BWLPG - Kursmål 205
DNB oppdatering etter rapporten:
We find the company overly discounted, despite consistently delivering shareholder value with a constructive sector backdrop. We reiterate our BUY and have raised our target price to NOK110 (108).
Etter q4 rapport februar 2023
We reiterate our BUY and have raised our target to NOK141 (120).
Nytt mål den 20.4.23
We reiterate our BUY and have raised our target price to NOK145 (141).
-------
Oppdater oktober 2023:
LPG-SHIPPING: Fearnley øker kursmålet i BW LPG til NOK 175 (150), gjentar kjøp.
1.nov 23
Oslo (Infront TDN Direkt): DNB Markets oppgraderer Avance Gas til en kjøpsanbefaling med et kursmål på 175 kroner pr aksje, som er opp fra tidligere 108 kroner. BW LPG er meglerhusets toppvalg og kursmålet høynes til 210 kroner pr aksje, fra 147 kroner, med en gjentatt kjøpsanbefaling.
09.1.24
BW LPG: Kepler øker kursmålet til NOK 267 (142), gjentar kjøp.
04.03
KEPLER CHEUVREUX NEDJUSTERER KURSMÅL TIL 210 (267), GJENTAR KJØP
31.5.24
BW LPG: DNB øker kursmålet til NOK 241 (196), gjentar kjøp. Pareto øker til NOK 242 (165), gjentar kjøp. ABG nedgraderer aksjen fra kjøp til hold, øker dog kursmålet til NOK 226 (215). Kepler øker til NOK 245 (217), gjentar kjøp. Aksjen steg f.ø solide 10,9% i Oslo i går etter å ha levert knalltall i Q1 og steg ytterligere ca 8% i USA etter at Oslo Børs stengte.
3. Desember 2024
Kursål tas ned etter fall i rater.
BW LPG: DNB kutter kursmålet til NOK 200 (205), gjentar kjøp. ABG kutter til NOK 144 (170), gjentar hold. Pareto kutter til NOK 150 (159), gjentar hold. Arctic gjentar kjøp med uendret kursmål NOK 210. Kepler kutter tio NOK 186 (218), gjentar kjøp.
We find the company overly discounted, despite consistently delivering shareholder value with a constructive sector backdrop. We reiterate our BUY and have raised our target price to NOK110 (108).
Etter q4 rapport februar 2023
We reiterate our BUY and have raised our target to NOK141 (120).
Nytt mål den 20.4.23
We reiterate our BUY and have raised our target price to NOK145 (141).
-------
Oppdater oktober 2023:
LPG-SHIPPING: Fearnley øker kursmålet i BW LPG til NOK 175 (150), gjentar kjøp.
1.nov 23
Oslo (Infront TDN Direkt): DNB Markets oppgraderer Avance Gas til en kjøpsanbefaling med et kursmål på 175 kroner pr aksje, som er opp fra tidligere 108 kroner. BW LPG er meglerhusets toppvalg og kursmålet høynes til 210 kroner pr aksje, fra 147 kroner, med en gjentatt kjøpsanbefaling.
09.1.24
BW LPG: Kepler øker kursmålet til NOK 267 (142), gjentar kjøp.
04.03
KEPLER CHEUVREUX NEDJUSTERER KURSMÅL TIL 210 (267), GJENTAR KJØP
31.5.24
BW LPG: DNB øker kursmålet til NOK 241 (196), gjentar kjøp. Pareto øker til NOK 242 (165), gjentar kjøp. ABG nedgraderer aksjen fra kjøp til hold, øker dog kursmålet til NOK 226 (215). Kepler øker til NOK 245 (217), gjentar kjøp. Aksjen steg f.ø solide 10,9% i Oslo i går etter å ha levert knalltall i Q1 og steg ytterligere ca 8% i USA etter at Oslo Børs stengte.
3. Desember 2024
Kursål tas ned etter fall i rater.
BW LPG: DNB kutter kursmålet til NOK 200 (205), gjentar kjøp. ABG kutter til NOK 144 (170), gjentar hold. Pareto kutter til NOK 150 (159), gjentar hold. Arctic gjentar kjøp med uendret kursmål NOK 210. Kepler kutter tio NOK 186 (218), gjentar kjøp.
