$$$PPPGGGSSS$$$ PGS ØKTE INNTEKTER. KursmÄl 12 gjentatt

Denne trÄden er stengt for nye innlegg.
11.10.2022 kl 14:55
Automatisk lukket grunnet trÄdens stÞrrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 08.09.2022 kl 09:12 317345

DÊven noen har fÄtt gjort seg pene kjÞp i dag. Har dere lest artikkelen?

https://www.finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2022/10/11/7943735/pgs-aksjestup-pa-gode-tall
...

Obxserver

I dag kl 12:21150

NĂ„ er alle kattene ute av sekken selv om de tjener penger (ref Pedersen melder positiv EBIT):

*Kan det bli verre hvis de melder om at transaksjonen er i orden fĂžr 26.okt?
*Kan det bli verre hvis de melder om store kontrakter fĂžr 26.okt?
*Kan det bli verre nÄr UK vil ha fast track pÄ 898 blokker (ikke sementblokker som mange tror, slik kursen opererer nÄ)
Redigert 11.10.2022 kl 14:50 Du mÄ logge inn for Ä svare
Tigerberget
15.09.2022 kl 18:36 4585

Sikkert ingen som spĂžr.
Kontur
15.09.2022 kl 18:53 4546

Sterk, positivt og tydelig ifra CEO.
Ikke alle som har skjĂžnt det enda, men vi er helt i starten av en supersykel innen seismikk, offshore, rigg.
Bare Ä plukke seg ut de selskapene en har mest tro pÄ og med stÞrst oppside.
PGS er en soleklar vinnerkandidat.
GrÄgÄsa
15.09.2022 kl 19:15 4430

Helt riktig. For de av oss som har vÊrt lenge i aksjen / sektoren - sÄ er dette Äpenbart.

De kortsiktige svingningene vi har p.t. blir morsomme Ä se tilbake til nÄr vi stÄr i 2024 og smiler fra Þre til Þre. Vanskelig Ä spÄ nÄr de ulike kursmÄlene vil slÄ inn, men nÄr kursen virkelig begynner Ä gÄ - da vil det gÄ fort.
focuss
15.09.2022 kl 20:23 4116

Det er en kjent sak at i aksjemarkedet sÄ er det en kamp mellom frykt og grÄdighet. En del av grÄdighetskulturen beskrives med FOMO effekten ( Fear of missing out) Det begynner Ä bli klart for stadig fler at vi stÄr foran en solid opptur i oil service og seismikk kommer fÞrst. Det blir ikke vanskelig Ä se for seg kurser pÄ 40-50 kroner innen en fornuftig tidsperiode om vi ikke fÄr en atombombe i hode. Vi har jo en vestlig verden full av hjernedÞde korrupte politikere. Dette potensiale pÄ 40-50 kroner klarer ikke markedet Ä la vÊre Ä prise under 15 kroner sÊrlig mye lengre.
Redigert 15.09.2022 kl 22:51 Du mÄ logge inn for Ä svare
observer009
15.09.2022 kl 20:42 4033

Pgs: Geoscience will be key to helping the world meet the need for sustainable reliable energy. We are looking for a Senior Geoscientist to join the team in Houston.

https://pgs.recruitmentplatform.com/details.html?jobId=313&jobTitle=Senior%20Geoscientist&utm_campaign=recruitment&utm_content=221350055&utm_medium=social&utm_source=twitter&hss_channel=tw-191045854
Redigert 15.09.2022 kl 20:44 Du mÄ logge inn for Ä svare
china
15.09.2022 kl 20:47 4032

Blir skrell i morgen uten noen nyheter!! Oljen stuper og usa gÄr i rÞdt!
Slettet bruker
15.09.2022 kl 20:52 4020

Hurra! KjÞper mer pÄ tilbud da!
VantageVolante
15.09.2022 kl 20:53 4014

Nei nu va du smartt.

Olja var nede pÄ 91,00 i Äpningstiden. Kl 20:47, nÄr du postet, var den 90,85. Den STUPTE 15 cent.
verdensmester
15.09.2022 kl 20:57 3981

Hvorfor skrell, oljen er ca lik som da OB stengte og dow er bare litt ned
observer009
15.09.2022 kl 21:00 3966

Du trenger ikke bekymre deg for morgendagen fĂžr i morgen kommer.
Pgs vil klare seg tilslutt ;)
Maxx
15.09.2022 kl 21:16 3886

Det kom jo meget sterke nyheter i dag. Pedersen bekrefter i media at PGS og markedet er i fremdrift og at Äret er 99.5% fullbooket og at fremtiden ser lys ut. De ser ikke for seg problemer ( som baisserne her inne og i media dyrker) med Ä refinsier. Han hintet om overskudd " jobbe vÄr fremover er Ä generere en sterk cashflow" for Ä bevise ovenfor bankene og markedet at det er trygt og refinansiere PGS.

