tenke at folk går all-in når kursen har gått en del opp. så kommer korreksjon/gevinst sikring og så føler man at man sitter fast.. man trenger ikke så mye TA kunnskap for å se signalene på når ting holder på å snu... enkleste er volum. når alle hiver seg på og volum/pris øker.. da burde man ta gevinst sikring etter ett mål tall man har satt seg. ser man på kursutvikling i Rec for året så er jo den helt grei. så hør litt på badgirl. hun har skjønt det.

ellers så tiltrekker ikke Rec seg så mange nye store tunge aktører for øyeblikket. de ser at gevinsten er tatt ut på kort sikt. da er det mer å hente i energi.. fortsatt god tid gil å gå inn i Rec (2024) og tjene noen slanter...

men for trading er jo Rec gull. vurderte å gå inn i dag men kom ikke langt nok ned...
Stabukk
29.08.2022 kl 21:45 2333

Er ikkje god nok på TA, som nok er grunnen til at eg gjorde comeback i Rec forrige veke og i dag, med kostpris ca 22,30 som resultat. All ros til dei som scårar gevinst i Rec ved å trada kortsiktig, anten dei er bergensarar med tjukk lommebok eller har litt mindre å rutta med!

Men det TA ikkje fangar opp, er melding om Hanwha-kontrakt og korleis tilbakjøpt Rec-tomt skal brukast. Her får vi garantert vita meir, kanskje før september er omme. Kanskje ikkje før i oktober eller seinare på året. Det løftar neppe kursen så mykje som MorganKane håpar, men dreg neppe kursen ned.
Stabukk
30.08.2022 kl 07:27 2002

Denne tråden starta 22. august med omtale av Rec sin inngåtte intensjonsavtale med Mississippi Silicon. Så har vi ein tilsvarande avtale med Ferroglobe inngått i sommar. Begge handlar om å bidra til ein komplett solarkjede i USA, som er på veg. Kvike11 er straks ute med håp om «ser vi snart kurs 30».

Har sjølv bidradd med haussing og andre kommentarar på denne tråden, så vi må kanskje alle bli flinkare til å holda oss til det tråden handlar om. I alle fall ser vi at slike avtalar ikkje nødvendigvis løftar kursen. I alle fall er og blir Recsi ein trader-aksje som sprett opp og ned inntil vidare. Slike avtalar vil steg for steg gi resultat. Vi må berre vera TÅLMODIGE! Men Recsi-kursen er neppe på 21 ved utgangen av 2022.
Stabukk
31.08.2022 kl 06:51 1576

Denne tråden blei starta 22. aug. og seinast 25. aug. var markedsverdien av Rec over 10 mrd. med kurs ca 24,70.
Prøv å tenk etter om det er noko fundamentalt som har barbert bort ca. 1,5 mrd. av selskapet sin verdi på få dagar.
Kursfall til 20,50 i går betyr at aksjen er såvidt dyrare enn då Hanwha overtok siste rest av Aker-aksjar, til 20 kr pr stk.
Kursfallet er ubegripelig med faktiske avklaringar etter den tid: Vedtatte tax-credits og Hanwha-tilbudet på 100% av ML-produksjonen.
Kjøpsmulighet? Eg ryddar frigjer i alle fall kapital til å snitta ned i dag og trulig resten av veka,
Nsxnsx
31.08.2022 kl 08:40 1422

ALL nedgang kan forklares ved trading/gevinstsikring og at ting tar tid. Tror ikke vi trenger å gjøre det vanskeligere. Det fundamentale har aldri vært så sterkt som nå.
Jeg tok gevinst på rett rundt 25,- på 50% av min beholdning( i ettertid burde det nok vært 100%) men lett å si i etterpåklokskapens navn. Jeg har kjøpt meg opp igjen på vei nedover og håper og tror at 20,- er ny bunn. I hvert fall tror jeg 25,- er mye mer sannsynlig enn 15,-
Stabukk
31.08.2022 kl 08:59 1342

Trur og 25 er mykje meir sannsynlig enn 15. Tvilar på at vi skal under 20 igjen, men kan ta feil!