QEC - Minister open to the LNG Quebec project! đ
Now it turns out that parties in the current government say they will promote LNG if they are re-elected or have to form a new government!
QEC = 30 NOK (2008)
------
Minister Pierre Fitzgibbon is still open to the LNG Quebec project | Elections Quebec 2022
By Teilor Stone -August 31, 2022085
Minister Pierre Fitzgibbon is still open to the LNG project Quebec | Ăelections Quebec 2022
The outgoing Minister of the Economy, Pierre Fitzgibbon
GNL Quebec's Ănergie Saguenay project, which was believed to be dead and buried, is still arousing the interest of the outgoing government. Behind the scenes, the outgoing Minister of the Economy, Pierre Fitzgibbon, is keeping the door open, learned Radio-Canada.
According to our information, the CAQ government recently let the government know federal government that it was still open to carrying out the project.
Informal approaches, led by the office of Quebec Minister of the Economy Pierre Fitzgibbon, were reportedly made over the course of the two three months, according to three different sources in the federal government.
""""""
According to one of them, Fitzgibbon's cabinet would have let it be known that after the provincial elections, there would be a desire on the part of Quebec to reconsider and accelerate the project, if the Coalition avenir Quebec is re-elected. This is corroborated by other sources in Ottawa.
""""""""
https://thesaxon.org/minister-pierre-fitzgibbon-is-still-open-to-the-lng-quebec-project-elections-quebec-2022-2/31434/
QEC = 30 NOK (2008)
------
Minister Pierre Fitzgibbon is still open to the LNG Quebec project | Elections Quebec 2022
By Teilor Stone -August 31, 2022085
Minister Pierre Fitzgibbon is still open to the LNG project Quebec | Ăelections Quebec 2022
The outgoing Minister of the Economy, Pierre Fitzgibbon
GNL Quebec's Ănergie Saguenay project, which was believed to be dead and buried, is still arousing the interest of the outgoing government. Behind the scenes, the outgoing Minister of the Economy, Pierre Fitzgibbon, is keeping the door open, learned Radio-Canada.
According to our information, the CAQ government recently let the government know federal government that it was still open to carrying out the project.
Informal approaches, led by the office of Quebec Minister of the Economy Pierre Fitzgibbon, were reportedly made over the course of the two three months, according to three different sources in the federal government.
""""""
According to one of them, Fitzgibbon's cabinet would have let it be known that after the provincial elections, there would be a desire on the part of Quebec to reconsider and accelerate the project, if the Coalition avenir Quebec is re-elected. This is corroborated by other sources in Ottawa.
""""""""
https://thesaxon.org/minister-pierre-fitzgibbon-is-still-open-to-the-lng-quebec-project-elections-quebec-2022-2/31434/
Fjellbris
22.05.2023 kl 12:14
2922
Nei, og siden du sitter pĂ„ 1,1 mill aksjer sĂ„ mĂ„ jo du ogsĂ„ ha stor tro bĂ„de pĂ„ QEC fremover samt ikke minst Ellys kursmĂ„l kr 3? Ellers er det jo bare Ă„ selge seg ut, komme seg videre i livet og bli ferdig med QEC. Sliter med Ă„ forsĂ„ hvor negativ vinklet du er til QEC, skjĂžnner ikke at du ikke ser positive signaler og er optimist i et selskap du er sĂ„pass tungt investert i? Mulig du kjĂžpte pĂ„ en av tidligere topper da (8-30) og kun nĂ„ er bitter pĂ„ selskapet inkl. ledelse/MB? Uansett, lykke tilđ
Redigert 22.05.2023 kl 12:16
Du mÄ logge inn for Ä svare
SoLong
22.05.2023 kl 12:29
2919
Det virker som enhver artikkel om gas tas til inntekt for at Quebec skal snu?
smoke
22.05.2023 kl 12:31
2930
Et visdomsord fra min bestefar.. Legger man hodet pÄ stabben, mÄ man regne med at det blir hugget av :)
tuja
22.05.2023 kl 12:32
2922
Snu eller gÄ konkurs. Valget burde vÊre enkelt. Quebec har slunken statskasse, og en erstatning har de ikke penger til.
