Pryme - Q2 den 31 august!

trani
PRYME 29.08.2022 kl 11:12 13735

Hva kan man forvente her?
Tydeliggjøring av veien videre og en mulig avklaring på energi utfordringen?
Mulig det også trekkes opp en godsak fra hatten, som eks nye avtaler?

Kjøpsmuligheter i dag for dem som vil posisjonere seg til Q2 og gulroten.
Har selv plukket opp aksjer igjen her i dag, og er klar for Q2.

Fair pris per dags, kr.18?
Gjennomsnitt kursmål 779% over dagens kurs.

https://www.marketscreener.com/quote/stock/PRYME-N-V-119018998/consensus/


Redigert 29.08.2022 kl 11:19 Du må logge inn for å svare
Sebastian_
09.09.2022 kl 19:50 3237

Med relativt stor sikkerhet kan jeg si at du hadde tatt i mot nyhetene veldig positivt. Det du gjør er at du tar de negative nyhetene og børster de under teppet, og ser utelukkende på de positive.
Niel
09.09.2022 kl 19:52 3248

Jeg tenker ikke på dette som en emisjon, og resten av oss aksjonærer går ikke "glipp" av noe her. Dette salget har for meg overhode ikke noe med selskaps verdi eller verdien til en aksje, men viser bare at en aksjonær har behov for rask kapital i et volatilt marked.

Hadde markedet vært normalt ville aksjene til PRYME vært verdsatt over 20 kr på forventninger. Dette er selvfølgelig ikke caset i dag grunnet åpenbare grunner.
Sebastian_
09.09.2022 kl 19:54 3255

Positivity bias er fagterminologien for det, og i aksjemarkedet burde man være ganske forsiktig med (har brent meg på det før).
Bigdreamer
09.09.2022 kl 19:55 3286

Jag tycker meldingen som kom nu är helt topp. Men varför han måste sälja till så lågt pris hade varit intressant att veta. Men han sitter fortfarande tungt i Pryme och kommer göra det en god stund efter denna meldingen
Niel
09.09.2022 kl 19:57 3284

Er ganske jordnær i sånn helhet når det kommer til PRYME caset. Jeg deltok i emisjonen i vår med viten at kursen kunne gå under 10 kroner. Dette er en langsiktig investering for min del. For det negative rundt PRYME så er utsettelser, strømpris etc. etc. momenter jeg vurderte når jeg deltok på emisjonen. Derfor er jeg verken stresset eller nervøs.
Redigert 09.09.2022 kl 19:58 Du må logge inn for å svare
Fvj
09.09.2022 kl 21:16 3258

Var også med i emisjonen,men slik den fjotten av en nederlender holder på må jeg si at man føler seg lurt.
Fatter rett og slett ikke hva som sviver oppi hue på han😡
Taycon
09.09.2022 kl 21:41 3261

Litt av en nyhet. Skal uansett beholde og øke, men litt «håpløst» å ha noe formening om hva som er «riktig» pris på aksjen pt. Hyggelig for innsidere å få snittet ned og hvis aksjen gruses mandag, så er det bare å fylle på.
Bolster
09.09.2022 kl 22:05 3261

Det er vel vi små aksjonærer som eventuelt sender kursen ned. De fleste kortsiktge har nok solgt på disse lave nivåer med tap.
Dette anser jeg som kortsiktig støy. Verdiene ligger der.
Redigert 09.09.2022 kl 22:05 Du må logge inn for å svare
Niel
09.09.2022 kl 22:23 3247

Her syns jeg du treffer bra. Men dette har jeg sagt tidligere, hvorfor kjøpe PRYME aksjer for å selge med tap? Dette er en vekst aksje i et veldig dårlig marked, men det er kanskje vanskelig å ikke bli stressa eller få panikk i dagens marked. Greit nok at noen ropte høye kursmål, men det er en ting som heter due diligence.

