Hypro

marked1
HYPRO 07.09.2022 kl 16:34 3812

HYPRO stiger sterkt om dagen. Fearnley Securities har en kjøpsanbefaling og kursmål på 105 kroner pr aksje.

Fearnley skriver i sin analyse at selskapet vil ha en markedsandel på 10 prosent i 2030, mot Factset-estimater på 5 prosent, noe som ifølge meglerhuset kan resultere i 110 prosent oppside til dagens aksjekurs. "Selskapet ser ut til å dra fordel av megatrenden innen hydrogen, og mange nye prosjektannonseringer kan trigge aksjereaksjoner på kortsikt», skriver Fearnley Securities.

https://www.finansavisen.no/nyheter/energi/2021/01/27/7614623/ser-110-prosents-oppside-i-hydrogennykommer

For kort tid siden kom også melding om en stor avtale med Delta Air Lines:
"HydrogenPro viser til en nylig pressemelding fra Delta Air Lines, hvor det fremgår at Hydrogenpro-partneren DG Fuels vil forsyne Delta Air Lines med 385 millioner gallons av bærekraftig flydrivstoff, med oppstart i 2026. HydrogenPro forventer at kontrakten blir signert i løpet av første kvartal 2023. Den første leveransen av elektrolysører er estimert å skje i 2024."

HYPRO har begynt å stige sterkt nå i begynnelsen av 2023. Det kan være posisjonering foran endelig melding om kontrakt som vi ser i aksjen nå.

https://newsweb.oslobors.no/message/570287

"This project will place HydrogenPro as the world's largest supplier of electrolysers, and we are now accelerating our presence in the US", says Richard Espeseth, interim CEO and founder of HydrogenPro."

Kontrakten med Delta Air Lines viser litt av potensialet i HydrogenPro. Aksjen stiger naturlig nok solid. Aksjen er feilpriset pr i dag, og bør starte rask stigning opp mot 50 - 60 kroner, og etterhvert tresifret kursterreng. Det er til tider så få aksjer til salgs, at trader man i denne risikerer man at aksjen stikker avgårde og man må mye høyere opp i pris for å komme seg inn igjen. HYPRO må man kjøpe og holde, med de aksjene man får tak i.

HYPRO er den aksjen på Oslo Børs med størst rakettpotensiale. I første omgang skal HYPRO over 50 kroner innen kort tid. Når kursen kommer opp mot 70 - 80 - 90 kroner vil mange få denne på radaren. Ser ikke bort i fra at meglerhus etterhvert kommer på banen med flere kjøpsanbefalinger og blue sky kursmål opp mot 180 - 200 kroner.

https://fitinvestmentideas.com/2022/08/22/pareto-securities-hydrogenpro-attractive-hydrogen-exposure/

https://hydrogen-pro.com/
Redigert 12.01.2023 kl 11:01 Du må logge inn for å svare
Hydro2021
07.09.2022 kl 16:44 3788

Den andre tråden « HYPRO 110 % oppside ser Fearnley Securities» er ikke god nok for deg?
marked1
07.09.2022 kl 16:46 3782

Hei. Jo den andre tråden er fin den. Det kan vel likevel være plass for to tråder. Tenker å kanskje fokusere litt mer på trading og kursmål i denne tråden. Hva sier du Hydro2021, skal vi røyke fredspipe? -Vi har jo tross alt samme interesse her, og å fokusere på god informasjon og positiv dialog her kan vel være bra for oss alle, og gjøre trådene gode. Okei? :)
Redigert 07.09.2022 kl 16:50 Du må logge inn for å svare
Hydro2021
07.09.2022 kl 18:34 3721

Hadde heller sett for meg en discord tråd om Hypro. 95% av de som fulgte rec trådene er nå på discord etter alt bråket som Molnes og FA starta her i sommer.
Er ikke så mye her inne lenger og prøver å snappe opp noe som kan være matnyttig. Fredspipe? Sure Why not
marked1
07.09.2022 kl 19:20 3686

Fine greier :) Ja en tråd på Discord hadde vært bra. Vet ikke om det fins en HYPRO-tråd der allerede, men det går jo an å sjekke ut, evt opprette en.
marked1
08.09.2022 kl 09:02 3555

Følg med HYPRO nå. Større kjøpsordre på vei inn, og lite volum tilgjengelig opp mot 40 kroner. Kan gå fort oppover dette.
Redigert 08.09.2022 kl 09:04 Du må logge inn for å svare
marked1
08.09.2022 kl 15:45 3438

