Manipulativ handel

Greatlife
ENSU 06.09.2022 kl 15:16 36701

Hämtat från ett annat forum!

På det sidste er jeg blevet lige lovligt vred på den som manipulerer så jeg tog kontakt med finanstilsynet, Oslo Børs og Stockwatch. Så fra og med idag sender jeg skærmbilleder, dag og tidspunkt ind, gider ikke det her manipulerande mer. Ser i modsvarende manipulation så kan vi hjälpes ad. Send det til med dato og tid

stockwatch@oslobors.no

Hej
Jeg har et spørgsmål om det er lovligt at handle med sig selv på Oslo Børs?
Jeg har set det i mange aktier på Oslo Børs, men mit fokus ligger på selskabet Ensurge Micropower ASA
Under nogle år har jeg dagligen set en aktør som ligger både på køb og salg, lægger med et billede af hvordan det kan se ud
Om Oslo Børs ikke anser det her er olovligt så vil jeg selv som stor ejere i Ensurge bedrive handel på samme måde, hvordan ser i på det her?
Sender samme mail til finanstilsynet og et vedlægsschema for lige at høre hvad man må og ikke må og fremfor alt vilken kontrol der ligger på denne form af manipulativ handel?
Hilsen

xxx

Hei
Fint om du kan presisere hvilken dag og tidspunkt bildet av ordreboken er hentet fra.
OSLO BØRS
Tollbugata 2 | 0152 Oslo

Hej
Tak for svar, dette er fra den 29/8 kl 10.51, men det sker hele tiden og i stort set vær dag
Hilsen

xxx

Hei igjen,

Vedr. ditt spørsmål om det er lov til å handle med seg selv på Oslo Børs er svaret, nei.

Dette er regulert i MAR (Market Abuse Regulation) artikkel 12.
https://lovdata.no/static/NLX3/32014r0596.pdf

Utover dette kan vi ikke kommentere detaljer i ordreboken, men kan forsikre deg om at markedsovervåkingen undersøker alle henvendelser som kommer inn og takker for din henvendelse.

OSLO BØRS
Tollbugata 2 | 0152 Oslo
Redigert 06.09.2022 kl 15:57 Du må logge inn for å svare
iTRADER09
10.02.2023 kl 12:59 2697

Mange års forskning kan ha en stor verdi, men der de står idag kommer den med en tilsvarende stor risiko-premie. Resultatet, dersom de greier å finansiere det, er absolutt ikke garantert, det er fortsatt gjenstående forskning. Ikke for å finne ut om det kan lages eller ikke, de har de bevist, men det mangler mye før de kan masseprodusere med fortjeneste. De er vel omtrent der THIN var når NFC ble nedlagt, de har bevist at de kan lage dette, men det er fortsatt mye som gjenstår før de kan tjene penger (i tilfelle THIN så var Barber så klarsynt at han kunne se at de aldri ville komme til å tjene penger).
Gullhaugen
10.02.2023 kl 13:28 2606

Bare pisspreik fra ende til annen. ENSU har ferdig utviklede produkter klar til masse produksjon. De skal skalere opp og utvide både egen fabrikk pluss utvidelse til andre lokasjoner sammen med partnere. Kom deg ut av tråden for du er helt ute.
elnomi
10.02.2023 kl 13:29 2594

Å sitte med aksjer i ensu er som å sitte fast i en hengemy hvor en synker lengre og lengre ned. Les dere opp på historien og aksjen
iTRADER09
10.02.2023 kl 13:32 2581

OK det var sikkert derfor Barber fikk sparken. Han var så dum at han ikke forstod at produktet var ferdigutviklet og sa det var over ett år igjen. Det ekstremt inkompetente styret i ENSU vet sikkert bedre. Kan ikke forventet at gull-guttene vet forskjelle på en prototype eller småskala produkt og et masse-produkt.
Som nevnt så var THIN også på det stadiet at de kunne levere 100000 eller kanskje million. Men det var på en småskala linje og kostnadene var minst 10 ganger så høye som det markedet var villige til å betale. Det å "bare starte masseproduksjon" holdt de på med et par år mens ledelse produserte powerpoints og emisjoner før Barber kom inn å så at de aldri ville nå målet om å produsere på rull i stor nok skala til å tjene penger. Batteri-prosjektet er nok endel enklere men det er fortsatt mye som kan gå galt, eller i alle fall ta mye mer tid enn planlagt. Og det er planlagt ca ett år fra der de er i dag.
Redigert 10.02.2023 kl 13:38 Du må logge inn for å svare
macland
10.02.2023 kl 13:38 2561

