$$$PPPGGGSSS$$$ PGS ØKTE INNTEKTER. KursmÄl 12 gjentatt

Denne trÄden er stengt for nye innlegg.
11.10.2022 kl 14:55
Automatisk lukket grunnet trÄdens stÞrrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 08.09.2022 kl 09:12 317359

DÊven noen har fÄtt gjort seg pene kjÞp i dag. Har dere lest artikkelen?

https://www.finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2022/10/11/7943735/pgs-aksjestup-pa-gode-tall
...

Obxserver

I dag kl 12:21150

NĂ„ er alle kattene ute av sekken selv om de tjener penger (ref Pedersen melder positiv EBIT):

*Kan det bli verre hvis de melder om at transaksjonen er i orden fĂžr 26.okt?
*Kan det bli verre hvis de melder om store kontrakter fĂžr 26.okt?
*Kan det bli verre nÄr UK vil ha fast track pÄ 898 blokker (ikke sementblokker som mange tror, slik kursen opererer nÄ)
Redigert 11.10.2022 kl 14:50 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
08.10.2022 kl 09:28 3917

Disse pengene vil med sikkerhet komme.
SpÞrsmÄl:
1 nÄr kan PGS forvente Ä ha pengene pÄ konto?
2 med hvilket presisjonsnivÄ kan analytikere allerede nÄ beregne stÞrrelsen pÄ dette bibliotek datasalget?

Hvis vi kan vite nÄr og hvor mye, er det vel ingen grunn til at dette ikke allerede nÄ skal kunne bevege kursen godt opp mot det nÊre fremtidsbildet hvor pengene rent faktisk er inne?

Hva det vil utgjÞre har ikke jeg kompetanse til Ä fastslÄ, men det registreres at enkelte snakker om at PGS kan vÊre gjeldfritt allerede i januar!?
Slettet bruker
08.10.2022 kl 09:31 3912

Tar meg selv i Ă„ dagdrĂžmme og sveve rundt i skyene i et sĂ„nt likevel ikke helt usannsynlig blue sky scenario med kurser pĂ„ ukjent over 500 đŸ˜¶â€đŸŒ«ïž
Londonmannen
08.10.2022 kl 09:43 3919

Enig i at PGS har et sÊrdeles hyggelig potensiale og at eksisterende seismikkselskaper nÊrmest har monopol pÄ seismikkoppdrag de nÊrmeste 5-6 Ärene. Men kurs over kr 500,- hÞres vanvittig ut! Jeg skulle gjerne sett et regnestykke som rettferdiggjÞr en kurs pÄ kr 500,-.

Og misforstÄ meg rett, men det er ikke meg imot om Ä fÄ oppleve en slik kurs. Men dersom sÄ skjer vil jeg forhÞre meg med StPeter, nÄr en tid kommer, om jeg kan Ä fÄ i bonus de dagene jeg har vÊrt borte fra Bergen i mitt liv her pÄ jorden. For da vil summen bli sÄ stor at jeg trenger noe mer tid Ä nyte dem. ;-))
Slettet bruker
08.10.2022 kl 09:48 3927

Ha ha, du fÄr ta med en flaske XO, i smÞrning, er ikke sikkert den gamle fiskeren er sÄ skinnhellig som indremisjonen skal ha det til
Redigert 08.10.2022 kl 09:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
Tigerberget
08.10.2022 kl 09:51 3917

500,-

.?

Selskapet mer verd enn Apple eller Microsoft?

NÄ mÄ vi bli edrue etter Fredagskvelden igjen.
oppturen
08.10.2022 kl 09:54 3900

Er enig i at det hĂžres sprĂžtt ut, men poenget er at du trenger ikke Ă„ regne det hjem 😉
Er makro bildet og euforien sterk nok sÄ vil mange betale overpris.
TrĂžym trakk vel frem noe Dansk vindkraft som var priset hĂžyere enn Equinor.

Men Ă„ regne hjem over 50 er ikke sĂ„ komplisert om en ser til historien. đŸ„ł
Longline
08.10.2022 kl 10:18 3813

Tror vi mĂ„ komme oss over 10 i fĂžrste omgang😜
Slettet bruker
08.10.2022 kl 10:33 3758

Ja, og det blir trolig i god tid fĂžr 26 okt. Med skikkelig medvind allerede denne uke.