Men jeg har engasjert meg for mye nå. Ville egentlig bare få frem at dette er gode nyheter og vi har fått et svar fra selskapet på "nedsalget". Jeg er fortsatt positiv, men forventer ikke noen stor kursoppgang før kald start og utover 2023.
Slettet bruker
10.09.2022 kl 12:38 3121

Dette var vel så aksjonærvennlig uført, som det lar seg utføre. De innvolverte parter, med over 63% eierandel av aksjene, omfordeler handleposene, slik at Endt, får en litt lettere pose å bære mot målet. At eierandel forblir som opprinnelig blant de 3 største, det må jo ses på som positivt. Hvorfor Endt må frigjøre kapital, spiller for meg, liten trille - og at det gjøres til rabatt, for medsammensvorne, ja det måtte vel bli slik. 1,3 mill aksjer ut på robotmarkedet, da hadde det blitt blåvalium på de fleste - hvor handelsmønstre på 1, 5, 11.... aksjer, utgjør opptil 100' i endrnger på kontoen. Jeg setter min lit, til disse i toppen av Pryme's Topp 20 liste, og den tillitten og troen, styrket seg hos meg i går. Disse gutta er Executive.
Bigdreamer
11.09.2022 kl 17:20 2976

Då kan man sannsynlig anta at dom tidligare salgene har blitt solgt til samme kjøper? Men der blei priset 9kr.
Bolster
11.09.2022 kl 18:24 2953

Nei, det ville utløst meldeplikt.
Bigdreamer
11.09.2022 kl 19:08 2929

Men när han säljer 62.000 aktier utanför marknaden, kan köparen vara anonym?
Bolster
11.09.2022 kl 19:32 2912

Ja, så lenge det ikke er en insider, eller at grenser brytes.

Fredagens melding var med unntak av en lav pris en god melding. At van det Endt godtar den prisingen sier vel mer om det akutte behovet han har til midler enn noe annet. Det reflektere ikke verdiene i Pryme på noen måte.
Manon1
12.09.2022 kl 00:31 2830

At de tre største aksjonærene, og hvor alle er representert i styret, tviholder på aksjene videre er ikke annet enn ett stort sunnhetstegn, troen på suksess er fremdeles like stor blandt grundere og majoritets eiere. At de tviholder på aksjemajoriteten, fremfor å gjennomføre blokksalg til mindre kjente investorer, ja det er kun ren styrke for oss andre små aksjonærer!! jeg her stor tro på at Pryme vil lykkes.
Herman*
13.09.2022 kl 11:47 2579

I morgen begynner Paretokonferansen. Vet ikke om Pryme skal presentere i morgen eller torsdag, men de offentliggjør nok presentasjonen i forkant vil jeg tro. I og med at volumet i aksjen er begrenset, vil vi nok fort se om de har klart å begeistre noen nye investorer.
Bigdreamer
15.09.2022 kl 11:11 2375

Jag ser att Pryme ska gå på med sin presentation på Pareto konferensen 11.30. Vet någon om detta går att streama live eller må vi vänta på presentation på teams måndag?
Niel
15.09.2022 kl 11:38 2356

Blir en teams presentasjon på mandag som du må vente på. Presentasjonen for i dag ligger vedlagt i børsmeldingen i for av PP.

Sebastian_
15.09.2022 kl 11:55 2346

"Estimated required funding for 2023 amounts to
up to EUR 4 to 8 million
• discussions are on-going with several sectorfocused
investors
• Pryme is of the opinion that a public offering will not
be required" (!)

Fra presentasjonen i dag.
Meget gode nyheter at det ikke er veldig mye penger som skal hentes, og at de antar at de skal slippe å gjøre dette via en emisjon.
Herman*
15.09.2022 kl 12:19 2327

Det er ikke det de sier. De vil gjøre en rettet emisjon på 4-8 mill Euro i løpet av 2023.
Redigert 15.09.2022 kl 12:20 Du må logge inn for å svare
Sebastian_
15.09.2022 kl 12:31 2340

Ja unnskyld, her gikk det litt fort for meg...
Bigdreamer
15.09.2022 kl 13:23 2308

Oavsett är det väldigt bra😀
trani
15.09.2022 kl 13:28 2323

En emisjon er sikkert..
Troverdigheten bør være tynnslitt.
Nå må dem slutte med å komme med mer Jalla...
Bigdreamer
15.09.2022 kl 14:50 2304

Jag hoppas verkligen dom ska ha en emi! Hvis inte, så har dom inga ambitioner om att växa. Blir det en emi utanför öppna marknaden, så är det meget positivt
Slettet bruker
15.09.2022 kl 15:20 2350

Noen her inne trur Pryme er en tresort i Hardanger, som avkaster epler i ny og ne, Impresive. Det blir bra til slutt ;)
Taycon
17.09.2022 kl 06:58 2260