Hadde vÊrt mer interessant om du svarte pÄ innlegget.
Problemet er bare at det dreier seg om fransk-canadiere... I alle andre caser ville saken vĂŠrt opplagt.
smoke
22.05.2023 kl 13:02
2928
Til og med fransk canadiere mÄ betale for seg. Og ganske sikker pÄ at det er noen av de som mÄ gi seg hver eneste dag :)
Fjellbris
22.05.2023 kl 13:57
2782
Litt substans i ditt svar hadde vÊrt hyggelig, samt ikke minst begrunnelse for negativitet ovenfor QEC og det meste som andre bidragsytere poster om QEC her inne (ref. det meste kommenteres med negativ vinkling eller en setning, ogsÄ som i ditt svar til meg nÄ).
Blir ellers hÄplÞst og gir lite mening Ä diskutere en aksje pÄ et bÞrsforum, men selvfÞlgelig helt i orden at man ikke vil utdype sin agenda, kursmÄl og motiver for Ä poste som man gjÞr. Men, diskutere QEC videre med deg blir da helt verdilÞst.
Blir ellers hÄplÞst og gir lite mening Ä diskutere en aksje pÄ et bÞrsforum, men selvfÞlgelig helt i orden at man ikke vil utdype sin agenda, kursmÄl og motiver for Ä poste som man gjÞr. Men, diskutere QEC videre med deg blir da helt verdilÞst.
Redigert 22.05.2023 kl 13:59
hgsd33
22.05.2023 kl 14:13
2729
We also need some new gas power station, but they should be built in a way that they can run on green hydrogen later on as well. So it is an investment in the clean future as well," a German government official said.
https://uk.finance.yahoo.com/news/g7-brings-gas-investments-back-142502159.html
https://uk.finance.yahoo.com/news/g7-brings-gas-investments-back-142502159.html
risksĂžker
22.05.2023 kl 14:13
2733
Etter Ä ha lest gjennom referatet fra G7 mÞte er det i mitt hode helt klart at QEC fÄr utvinne sin gas i Quebec;
n. In this context, we stress the important role that increased deliveries
of LNG can play, and acknowledge that investment in the sector can be appropriate in response
to the current crisis and to address potential gas market shortfalls provoked by the crisis. In the
exceptional circumstance of accelerating the phase out of our dependency on Russian energy,
17
publicly supported investment in the gas sector can be appropriate as a temporary response,
subject to clearly defined national circumstances, if implemented in a manner consistent with our
climate objectives without creating lock-in effects, for example by ensuring that projects are
integrated into national strategies for the development of low-carbon and renewable hydroge
n. In this context, we stress the important role that increased deliveries
of LNG can play, and acknowledge that investment in the sector can be appropriate in response
to the current crisis and to address potential gas market shortfalls provoked by the crisis. In the
exceptional circumstance of accelerating the phase out of our dependency on Russian energy,
17
publicly supported investment in the gas sector can be appropriate as a temporary response,
subject to clearly defined national circumstances, if implemented in a manner consistent with our
climate objectives without creating lock-in effects, for example by ensuring that projects are
integrated into national strategies for the development of low-carbon and renewable hydroge
Redigert 22.05.2023 kl 14:14
tuja
22.05.2023 kl 14:22
2731
Enig. Og QEC`s clean tech program med zero carbon emission er midt i blinken. Pluss pÄ at mye infrastruktur allerede er pÄ plass sammens med enorme mengder gass. Er midt i smÞrÞyet det.
Slettet brukerskrev Hadde vÊrt mer interessant om du svarte pÄ innlegget.
Jeg har vel skrevet fÞr at jeg har tatt et "lodd" pÄ Quebec som jeg anser har bedre odds enn lotto.
Noen ganger trader jeg litt.
Noen ganger trader jeg litt.