Men folk klarer vel Ä kaste seg pÄ selg knappe i morgen ogsÄ....
Slettet bruker
15.09.2022 kl 21:21 3864

Har vanskelig for Ä se for meg den neste uka blir veldig lystig pÄ bÞrs mtp makroÞkonomiske bildet og fed sitt rentemÞte 21.09

Har vektet meg ned i pgs siste dagene for Ä ha tÞrt krutt tilgjengelig, sÄ fÄr vi se om det var klokt eller om pgs stikker av..
Quendi
15.09.2022 kl 21:22 3863

FAIR of missing out? 😄 Tack för att du förklarar för oss andra.
china
15.09.2022 kl 21:48 3684

Hva tenker du pÄ? USA ned, oljen ned!! Fallet i dag vil nok fortsette i morgen.
WETrader
15.09.2022 kl 21:54 3658

Mye fokus pÄ oljeprisen ser jeg...men seismikk handler ogsÄ om leting etter gass...sÄ en bÞr merke seg at gassprisen er fortsatt pÄ et historisk hÞyt nivÄ...for Europa er det nok viktigere med nye funn av gass enn nye funn av olje i NordsjÞen...
https://tradingeconomics.com/commodity/natural-gas
Oljen er tilbake til prisnivÄet fra februar 2022...men prisnivÄet for gass var pÄ ca 4,5 USD/MMBtu i februar 2022...og i dag ligger gassprisen pÄ over 8...
Redigert 15.09.2022 kl 22:00 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
15.09.2022 kl 22:04 3588

Jeg er jo forsĂ„vidt enig i det, men det hjelper jo ikke at det ogsĂ„ handler om leting etter gass, co2-lagring, havvind osv nĂ„r aksjen og markedet vi er i fĂžlger oljeprisen. ForstĂ„ meg rett, jeg sitter i PGS til halsen, men begynner Ă„ bli smĂ„tt lei KUN den positive holdningen. En liten realitetsjekk innimellom er alltid sunt, men her inne er det ALLTID en god "unnskyldning" klar. Jeg sitter long, sĂ„ kunne ikke gitt mer f i hva noen dagers nedtur gjĂžr.. ja, jeg kunne "sikkert" gjort noen penger pĂ„ Ă„ daytrade, men historikken har vist at det skal jeg holde meg langt unna! La oss puste med magen og innse at en aksje sjelden gĂ„r lineĂŠrt oppover og at makro ogsĂ„ pĂ„virker vĂ„r favorittaksje BÅDE i negativ og positiv retning. God kveld!
china
15.09.2022 kl 22:10 3584

Ja for her blir du kalt tulling hvis man tror morgendagen blir stygg!
WETrader
15.09.2022 kl 22:14 3565

Jeg er ogsÄ long i PGS...men jeg har mest penger i aksjefond...tar ut litt penger (cash) fra fondet og kjÞper litt aksjer pÄ dÄrlige dager for PGS...sÄ jeg har bare tre beholdninger for tiden...Odin Norden, cash og PGS...
Cliff
15.09.2022 kl 22:21 3522

Oljeprisen svinger...
Det er helt normalt.
NÄr svingningene er slik at den peker ned i amerikansk Äpningstid og opp nÄr handelen pÄ Oslo BÞrs pÄgÄr, sÄ er det gunstig for norske oljeaksjer.
SÄ fÄr vi se i morgen hvordan det gÄr.
Jeg tror det stĂžrste triggeren vil vĂŠre at det meldes om langtidskontrakter for gass.
Det vil garantert senke gassprisen betydelig, men det vil Ă„pne for store investeringer i leting etter mer gass.

De siste 8 Ärene har letebudsjettene blitt kuttet fordi stadig flere politikere har ment at oljeaktivitetene mÄ trappes ned.
Hvis det nÄ kan framforhandles forpliktende leveringsavtaler for flere 10-Är inn i framtida, sÄ skapes det trygghet som sikrer investeringene.
Det kan inngÄs langtidskontrakter med gasspriser pÄ 1/5 av dagens nivÄ, og allikevel vÊre gullkantet butikk for oljeselskapene.

