Blir det rekyl i Observ???

Slettet bruker
OBSERV 28.08.2022 kl 21:03 2258

Observe Medical klar for rekyl – kan bli kjøpt opp.
Siste dagene har Observe Medical falt nær 40%, mange som kjøpte på høye nivåer har gått på brutale stopploss og siste rest av nedsalget er et faktum.
For 4 dager siden kostet 100,000 aksjer eller 0,2% av selskapet over en halv million kr. Nå koster det 318,000 kr.
Garantistene som garanterte i emisjonen på 7 kr har solgt unna aksjer med store tap sist månedene, og solgte siste rest torsdag og fredag. Salgspresset avtok betydelig etter lunch fredag. I aksjemarkedet handler det å time slike nedsalg å posisjonere seg for den fraværende salgsalgoritmen som har preget selskapet i flere måneder.
I q2 rapporten fra selskapet leverer selskapet forholdvis svake tall, dette utelukkende pga engangsinntekter de hadde i samme periode året før, så når man sammenligner kvartal for kvartal ser tallene stygge ut. Derimot så justerer selskapet ned guiding fra 50 til 25 millioner FYI 22, men forteller at de disse inntektene vil komme i første halvår 23.
Selskapet meddelte også at de innen 12 måneder vil hente mer penger til produksjon av Biim Ultrasound. Dette er årsaken til stupet. Markedet tolket som det kommer en emisjon nå. Detgjør det ikke.
Produktet skal selges til Fresenius Dialysesenter i USA. Der er det 2400 klinikker som man mener skal ha 5 stk pr Biim produkter, estimert levetid på produktet er 3-4 år.
Selskapet selger disse for 5000 dollar pr stk og Observe sin avtale med Fresenius kommer etter all sannsynlighet å bli omfattet av alle Fresenius sine dialysesenter i USA. Det er 2400 klinikker.
Det vil potensielt ila de neste årene bli solgt 12,000 enheter med en kost pris under 1000 dollar, dette gir en margin på 80%. Legger man til grunn at hvert senter kjøper inn 1 stk gir det følgene regnestykke.
2400 x 5000 gir potensielle inntekter på 120 millioner dollar. Det med kun 1 enhet pr senter. Selskapet sa senest på torsdag i presentasjonen at selskapets mål er å nå milliard omsetning år over år i gjentagende inntekter.
Med inntekter på 1,2 mrd pr år vil selskapet om de lykkes med dette, kunne innteksføre inntekter 7 ganger dagens børskurs. Da kan selskapet prises til 10 milliarder kroner mot dagens 170 millioner.
Når skjer dette?
Jeg tror de vil kunne levere om lag 2000 enheter allerede i 2023 som gjør at de går i pluss– men det er nok i 2024 selskapet virkelig kan levere milliardomsetning. Biim er et attraktivt produkt og at den verdensledende dialyseaktøren vil skape flotte synergier med at andre sykehus vil bruke det samme produktet. Henter de penger i 2023 vil det være for å skalere opp produksjonen av Biim betydelig.
Observe Medical har 40 millioner kroner i cash og brenner om lag 10 millioner i kvartalet. At det kommer emisjon her innen et år som selskapet selv sier tror alle. Det er derfor selskapet handles til en opsjon nå (170) millioner.
Selskapet skal prises til forventing om fremtidig inntjening, noe jeg mener selskapet over hodet ikke gjør nå. Jeg tror det kommer en emisjon i februar/mars neste år, men IKKE på dagens nivå. Om selskapet kommuniserer utvikling og nye avtaler vil aksjekursen stige fra dagens nivå på forventinger. Jeg tror den kan stige til 10 kr før en emisjon settes mellom 6-8 kr om 6-8 mnd.
Da fremstår et kjøp på 3 tallet som god risk/reward.
I tillegg har selskapet sikret seg ny produsent i Italia på Sippi, som man har pr nå har veldig lave forventinger til. Det er generelt veldig lave forventinger til selskapet og jeg tror de virkelig kan overraske herifra og ut.
Følg med på aksjelistene i uka som kommer, gjør din egen vurdering og ta gjerne frem denne posten når vi nærmer oss jul. Tunge tradere meg dype lommer har tatt posisjoner her og jeg tror gjengen som tok Nano, Targovax som jeg tidligere har pratet om finner veien til Observe.
Takket være klønete ordbruk fra ledelsen kan man handle denne på banale nivåer.
Fiendtlig oppkjøp nå er hva man bør frykte i Observe Medical.
Hvis venturefond eller private Equity skjønner at det ikke er lenge til selskapet er break even kan en investering for det rette oppkjøpsfondet være svært gunstig. Hvis noen hadde bydd 7-8 kr tror jeg de kunne fått aksept.
Hvis private EQ hadde kjøpt de opp for 350 millioner og i tillegg spyttet inn 150 millioner i ny utviklingskapital – kan de høste frukter av Freseniusavtalen allerede i 2023.
Jeg tror fort det vil skje. Da vil et aksjekjøp på dagens nivå være svært gunstig.
Tredagers regelen (teorien at aksjer snur tredje dagen etter store fall) er en teori som er testet i mange tilfeller og det gir ofte solid rekyl og gevinst. Jeg var selv heldig å ikke eie aksjen når den stupte, men finner den svært intressant nå. Mange har solgt med stopploss og snur den nå tror jeg de samme jakter bunn og ny inngang.
Volumet er bra og det har blitt omsatt nær 6 millioner aksjer siste to børsdager.
Slettet bruker
29.08.2022 kl 18:56 2085