Redigert 22.05.2023 kl 14:36
1013
22.05.2023 kl 14:37
2685
https://urldefense.proofpoint.com/v2/url?u=https-3A__www.assnat.qc.ca_fr_video-2Daudio_archives-2Dparlementaires_travaux-2Dcommissions_AudioVideo-2D98961.html-3Fsupport-3Dvideo&d=DwMFAw&c=euGZstcaTDllvimEN8b7jXrwqOf-v5A_CdpgnVfiiMM&r=DC_pjefB-IXxzs_prAe2tHWVCZ5RYzTWywhmLLZhxac&m=TFaZv_O5M0mEpU1bRyC7vkO5CgObK_6FXBTB4PYbSyA&s=i3aWyBe9g6iGRmWADldUU26G27vS8T6dEN8f7ms95EY&e=
Jeg er heller ikke i tvivl lĂŠngere efter denne 24 minutter inde i mĂždet taler de Gas de kan ikke klare sig uden.
Jeg er heller ikke i tvivl lĂŠngere efter denne 24 minutter inde i mĂždet taler de Gas de kan ikke klare sig uden.
Men spÞrsmÄlet var hvorfor du var sÄ negativ, nÄr du faktisk har tatt lodd.
Det stÄr ikke noe om Quebecs gass. Kan vÊre gass fra andre omrÄder i Nord-Amerika. Quebecs franskcanadiere er noe helt for seg selv. Og det er ikke kommet en eneste direkte uttalelse derfra forelÞpig. Skjer det ikke noe i lÞpet av sommeren, (Generalforsamling i Qec i juni, og start pÄ rettsak i juli) er jeg ikke sÄ optimistisk pÄ vegne av Quebecs befolkning... Kan fort bli katastrofal energikrise og bankerott der.
Slettet brukerskrev Men spÞrsmÄlet var hvorfor du var sÄ negativ, nÄr du faktisk har tatt lodd.
Jeg kan ikke se at jeg er negativ til QEC - men jeg er negativ til TA og haussing.
Jeg har f. eks aldri skrevet at jeg tror QEC skal ned (bortsett fra ved fremleggelse av Q-rapporter).
Jeg har f. eks aldri skrevet at jeg tror QEC skal ned (bortsett fra ved fremleggelse av Q-rapporter).
Redigert 22.05.2023 kl 14:46
Fjellbris
22.05.2023 kl 14:46
5759
Takk for info som stÞttes, ikke minst ogsÄ mtp. QEC sitt Clean Tech prosjekt, sÄ er dette en vinn/vinn for Québec, bidra til Ä lÞse Europas energikrise vs. fremstÄ som en region som ikke stÞtter Europa/G7 som stÄr i krig og krise og da pÄ toppen fÄ et gigantisk erstatnings sÞksmÄl fra industrien i fanget.
hgsd33
22.05.2023 kl 14:53
5723
Vil vÄge og pÄstÄ at piloten som er en direkte henvendelse fra Canada og Québec taler sitt sprÄk ? Ingen vits og sette igang noe test greier hvis en ikke fÄr bruk for det.
Hvis alle dÞrer var lukket ville ikke denne henvendelsen kommet. IfÞlge QEC er dÞrene pÄ glÞtt, noe som selvfÞlgelig kan vÊre rent oppspinn, men velger og tro de mener noe med denne uttalelsen.
Hvis alle dÞrer var lukket ville ikke denne henvendelsen kommet. IfÞlge QEC er dÞrene pÄ glÞtt, noe som selvfÞlgelig kan vÊre rent oppspinn, men velger og tro de mener noe med denne uttalelsen.
Fluefiskeren
22.05.2023 kl 15:04
5698
Er QEC sine omrÄder i Alberta berÞrt (Montney) av de enorme skogbrannene?
« So far, the blazes have mostly struck the gas-producing region of western Alberta, although ConocoPhillips did report some brief evacuations at its Surmont oil-sands site.
« In all, the equivalent of about 240,000 barrels of daily oil and gas production â and perhaps more than 300,000 barrels â have been shut due to the fires, consultant Rystad Energy estimates. A total of 86 wildfires were burning in Alberta as of Saturday evening, down by seven from Friday, while the number of out-of-control blazes was steady at 26, provincial data show. »
https://www.rigzone.com/news/wire/outages_hit_canada_oil_supply_as_alberta_wildfires_persist-22-may-2023-172824-article/
« So far, the blazes have mostly struck the gas-producing region of western Alberta, although ConocoPhillips did report some brief evacuations at its Surmont oil-sands site.
