BELSHIPS - Råbillig utbyttemaskin: KJØP!

citius
BELCO 30.08.2022 kl 09:55 3120


Utbytte er viktig, det har Belco forstått

Selskapet ligger an til å betale 3 kroner pr. aksje i året på det jevne

På aksjekurs 30 kroner er det 10% av verdien betalt til eierne

På børsen er det vanlig å ligge på 4-5% jevne utbytter

Skulle Belco legge seg på "det jevne" altså 5% av verdien ut til aksjonærene
skal kursen ligge på 60 kroner

Kjøp for alt du har, sitt lenge,
få svært solide utbytter og bli med på jevn verdistiging av aksjen, etterhvert som det går opp for folk på Brygga og resten av Europa

OBS-OBS: Har de mere penger når året er slutt, betales det også som extraordinært utbytte til eierne
Investman
30.08.2022 kl 10:27 3057

Er det nødvendig å opprette en ny tråd for dette innlegget, når kopien samtidig er lagt inn å den andre tråden!
citius
30.08.2022 kl 12:42 2936


JA !!
citius
05.09.2022 kl 15:24 2598

Hva gjør andre?? Særlig de som tjener mye penger

https://www.finansavisen.no/nyheter/finans/2022/09/04/7923842/borseventyr-for-jakob-hatteland

BELCO er en av de som har løftet Mr.Hatteland

Follow the money er et godt uttrykk
Redigert 05.09.2022 kl 15:25 Du må logge inn for å svare
mithra
05.09.2022 kl 18:56 2380

Har sagt det før og gjentar det gjerne:
Belco har en alt for svak balanse til å kunne håndtere en situasjon med langsiktig lave rater ( under 12 000 for supramax )
En nedskrivning av skipsverdiene vil bli veldig utfordrende for selskapet.
For å satse sparepengene langsiktig på denne aksjen , må du være overbevist om at markedet skal opp godt over 20.000.
Loki
05.09.2022 kl 20:08 2267

Belco har cirka 250 millioner aksjer og 259 millioner dollar i egenkapital. Belco koster cirka 15,04 kroner per aksje.
Første halvår tjente Belco 0,36 dollar per aksje, 0,12 dollar i andre kvartal. Total selskapsverdi med gjeld og egenkapital er cirka 963 millioner dollar.
https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/bd0df23c-88ad-4c41-a27b-0ab4ad80ded3

Jinhui shipping har cirka 109 millioner aksjer og 459 millioner dollar i egenkapital. Jin hui shipping koster 8,40 per aksje.
Første halvår tjente jinhui shipping 0,36 dollar per aksje og 0,186 dollar i andre kvartal. Total selskapsverdi med gjeld og egenkapital er cirka 606 millioner dollar.
http://www.jinhuiship.com/reports/jst2022Q2e_1885.pdf

Største problemet med jinhui shipping er at selskapet har brukt mesteparten av inntektene sine på å kjøpe flere ship. Det er også et Hongkong selskap med all risiko det medfører all den tid der sannsynligvis blir en krig mellom Kina og Taiwan innen de neste 10 åra.

Dersom ledelsen hadde bestemmt at jinhui shipping skal ha samme balance som belships så måtte de ha tatt opp lån som tilsvarer mer enn marketcap og gitt det hele ut i utbytte. Jinhui shipping er et av de beste selskapene å kjøpe opp, men kun dersom du har penger nok til å kjøpe de resterene 55% av aksjene slik at du kan kaste ledelsen og selge unna alle skipa og slakte selskapet. De har en egenkapital som tilsvarer cirka 40 kroner per aksje. med en oppkjøpspris på 17 kroner per aksje og 67% av salgsverdi ved salg av skipa så vil oppkjøperen av selskapet alikevel tjene cirka 10 kroner per aksje.

Her er en nyttig link for tørrlastselskaper. Ps ratene er forsinket på denne siden. https://fearnpulse.com/
Redigert 05.09.2022 kl 20:22 Du må logge inn for å svare
citius
16.09.2022 kl 09:58 1413

Denne uken:

Belships – CEO Lars Christian Skarsgård
• Belships highlighted how the company has taken prudent coverage with 72% of the next
year covered at USD 23.5k/day (>2x cash break-even) and thus remain largely shielded
from the current market turmoil, though rates still provide very decent returns. At the
current market, the CEO is confident that the company can keep their Q2 dividend payout
of NOK 0.75/sh (20% yield)
• BELCO has access to Japanese leases at very attractive terms, and have significant
optionality with purchase options (but not obligations) for 20 of their 31 vessels expiring in
2026 – 33, all with fixed interest rates. With an average age of 3.5 years, the fleet is well
positioned for new IMO regulations coming next year
• In addition, Belships owns 51% of Lighthouse Navigation, a commercial operator which
has been profitable for every year since inception in 2009. They are on track for a
profitable H2 – and is attributed no value at today’s share price according to the company


Hvor kan du få dette?????

At the current market, the CEO is confident that the company can keep their Q2 dividend payout
of NOK 0.75/sh (20% yield)
Redigert 16.09.2022 kl 10:00 Du må logge inn for å svare