$$$PPPGGGSSS$$$ PGS ØKTE INNTEKTER. Kursmål 12 gjentatt

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
11.10.2022 kl 14:55
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 08.09.2022 kl 09:12 317402

Dæven noen har fått gjort seg pene kjøp i dag. Har dere lest artikkelen?

https://www.finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2022/10/11/7943735/pgs-aksjestup-pa-gode-tall
...

Obxserver

I dag kl 12:21150

Nå er alle kattene ute av sekken selv om de tjener penger (ref Pedersen melder positiv EBIT):

*Kan det bli verre hvis de melder om at transaksjonen er i orden før 26.okt?
*Kan det bli verre hvis de melder om store kontrakter før 26.okt?
*Kan det bli verre når UK vil ha fast track på 898 blokker (ikke sementblokker som mange tror, slik kursen opererer nå)
Redigert 11.10.2022 kl 14:50 Du må logge inn for å svare
FaeniHelvete
20.09.2022 kl 11:48 3709

Det vil vel ikke være en overraskelse om samme person står bak kontoer som hausser enormt og kontoer som befinner seg i motsatt ende av skalaen, er noe med aktiviteten. Fjaset til Hvalrossen på facebook siden burde jo innebære en diagnose i seg selv.


Slettet bruker
20.09.2022 kl 11:55 3666

Nå er det lenge siden jeg har sagt noe der, ønske om å skape litt blest og moro var kanskje for gøy.

Er ikke rart de største grinebiterne som deg får god grobunn med det helsure klimaet som har vært på børs generelt, og dessverre litt ekstra i PGS.

Jeg kommer ikke til å selge uansett, men synes det blir dumt å hausse sånn tingene ligger per nå.

Får tro vi får oppreising q3

Jeg skal ha den whiskyen, og jeg har mest lyst til å helle den ut foran deg

Kbb
20.09.2022 kl 11:56 3661

Tre dager med nedgang ,da tror vist alle at en ikkje trenger energi i framtiden .
ÆreVære
20.09.2022 kl 11:56 3707

Dæven, der var vi pauset..
Thogst
20.09.2022 kl 11:59 3681

Trist å tungt dette.. hadde troa på oppgang igjen i dag, etter den tunge dagen i går😅 såeeh, da var jeg i minus siden inngang i pgs igjen da.. de kunne gjerne begynt å melde noe av ‘ det de vet’ synes jeg!
rischioso
20.09.2022 kl 12:02 3666

Det man må følge med på er gulvet rundt 6,8 for holder det så kan det bli en rekyl tilbake, MEN faller den igjennom så befinner vi oss rent teknisk i det lavere trading intervallet 5,5 - 6,8 og da kan det fort bli stygt ...
kntfn
20.09.2022 kl 12:03 3661

Wohoo - påfyll på 6-tallet! Misset det i går, glad jeg fikk sjansen i dag. Så var det bare å lukke appen igjen og gå tilbake på jobb.
Bjerke
20.09.2022 kl 12:09 3626

At det detter under 6,8 i det hele tatt eller at det slutter under 6,8?
Slettet bruker
20.09.2022 kl 12:18 3573

Multiklient biblioteket til PGS er antageligvis verdt minst 10 milliarder alene, med kurs 6,90 er PGS verdsatt til 4,7 milliarder.

Dette svir å se gevinsten forsvinne, men jeg sitter i ro. Tipper det er større aktører som nå er inne å fillerister kursen. De vet vel at det sitter mange småsparere med kort horisont.
nafa
20.09.2022 kl 12:19 3570

Mye sure oppgulp fra unger her om dagen selv om alle vet at vi skal opp opp opp framover, og «alle» sier de er langsiktige og at bunner underveis betyr NADA.
Poenget er uansett forskjellen mellom kjøps og salgspris om kanskje et par år og det burde alle vite.
ALT UNDERVEIS ER JO BARE STØY og ingenting å bry seg med !!
Redigert 20.09.2022 kl 12:20 Du må logge inn for å svare
Max-Investor
20.09.2022 kl 12:20 3587