Og sÄ begynner det bli morsomt:

Blir det 26 okt et pletora av nye kontrakter blir fremlagt, sammen med eldre hittill ukjent positiv informasjon? Ledelsen har jo f.eks holdt tilbake informasjon om de to kontraktene som ble kjent i forbindelse med q2 annet enn at de er "betydelige". Les 50$+ pÄ PGSsk.

Start av prossessen om renotering i New York blant offshore sultne amerikanere, er en mulighet.

Et annet er "Papirgrepet" som tok SBX fra 2 - 12 pÄ 3 mnd ved noteringen av Green Minerals, idag hovedvekten av verdien i morselskapet. PGS kan nÄr som helst velge Ä bÞrsnotere et eller to selskaper innen CCS og Marine Havbunnsmineraler / New Energy ... Papirgrep som teorerisk kan gi 5 ganger over natta ... mens vi venter de 18 mÄnedene pÄ at PGS PE ned mot 2 og Tomras PE 60 skal mÞtes pÄ midten og ganges opp med (for Ä vÊre nÞktern) 4 doblet omsetting ...

SĂ„ har du biblioteksalg beregnet Ă„ tikke inn i mange Ă„r som kan komme inn i en eneste smell som kan gjĂžre PGS gjeldfritt over natta ...

SÄ nÄr PGS ikke er konkurspriset, og pÄ et tidspunkt forbi normalprising; nÄr PGS pÄ et tidspunkt blir Dyr, starter kampen om Ä la potensialet som Nord-Europas stÞrste Meme-kandidat materialisere seg og pumpes nye 1000er prosenter i en vill og farlig spekulasjons-boble. Det er da slike tilstander med kurs over 500 KAN nÄes.

Til 50 er det uansett bare tid i mellom oss.

Ps den nÞkterne og nÊrtsittende skribenten som jeg tror pÄ det dette forum er kjent som Blutus, som med pinlig nÞyaktighet har spÄdd hvert Q, forventer 30kr denne tiden neste Är.
Hakket mer bull er en av Norges stÞrste ressurser pÄ Teknisk Analyse som har fortalt meg "jeg selger ihvertfall ikke én eneste aksje under 50!"
Longsitinbulk har sitt "50 next summer". Men det er ikke vanskelig finne skribenter som ser godt forbi dette i sine kursmÄl. Hvis man feks begynner regne inn CCSintekter og fremskriver mot Exxons spÄdde 4 trillioners CCSmarked blir tosifrede kursmÄl altfor altfor lavt.

GÞy er det uansett Ä kunne si du kjÞpte PGS ikke bare pÄ gode tosifrede kurser, men helt nede pÄ vannvittige en - 1(!) - siffrede kurser !!!

Ulltveit Moe brukte 2 Är pÄ Ä gjÞre 5000% i PGS forrige gang PGS unnslapp konkurs og rushet inn i Bullmarkedet. Kan det bli enda en del villere nÄ som vi rÞmmer fra KonkursspÞkelset inn i Hypermarkedet med lavere konkurranse og attpÄtil flere nye seismikkmarkeder!?
Redigert 08.10.2022 kl 10:42 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
08.10.2022 kl 11:01 3654

Avsporing det der. Husk hvor vi kommer fra, lÞfte oss videre markant blir bra, nye kursmÄl, siste bÄter i drift og fokus pÄ utbytte.
Men uka var bra med en helsikes bullmld ang 898 blokker.
Hvem er fÞrst ut med 20kr kursmÄl. Lukter det svidd av Q3, jaja da kommer det.
Psykologien i Ä fÄ lÞftet Pgs frem i nyhetsbildet ogsÄ blir sterk vare.
Vi eiere bryr oss jo om selskapet vĂ„rtđŸ„ł
Slettet bruker
08.10.2022 kl 11:04 3646

Hroar Nielsen @hroar.nielsen17:20

PGS ser utrolig sterk ut nÄ. Mitt tips: fyller gap til 7.80 og opp til 9 i lÞpet av neste uke.

Slettet bruker
08.10.2022 kl 11:15 3603

Hold nÄ litt igjen da.