Redigert 05.12.2024 kl 11:10
Du må logge inn for å svare
omans
03.09.2024 kl 22:50
9323
Volatilt, ser man på grafen i ett års perspektiv syns det ikke i bildet, det som dominerer er den nær doblinga av kurs fra mars-april til juni. Aksjemarkedet er lunefult, stadige brå vendinger, mulighetenes marked.
Superoptimist
10.09.2024 kl 16:10
8935
Det ser ut til at dette segmentet er på vei "rett vest"!!! Aksjen raser nå ned mot 10% på NYSE!
theblueone
10.09.2024 kl 16:15
9129
Nå må du ikke overdrive så voldsomt da: BWLP er nå på US $ 14, dvs ned ca 5 %
Det er jo full crash på Oslo Børs i dag, der det meste plutselig "stuper"
Det er jo full crash på Oslo Børs i dag, der det meste plutselig "stuper"
Redigert 10.09.2024 kl 16:18
Du må logge inn for å svare
theblueone
10.09.2024 kl 16:28
9136
Alt raser jo nå, pga at oljeprisen er under US 70. og det er leeenge siden
Superoptimist
10.09.2024 kl 17:08
9232
Hei theblueone.
Du vet kanskje mer enn det jeg gjør? Hvorfor/hvordan påvirker oljeprisen LPG segmentet?
Du vet kanskje mer enn det jeg gjør? Hvorfor/hvordan påvirker oljeprisen LPG segmentet?
theblueone
10.09.2024 kl 17:53
9329
Det er jo ikke det jeg sier. Oljepris engang påvirker jo alltid Oslo Børs. At du alltid kun tenker på LPG er jo greit nok. Men det jeg ville fram til var at det ikke bare er LPG aksjene som ramler i dag. Og Bwlpg "steg" jo i går etter X dag, mens de i dag faller kraftig, fordi OB faller kraftig
Gull i pungen
12.09.2024 kl 09:32
9082
DNB
Shipping freight rate update
LPG: VLGC rates came in at USD44.6k/day, down from USD46.0k/day the day before
Shipping freight rate update
LPG: VLGC rates came in at USD44.6k/day, down from USD46.0k/day the day before
Gull i pungen
13.09.2024 kl 09:05
8887
DNB
Shipping freight rate update
LPG: VLGC rates came in at USD41,3.k/day, Down 8% compared to the day before.
Shipping freight rate update
LPG: VLGC rates came in at USD41,3.k/day, Down 8% compared to the day before.
Superoptimist
13.09.2024 kl 16:04
8819
Hegu
14.09.2024 kl 12:44
8961
Video - Shipping Special September 2024 om Avance Gas, BW-LPG og Frontline
https://proinvestor.com/boards/122228/
https://proinvestor.com/boards/122228/
nilsern
20.09.2024 kl 20:51
8596
Er det noen som vet hvordan dealen med Avance er? Store deler av oppgjøret skal være i bwlpg-aksjer slik jeg har forstått det, men er antall aksjer som skal utstedes fastsatt, eller må antallet økes når kursen faller? Og er det satt noen lock-up periode for disse?
Løkkøye
25.09.2024 kl 18:22
7845
«Dividends payable to shares registered with Euronext VPS will be distributed in NOK, with the exchange rate made available on the day of payment.»
Gull i pungen
02.10.2024 kl 22:05
7324
Oslo (Infront TDN Direkt): BW LPG 5,9 prosent onsdag. Ifølge en oversikt fra Fearnley Securities var Baltic VLGC-raten for ruten mellom Midtøsten til Asia opp 106 prosent tirsdag til 33.700 dollar pr dag, mens raten for ruten mellom USA og Japan var opp 58 prosent til 48.800 dollar pr dag.
"Prisforskjellen mellom USA og Fjerne-Østen har vært veldig høy de seneste månedene, med en større andel av fortjenesten har blitt liggende hos terminalene, da eksportveksten har vært relativt dempet. Likevel støtter dagens arbitrasje teoretisk rater på rundt 100.000 dollar pr dag, noe som legger til rette for høyere rater dersom eksportveksten tar seg opp i løpet av de kommende månedene", skriver Fearnley Securities i en oppdatering onsdag.