Jepp. Nok en grusom dag som aksjeeier i særlig PGS. Lett å være etterpåklok, men jeg har fortsatt en plan om å sitte stille. Kjente litt på salgsknappen når den gikk under 7, men jeg skal ikke gå i fella å gi meg på en muligens bunn. Kommer liksom ikke unna det at verden trenger mer og mer energi fremover. Grønn energi kommer sikkert til å bli fantastisk, men det går enn så lenge for sakte.
rischioso
20.09.2022 kl 12:22 3563

Nei, intradag teller ikke - den må slutte under 6,8 og for at den skal være å anse som etablert på undersiden så må den slutte under flere dager på rad. Når det er sagt så er den direkte årsaken til at vi ligger her nede at kontrakter glimrer med sitt fravær - mao, så er det kontraktsmeldinger som kan sette fyr på kursen og i et marked som bare blir strammere med stadig mindre ledig kapasitet så bør det snart tikke inn meldinger om kontrakter ....
fattigstakkar
20.09.2022 kl 12:29 3506

Intradagbunnen fra i går holdt.
Slettet bruker
20.09.2022 kl 12:34 3468

Det er jo en del rekke med rentemøtet utover nå som gjør att mange aksjer i dag går ned eneste som holder seg godt er golden ocean og frontline mens mange andre store går ned så tenker neste uke blir bedre forhåpentligvis.
Slettet bruker
20.09.2022 kl 12:51 3345

Legger du samtidig ut en analyse av favoritt aksjen din Qful?
Den aksjen du tror som skal langt opp, men som nå er på Atl.
Vanskelig å finne støtte i et slikt papir, det kan jo like godt gå til 1 kr som noe annet, at Qful trenger mye kapital, det vet vi jo alle

Ellers enig i betraktningene 6,8 som et viktig nivå, fall under og det gan gå mot 200 dagers glidende og 5 kroner.
Hvis det er Dnb som selger aksjer, da er det jo ikke rart shortere er på ballen samtidig
Redigert 20.09.2022 kl 12:54 Du må logge inn for å svare
rischioso
20.09.2022 kl 12:55 3321

Ja, den gjorde det og futtene over dammen ser ut til å kunne gå i pluss i dag igjen i tillegg til at olja er i pluss så sum summarum så ser det ikke så verst ut, men en melding om ny kontrakt eventuelt en forlengelse av en eksisterende ville ha utgjort den store forskjellen - og en slik melding har latt vente på seg og av samme grunn kan den tikke inn hvilken dag som helst ... ;)
Redigert 20.09.2022 kl 12:56 Du må logge inn for å svare
VantageVolante
20.09.2022 kl 12:56 3322

Det trur jeg også. Kan da ikke være mye igjen nå?
FaeniHelvete
20.09.2022 kl 12:56 3318

Kbb,

Handler lite om det, mer om alt fjaset (i begge ender)

Det er jo ikke måte på hvor mye aksjen skal stige ut av det blå, tosifret meg her og tosifret meg der. Anekdotene til Hvalrossen, OBX indeksen, jo da skal vi opp tosifret, spre ordet til venner og familie, ta opp lån, selg svigemor og mormor om nødvendig. Aksjen som står fjellstøtt selv ved resesjon. Det er jo fullstendig åndssvakt, alt av det.

Nå er shorterne endelig ute så da kommer kursen til å gå amok, tjohei tjoho tittentei, ikke det nei. Sculptor er ute, party party party, hva kan gå galt nå da. Dette suger jo bare til seg mer og mer pisspreik, hvor folk går fullstendig bananas og skal hovere når kursen går ned.

