"A sort of"

Asko
VOW 25.08.2022 kl 12:58 1646

For de som har vært med en stund, skilte jo ikke dagens webcast seg noe særlig ut fra de foregående--- altså "a sort of".

Forventningene ble for så vidt innfridd, bortsett fra ett punkt: guidingen -- den uteble.

Dette er nok hovedforklaringen på markedets reaksjon i dag.

Henrik Badin sa det ikke direkte, men antydet en del usikkerhet fremover på spørsmål om guiding:

1. Høye gasspriser
2. Høye strømpriser
3. Usikkerhet innenfor energisektoren bl.a. som følge av krigen i Ukraina.
4. Høy inflasjon
5. Økte råvarekostnader/produksjonskostnader generelt
6. Alt dette kan føre til en forsiktighet både hos nåværende og potensielle nye kunder.

Dette er min personlige oppsummering av dagens presentasjon. Dette betyr kanskje at man bør senke forventningene til de neste 3 mndr med mindre ting snur!



Record
25.08.2022 kl 16:11 1482

Vil selfølgelig følge utviklingen internationalt , men høye gasspriser ,strømpriser samt utviklingen i Urkarnia er faktisk i VOWs favør , de reduserer utgiftene for kundene siden anleggene er positive energimessige .Noe annet er vel at kundene også trenger kapital , deler av denne kan i dag gå til drift av anleggene de drifter i dag ?
Inflasjonen er det bare en måte å redusere , ny teknologi som kan redusere utgiftene og derved driftskostnadene .
De har slik jeg forsto det ingen problemer å skaffe det de trenger til å fullføre ett hvert anlegg, ingen forsinkelser av betydning, ei heller noe skvis på marginer som følge av disse overnevnte faktorer .
men selfølgelig skal kundene ha både vilje og kapasitet til å investere .
De eneste som er fuldt ut oppe å går er graderne , de bytter aksje som fy , har grei suksess med det så her må det nye investere av noe betydning for å snu utviklingen i aksje ´kursen , selskapet levere som bare det og har kapital osv .
Tålmodighet er en dyd , denne kommer til å gå som en kule når de som kjører kursen i dag mister grepet :-)
TheKurgan
25.08.2022 kl 18:37 1302

« denne kommer til å gå som en kule når de som kjører kursen i dag mister grepet :-)»
Ja det håper jeg da virkelig, men lett å forstå de mange tålmodige som mister håpet etter hvert også.
Dette var ingen knallrød dag på på børsen og andre grønne (AKH, Scatec, Ottovo, Aega, Cloudberry osv.) gikk i pluss UTEN slike tall å vise til som VOW nå hadde! Så det er ikke lett å bli klok på denne her. Yepp, det er er energikrise, renter som øker og krig på gang, men det blir jo ganske likt for de andre grønne også.
Naustberget
25.08.2022 kl 20:43 1122

Det som jeg legger merke til er at robotene herjer, spesielt med VOW, 6.7 på kjøp og 6.7 på salg, altså de herjer med seg selv
Jeg har flere ganger kjøpt ved slutten av dagen og solgt mellom 10:00 og 13:00 neste dag og fått mange flere aksjer
I perioder kan man tydelig lese hva roboten/robotene har satt igang, men bare greit å kjøpe å selge når det er en par tre kroner opp og ned
TheKurgan
25.08.2022 kl 23:02 877

Forøvrig, Asko, veldig fornøyelig tittel på tråden din her - "A sort of" 😆😂
Har lagt merke til den frasen der flere ganger selv. Er litt hans varemerke dette nå, lik amerikanerne som sier «you know…you know…» hele tiden.
Takk for den, klarer ikke stoppe å flire inni meg nå.
Redigert 26.08.2022 kl 14:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.08.2022 kl 23:29 812

Det er ikke så kult å betale noen milioner ekstra i formueskatt bare fordi aksjen svinger. De prøver å ha en P/e som ikke er helt oppblåst. Thats it. Om de klarer det det spørs hvor mange private investorer som blir Long og virkelig får trua! Som sagt desto gode resultater jo mer vil se en Badin som er rimelig nøytral. Han kjemper hardt for selskapet det gjør han og han er god.