Onco kaller inn til ekstraordinær GF dagen etter ODAC-møte

Kjosfast
ONCO 30.08.2022 kl 21:07 1210

Onco kaller inn til ekstraordniær generalforsamling 23. september, altså dagen etter ODAC.

I den offisielle agendaen er mulighet for å hente mer penger, tilsvarende en maks utvanning på 20%, listet som eneste relle agendapunkt.
Mon tro om ikke tidspunktet er valgt fordi Jakob ønsker å også briefe rundt implikasjonene av gårsdagens nyheter denne dagen. Jeg har med dette gått fra å være 80-90% sikker, til 99% sikker på at Onco har fått sterke signaler rundt fjerning av safety label og muligens også tilgang til tidligere behandlingslinjer av FDA. Ledelsen i Onco er knallsterk, og ville aldri innkalt til en GF på dette besynderlige tidspunktet, hadde de ikke vært helt sikre på at dette går veien. De ville i så fall gjort dem selv til latter, en brøler ex-Mckinsey konsulent Jakob nok neppe begår. Det meste spennende nå er egentlig spørsmål rundt valg av partner (global/regional), hvilke royalties de kan oppnå, og hvor fort de klarer å spise markedsandeler. Salgskurven i perioden de var godkjent i USA viste i alle fall at det var stor appetitt på Pepaxti blant Amerikanske Multiple Myeloma-pasienter i senere behadlingslinjer.

Lykke til alle sammen!
Bearwizard
30.08.2022 kl 21:14 1190

Enig med trådstarter her, Denne innkallingen hadde ikke kommet dersom selskapet ikke var 100% sikre på utfallet fra FDA. Ja, det blir en utvanning men det altoverskyggende er jo godkjenningen vi så sårt trenger,. Dessuten er det grunn til å tro at emisjonen kan settes på helt andre kurser enn dagens når det forut for vedtak ligger en FDA godkjenning i bunn.
Sydney
30.08.2022 kl 22:04 1099

Kom de igang med salg noengang og hvordan gikk det? Om de søker en partner trenger de vel ikke 1 milliard på konto? Jeg tror de alltid må ha en godkjenning for emisjon inne i systemet. Siden de nettop har hatt emisjon må de ha en ny generalforsamling for å godkjenne. At de bruker den når de har såpass med penger er jeg usikker på. Han har sagt at å gå til markedet alene i usa er uaktuelt.
Redigert 30.08.2022 kl 22:07 Du må logge inn for å svare
peaf
31.08.2022 kl 03:59 914

De kan ikke kalle inn til EGF uten at gi besked vad som skall behandles der. Der aksjonærer kan bestemme vad de røster på og gi fullmakt til noen nærvarende. Og bruke en EGF til melding eller diskusjon må og klareres i forhånd. Og FDA møtet er vel bare en diskusjon om veien videre, om FDA krever kompletterende opplysninger eller ikke. De kan ikke vare 100 % fornøyd med det de vet, det behøvs inget møte om så er fallet. For min del virker det mest som de regner med ekstra studier og behøver mere penger til at gjenomføre dem.

Her er hva som skjer ikke noe spennende som blir oppdatert etter FDA møte.
Den ekstraordinære generalforsamlingen gjennomføres ved forhåndsstemmegivning (brevstemmegivning) etter midlertidig lov. Det vil ikke finne sted møte med mulighet til å møte personlig eller å la seg representere ved fullmektig. Generalforsamlingen vil derfor holdes uten fysisk tilstedeværelse.

Burde ha lest denne først, og det gjeller andre og.
Redigert 31.08.2022 kl 04:46 Du må logge inn for å svare
VIP001
31.08.2022 kl 08:04 784

Onco ønsker å være klar når FDA gir tommelen opp. For meg så var dette veldig positivt i forhold til trygghet på at de ønsker å satse stort og ikke ligge bakpå, men være i forkant. Det kan også være bra i forhold til et forhandligskort med en evt. partner. Men de vil nå ha økonomi til å stå på egne ben hvis det ikke blir aktuelt med partner.

Med andre ord, oncopeptides gjør seg klar til produksjon, salg og markedsføring i stor skala.
Redigert 31.08.2022 kl 08:05 Du må logge inn for å svare