Jeg hadde store forventninger til hvordan Q2 presentasjonen ville påvirke kursen, men selv med offentliggjøringen av to store kontrakter samtidig så ble det jo en enorm nedtur. Har ikke lyst til å tenke på hvor stygt det der kunne blitt hadde det ikke vært for de kontraktene. Siden den gang har det mer eller mindre vært en ørkenvandring med få oppturer. Det er jo smått utrolig at enkelte ser for seg at kursen skal ta av som en rakett, toget forlater perrongen, uten vesentlige nyheter.

Forhåpentligvis vil Q3 innfri forventningene + litt til, slik at vi kan starte en stabil oppgang mot 10'ern, kanskje noen kontrakter vil løfte oss over tosifret selv om det på dette tidspunktet fremstår som fullstendig urealistisk.

Det langsiktige ser fortsatt bra ut, veien dit er verre enn nødvendig med Hvalrossen og det andre fjaset her inne.



Slettet bruker
20.09.2022 kl 13:00 3279

Samtidig så har Pedersen «meldt» at PGS er fullbooket ut 2022. Det er første gang på mange år (2014?) at det er fullbooket i vintermånedene. Det i seg selv er grunn nok til å sitte stille og vente på Q3 og videre guiding.

Det som skjer nå vil gå over, tror den vil snu opp snart og at vi avslutter uken greit. Skulle jo hatt baller og ikke minst tid, til å trade. Men det får andre enn meg kose seg med😊👍

Slettet bruker
20.09.2022 kl 13:03 3286

Amen! Kunne ikke vært mer enig!!
Delta_S
20.09.2022 kl 13:14 3212

Det ryktes at PGS har planer for å ta ut et skip til fra kaldt opplag. Skipet det gjelder er Ramform Victory. Forberedelser er alt satt i gang. Det kommer til å bli oppgradert og forberedt for maks kapasitet med Geo streamer. Vi snakker da opp mot 18 streamer. Den skal da være klar for sommer sesongen 2023. Her er det nok en solid økning i Ordreboka til PGS siden dette er aktuelt.

Det er fortsatt aktivitet om bord i følge Marine traffic. Tipper det kan komme veldig hyggelige meldinger fremover og på kommende Q3 rapport. 😊

Dette sier egentlig alt om hvordan 2023 kommer til å bli…. De går da fra 6 til 7 3D skip… Det blir et seismikkens marked da prisen vil da bli presset videre opp da det er lite ledig kapasitet i markedet som renner over av jobber som trenger sårt trenger skip.

++ 2 hjelpe skip som kan gjøres om fra nå kun Source skip… til 3D skip viss det blir aktuelt. Men sånn det ser ut som nå så er det er alt for mange jobber innen for 4D markedet som trenger Source skip (Gun/kanon skip) frem over i Q3,Q4 2022, Q1 og Q2 2023😊

Da er 9 av 11 skip aktive. Dette er da helt i trå med det Rune Olav sa på siste 2Q presentasjon. Å noe som og blir referert i De siste Reportene som nå nylig ble lagt fram på Energi messa til Pareto.

Alt i alt så vil det uansett ikke være kapasitet nok til å dekke behovet som står foran oss fremover. Noe som kommer til å resultere i høyere priser for seismikk fremover.
Delta_S
20.09.2022 kl 13:21 3164

Ja kan det være noe i det han sier her….?!! 😊 Den skjulte beskjeden som alt for mange har lat ligge å ikke reflektert over. Ja de som sitter stille i båten har alt å tjene på dette frem over....

Det sier Rune Olav Pedersen til TDN Direkt under Pareto Securities' energikonferanse onsdag.

-Vi ser økt etterspørsel etter 3D-seismikkbåter. Det er det ingen tvil om. Vi ser det hele tiden, og vi jobber allerede nå med programmer for nordsjøsesongen neste år, som er unormalt og veldig tidlig. Det er mange, mange datapunkter for at dette går i riktig retning på etterspørselssiden. Årsaken er kanskje ikke at de største oljeselskapene investerer, men at det er mange flere oljeselskaper som kjøper våre tjenester, sier han.

