supramaxratene stiger 1,0 prosent til 19.265 dollar

noprofit
JIN 22.08.2022 kl 15:02 2929


Da er vi i samme dansen igjen.......

Supra stiger for 7 dag på rad og OSE sender aksjen ned ?????

10PS
24.08.2022 kl 08:37 2815

Tørrlastrederiet Jinhui Shipping and Transportation oppnådde et resultat på 20,3 millioner dollar i andre kvartal.

Det er på linje med samme tremånedersperiode i fjor når det korrigeres for at rederiet da tilbakeførte tidligere nedskrivninger av flåteverdiene på hele 65,5 millioner dollar.

Selskapet har besluttet å betale et utbytte på 0,03 dollar pr. aksje.

Inntjeningen pr. skip pr. dag økte med 37,8 prosent til 26.497 dollar i andre kvartal. Samtidig steg driftskostnadene med 30 prosent til 5.924 dollar pr. skip pr. dag. Det fremgår av kvartalsrapporten som ble offentliggjort onsdag morgen.
geo01
30.08.2022 kl 09:35 2617

De har ikke mere gjeld enn kontater,og totale verdi på selskapet er 950 mill nkr.
Inntjeningen fremover vil ligge på 150-200 mill nkr pr kvartal med utbytter.
Supermax er noe ned siste tiden men holder seg bra mot cape size som gogl og 2000 bulkers .
Denne uken:
Atlantic Rv er 17679 usd ned 357 usd
Pasific RV 18886 usd opp 216 usd
TCE far east 20121 usd opp 161 usd.

1 års kontrakter 15 000 usd ned 1500 usd.
https://fearnpulse.com/


Max ratene holder seg opp mot 20 000 usd fortsatt og et q3 kan gi like sterkt res som q2 på ebit 200 mill usd.
At Jin har nedbetalt 6-7 super max skip av totalt 25 skip nå på 1,5 år sier at selskapet er lavt priset.
De har en leasekontrakt på 1 nytt panmax fra 2021.
De eier alle skip mao,og har ingen forpliktelser nybygg eller andre investments.
Litt rar prising dette,men markedet har datt ned denne som det andre segmentet capzice gogl og 2000 Bulkers er i.
Er det en bunn her,stocastic er vel 0 og Rsi er lav.

Trolig et undervurdert selskap som tjener godt med penger og har full kontroll.
Likviditeten er ikke den beste men kan blusse opp om rater skulle snu senere i høst/vinter.
30 øre i utbytte i dag.
Fortjener kanskje en høyere MC.
Redigert 30.08.2022 kl 09:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.08.2022 kl 12:36 2510

6 kroner er nok kursen innen jul
kokkohill
30.08.2022 kl 12:39 2506

Det var en dyptgående analyse
Slettet bruker
30.08.2022 kl 12:49 2498

Se på futurene
Med Supra q4 på 10 k og 2023 på 11 000 vil du få kastet Jin aksjer etter deg., dividende smuler kan en bare glemme.
Kursmål 6 kr
Siste bulk papir en bør ta i

Har advart om dette i lang lang tid, med slike rater tjener Jin kun til drivstoff og bonuser til brødrene
Mest sannsynlig ender dette med tvangs salg
Redigert 30.08.2022 kl 12:58 Du må logge inn for å svare
mithra
30.08.2022 kl 13:19 2443

Du roter fælt idag Long. Supra q4 ligger på ca 13100.
Hvis du tror FFA har prognosekvalitet burde du være bekymret for Gogl og 2020- ikke Jin.
Slettet bruker
30.08.2022 kl 13:23 2437

Det stemmer, q1 ligger på 10 k
Samme rakkern, like elendig

Kursmål 6 før jul
Kanskje må vi nedgradere til 4 kroner i rom julen
Ha et godt nytt år
Redigert 30.08.2022 kl 13:25 Du må logge inn for å svare
kokkohill
30.08.2022 kl 19:56 2283

Dagratene er over 20K ,year 15K så får dere vurdere selv 😜
bunch
30.08.2022 kl 20:25 2246

Shipping market outlook – Container vs Dry bulk: Q2 2022 update
in International Shipping News 07/07/2022

As of writing (30 May 2022), Capesize rates dropped significantly and negatively impacted sentiments of smaller vessels. With an unexpected drop in freight rates, many long-position players either in FFA or physical have no options but to cover their position in the FFA market or secure cargo to near-term position, triggering more downside pressure in the short-term. However, regardless of the short-term sentiment-FFA driven rates movement, we believe that the fundamental supply and demand balance will eventually determine the market.
S&P Global Market Intelligence forecasts dry bulk rates to remain stable in the coming years with limited supply and stable growth in trade—more bullish in the near-term and bearish for medium-term. Dry bulk demand growth is expected to decrease to 0.2% in 2022 and settle at 1.7% in 2023, compared with 2.2% in 2021, while dry bulk fleet growth will slow to 2.8% in 2022, 2.2% in 2023, and 2.4% in 2024, compared with 3.4% in 2021.