"Prisforskjellen mellom USA og Fjerne-Østen har vært veldig høy de seneste månedene, med en større andel av fortjenesten har blitt liggende hos terminalene, da eksportveksten har vært relativt dempet. Likevel støtter dagens arbitrasje teoretisk rater på rundt 100.000 dollar pr dag, noe som legger til rette for høyere rater dersom eksportveksten tar seg opp i løpet av de kommende månedene", skriver Fearnley Securities i en oppdatering onsdag.
Superoptimist
05.10.2024 kl 07:43
7026
Er det de sterkt økende ratene som er årsak til at selskapet ryker bakover på NYSE?
LeoMinor
05.10.2024 kl 10:17
6916
BWLP.US er opp nesten 9 % de siste fem handelsdagene på NYSE.
Kanskje den har bunnet ut? Spot- og forwardratene gir i allefall håp
Kanskje den har bunnet ut? Spot- og forwardratene gir i allefall håp
Gull i pungen
07.10.2024 kl 09:22
6659
DNB
Shipping freight rate update
LPG: VLGC rates came in at USD56.8k/day, up from USD55.8k/day the day before
Shipping freight rate update
LPG: VLGC rates came in at USD56.8k/day, up from USD55.8k/day the day before
Winter is Here
10.10.2024 kl 07:12
6316
Hva er dere tanker om dagens oppdatering:
LPG Limited (“BW LPG” or the “Company”, OSE ticker code: “BWLPG.OL”, NYSE ticker code: “BWLP”) today provides an update on its Product Services’ (“BW Product Services”) Q3 2024 segment performance. For the quarter ended 30 September 2024, BW Product Services reported an estimated gross profit of approximately USD 71 million. This gross profit was mainly a result of USD 86 million of unrealised marked to market value of open cargo contracts and hedging transactions, realised trading gains of USD 16 million, offset by hedging loss of USD 31 million on the realised positions. The open cargo value is reflected in the overall trading book value and will be gradually revalued and realised in the next 12 months, as per standard methodology.
After general and administrative expenses and income taxes, BW Product Services reported an estimated net profit of approximately USD 60 million for the quarter.
The average Value-At-Risk (VAR) for the quarter was approximately USD 5 million.
BW LPG will release its Q3 2024 financial report on 2 December 2024.
Says Kristian Sørensen, Chief Executive Officer, “As freight rates came under pressure in August and September, more of the profit in the US-Far East LPG value chain moved to terminals and term cargo owners. Today’s trading update demonstrates how our business model benefits from increased value creation in wider parts of the LPG value chain during times of softer freight rates. It is however important to note that the high accounting profit does not represent an immediate uplift to the Company’s dividend capacity as it stems from MtM valuation of unrealised positions which will fluctuate as we move towards realisation of these positions.”
LPG Limited (“BW LPG” or the “Company”, OSE ticker code: “BWLPG.OL”, NYSE ticker code: “BWLP”) today provides an update on its Product Services’ (“BW Product Services”) Q3 2024 segment performance. For the quarter ended 30 September 2024, BW Product Services reported an estimated gross profit of approximately USD 71 million. This gross profit was mainly a result of USD 86 million of unrealised marked to market value of open cargo contracts and hedging transactions, realised trading gains of USD 16 million, offset by hedging loss of USD 31 million on the realised positions. The open cargo value is reflected in the overall trading book value and will be gradually revalued and realised in the next 12 months, as per standard methodology.
After general and administrative expenses and income taxes, BW Product Services reported an estimated net profit of approximately USD 60 million for the quarter.
The average Value-At-Risk (VAR) for the quarter was approximately USD 5 million.
BW LPG will release its Q3 2024 financial report on 2 December 2024.