Kan se ut som vi er på bunnen og kan forvente en rekyl. Bedre omsetning i aksjen enn jeg forventet. Tok en post her i dag, så får vi se an litt frem i tid. Flaks at de rotet det til på presentasjonen. Kanskje vi har fått tilnærmet lik dip slik som i PGS i februar? Overreaksjon deluxe!
R1234
15.09.2022 kl 20:09 1884

Her må det bare handles. Har kjøpt og kjøpt under 3kr, krigskassen går i morgen.
Her kommer det strax noe positivt fra ledelsen. Vi er nærme.
Slettet bruker
08.11.2022 kl 20:21 1460

Fryktelig stille fra et selskap som har som mål om å bli et milliard selskap😟 må begynne å få ut fingeren hvis de skal holde liv seg i det hele tatt.
Sabi
05.07.2023 kl 14:15 1122

Kommer snart melding som sikrer selskapet, da hopper vi over 1kr fort.
Sabi
07.08.2023 kl 01:07 932

neste ukes vinner. Noe skjedde på tampen denne uken, gleder meg til denne uken.

kan fort bli en vinner dette, etter et fall fra 25kr.
X-43 scramjet
07.08.2023 kl 04:34 890

Ja, denne aksjen har blitt gruset. På tide at det snur. Klarer de finansiering samt et oppkjøp så kan dette gå bra
Star
02.02.2024 kl 10:12 539

bunnen nådd, skal opp nå.
Star
02.02.2024 kl 10:17 522

1kr
Star
02.02.2024 kl 16:24 460

Neste uke blir bra.
Star
04.02.2024 kl 17:46 324

Asia 2024 blir mega bra.

Observ 68Mill i verdi, blir en fin reise opp nå.


Observe Medical expands into the Asian market Oslo, January 18, 2024 - Observe Medical ("the Company" or "Observe Medical") announces the expansion of its UnoMeter portfolio into the Asian market, with UnoMeter 500 orders received from Thailand and Vietnam. This expansion not only diversifies our market presence but also reinforces Observe Medical’s commitment to global growth and establishing a strong foothold in regions with high market potential. Asia has historically accounted for approximately 10% of UnoMeter’s global annual sales, with Thailand representing the largest market, contributing to half of the region’s total. Alongside Vietnam, these two countries represent a significant share of the historical presence in the Asian market. Jørgen Mann, Chief Commercial Officer at Observe Medical, remarked, "We are thrilled to expand our reach in the Asian market, which is in line with the overall strategy of global presence. Asia has historically been an important market for our products, and we are optimistic about the prospects of our Asian operations and look forward to building lasting relationships with partners and customers in the region". For further information, please contact: Rune Nystad, CEO Observe Medical Mobile: +47 916 24 683 E-mail: rune.nystad@observemedical.com Per Arne Nygård, CFO Observe Medical Mobile: +47 411 04 345 E-mail: perarne.nygard@observemedical.com About Observe Medical Observe Medical is a Nordic medtech company that develops, markets and sells innovative medtech products for the global market. The Company is committed to improving patient welfare and patient outcomes, improving clinical data accuracy and promoting positive health economics. The Company seeks to drive growth by leveraging its expertise in sales and commercialization of its broad portfolio of medical technology products, mainly in urine measurement, ultrasound, anesthesiology/ICUs, surgery and wound care, in combination with targeted M&A. The Company is headquartered in Oslo, Norway, with additional offices in Narvik, Norway and Gothenburg, Sweden, and subsidiaries in Finland and the US. In addition, Observe Medical has a direct sale organization in the Nordics and a distributor network internationally. Further information is available at www.observemedical.com.
Redigert 04.02.2024 kl 17:48 Du må logge inn for å svare