With Commodities at Sea from S&P Global Market Intelligence, we continue to witness the strength in Russian cargo shipments; increasing number of ballasters towards Russian ports indicate the stable shipments out of Russia will continue before several sanctions, including the European import ban, which starts in the third quarter. Furthermore, European demand for Australian coal to prepare for the consequences of Russian coal import ban, as well as stable minor bulk shipments, including steel out of the Pacific Basin, is expected to support backhaul routes in the near-term.
Slettet bruker
31.08.2022 kl 12:51 2018

Med 2023 på 10 000 dollar er vel neste trigger i Jinhui en proffit warning
bunch
31.08.2022 kl 21:17 1814

2023 rater bliver ikke under på 17.000 dollars. Watch and Learn - der bliver ikke bygget nye skibe
Kina har sat renten ned, så der bliver gang i den
geo01
31.08.2022 kl 22:05 1763

opp i Usa i kveld med bulk aksjer.
Supermax har falt bare en brøkdel mot capsize.
Jin har falt mere enn alle andre Capsize som gogl og bulkers 2020 isamme periode fra toppnotering.
Jin vil levere sterke bidrag q3 pga fortsatt sterke rater.
Skulle tro markedet responderer på et tidspunkt.
hill
01.09.2022 kl 09:48 1579

Longsit - Ser du noe lys i horisonten for andre bulk-selskaper?
Slettet bruker
01.09.2022 kl 11:09 1522

Det gjenstår å se.
Jeg har begynt å kjøpe Jinhui på 8,2 kroner.

Aksjen har en Rsi på 20.

Aksjen har et teknisk støtte belte mellom 7-8 kroner, se langt shart tilbake 2017-2019
Historisk har aksjen i lange perioder ligget rundt 8 kroner, pdd er Supra max markedet bedre en historiske nivåer, Jin har også økt indre verdier siden sist gang aksjen var i 8 kroner, økt verdiene med flere skip.

Mye vil bli styrt av videre utvikling i Supramax segmentet og aksje markedet generelt, skulle ratene ikke falle under 15 k, så tror jeg 8 kroner i aksjen er et ok nivå.
Slik har det i det minste vært historisk.
Selvsagt high risk, men aksjen er nå ned 10 kroner, det kan være rom for Russike prosenter.
Redigert 01.09.2022 kl 11:19 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
01.09.2022 kl 11:10 1518

komiske ali :)
Slettet bruker
01.09.2022 kl 11:15 1505

Hold deg til 2020 du
Alt du driver med i drybulk er bare rør, lykke å fromme.
Redigert 01.09.2022 kl 11:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.09.2022 kl 12:53 1415

I forlengelsen av uttalelsen om at "Jin har også økt indre verdier siden sist gang aksjen var i 8 kroner, økt verdiene med flere skip":

Årsresultatet for 2021 og hittil i 2022 har, noe grovt sagt, økt bokførte verdier fra 20 til 40 kroner pr. aksje i JIN. Selv med kjente faktorer som kan begrunne rabatt ved prisingen av JIN sammenlignet med peers, blir det svært billig når kursen nå er ca 8. Når kursen tidligere har ligget i intervallet 7-10, har aksjen vært priset til ca P/B 0,4, og da har selskapet gjerne ikke betalt utbytte. Nå betaler selskapet utbytte og prises til ca P/B 0,2. It doesn't add up.
kodenavn
01.09.2022 kl 15:27 1307

Noen som kjenner lusa på gangen ?
Først meg selv, så meg selv og så meg selv igjen.

Longsitinbulk
30.08.2022 kl 13:23
1130
Det stemmer, q1 ligger på 10 k
Samme rakkern, like elendig

Kursmål 6 før jul
Kanskje må vi nedgradere til 4 kroner i rom julen
Ha et godt nytt år
Redigert 30.08.2022 kl 13:25
Slettet bruker
01.09.2022 kl 15:58 1277

Veldig lite, kun 20k aksjer
Og de har jeg nå solgt med 60 øre aksjen i gevinst.
Stusslige greier, men 12 k gevinst på en dag er 120 1/2 litere øl til helga.

Lykke til videre
Redigert 01.09.2022 kl 16:01 Du må logge inn for å svare