Says Kristian Sørensen, Chief Executive Officer, “As freight rates came under pressure in August and September, more of the profit in the US-Far East LPG value chain moved to terminals and term cargo owners. Today’s trading update demonstrates how our business model benefits from increased value creation in wider parts of the LPG value chain during times of softer freight rates. It is however important to note that the high accounting profit does not represent an immediate uplift to the Company’s dividend capacity as it stems from MtM valuation of unrealised positions which will fluctuate as we move towards realisation of these positions.”
The Godfather
10.10.2024 kl 09:15
6338
Fearnleys
Shipping Morning Report
BW LPG (BUY, NOK 205)
• 3Q product services update – strong profits on the back of a wide arb
BWLPG reported a gross profit on their product services arm of USD 71m for 3Q on the back of a strong arbitrage, where an increased share og the arbitrage moved over to terminals and cargo owners. The gross profit comprise USD 86m in unrealised MtM gains on open cargo contracts and hedging transactions, a realised gain of USD 16m, and a realised hedging loss of USD 31m. The unrealised MtM gain will be realised over the next 12 months, hence the large gross profit for 3Q does not necessarily increase immediate dividend capacity, mgmt. comments.
After G&A and income taxes, net profit for BW Product Services will be USD 60m for 3Q, which is significantly above our USD 3m estimate. Average value-at-risk for the quarter was USD 5m. Considering 3Q spot rates BW’s TC book, we expect spot TCE to average around USD 40k/d for the quarter, which added the BW Product Services figures should equate to an EBITDA of USD 160m vs. consensus at USD 98m – largely attributed to the higher-than-expected product services performance.
Shipping Morning Report
BW LPG (BUY, NOK 205)
• 3Q product services update – strong profits on the back of a wide arb
BWLPG reported a gross profit on their product services arm of USD 71m for 3Q on the back of a strong arbitrage, where an increased share og the arbitrage moved over to terminals and cargo owners. The gross profit comprise USD 86m in unrealised MtM gains on open cargo contracts and hedging transactions, a realised gain of USD 16m, and a realised hedging loss of USD 31m. The unrealised MtM gain will be realised over the next 12 months, hence the large gross profit for 3Q does not necessarily increase immediate dividend capacity, mgmt. comments.
After G&A and income taxes, net profit for BW Product Services will be USD 60m for 3Q, which is significantly above our USD 3m estimate. Average value-at-risk for the quarter was USD 5m. Considering 3Q spot rates BW’s TC book, we expect spot TCE to average around USD 40k/d for the quarter, which added the BW Product Services figures should equate to an EBITDA of USD 160m vs. consensus at USD 98m – largely attributed to the higher-than-expected product services performance.
Løkkøye
10.10.2024 kl 09:25
6339
Nye estimater fra Pareto vedr. EPS, slår disse til kan det bli hyggelig utbytte også for Q3 til tross for labre spotrater i perioden.
" ... it will boost our estimates ca 50% for Q3, with EPS then to be in the USD 0,65 - 0,70 range vs our 0,42 previously».
" ... it will boost our estimates ca 50% for Q3, with EPS then to be in the USD 0,65 - 0,70 range vs our 0,42 previously».
Redigert 10.10.2024 kl 10:04
Du må logge inn for å svare
Superoptimist
11.10.2024 kl 08:58
6227
BW LPG Limited - Management Share Option Plan “LTIP 2022” Sale of Shares by Primary Insider
11 October 2024
With reference to the press release on 15 July 2024 for the accelerated vesting of options granted under “LTIP 2022”, and press release on 30 August 2024 for the exercise of these options, a primary insider of BW LPG Limited (“BW LPG” or the “Company”, OSE ticker code: “BWLPG.OL”, NYSE ticker code “BWLP”) has sold shares in BW LPG in the market on 10 October 2024.
The details on the sale of shares by the primary insider is as set out below:
Knut-Helge Knutsen, Vice President and Head of Technical
Total number of shares held following the option exercise on 29 August 2024: 24,840
Number of shares sold: 24,840
Average price sold at: NOK 166.4458 per share
Number of shares held following the sale: 0
Please refer to the attached for further details.