Men 50 next summer
Tar jeg feil i next summer, vil en uansett se 50 ved en senere anledning, mine aksjer er ikke til salgs under de nivÄer.
Det er ikke et lotto tall

I takt med kraftig ned betjening av gjeld og reversering av shipping verdier fÄr man en ekstrem giring effekt.
Skip som i dag er skrevet ned som sÞppel i bÞkene vil i Ärene framover bli skrevet opp som dollar maskiner, en ser det ikke pÄ papiret i dag,
bare konturene av hva som kommer, men det vil ende slik.
Vi gÄr i fra Ä vÊre en konkurs kandidat til Ä bli en seddel presse, det gjenspeiles definitivt ikke i dagens aksje kurs, dette kan stige langt mer en noen i dag aner, stikkordet er tolmodighet og utholdenhet.
Redigert 08.10.2022 kl 11:30 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
08.10.2022 kl 11:17 3649

Leier vi brakka pĂ„ Aker n pĂ„ 9,80 da, sĂ„ vi er forberedt😂😂
Slettet bruker
08.10.2022 kl 11:27 3643

Bare 10 er 10, mÄtte vi skli med god gli
Slettet bruker
08.10.2022 kl 11:42 3582

Den brakka skal ihvertfall ikke vĂŠre trygg med nyrike Pgs aksjonĂŠrer proppfulle av selvtillit.
MĂ„tte 10 ern komme akkurat passe fort, innen 5-15 bĂžrsdager.
Me fÄr sjÄ.
God helg, nyt helga hvis mulig😳
Londonmannen
08.10.2022 kl 12:43 3406

Ja, det er jo denne spesielle situasjonen at stÄlpriser, inflasjon m.m. fÞr at dagens eksisterende seismikkselskaper vil ha monopol pÄ markedet i overskuelig fremtid. Og hvilke marked? Jo, et marked som formelig er i ferd med Ä eksplodere globalt, men med en seismikkapasiteten som er anslagsvis 25% av den kapasiteten man hadde tilbake i 2014. Samtidig sitter oljeselskapene med pengebinger som holder pÄ Ä revne! Man mÄ ikke ha noen videre velutviklet fantasi for Ä skjÞnne at seismikksegmentet er pÄ full fart inn i tidenes supersyklus. Hvor heftig den vil bli gjenstÄr Ä se. Men dem som setter sine penger inn i seismikk vil ha noen fantastisk innbringende Är fremover. Derom burde det ikke herske noen tvil!
Gleder meg til fortsettelsen!
Cliff
08.10.2022 kl 12:45 3402

I 2013 endte omsetninga pÄ 365 mill dollar

EBITDA ....213 mill dollar
EBIT..........108 mill dollar

Ordreboka var 579 mill dollar

Inntektene fordelte seg slik :
Kontrakt ..................155,7 mill dollar
Pre-funding..............108,4 mill dollar
Late Sales...................63 mill dollar
Prosessing etc.........38,5 mill dollar...

Aktiv flÄteutnyttelse var 94 % (ekskl. steaming & verft)

......
Jeg forventer ikke tilsvarende i Är, men det er uansett retningsgivende for hvor vi skal innen fÄ kvartaler...

Jeg tror Late Sales blir vesentlig bedre i Ă„r enn den gang
Hvis vi korrigerer for 2 fÊrre bÄter i aktivitet sÄ blir Kontrakt+Prefunding ca 198 mill dollar i 3.kv.2022

Det betyr at vi kan hÄpe pÄ 300 mill dollar i total omsetning for kvartalet
I andre kvartal endte omsetningen pÄ 273,6 mill dollar
Redigert 08.10.2022 kl 13:09 Du mÄ logge inn for Ä svare
Londonmannen
08.10.2022 kl 12:46 3398

Enig med deg i det. I PGS vil vi se fugl FĂžnix materialisere seg i all sin prakt!
Slettet bruker
08.10.2022 kl 13:31 3237

(Ps Rep fÞlger borr litt fra sidelinjen. Akkurat nÄr jeg skulle til Ä foreslÄ for Diamantfuglen at han kunne gjennoppstÄ som Safirelefanten etter Ä ha sletta seg, ser jeg det Êrede fjÞrkre allerede er tilbake, og i slag. Ser det nÄ planlegges fest ved nÄdd kurs ogsÄ der. Antar en del her er i begge; men gode PGSere, vi mÄ forte oss til 10, sÄ vi hvertfall har sjans pÄ Ä rekke fest nr 2 pÄ 20kr ogsÄ, fÞr de gode BÞrrene er pÄ 100 og skal feire)
Redigert 08.10.2022 kl 13:41 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
08.10.2022 kl 14:10 3137

Brent spot gikk fra 95 til 98,5 USD etter stengetid fredag, og skal nok videre opp mandag. Buckle up friends!!đŸ˜ŠđŸ‘ŒđŸ’”đŸ’”đŸ’”
Kontur
08.10.2022 kl 14:35 3066