HYPRO stiger pent videre. Aksjen har vært oppe i 40 kroner i morges og kan gå opp mot dette nivået igjen.
Redigert 08.09.2022 kl 15:45 Du må logge inn for å svare
Dølle
08.09.2022 kl 16:28 3401

Men hva skjedde 16.00 ?
marked1
08.09.2022 kl 16:33 3388

Skjønner ingenting av det. Virker som noen fikk hastverk med å komme seg ut. Ser at det spekuleres på Xtrainvestor om en mulig kommende emisjon, og at noen vet noe, men håper ikke det. Sånt må jo meldes.
Redigert 08.09.2022 kl 16:34 Du må logge inn for å svare
Hydro2021
08.09.2022 kl 17:25 3322

Ikke alle emisjoner er negative.
Hvorfor skulle de foreta en emisjon nå? Har de ikke nok penger?
Og en emisjon idag er for vekst og ikke for å holde hodet over vannet. Det er noe helt annet.
Hvis en emisjon kommer så blir den satt høyt.

Pissevolum som gikk ut fra 16 og ut
Redigert 08.09.2022 kl 17:27 Du må logge inn for å svare
marked1
08.09.2022 kl 17:47 3292

Ja enig med deg i det. Men syns det var rart med et slikt fall helt på slutten.
Hydro2021
09.09.2022 kl 03:04 3126

Kan være en aktør har oppnådd det han vil i den aksjen og vil omplassere midler. Var jo heller ikke snakk om svære volum. Gevinstsikring heter det
marked1
11.01.2023 kl 13:37 2412

Der kom oppdatert anbefaling fra Pareto Securities.

"Ifølge Pareto Securities prises på Nel på 17 ganger EV/salg, mens HydrogenPro har en multippel på 2-gangeren. – Viser hvor lite av fremtidspotensialet som bakes inn i dagens prising, sier Gard Aarvik."

https://www.finansavisen.no/teknologi/2023/01/11/7976032/spar-hydrogenpro-til-himmels-hyler-selg-om-nel
MorganKane
12.01.2023 kl 08:57 2244

Ja,

Hvis DG fuels slår til er det ikke tvil om at Hydropro er underpriset. Men det er svært sparsomt med nyheter fra selskapet. Jeg tenker da på testingen på Herøya av ny teknologi som har foregått fra oktober. Utifra hva som tidligere ble annonsert så gjør dette (desverre) at jeg ikke lenger har 100% tiltro til ledelsen.

Videre, jeg ser at Pareto nå har endret investerignsbeslutning for DGfuels fra q1 2023 til 2023. Det er rart hvordan dette hele tiden blir skjøvet nedover veien. Jeg mener mildt sagt at det fortsatt er feil å anta at dette er en "done deal". Jeg håper at dette virkelig slår til, men bare se hva som skjedde med H2V dealene. Der har ingenting skjedd. Hydropro mistet den ene kontrakten fordi prosjektet ble solgt (gudene vet hva som har skjedd med det andre). Det samme kan fort skje med DG fuels. Jeg tipper de ser etter kjøpere. Noe annet ville vært rart for er lite oppstartselskap. Ved en nyhet om salg så vil kursen styrte. Jeg vil uansett tro at DG fuels har flere muligheter til å komme ut av avtalen. Det er mye som skjer og hvis ikke Hydrogenpro klarer å levere effektiviteten som sannsynligvis er lovet så tror jeg at det ikke vil være en stor sak (og det er her jeg mener det er litt skummelt at de ikke bekrefter at de har fått til 14% økning på fulllskala testing).

NEL har på motsatt side fått inn nye kontrakter i bøtter og spann og kan snart begynne å forsvare sin betydelig høyere prising. Mindre oppside selvfølgelig, men også betydelig lavere risiko. De scorer bra nå siden de er et stykke lenger frem i løypa og har investert mer i folk og utstyr allerede.

Edit: jeg er for øyeblikket ute av aksjen. Venter nok med ny inngang til mer info fra selskapet foreligger
Redigert 12.01.2023 kl 08:58 Du må logge inn for å svare
marked1
12.01.2023 kl 09:07 2234

Tydelig at interessen i HYPRO har tatt seg opp i det siste. Enig i at kontrakten med DG Fuels ennå ikke er meldt, og registrerer at nok endel investorer ønsker å se meldingen før de kan tro på at det blir en realitet. Det sier meg at dette på langt nær er priset inn, og at den dagen hvis/når vi får meldingen kan aksjen gå kraftig. Jeg har troen på at kontrakten kommer, en eller gang fra og med nå, og er posisjonert deretter :)
MorganKane
12.01.2023 kl 09:34 2204