For further information, please contact:
Samantha Xu
Chief Financial Officer
E-mail: investor.relations@bwlpg.com
About BW LPG
BW LPG is the world’s leading owner and operator of LPG vessels, owning and operating Very Large Gas Carriers (VLGC) with a total carrying capacity of over 3 million CBM. With five decades of operating experience in LPG shipping, an in-house LPG trading division and a growing presence in LPG terminal infrastructure and distribution, BW LPG offers an integrated, flexible, and reliable service to customers along the LPG value chain. More information about BW LPG can be found at https://www.bwlpg.com.
BW LPG is associated with BW Group, a leading global maritime company involved in shipping, floating infrastructure, deepwater oil & gas production, and new sustainable technologies. Founded in 1955 by Sir YK Pao, BW controls a fleet of over 490 vessels transporting oil, gas and dry commodities, with its 200 LNG and LPG ships constituting the largest gas fleet in the world. In the renewables space, the group has investments in solar, wind, batteries, biofuels and water treatment.
This information is subject to disclosure requirements pursuant to Section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act and article 19 of the EU Market Abuse Regulation.
11 October 2024
With reference to the press release on 15 July 2024 for the accelerated vesting of options granted under “LTIP 2022”, and press release on 30 August 2024 for the exercise of these options, a primary insider of BW LPG Limited (“BW LPG” or the “Company”, OSE ticker code: “BWLPG.OL”, NYSE ticker code “BWLP”) has sold shares in BW LPG in the market on 10 October 2024.
The details on the sale of shares by the primary insider is as set out below:
Knut-Helge Knutsen, Vice President and Head of Technical
Total number of shares held following the option exercise on 29 August 2024: 24,840
Number of shares sold: 24,840
Average price sold at: NOK 166.4458 per share
Number of shares held following the sale: 0
Please refer to the attached for further details.
For further information, please contact:
Samantha Xu
Chief Financial Officer
E-mail: investor.relations@bwlpg.com
About BW LPG
BW LPG is the world’s leading owner and operator of LPG vessels, owning and operating Very Large Gas Carriers (VLGC) with a total carrying capacity of over 3 million CBM. With five decades of operating experience in LPG shipping, an in-house LPG trading division and a growing presence in LPG terminal infrastructure and distribution, BW LPG offers an integrated, flexible, and reliable service to customers along the LPG value chain. More information about BW LPG can be found at https://www.bwlpg.com.
BW LPG is associated with BW Group, a leading global maritime company involved in shipping, floating infrastructure, deepwater oil & gas production, and new sustainable technologies. Founded in 1955 by Sir YK Pao, BW controls a fleet of over 490 vessels transporting oil, gas and dry commodities, with its 200 LNG and LPG ships constituting the largest gas fleet in the world. In the renewables space, the group has investments in solar, wind, batteries, biofuels and water treatment.
This information is subject to disclosure requirements pursuant to Section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act and article 19 of the EU Market Abuse Regulation.
Superoptimist
17.10.2024 kl 16:46
5655
Å sette inn aksjen på NYSE må vel ha vært en kjempebommert? Og i oppgjøret med AVANCE ble aksjene i BWLPG verdsatt til kr. 185.-???
Superoptimist
23.10.2024 kl 17:24
9511
Dette går meget dårlig også på NYSE børsen. Ned nå nesten 6%. Hva skyldes denne katestrofen?
Nå videre ned nå nesten 6,5%
Nå videre ned nå nesten 6,5%
Redigert 23.10.2024 kl 17:37
Du må logge inn for å svare
Blue Cow Group
23.10.2024 kl 19:53
9520
Tanker stocks are falling across the board on European stock exchanges following downward revisions by respected analysts.
Frontline dropped as much as 3.2% in Oslo while Torm lost 4.4% in Copenhagen.
Both DNB Markets and Pareto Securities cut target prices for several tanker stocks on Wednesday.
https://www.tradewindsnews.com/tankers/tanker-stocks-hit-the-skids-after-rate-revisions-and-share-target-price-cuts/2-1-1728450
Første som dukker opp hvis du googler "shipping stock down" og setter verktøy til siste 24 timer.
Prøv å følg med på flere segmenter og ikke bare de utvalgte aksjene du eier selv, når alt av shipping faller som i dag handler det som regel om lavere forventa/rapportert demand. Usannsynlig at supply i alt fra mais, jern, bensin skulle forandre seg over natta.