Blir dette helt feil? si nå at emisjonskurs ble 20 øre som et eksempel (jeg tror det blir lavere). Bare det vil gi 300 mill nye aksjer. Så har de tilsvarende i gjeld,300 mill aksjer. I tillegg 243 mill aksjer fra før. Det gir rundt om 850en mill totalt i utgangspunktet.Da rimer det dårlig at den plutselig skal til 1 krone etter dette (uten nyheter som noen med stål tro håper skal komme.)
Mattelæreren
10.02.2023 kl 13:41 2535

Regner med at emisjonskursen kommer under 20 ør. Antar 15 -18 øre...om ikke enda lavere...
True
10.02.2023 kl 13:48 2504

Hooooooooooow loooooooooooooow can she gooooooooooooooooooo!?

Haha, you can't make this shit up XD Å våkne opp til den kursen her er bare tragikomisk. Ler meg ihjel av THIN / ENSU. De folka her er noe for seg selv. Fra 9 kr i 2021 til 6 kr i 2022 til hele 30 øre i 2023 til tross for all denne fantastiske "fremgangen".

Oh my God, jeg blir trygt hjemme i dag for å rehabilitere meg selv. Må snart bli lagt inn på mental sykehus så lenge jeg sitter i den aksjen her.

What a day! :D
True
10.02.2023 kl 14:00 2456

Han er god underholdning i det minste. Må bare beundre en mann som klarer å holde seg ensidig positiv uansett hva som skjer. Verden kunne gått under i morgen og Gullhaugen med vel viten ville fortsatt ha hausset opp ENSU :D
True
10.02.2023 kl 14:11 2403

Ser flere klamrer seg til håpet her nå ja ;D Du har i det minste ikke ca. 90% i tap, så du kan ta det for hva det er verdt.
Redigert 10.02.2023 kl 14:13 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
10.02.2023 kl 14:18 2385

ER enig i at styret og styreformann bør byttes ut og det skjer nok. Håper at en av.de store partnerene ser muligheten nå og plukker opp hele fabrikken på tombola salg. US goverment har jo sørget for eventyrlige intensiver for batteri prod i USA. Mulighetene er enorme for rette eier. Her ligger det verdier for minst 5 kr aksjen for rette eier.
Maggs
10.02.2023 kl 14:18 2391

VI er nok flere med 90% potensielt tap her nå ja. Så er det vel ikke noe poeng å verken hause opp eller ned. Det er i bunnen og grunnen god tech og et stort og voksende marked. Nå har selskapet sagt ca 1,5 mnd for nye signeringer, de har sagt de leter etter et salg av selskapet, de har tallfestet mål for redusert kost og at teknisk kompetanse skal bli. Innen sommeren er det ute i det blå hvor dette går henn. Har ikke illusjon om at det vil bli noe rakett her dette året men kommer den seg opp mot 2 og leverer til flere kunder så vil det gå rett vei. Bare synd å si at det nok vil ta godt med tid før den er på et fornuftig nivå.
X-43 scramjet
10.02.2023 kl 14:22 2367

Det er en vanskelig aksje å sitte i nå. Gruser aksje kursen mer ned. Kan fortsatt håpe det skjer noe godt med aksjen, vi får se
Føre var
10.02.2023 kl 14:28 2341

Gullhaugen du får ta på deg ansvaret med å lage en ny tråd når det det foreligger melding på newsweb om nye ordrer for Ensu.
Nå orker jeg ikke følge mer med på disse trådene, hehe.
Tror ikke det finnes selgere her nede i det hele tatt jeg, bare kursplagere!!!

Hejdå
True
10.02.2023 kl 14:32 2322

Beklager, men jeg kan ikke ta dette selskapet seriøst lenger. Jeg finner hele situasjonen latterlig og om de så skulle klare å klatre seg over 2 kr igjen, så er jeg ferdig med dette sirkusshowet for evig fremtid uansett.