Realiteten er at EU Ăžnsker at Norge skal overta mest mulig av Russland sin markedandel av energi-leveransene.
Det betyr at Norge ikke trenger Ă„ bekymre seg for lavere etterspĂžrsel.
Kveldens korreksjon for amerikanske oljeselskap skyldes angst for nedgang i olje-etterspĂžrsel grunnet resesjonsfrykt.
EU sin gass-hunger gjĂžr at denne angsten ikke gjelder for norsk sektor.
Redigert 15.09.2022 kl 22:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
Tigerberget
15.09.2022 kl 22:28 3475

Jeg tenker bare at du er helt ubrukelig nÄr det gjelder PGS og forstÄelse av markedet fremover, og etter Ä ha bladd i noen av PGS innleggene dine sÄ skriver du i sinne med mange utropstegn.
Ta ADHD medisinen din nĂ„ 😊
Redigert 15.09.2022 kl 22:34 Du mÄ logge inn for Ä svare
Ermo
15.09.2022 kl 22:42 3473

Du har spilt kortene dine, kan du ikke bare fade ut?
focuss
15.09.2022 kl 22:47 3505

Quendi
Takk for pÄminnelsen, Vet ikke hvor den kom fra. Fair of missing out. Det gjÞr jo den store forskjellen. Men takk for bidraget. Poenget mitt er at 15 er bilig nÄr potensialet er 50.

focuss
15.09.2022 kl 22:54 3488

Fear of missing out for de som er opptatt av det vesentlige. Og det er vel de fleste. PGS er en no brainer.Hva er potensialet? Veldig kort sikt 8,6. 3 mÄneder. 14. 6 mÄneder 30. 24 mÄneder 100.
Redigert 15.09.2022 kl 22:59 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
15.09.2022 kl 23:08 3414

Da ser vi likt pÄ det

Ps ingen vits Ä angripe Q. Han og et par andre nick jobber for en gruppering som pleier Ä prÞve presse ned kursen pÄ fredager. Kritisert han fÞr, da blir bare trÄden sperret eller mail fra admin.
Slettet bruker
15.09.2022 kl 23:11 3408

Kunnskap er beste mÄten Ä forhindre urent trav. Flere som vet om dette nÄ
Slettet bruker
15.09.2022 kl 23:17 3406

Den beste mÄten Ä profittere pÄ PGS nÄ er uansett Ä bli med pÄ den 15 kvartal lange festen
Ermo
15.09.2022 kl 23:52 3372

MĂ„ kvitte oss med rispadder og Star trek q wannabes. Kun det vi snakker om, Toker fanget i bakspeilet.
Quendi
15.09.2022 kl 23:54 3371

Jobbar för en gruppering var det ja..

Är inne i PGS fram tills Q3-rapporten. TĂ€nker att det inte ska kunna gĂ„ nĂ„gon annan vĂ€g Ă€n kraftigt upp och att fler kontrakt för fartygen bara mĂ„ste komma snart. Shearwater har plockat mĂ€ngder med kontrakt vilket ger att det mĂ„ste vara PGS tur nu. Trots att de Ă€r andravalet för kunderna, sĂ„ finns det nĂ€stan bara tvĂ„ val nĂ€r det gĂ€ller seismiska sĂ€llskap med fartyg, vilket gör det svĂ„rt för PGS att bli Ă€nnu sĂ€mre Ă€n andravalet.

Att Q3 kommer bli starkt visste vi redan nÀr Q2 rapporterades. Mycket MultiClient-material som levererats fÀrdigt som bokförs nu istÀllet för Q2, och vÀldig hög aktivitet pÄ fartygen. Problemet Àr ekonomin lÀngre fram Àn Q3-Q4. 1 bokad mÄnad i Q1 '23 och inget nytt i orderboken vad gÀller fartygskontrakt sedan 21 juli Àr riktigt svagt.. men jag tror och hoppas det pÄgÄr mycket bakom kulisserna.

En till stor risk med att Àga PGS Àr om recessionen blir ett faktum. Vi alla vet hur oljepriset reagerar pÄ recession, och hur PGS reagerar pÄ oljepriset. DÄ Àr det game over hÀr. Det Àr bara titta pÄ hur kursen har reagerat genom historien vid makrokaos.

2008 gick den frÄn 120-150kr till 20kr och ÄterhÀmtade sig inte dÀrifrÄn.

2020 gick den frÄn 18-20kr till 3kr och har inte ÄterhÀmtat sig dÀrifrÄn, förrÀn i Är.
Redigert 16.09.2022 kl 00:02 Du mÄ logge inn for Ä svare
Ermo
15.09.2022 kl 23:59 3390

Bli vekke..
Cliff
16.09.2022 kl 07:07 3081

Helt riktig at PGS-aksjen er sensitiv for oljepris


MEN
 nÄ er situasjonen i Europa spesiell 

Russisk gass og olje skal erstattes

EU Ăžnsker at Norge Ăžker sin produksjon for Ă„ kompensere 


Det kan resultere i langsiktige leveringsavtaler 
 som utlÞser sterk Þkning i leteaktiviteten pÄ norsk sektor

Da bedres seismikk-markedet til tross for at gassprisene vil gÄ ned.
Rull79
16.09.2022 kl 07:31 2980