PGS er nesten er fullbooket i 2022 og har kun en båtmåned igjen i desember 2022. osv…


Quendi
20.09.2022 kl 13:21 3165

Det är människor som dig som gör att gemene man här inne tappar intresset av PGS. Den ständiga haussingen utan något som helst kritiskt filter, som bara lovar guld och gröna skogar och oändliga uppgångar. Snälla logga av forumet och ägna dig åt någonting annat. Det är ett faktum att PGS är underprisad och ska upp, och att Q3 och Q4 kommer bli riktigt starka.

Men det är också ett faktum att PGS kommer vara fucked om oljepriset kraschar totalt och det blir global recession. Det är även ett faktum att PGS har en problematisk skuld. Det är även ett faktum att PGS inte har signerat ett enda avtal sedan 21 juli trots att alla andra seismiska sällskap får kontrakt på löpande band, och det ger att PGS enbart har 1 månad bokad i Q1 '23.

Kan inte annat än att hålla med Fan I Helvete i allt han skriver.

En annan sak som ständigt hörs här inne är att så fort PGS går negativt, är det en konspiration från någon mörk, ond, makt som vill alla småsparare ont.

Det är verkligen ett "rart" beteende av haussarna här inne att fortsätta haussa oavsett om det gått -20% på en vecka. Tror ni att alla som läser här lider av downs syndrome och inte fattar bättre? Ni skrämmer bort folk från aktien och gör att den faller ytterligare.
Rekenroll
20.09.2022 kl 13:41 3028

Stemmer det Victory skal ut det har jeg også fått høre, de som selger på dette nivået må være utrolig løse i magen, heldig de som. Kjøper da
ÆreVære
20.09.2022 kl 13:41 3044

@quendi @faenihelvete
Er det så viktig det som dere påpeker mot Hvalross?
Alle som leser hva han skriver ser at det er med stor dose humor og det er for faen i helvete meg få tråder som har.

Et forslag til dere er å lage en ny tråd eller rett og slett bare mute Hvalross.
Redigert 20.09.2022 kl 13:42 Du må logge inn for å svare
FaeniHelvete
20.09.2022 kl 13:47 3002

Helt greit at du elsker slapstick humor, deg om det.

Mer problematisk er de gjentatte oppfordringene til å ta opp lån fordi dette er en no brainer, bare dette burde resultert i utestengelse fra forumet.

Et resultat av all fjas-haussingen er jo den negative oppmerksomheten når kursen går ned, hvor tråden drukner fullstendig i dommedagspåstander.

nafa
20.09.2022 kl 14:08 2896

For tiden er ikke denne tråden lesbar overhodet.
Så her er det bare å finne seg annet å lese inntil vi får markert oppgang i kursen over litt tid.
Da regner eg med surkegjengen har grått seg ferdig over tapt innsats og er ute av PGS-trådene for alltid.
Redigert 20.09.2022 kl 14:12 Du må logge inn for å svare
VantageVolante
20.09.2022 kl 14:14 2856

Hvorfor sier du at pgs kun har en fartøymåned booket Q1 2023?

Pedersen indikerte 2 båter Q1. Det blir 6 fartøymåneder det, ikke 1.

Hvorfor sier du at pgs ikke har signert noen kontrakter etter juli? Hva vet du om det? Det kan i teorien ha kommet 3 stykk a 49 mill USD. De melder ikke kontrakter under 50.
Du uttrykker deg som om du har så greie på dette. Det har du ikke, men svær i kjeften, det er du

"Inn i 2023 så har vi litt over 2 båter booket for første kvartal og cirka det samme gjennom sommeren, men vi er i ganske tette dialoger knyttet til mange av de andre båtene, sier han og fortsetter;


-En ting er hva vi velger å melde, at nå er en kontrakt signert og derfor ser du det på bookingen. En annen ting er jo hva jeg vet at vi holder på å forhandle om, så jeg er ikke bekymret for at vi ikke skal ha nok å gjøre gjennom vinteren"
Quendi
20.09.2022 kl 14:27 2781

Det har du helt rätt i. Utgår från informationen som finns tillgänglig i rapport och vad som kommunicerats ut av PGS.