Finnes absolutt ingen unskyldninger for det som har skjedd (og vi vet jo nesten ikke hva som har skjedd her en gang!), så jeg må bare le av det. Igjen, jeg tar dette null seriøst.
Gullit
10.02.2023 kl 14:36 2316

Ja hva har skjedd. De har levert samples, fått første bestilling. Att det trengs penger i ett slikt selskap før de virkelig begynner inntjening er no slik det er.. ingen dramatikk, Airthimgs ute etter penger i dag også.. sånn er det før flere gode avtaler er på plass. Synes fortsatt vi er kommet milevis nå som vi har ett fysisk produkt som er bestilt av større aktør.
X-43 scramjet
10.02.2023 kl 14:46 2290

Vi små aksjonærer må virkelig blø for å delta i dette batteri eventyret til ENSU. Fra 2 kr til 0.30 kr. De store kommer snart å tar alt. Kan fortsatt håpe på en god rekyl opp
Cpt MC
10.02.2023 kl 14:50 2269

Nå må du vel snart ta ansvar for din forferdelige tilnærming til denne aksjen? Du har prøvd og prøvd å hausse opp/lure andre inn i dette elendige verdipapiret. På tide å se deg selv i speilet!
tynnidioten
10.02.2023 kl 14:53 2262

Gullhaugen og Gullåra
Jeg ser poenget deres med at så mange sjøper.
34 mill
Har aldri sett så mye.
Noe må være på gang.
True
10.02.2023 kl 14:55 2239

Du vet like godt som meg at jeg henviste til hva i helv... som har skjedd med hensyn til at kursen har blitt gruset så til de grader. Hva er forklaringen på det? Åja, det stemmer, det vet vi ikke fordi aksjonærer har blitt ført bak lyset.

Nærmest null kommunikasjon fra dette selskapet den siste tiden. Kan ikke ha noe tillit til det, uavhengig av hva de har levert eller ikke. Kan egentlig ikke stole på det heller fordi det er fortsatt så mye nøkkelinnformasjon som må komme fra KUNDENE før vi faktisk kan stole 100% på noe.

Den informasjonen vi har fått er fortsatt for det meste VAG. Og da sitter man her kun med håp og tro inntil videre...

Vi skal ha HARDE FAKTA på bordet og stille de vanskelige og kritiske spørsmålene istedenfor å leve i skyene!

Absolutt ingen selskap er verdig tillit før det!
Redigert 10.02.2023 kl 15:02 Du må logge inn for å svare
iTRADER09
10.02.2023 kl 14:55 2237

Bra det ikke er 34 millioner som selges, da ville det sett mørkt ut.
True
10.02.2023 kl 15:06 2212

Skulle bare mangle at folk hamstrer til seg denne aksjen på så lav kurs, men det er i det minste positivt. Tidenes røverkjøp dersom de faktisk får denne skuten på rett kurs igjen i god gammeldags THIN ånd / stil...
Gullhaugen
10.02.2023 kl 15:09 2193

TUTTUT happy weekend. De som kjøper i dag vi le hele veien til banken om noen år :) Dette blir gull ta en titt på videoen : https://ensurge.com/product/

Hva vil du tro at bare fabrikk/ eiendom har ar verdi mit i Silicon Valley minst 500 mill.

Markedsverdi 75,71 mill.
Antall aksjer 244 228 498
tynnidioten
10.02.2023 kl 15:11 2182

Du vet at produksjonsutstyret er pantsatt og belånt, Gullhaugen ?
True
10.02.2023 kl 15:15 2161

Har du noen teorier eller forventninger til hvor kursen kan stå i slutten av året? Har du tro på konkurs?
tynnidioten
10.02.2023 kl 15:19 2170

De leier fabrikken.
iTRADER09
10.02.2023 kl 15:23 2164

Men ENSU eier ikke den fabrikken. De har en lease fram til 2028. Lease (ROU) er verdsatt til ca 12MUSD. Men det er også større kostader med å komme seg ut av den avtalen før 2028
Redigert 10.02.2023 kl 15:24 Du må logge inn for å svare
tynnidioten
10.02.2023 kl 15:24 2159

Emisjonen blir på et vesentlig lavere nivå en dagens kurs.
Faren er til stede for at Tigerstaden (Ketil Skorstad) & co sier at nok er nok og ikke fortsetter på sponse dette tapssluket.
Har ikke lest at de «garantere» for emisjonen slik som forrige gang.
Det bør bekymre enhver som ønsker å være føre var.