Ser flere tråder på forumet her der folk kun ser på egen aksje, får opp nyheter om kontrakt, hele segmenter faller og de sender mail til finanstilsynet fordi det MÅ jo være noe snusk på gang når de faller på kontraktmeldingsdag. Google er en snarvei til dusinvis av bransjeaviser skrevet av fagfolk og ikke forumfolk, om du så bare får lest overskrift pga manglende abbo kan det besvare de enkle spørsmåla man har.
Frontline dropped as much as 3.2% in Oslo while Torm lost 4.4% in Copenhagen.
Both DNB Markets and Pareto Securities cut target prices for several tanker stocks on Wednesday.
https://www.tradewindsnews.com/tankers/tanker-stocks-hit-the-skids-after-rate-revisions-and-share-target-price-cuts/2-1-1728450
Første som dukker opp hvis du googler "shipping stock down" og setter verktøy til siste 24 timer.
Prøv å følg med på flere segmenter og ikke bare de utvalgte aksjene du eier selv, når alt av shipping faller som i dag handler det som regel om lavere forventa/rapportert demand. Usannsynlig at supply i alt fra mais, jern, bensin skulle forandre seg over natta.
Ser flere tråder på forumet her der folk kun ser på egen aksje, får opp nyheter om kontrakt, hele segmenter faller og de sender mail til finanstilsynet fordi det MÅ jo være noe snusk på gang når de faller på kontraktmeldingsdag. Google er en snarvei til dusinvis av bransjeaviser skrevet av fagfolk og ikke forumfolk, om du så bare får lest overskrift pga manglende abbo kan det besvare de enkle spørsmåla man har.
Lafreri
23.10.2024 kl 20:02
9522
Du må begynne å skjønne det nå. Aksjen faller på lavere rater. Verre er det ikke.
Superoptimist
24.10.2024 kl 11:32
9245
Hadde det vært slik så, men de fleste skipene går jo på lange kontraktavtaler vel?
Superoptimist
25.10.2024 kl 16:04
8913
Mamma mia!!!!
Idag: BW LPG: Kepler Cheuvreux kutter kursmålet fra 257 kroner til 218 kroner.
Idag: BW LPG: Kepler Cheuvreux kutter kursmålet fra 257 kroner til 218 kroner.
Superoptimist
25.10.2024 kl 17:06
9063
Hva er dette for noe tøv? Og noen påstår at OSE ikke er en manipulert spillebule!!!
Meglerstatistikk for BW LPG(I sanntid)
Siste handler
Meglerstatistikk
Kjøper Selger Antall Kurs Utført dato Akkumulert volum Antall handler
UNK UNK 148 147,90 25.10.2024 16:28:45 210 521 1270
UNK UNK 887 147,90 25.10.2024 16:28:45 210 373 1269
UNK UNK 824 147,90 25.10.2024 16:28:45 209 486 1268
UNK UNK 5 147,90 25.10.2024 16:28:42 208 662 1267
UNK UNK 5 147,90 25.10.2024 16:28:42 208 657 1266
UNK UNK 2 147,90 25.10.2024 16:28:18 208 652 1265
UNK UNK 4 147,90 25.10.2024 16:26:52 208 650 1264
UNK UNK 3 147,90 25.10.2024 16:26:51 208 646 1263
UNK UNK 46 147,90 25.10.2024 16:25:29 208 643 1262
UNK UNK 148 147,90 25.10.2024 16:25:29 208 597 12
Meglerstatistikk for BW LPG(I sanntid)
Siste handler
Meglerstatistikk
Kjøper Selger Antall Kurs Utført dato Akkumulert volum Antall handler
UNK UNK 148 147,90 25.10.2024 16:28:45 210 521 1270
UNK UNK 887 147,90 25.10.2024 16:28:45 210 373 1269
UNK UNK 824 147,90 25.10.2024 16:28:45 209 486 1268
UNK UNK 5 147,90 25.10.2024 16:28:42 208 662 1267
UNK UNK 5 147,90 25.10.2024 16:28:42 208 657 1266
UNK UNK 2 147,90 25.10.2024 16:28:18 208 652 1265
UNK UNK 4 147,90 25.10.2024 16:26:52 208 650 1264
UNK UNK 3 147,90 25.10.2024 16:26:51 208 646 1263
UNK UNK 46 147,90 25.10.2024 16:25:29 208 643 1262
UNK UNK 148 147,90 25.10.2024 16:25:29 208 597 12
omans
30.10.2024 kl 17:10
8505
Bra oppside da, 218 kroner. Er det noen estimat for utbyttet q3 ? Har vært bra siste kvartaler. Litt tynget av sentiment nå .
