Manipulativ handel

Greatlife
ENSU 06.09.2022 kl 15:16 41558

Hämtat från ett annat forum!

På det sidste er jeg blevet lige lovligt vred på den som manipulerer så jeg tog kontakt med finanstilsynet, Oslo Børs og Stockwatch. Så fra og med idag sender jeg skærmbilleder, dag og tidspunkt ind, gider ikke det her manipulerande mer. Ser i modsvarende manipulation så kan vi hjälpes ad. Send det til med dato og tid

stockwatch@oslobors.no

Hej
Jeg har et spørgsmål om det er lovligt at handle med sig selv på Oslo Børs?
Jeg har set det i mange aktier på Oslo Børs, men mit fokus ligger på selskabet Ensurge Micropower ASA
Under nogle år har jeg dagligen set en aktør som ligger både på køb og salg, lægger med et billede af hvordan det kan se ud
Om Oslo Børs ikke anser det her er olovligt så vil jeg selv som stor ejere i Ensurge bedrive handel på samme måde, hvordan ser i på det her?
Sender samme mail til finanstilsynet og et vedlægsschema for lige at høre hvad man må og ikke må og fremfor alt vilken kontrol der ligger på denne form af manipulativ handel?
Hilsen

xxx

Hei
Fint om du kan presisere hvilken dag og tidspunkt bildet av ordreboken er hentet fra.
OSLO BØRS
Tollbugata 2 | 0152 Oslo

Hej
Tak for svar, dette er fra den 29/8 kl 10.51, men det sker hele tiden og i stort set vær dag
Hilsen

xxx

Hei igjen,

Vedr. ditt spørsmål om det er lov til å handle med seg selv på Oslo Børs er svaret, nei.

Dette er regulert i MAR (Market Abuse Regulation) artikkel 12.
https://lovdata.no/static/NLX3/32014r0596.pdf

Utover dette kan vi ikke kommentere detaljer i ordreboken, men kan forsikre deg om at markedsovervåkingen undersøker alle henvendelser som kommer inn og takker for din henvendelse.

OSLO BØRS
Tollbugata 2 | 0152 Oslo
Redigert 06.09.2022 kl 15:57 Du må logge inn for å svare