Selv om det Pedersen sier er meget positivt sÄ er det ingen tvil om at markedet foretrekker signerte kontrakter. Jeg tolker det uansett slik jeg har pÄpekt flere ganger. PGS er fornÞyde med utplasseringen av bÄtene, det jobbes med nye kontrakter som gjÞr at man slipper store forflytninger pÄ bÄtene. Det er veldig bra.
Normalone
16.09.2022 kl 08:05 2831

Det skjÞnner jeg veldig godt Rull79 - og basert pÄ det Pedersen sier ift det som skjer i kulissene og starten pÄ et meget sterkt marked, harvi etter mitt syn ingen grunn til Ä betvile at det vil bli signert mange kontrakter pÄ bedre rater. Basert pÄ kursutviklingen den siste tiden, kan det tyde pÄ at det nettopp er det markedet sittet og ventet pÄ - og nÄr kontraktene kommer (pÄ lÞpende bÄnd) vil "proppen" bli fjernet og kursen vil raskt stige.
Redigert 16.09.2022 kl 08:10 Du mÄ logge inn for Ä svare
Londonmannen
16.09.2022 kl 08:20 2730

Quendi
Jeg antar at du du skjÞnner sammenhengen mennlom tilbud og etterspÞrsel. Hvis ikke sÄ skal jeg kort repetere at nÄr etterspÞrselen er stor og tilbudet lite, sÄ vil prisen pÄ den aktuelle varen gÄ opp. NÄr tilbudet er stort og etterspÞrselen liten, da vil prisen gÄ ned. Dersom du gÄr inn pÄ PGS sin presentasjon sÄ vil du pÄ en av plansjene se hvordan utviklingen av antall 3D skip har vÊrt fra 2013 og frem til dags dato. Samtidig sÄ kan du daglig lese i media om energikrisen verden nÄ stÄr midt oppi. Og behovet for sÄvel fossile energikilder, vindparker til lands og til havs, samt lokaliteter til Ä lagre CO2 er stigende.

Man mÄ ikke vÊre videre godt mÞblert i toppetasjen for Ä forstÄ skriften pÄ veggen; historisk minimalt med seismikkressurser kombinert med en kraftig Þkning i behovet for seismikktjenester mÄ nÞdvendigvis resultere i kraftig Þkende rater og sÊrdeles gode tider for dem som besitter seismikkapasiteter.

Men en annen sak. I et marked der etterspÞrselen er sterkt Þkende og tilgjengelig seismikkkapasitet er avtagende (gjennom at flere og flere enheter blir bundet opp til oppdrag), vil det da vÊre smartest Ä kaste ut alle kortene sine fÞrst og sitte uten kort pÄ hÄnden nÄr potten virkelig begynner Ä nÄ historiske hÞyder/ rater, eller vil det vÊre smartest Ä ha litt is i magen og vente til kundene er desperate etter Ä fÄ tak i seismikkressurer og villige til Ä betale skamlÞse hÞye rater?

Kan det vÊre at ledelsen i PGS ser dette bildet anta klarere enn det en skarve smÄinvestor pÄ FA forum evner? Kan det vÊre at det bildet som tegner seg av at Shearwater fÄr flest kontrakter og PGS ser ut som en potensiell taper, faktisk er en misoppfatning av situasjonen? Kan det hende at ledelsen i PGS har skjÞnt at i et marked der det vil vÊre mer enn nok oppdrag til alle seismikkaktÞrene, sÄ vil man med en smule is i magen kunne oppnÄ betydelig hÞyere rater nÄr mer og mer av seismikkressursene er budet opp i kontrakter? Vel, jeg vil ikke utelukke at det er tilfellet.

NÄ skal jeg ikke holde det mot deg at du er svensk, men det er i tilfelle ikke fÞrste gang at en svenske har misoppfattet en situasjon om mistet muligheter fordi man ikke fulgte med Ä timen og forstod betydningen av smÄ detaljer. Husker du da Vinter OL i 1994 skulle tildeles og svenskekongen forsov seg til en frokost med OL generalen? Auda, auda, kan ha vÊrt den frokost i historien som har fÄtt stÞrst negative konsekvenser for en hel nasjon. Men, men verden fikk et OL som Samaranch betegnet som «best ever».

StÄr vi nÄ foran et seismikkmarked som vil kunne betegnes som «best ever»? I sÄ tilfelle tror jeg PGS kan bli en gullgruve for aksjonÊrene i Ärene som kommer.

Ønsker herren en riktig god dag!
Alby
16.09.2022 kl 08:26 2680

Ermo skrev Bli vekke..
Ermo Snakker du med deg selv. đŸ€ŁđŸ€Ł