Två båtar kan lika gärna vara 1 månad, det vet varken jag eller du någonting om. Men jag hoppas precis som du att det är mer inbokat än så.
Slettet bruker
20.09.2022 kl 14:30 2773

Ja er noen her som legger skylden på andre for at de taper penger på børs, bare å dra hjem til mamma og få litt kos
Rull79
20.09.2022 kl 14:32 2769

Jeg er enig i det du skriver. De samme folkene kaster seg over tastaturet på hver dårlige dag. Det er vel egentlig bare å la være å kommentere det. Når det gjelder børsmelding av kontraktene så er det nok noe som forekommer at de melder kontrakter under 50mill$. Skal man rette noe frustrasjon så er det mot den arrogante holdningen med Pedersen i spissen de har mot aksjonærene. Det holder ikke i dagens marked hva Pedersen antyder. De kunne helt fint fortalt mer om prosessene de er i, ståa med Petrobas, update om Q3, at de i dag har betalt ned masse på lån etc,etc. Det er først når PGS trenger penger de kommuniserer bra mot markedet, det blir vi straffet knallhardt for nå. Vi er jo nå nødt til å ha en Petrobaskontrakt for å komme oss til 8.
VantageVolante
20.09.2022 kl 14:42 2694

Sant nok. Så det ved Q2 også. 2 kontrakter type signifikant ble jo meldt der. De kunne gjerne ha meldt de når de kom.

Så forventer at det blir samme denne gangen på Q3. Fravær av børsmeldinger i forkant, men til gjengjeld info om nye kontrakter på Q3, pluss gode guidinger og god revenue.

Derfor sitter jeg dønn til Q3 kommer.
Slettet bruker
20.09.2022 kl 14:42 2688

Dessverre så har denne tråden blitt en sump for tiden. Skadefryden oser fra de som har agg mot PGS som fremstår veldig bitter.

For egen del må de bare banke løs, men synes det er trist at de innsiktsfulle og velbegrunnede innleggene fra kjennere og bransjefolk som Geo, Delta, Strak, NAFA, Queen og mange fler drukner i rent hatprat. Kanskje best å gjennopplive en av de mange gode og mer saklige PGS-trådene til vi får litt mer og feire igjen.

Det finnes mange spennende aksjer, og de som ikke ser potensialet i PGS oppfordres til å vandre videre.

Noe annet blir det selvsagt med litt oppgitthet over en del motvind senere tid for aksjonærer som har innsett den lange retningen i PGS, men selvsagt syns det er kjedelig å se verdier smuldre, og kan oppleve menneskelig utålmodighet.

Snart er det vel slutt på juling, og forberedelsene inn mot q3 festen kan begynne.
Slettet bruker
20.09.2022 kl 14:46 2681

Godt forslag fra Ære være. Lag deg en egen tråd uten humor og med dommedag hver dag. Du bidrar nå godt til å ødelegge tråden her inne. Hvalross sprer humor og humør, det trenger vi mer av. Utenom det er nok langt de fleste i stand til å skille ut det som sies. Men humor, kom an 😀 Mørkemenn og uten aksjer eller bare inn og ut med spredning av elendighet og taushet alt etter som ….. Nei egen tråd på det👍🏻
Klokavskade
20.09.2022 kl 14:47 2696

Noen som har peiling på hvor vi kan havne nå når vi har gått langt under støtte på 7,22? Har noen cdf'er med gearing . Ikke all verden, men ingen vits i å være med nedover hvis vi skal langt ned.