« In all, the equivalent of about 240,000 barrels of daily oil and gas production â and perhaps more than 300,000 barrels â have been shut due to the fires, consultant Rystad Energy estimates. A total of 86 wildfires were burning in Alberta as of Saturday evening, down by seven from Friday, while the number of out-of-control blazes was steady at 26, provincial data show. »
https://www.rigzone.com/news/wire/outages_hit_canada_oil_supply_as_alberta_wildfires_persist-22-may-2023-172824-article/
Stock Walker
22.05.2023 kl 15:10
5877
Du virker bedre informert enn EU-kommisjonens president, Ursula von der Leyen. IfÞlge presidenten mangler det nÞdvendig infrastruktur for Ä fÄ Canadas naturgass til Europa. "There is no way to get Canadian gas to Europe" (7.mars 2023).
https://www.cbc.ca/news/politics/canada-europe-lng-exports-poilievre-1.6770852
https://www.cbc.ca/news/politics/canada-europe-lng-exports-poilievre-1.6770852
smoke
22.05.2023 kl 15:42
5829
Det var en henspeiling til rÞret fra vestkysten tror jeg. som ble for dyrt..Det gÄr ganske kjapt Ä bygge tanler og terminaler hvis de vil det, under et Är. Tyskerene gjorde det pÄ 6mnd tror jeg.
Stock Walker
22.05.2023 kl 16:05
5736
Tja....
I samme artikkel angriper de konservatives leder, Pierre Poilievre Canadas LNG politikk og hevder at Canada har mistet sin mulighet til Ă„ forsyne Europa med fossil energi.
Conservative Leader Pierre Poilievre slammed the federal Liberal government over its handling of the liquefied natural gas (LNG) file Tuesday, saying Canada missed its opportunity to supply Europe with the fossil fuel.
I samme artikkel angriper de konservatives leder, Pierre Poilievre Canadas LNG politikk og hevder at Canada har mistet sin mulighet til Ă„ forsyne Europa med fossil energi.
Conservative Leader Pierre Poilievre slammed the federal Liberal government over its handling of the liquefied natural gas (LNG) file Tuesday, saying Canada missed its opportunity to supply Europe with the fossil fuel.
smoke
22.05.2023 kl 16:08
5779
Ja forde Quebec pÄ det tidspunk ikke vil gjÞre noe.. de trenger Quebeck p.g.a beliggenhet.
solid1
22.05.2023 kl 16:18
5750
Antar Qecs eventuelle fremtidige produksjon i Quebec vil slippe ut mindre miljÞgasser enn disse pÄgÄende skogbranner.
NÄr dette gÄr opp for de Canadiske politikere sÄ blir det nok vedtatt et forbud mot skogbranner.
đŻ
Fluefiskeren
22.05.2023 kl 17:01
5730
Synes svaret hadde null relevans til mitt spÞrsmÄl. Og skogbrann slipper ut mye CO2, men dette er karbon som inngÄr i karbonkretslÞpet. Fossilt brensel slipper ut karbon som har vÊr ute av kretslÞpet i millioner av Är.
smoke
22.05.2023 kl 17:24
5747
Leste noe pÄ lÞrdag om det. Mener eksport til USA ble berÞrt, da mÄtte det strupes i overfÞring. Dvs. at alle leverandÞrer i omrÄdet blir berÞrt.
Fluefiskeren
22.05.2023 kl 17:45
5722
Det hjelper ikke hvis brannen herjer der produksjonen foregÄr. Montney er ett av stedene som er rammet.