40% ned på en dag bør uansett få varsellampene til å lyse og ikke skrive alt dette fjaset.
Redigert 10.02.2023 kl 15:33 Du må logge inn for å svare
True
10.02.2023 kl 15:36 2120

Kan ikke gjøre annet enn å krysse fingrene nei... De bør komme snarest ut med noen meldinger om nye leveranser dersom de skal greie å berge dette. Gjerne navn på kunder også, men det skjer nok ikke med det første, hvertfall ikke nå.
X-43 scramjet
11.02.2023 kl 22:36 1768

Er ikke helt ENSU sin måned dette. Den glitrende oppgangen vi tror på blir vanskelig fremover. Fra 2 kr ned til 30 øre, Ned 6 ganger så mye
True
11.02.2023 kl 22:48 1728

Vel, vi får bare håpe det kommer noen lyspunkter neste uke. Hva annet kan man gjøre? Skal ha en "event" på onsdag med mindre den også blir kansellert, så KANSKJE det kommer noe positivt frem da...

Men jo det stemmer, det spiller jo ingen som helst rolle fordi vi kan ikke stole på en skit som kommer fra ENSU uansett etter alle de andre positive meldingene som ikke førte til noe...

Dead.
X-43 scramjet
11.02.2023 kl 23:20 1694

"Actively engaging multiple US investment banks to raise equity into the
California subsidiary to fund capital investment and increasing the San Jose facility's manufacturing
capacity to meet customer demand in 2024"

Planlegger de å kjøre ENSU på Oslo Børs ned til 0 og så børs notere nytt selskap i USA med denne meldingen?
iTRADER09
12.02.2023 kl 08:40 1496

Det er vel ikke helt det de sier, og det blir neppe til 0. ENSU ASA vil eie en andel av ENSU INC, men det er vel tvilsomt om den andelen er særlig stor, men den er mer enn 0, som er det dagens aksjonærer sitter igjen med om de ikke får til det grepet.
Men det kan jo være en fin anledning for selskapet til å finne noe nytt kinatall marked de kan satse på mens US selskapet tar seg av batteriene, og da kan emisjonsmaskinen på OSE gå sin gang.
aklm
12.02.2023 kl 09:05 1448

Eneste fornuftige man kan bruke penger på her er advokater som kan granske styret. Skulle ikke forundre meg om medlemmene har konsulentselskaper som fakturerer ENSU for betydelige beløp. Det er ikke lenge siden Barber sa at de ville være cash positive 1 kvartal i år. Styret korrigerte ikke dette. Finanstilsynet kan man ikke regne med, de klarer ikke lage fyllefest på polet.
Winter is Here
12.02.2023 kl 09:10 1446

- Hvor mye penger trenger de for å bli notert i USA ?
- Hva blir MCAP ved noteringen gitt alle omstendighetene ?
X-43 scramjet
12.02.2023 kl 09:50 1391

Da har de forklart at fremtiden er fortsatt uklar for fremtiden, vi får håpe rekylen opp kommer etter grusing av aksje kursen. Forventer god kommunikasjon fra Mark Newman fremover, han er kun midlertidig sjef, så om de får til en storavtale nå med verdien på kontrakten og oppgir verdiene til de andre "signerte" kontraktene de snakket om, så må oss aksjonærer få et ærlig svar denne måneden. Mulig det kan være et oppkjøp på gang, mye rart kan skje med ENSU fremover
Hektor
12.02.2023 kl 10:12 1353

Må jo være en meget bra inngang nå. Spennende info på LinkedIn over ansatte, spesielt tekniske ansatte/ledere som har vært ansatt siste 1-2 år. Veldig spenstig bakgrunn og tilbakemeldinger på disse.