I disse trauste tider kan man jo friske opp med lystig lesning: Pareto okt 21:

Secures partnership and offtake agreements with Shell
Pryme and Shell announces partnership and offtake agreements on pyrolysis oil made from plastic waste. The supermajor will take the production from Pryme’s first plant in Rotterdam (60,000 tonnes/year) with production start next year. Shell has also secured provisions for further volumes from the planned second plant (350,000 tonnes/year) scheduled to commence production in 2024. In addition, the companies will cooperate on testing of pyrolysis oil to increase efficiency and bring industrial scale to the industry. With its target of recycling one million tonnes of plastic waste per year by 2025 as well as vast capabilities in terms of scale and financing, we think Shell is an ideal partner for Pryme. The share price has traded down in recent weeks on no news and should trade up much more than the current 10-15% on today’s news, in our opinion. BUY/TP NOK 150

Time to look at the upside potential (3x current share price on the first plant alone)

Pryme’s share price has traded down in recent weeks despite no negative company news. We think this is driven by weak performance from its larger industry peer Quantafuel in recent months. Importantly, this has been driven by company specific issues and not a more negative outlook for the industry
With the Shell agreements secured, we think it’s time to look at the upside potential to Pryme’s current valuation
At NOK 25/share, Pryme has a market cap of EUR 38m. We value the initial plant at EUR 76m after applying a 30% risking discount on the unrisked potential of EUR 110m. This implies 3x upside potential in a success case based on that plant alone
The much larger second plant has an unrisked potential of more than NOK 300/share. This provides a very high upside potential to the current pricing if Pryme is able to scale its technology (which we think rapidly will be priced into the stock if the first plant is successful)
We think far too little of this is priced into the stock at the moment and expect the share to trade up significantly on the back of today’s positive news. In our opinion, the agreement with Shell also helps validate the potential of Pryme’s technology
HP17
17.09.2022 kl 10:10 2242

Enda en ny emisjon på gang i dette selskapet i 2023?
Bigdreamer
17.09.2022 kl 10:48 2231

Selvfølgelig! Hvordan skal dom klare bygge fleire fabrikker uten kapital? Selskapet sier det sannsynligvis blir en emi utfor markedet. Kan det vare Shell som tar den emisjonen og kommer in som eier? Det virker rart hvis dom skal ta hele kapasiteten i plant 1 og sannsynligvis plant 2 uten og eie nåe.
Manon1
17.09.2022 kl 10:59 2305

En må ikke være alt for utålmodig.. fabrikken kan være i full produksjon om 6 mnd og da er en slik fabrikk verdsatt til ca 1,5 mrd. I dag er selskapet priset til ca 250 mill, hva i all verden betyr det om de trenger 40-80 mill for å finstille fabrikken for optimal produksjon? pryme kursen vil passere 50 kr en gang før fabrikken er 100 prosent i produksjon, februar mars 2023, for meg ingen problem å vente. kureen vil svinge mye frem til den tid. dette er heller ikke Quantafuel hbor de prøvde å finne opp kruttet på ny, velkjent 80 år gammel tysk teknologi som er finjustert med Pryme sin nyere teknologi.
Bigdreamer
17.09.2022 kl 11:38 2308

Jag tror att när prof og concept slår igenom kommer Pryme som en kula. Eller om det blir kjent om vilken stor aktør som går in med ny kapital i Pryme. Vi får se vilket som kommer först😉
Herman*
17.09.2022 kl 12:26 2339

Hvorfor mener du at denne fabrikken skal bli verdt 1.5 milliarder kroner? Det er fint at en er positiv, men det må jo være realistisk. Årsaken til at jeg mener det er for høyt, er at de benytter et low tech/low risk konsept med veletablerte komponenter. Det er derfor ikke så vanskelig å kopiere som mer kompliserte anlegg. En må også se på forventer inntjening som du finner mer om i siste presentasjon. Denne fabrikken vil gi en liten positiv EBIDTA, men trekker en fra avskrivninger er det lite eller ingenting igjen på bunnlinjen. Men… denne fabrikken er proof of concept, og blir den vellykket vil aksjekursen stige betydelig. Akkurat nå er markedet for vekstaksjer elendig, og Pryme er bare en av mange selskaper som får svi. Kursen er nok også påvirket av at det store Amsterdam prosjektet er borte og erstattet av et mer generisk og litt mindre Pryme 2, hvor lokasjon foreløpig er ukjent. Det at de fortsatt vil ha 50% eksponering mot strømprisen, skremmer nok også mange, men om 6-12 mnd kan jo energikrisen være over. Selskapet er godt finansiert, og kan nå jobbe for å ferdigstille fabrikken uten å tenke på å hente kapital.
Bigdreamer
17.09.2022 kl 14:11 2491