«Unlike the massive wildfires of 2016, which were concentrated in the northeast of Alberta and forced the shutdown of more than one million barrels a day of oilsands production, the worst-hit areas this year are in the provinceâs west. There, explorers drill into rock formations including the Clearwater, Montney and Duvernay. The area includes gas-processing plants and is crisscrossed by pipelines.»
https://financialpost.com/commodities/energy/oil-gas/wildfires-alberta-evacuations-cut-oil-gas-output
«Unlike the massive wildfires of 2016, which were concentrated in the northeast of Alberta and forced the shutdown of more than one million barrels a day of oilsands production, the worst-hit areas this year are in the provinceâs west. There, explorers drill into rock formations including the Clearwater, Montney and Duvernay. The area includes gas-processing plants and is crisscrossed by pipelines.»
https://financialpost.com/commodities/energy/oil-gas/wildfires-alberta-evacuations-cut-oil-gas-output
Redigert 22.05.2023 kl 17:46
smoke
22.05.2023 kl 18:09
5632
skogbranner i cannada er vanlig . Jeg hÄper Ä tro at det har vÊrt en del av risikoanalyser nÄr de setter opp utstyr, brannisolerer, hugger nÊrliggende skog osv. det er vanlig her i landet i hvertfall. Men at de stenger ned og trykkavlaster og tÞmmer rÞr for brennbar gass kan nok inntreffe.
Peter Sellers
22.05.2023 kl 18:28
5586
@Fluefiskeren, litt humor inn i mellom alt alvoret skader vel ikke :)))
Fjellbris
22.05.2023 kl 19:10
5476
Dersom dette skulle pĂ„virke QECâs omrĂ„der og/eller produksjon, vil selskapet informere via bĂžrsmelding. SĂ„ lang ingen ting som tyder pĂ„ det.
Mitt poeng var at det er svÊrt fÄ som har hÞrt om piloten. Det har kun stÄtt i rapporten. Ikke vÊrt omtalt i norske medier i alle fall, sÄ langt jeg har sett. Jeg tviler ikke pÄ ektheten. Men mangler offentlige uttalelser.
hgsd33
23.05.2023 kl 07:31
4918
Finner ikke noen Mail adresse til iR avdeling vi kan spĂžrre. Noen som har spurt eller har Mail adresse til pressekontakten i firmaet ?
d12m
23.05.2023 kl 08:06
4823
Denne kan sikkert sees pÄ minimum to mÄter
1. De ser hva som er pÄ vei
2. NĂ„r "alle" har blitt negative kan det markere at bunnen er nĂŠr
Hvilken tror dere mest pÄ?
https://oilprice.com/Energy/Energy-General/Traders-Grow-Even-More-Bearish-On-Oil.html
1. De ser hva som er pÄ vei
2. NĂ„r "alle" har blitt negative kan det markere at bunnen er nĂŠr
Hvilken tror dere mest pÄ?
https://oilprice.com/Energy/Energy-General/Traders-Grow-Even-More-Bearish-On-Oil.html
smoke
23.05.2023 kl 08:50
4676
Tenker det Ärlige maset om gjeldstaket i USA bla.bla... oljeprisen stagnerer og gÄr ikke til 100. Det er igrunn bra, med tanke pÄ inflasjonen som herjer :)
sigj2
23.05.2023 kl 10:03
4475
Hvor har du det fra?
Har du en link?
Hadde vĂŠrt kanon hvis det er tilfelle đ
Har du en link?
Hadde vĂŠrt kanon hvis det er tilfelle đ
njn-
23.05.2023 kl 10:47
4349
Det er ingen rett-sak. Det er en hĂžring hvor alle legger fram sine krav med begrunnelse.
Redigert 23.05.2023 kl 10:48
Selvsagt. HÞring, mente jeg. Rettsaken blir vel eventuelt beramma etter hÞringen. Har en fÞlelse av at myndighetene i den hÞringen vil bestrebe seg pÄ Ä komme til forlik, og unngÄ rettsak for nesten enhver pris.
Fjellbris
23.05.2023 kl 11:37
4201
Her er kontakt info selskapet, Jason DâSilva, er PR / IR kontakt, lykke til og del gjerne svaret du fĂ„r :-)
âŠâŠ..
Questerre Energy Corp
Calgary, Alberta Canada T2P 3W2
tel +1 403 777-1185
fax +1 403 777-1578
info@questerre.com
âŠâŠ..
Questerre Energy Corp
Calgary, Alberta Canada T2P 3W2
tel +1 403 777-1185
fax +1 403 777-1578
info@questerre.com
minsin
23.05.2023 kl 11:39
4244
Enig , det er en hĂžring.