Helt enig i det. Hvis den blir meldt så vil aksjen lett tippe 50 nok, men jeg tror dette kan ta svært lang tid. Hvis det da ikke plutselig kommer en melding om at DG Fuels har solgt prosjektet. Da vil kursen styrte. Det gir risiko. Men potensialet er der. Absolutt.
Martin10
23.10.2023 kl 14:50 1256

Hva skjer. Stor omsetning, høyere kurser. Noen nyheter?
Slettet bruker
23.10.2023 kl 16:54 1182

Bare et tidsspørsmål før denne vil ta av, sjekk bare markedsverdien av selskapet. Tydelig gått under radaren til de fleste, til tross for flere positive meldinger siste tid. https://hydrogen-pro.com/2023/09/13/pre-selected-supplier-as-airbus-partners-with-dg-fuels/ - Når denne beslutningen tas vil denne mangedobles. Lite som tyder på at denne potensielle kontrakten verdt 500 millioner USD skal strande.

1. Markedsledende effektivitet av elektrolysatorer (79 % nå, 93 % med nye elektroder – produksjonen starter i 4. kvartal 2023, tester er allerede fullført)

2. Mange FEEDs, to kjøpsordrer for øyeblikket (ACES Delta + Salzgitter) - rundt 75 millioner USD for disse, 90%+ inntekter fra ACES vil bli realisert i 2023, DG Fuels-prosjektet (for øyeblikket fel 3) - ordre forventet i april 2024, verdi av den ordren bør være rundt 500 millioner usd - det er mer enn 5 ganger gjeldende markedsverdi for hypro, partnerskap med Mitsubishi og Andritz - foretrukket leverandør for disse to selskapene

3. Veldig lite selskap - markedsverdi 4x til 40x mindre enn andre fremtredende selskaper i sektoren (itm, nel, ceres, plugg, ballard..), men leverer allerede for store prosjekter - stort rom for vekst, allerede lønnsomt i 2Q
Oksenbull
26.02.2024 kl 12:49 789

Spennende å se hva morgendagen bringer. 130 mill i cash, stor backlog. Priset til nav 8kr, 1.5 sales. US blir satsningen her
NordicGuy
27.02.2024 kl 10:48 672

Pareto take on today´s report:

Pareto: HydrogenPro - Q4’23 first take: Strong end to the year with positive EBIT

HydrogenPro reports Q4’23 figures significantly ahead of estimates, with both higher sales and gross margin. These factors also lead to positive EBITDA of NOK 17m vs our estimate of NOK -43m.
Given the market backdrop, HydrogenPro has now put the Texas, US manufacturing facility on hold as both location and manufacturing model are being assessed. The company still sees US as top priority market and will continue to build a team there and footprint near customers.
Other outlook comments are mostly reiterated with HYPRO seeing the green H2 market developing positively, albeit with some delays. Overall, a strong report in our view, although we would have enjoyed more concrete US plans. Expect to make slight positive est. revisions on 24e costs, and the altered manufacturing expansion suggest that a capital raise is not as pressing as prior to the report.
Fink
27.02.2024 kl 11:03 650

Knallsterkt resultat. Og dette er nok bare begynnelsen. Det meldes også at produksjonen nå blir betydelig mer kostnadseffektiv. Oppdragene vil øke på for å dekke det enorme hydrogenbehovet framover. Litt avventende mht USA, fullt forståelig. CEO fastslår i børsmeldingen: "Vi er glade for å vise at vår forretningsmodell gir resultater, både operasjonelt og økonomisk. HydrogenPro beviser sin pole position til å generere bransjeledende avkastning ved å utvikle og produsere høykvalitets elektrolysører for en økende global etterspørsel. Vi styrker nå vårt fotfeste både i det amerikanske og det europeiske markedet og tar en ledende rolle i utviklingen av hydrogenindustrien." For bare et halvt år siden var kursen 20. Ubegripelig lavt nivå nå. Dobling bør være det kortsiktige. Deretter?
Redigert 27.02.2024 kl 11:05 Du må logge inn for å svare
LPGfan
27.02.2024 kl 17:43 564

hehe etter en relativt fin oppgang så er det 2 innlegg på forumet :) hadde NEL steget 17 % hadde forumet gått ned.. Langt igjen til noe "folkelig" interesse :p
Elverhøi16
04.03.2024 kl 14:59 290

Jeg har troa på at denne vil ta av etter det gode resultatet og guidingen. Nå herjer logaritmene, men snart snur dette nok. Aksjer til gibort pris enda.