Vart läser du att tomten i Amsterdam inte är aktuell längre och att plant 2 blir mindre?
Herman*
17.09.2022 kl 14:35 2480

Du finner ikke lenger noen referanser til en stor fabrikk i Amsterdam noen steder-hverken på websiden eller i presentasjonen. Størrelsen på Plant 2 står vel i presentasjonen. Den blir ikke liten, bare litt mindre enn den som var planlagt i Amsterdam. Dette setter de litt tilbake, men jeg forventer partner og lokasjonsvalg i q2/23. De har også økt forventet Capex per tonn med 28.5%, men anleggene er fortsatt billigere enn det Quantafuel estimerer for sin neste generasjons fabrikker. Vi vet ikke hvordan disse vil se ut (Qfuel nekter å svare på om de vil inneholde deres katalysator og raffineringsteknologi), så en direkte sammenligning blir vanskelig. Det som et sikkert er at Pryme ikke vil slite med eksperimentell teknologi slik som Qfuel har gjort i flere år.
Redigert 19.09.2022 kl 12:17 Du må logge inn for å svare
Bigdreamer
17.09.2022 kl 14:52 2469

Høres veldig rart ut! Sådant må dom vel si i en børsmelding?
Dom kan vel inte bar endre framtida planer uten å gi beskjed til aksjeeiere? Men ser i siste rapporten at plant 2 ska produsere 90,000 ton i året. Er det ikke 90,000 ton dom har sagt hele veien?
Manon1
17.09.2022 kl 15:51 2438

Stemmer ikke det Heman sier om at Amsterdam fabrikk og planer for denne er endret. Umulig å si noe om inntektene til Rotterdam fabrikken, pris på avfall inn, samt detaljer i avtale med Shell er pt. ikke offisielle. Det som lover bra er at detaljene i avtalen med Shell er så bra at grunderene fremdeles investerer titalls millioner i utvikle selskapet. Herman du får lese deg litt opp på www.plasticenergy.com, franske total er en av hoved eierne. de produserer som det ryker etter i Spania (produsert siden 2019) . 3 nye fabrikker under planlegging. emisjon på 145 millioner euro i november 2021. les også Nordea sin analyse så forstår du kansje litt mer om verdisetningen som er bassert på antagelser om marked. Jeg tror det blir mye bedre, pyrolyse olje er det nye gullet, alle må ha det, om de skal kunne emballere iht. forskrifter fra 2025 om 50 prosent bruk av gjenbruk i emballasje.
Bigdreamer
17.09.2022 kl 15:58 2435

Jag tror också Herman är ute och cyklar här
Herman*
17.09.2022 kl 16:40 2415

Les siste presentasjon. De har i alle år snakket om fabrikken i Amsterdam. Først var den på 450 000 tonn, så 160000. Nå er henvisningen til denne fjernet, og de operer med Plant 2 uten lokasjon. De har fortsatt en tomt i Amsterdam som er godkjent for en liten fabrikk, men de vet ikke om de vil benytte seg av denne. Les siste kvartalsrapport. Men dette er ikke en showstopper. Det spiller ingen rolle hvor neste fabrikk er lokalisert, det som er viktig er hvor raskt de kan finne en egnet tomt og sette i gang med byggingen. Dere kan jo bare spørre selskapet. Det viktigste nå er at fabrikken i Rottedam fungerer og ikke blir veldig forsinket. Da kommer aksjekursen som en rakett, og nye partnere vil ikke være vanskelig å finne.
Redigert 19.09.2022 kl 12:18 Du må logge inn for å svare
Bigdreamer
19.09.2022 kl 09:37 2232

Jag ser att det är reducerat i presentationen till 90,000 ton.
Men dom har vel inte informerat varför dom minska på kapaciteten till plant 2? Många frågor som Pryme borde gi oss svar på om dom ändrar sina framtidsplaner!
Bigdreamer
19.09.2022 kl 11:16 2188

Jag har sendt mail till Pryme och ställt en del frågor angående Plant 2. Jag ska dela svaret här, när det kommer.