Regner med at i etterkant av hĂžringen , vil partene bli bedt om Ă„ prĂžve Ă„ komme til enighet utenom rettssystemet
Kommer de til enighet - vil det bli ett forlik ala Anticosti- der Quebec betalte 60-80 mill CAD til partene i kompensasjon.
Her ble det altsÄ enighet om forlik etter hÞring- sansynligvis vil denne saken skape ett visst grunnlag i videre frhandlinger
Forskjellen med lowlands er betraktelig mye stÞrre bÄde i omfang og kostnader
For meg virker det som om anticosti saken - kompenserte for tapte inntekter ref ekspropierings lovgivningen.
https://www.nationalobserver.com/2017/08/11/news/quebec-pay-petrolia-205-million-end-anticosti-oil-development
Kommer partene ikke til enighet blir det fĂžrste rettsinstans - Superior Court of Quebec, deretter Court of Appeal Quebec - fĂžr den til slutt ender i Supreme Court of Canada.
Rettsystemet er en nÞytral tredje part i saken og partene avgir derfor "kontroll " pÄ deres sak.
Det vil bli juridiske prisipper som avgjĂžr erstatningen og ikke "skjĂžnn"
Jeg tror at Quebec aldri vil slippe denne saken inn i rettsystemet , risikoen er alt for stor.
Anticosti saken vil fungere som en form for Prejudikat , for denne saken.
Beste flukt veien for Quebec er Ă„ endre Bill 21 , eller starte "pilot prosjekt".
Global og lokal energi krise , dels miljĂž regnskap i forhold til paris avtalen - er argumenter som Quebec kan forsvare endringen av Bill med.
Vi fÄr vente Ä se hva som skjer i etterdÞnningene av G7 mÞtet - LNG har uansett ett veldig hÞyt fokus de neste 10-20-30 Ärene
Regner med at i etterkant av hĂžringen , vil partene bli bedt om Ă„ prĂžve Ă„ komme til enighet utenom rettssystemet
Kommer de til enighet - vil det bli ett forlik ala Anticosti- der Quebec betalte 60-80 mill CAD til partene i kompensasjon.
Her ble det altsÄ enighet om forlik etter hÞring- sansynligvis vil denne saken skape ett visst grunnlag i videre frhandlinger
Forskjellen med lowlands er betraktelig mye stÞrre bÄde i omfang og kostnader
For meg virker det som om anticosti saken - kompenserte for tapte inntekter ref ekspropierings lovgivningen.
https://www.nationalobserver.com/2017/08/11/news/quebec-pay-petrolia-205-million-end-anticosti-oil-development
Kommer partene ikke til enighet blir det fĂžrste rettsinstans - Superior Court of Quebec, deretter Court of Appeal Quebec - fĂžr den til slutt ender i Supreme Court of Canada.
Rettsystemet er en nÞytral tredje part i saken og partene avgir derfor "kontroll " pÄ deres sak.
Det vil bli juridiske prisipper som avgjĂžr erstatningen og ikke "skjĂžnn"
Jeg tror at Quebec aldri vil slippe denne saken inn i rettsystemet , risikoen er alt for stor.
Anticosti saken vil fungere som en form for Prejudikat , for denne saken.
Beste flukt veien for Quebec er Ă„ endre Bill 21 , eller starte "pilot prosjekt".
Global og lokal energi krise , dels miljĂž regnskap i forhold til paris avtalen - er argumenter som Quebec kan forsvare endringen av Bill med.
Vi fÄr vente Ä se hva som skjer i etterdÞnningene av G7 mÞtet - LNG har uansett ett veldig hÞyt fokus de neste 10-20-30 Ärene
Redigert 23.05.2023 kl 11:45
minsin
23.05.2023 kl 12:36
4083
Det blir dyrt for Quebec dette her...
https://theconversation.com/catch-22-canadas-attempts-to-phase-out-fossil-fuel-might-result-in-it-paying-the-polluters-203737
https://theconversation.com/catch-22-canadas-attempts-to-phase-out-fossil-fuel-might-result-in-it-paying-the-polluters-203737