Skitur
30.10.2024 kl 18:31
8458
Tipper utbytte på mellom 0.6-0.7 Rater er på vei opp nå så aksjen bør vel snu opp snart.
Superoptimist
31.10.2024 kl 17:49
8275
Det er jo nesten ubegripelig hvordan denne aksjen på kort tid har falt nesten 50%%%%%
Superoptimist
04.11.2024 kl 15:14
7988
Ganske utrolig. Nå er den aksjen nede godt under kr. 140.-. For kort tid tilbake betalte Fredriksen til Sohmen-Pao kr. 185.- for den samme aksjen i oppgjøret!!!!!
Superoptimist
07.11.2024 kl 16:34
7715
Merkelig at kursen på denne aksjen reagerer så ulikt på OSE og NYSE. Idag aksjen nå opp på NYSE 3,4% og på OSE 1,22%. men, begge kurser er på kr. 141.-.
Superoptimist
07.11.2024 kl 17:22
7790
Jeg har "mistet" litt både innsikt og følelse for denne aksjen. Når jeg leser over 31.5.24 om antatt fremtid kan man jo undre. Noen som kan bidra?
Blue Cow Group
07.11.2024 kl 18:08
7735
Vi har (for)venta lenge at Kina skal opp og gå igjen, raffinerier i asia står for hele gildet her. Men Kina sliter og prøver seg stadig med nye stimulerende pakker. Hørte en analytiker for 2-4 uker sida si at prisdifferansen på lpg i asia og usa burde tilsi rater på 100'000$. Vanskelig segment å bli klok på syns jeg.
Superoptimist
08.11.2024 kl 19:45
7499
Nå går det utfor med segmentet på NYSE gitt. Dorian ned 3,14% og BWLPG ned 3,95%%
Superoptimist
09.11.2024 kl 17:44
7321
Er Blue Cow Group den/de eneste som har synspunkter eller kunnskaper om dette?
Løkkøye
09.11.2024 kl 23:08
7203
Presentasjon fra et Shippingseminar 10.oktober, ligger på hjemmesiden.
Altså for bare en måneds tid siden.
Positive utsikter i presentasjonen, noenlunde det samme som ved de siste kvartalsrapporteringer, eksempelvis:
"Fundamentally strong VLGC market»
"Robust demand growth"
"Positive Market Outlook"
Ingenting som tilsier at markedet for BW har snudd nedover.
10.oktober, halvannen måned før kvartalsrapportering, tror ikke at fremtidsutsiktene ved rapportering vil avvike så mye fra presentasjonen.
Så får vi se da, blir vel en form for fasit ved Q3, hvordan vi ligger an.
Hører at store amerikanske fond shorter både olje og shipping. Andre hiver seg vel på. Kan forklare en del av kursnedgangen for store deler av shippingsektoren.
Altså for bare en måneds tid siden.
Positive utsikter i presentasjonen, noenlunde det samme som ved de siste kvartalsrapporteringer, eksempelvis:
"Fundamentally strong VLGC market»
"Robust demand growth"
"Positive Market Outlook"
Ingenting som tilsier at markedet for BW har snudd nedover.
10.oktober, halvannen måned før kvartalsrapportering, tror ikke at fremtidsutsiktene ved rapportering vil avvike så mye fra presentasjonen.
Så får vi se da, blir vel en form for fasit ved Q3, hvordan vi ligger an.
Hører at store amerikanske fond shorter både olje og shipping. Andre hiver seg vel på. Kan forklare en del av kursnedgangen for store deler av shippingsektoren.