For de som enda ikke har kjÞpt seg inn eller tilstrekkelig opp sÄ vil det antagelig vÊre et lite vindu mandag morgen. Men regn ikke med det, der er god mulighet for at stÞrre kjÞpere legger inn forhÄndskjÞp. Vil tro vi starter 4-6% opp sÄ nÄ gjelder det Ä hive seg med.
Vil vÊre litt bittert Ä ikke fÄ aksjer under 10 nÄr en har hatt sÄ mange anledninger.
Om ikke der kommer noen negative overraskelser de nĂŠrmeste dagene vil kursen stige friskt
Svava
08.10.2022 kl 15:12 2930

PHLX var ned 1% pÄ fredag til tross pÄ Þkende oljepris. Makro gjÞr at det er ingen garantier. Intetsigende hausseinnlegg.
Slettet bruker
08.10.2022 kl 15:33 2842

Alle skjĂžnner at det Kontur sier er svĂŠrt megetsigende.
Hvis olja detter 3-4 dollar sÄ blir det treg start, men hvorfor det skal skje mÄ du ikke spÞrre meg om.
898 blokker mÄ sige inn hos meglerhus, bygger opptil perfekt storm, olja kraftig opp siden stengetid, nylig kutt fra Opec.
Opec virker ForÞvrig svÊrt stresset, bufferen pÄ sparecap er farlig liten.
SÄ hvis du ser pÄ Kontur sitt sÄkalte hausseinnlegg, sÄ er det ikke det, det er facts.
Men skjÞnner at det er skremmende hvis man stÄr pÄ perrongen med de gamle lÞpeskoene til Ben Johnsen og kursen starter langt over 8 pÄ mandag.
Lykke til med gode kjĂžp pĂ„ mandag😳, kan skje, men jeg ser pĂ„ start av uka som muligens den mandag jeg har sett med stĂžrst forhĂ„pninger for den gjengen her inne jeg Ăžnsket alt godt.
BULL fra A-Å
Redigert 08.10.2022 kl 15:38 Du mÄ logge inn for Ä svare
VantageVolante
08.10.2022 kl 15:49 2788

Hausseinnlegg? Enhver tosk skjÞnner vel at sÄsant olja er 98,5 mandag morgen sÄ Äpner PGS opp?

Det er ikke mer enn skarve drÞye 4% opp til 8. Jeg trur vi fÄr EN dag til med mulighet for handel pÄ Ätteren.
Tirsdag kan du glemme det.
Svava
08.10.2022 kl 15:56 2755

Fakta er at PHLX var ned 1% til tross for Þkende oljepris pÄ fredag. Det er urolige tider. Poenget er at det er alt for mange innlegg av typen: "9 kr neste uke, 4-5% opp i morgen" osv. Ingen vet det. Det er ikke fakta.

Det er ikke for Ă„ snakke ned PGS. PGS er min stĂžrste post og det er en langsiktig investering.
Svava
08.10.2022 kl 16:03 2718

Javel? Da kan du gjerne begynne med Ä forklare hvorfor oljeaksjer ikke var opp i USA i gÄr. Jeg mÄ vÊre en tosk som tenker at aksjer ikke nÞdvendigvis fÞlger oljeprisen dag for dag i dagens bÞrsklima.
Redigert 08.10.2022 kl 16:05 Du mÄ logge inn for Ä svare
VantageVolante
08.10.2022 kl 16:19 2687

NÄr alle andre indexer pÄ ws gÄr ned 3% pga jobbtall sluppet, sÄ skal det noe til at denne ene idexen gÄr opp pga oljepris.
Revenue er tirsdag, hvilket styrker teorien om kursstigning pga posisjonering.

I tillegg er kurs PGS nÄ lavere enn for noen uker siden.
SÄlenge intet av negative nyheter er Ärsaken bak dette, sÄ bygger det ytterligere oppunder sannsynligheten for oppgang mandag og tirsdag.
Slettet bruker
08.10.2022 kl 16:38 2622

Ingen vet, men kvalifisert gjetning tilsier en super PGS uke. Men enig at urolige tider/ resesjon kan filleriste OSEBX til en hver tid og nÄr som helst. Virker som det har roet seg litt, bÞrsene i verden har jo ogsÄ justert ned 20-25 prosent siste mÄneden(e).

Jeg hopper i buksene og gleder meg til mandagđŸ™‹đŸ»â€â™‚ïžđŸ•șđŸ•șđŸ•șđŸ’”đŸ’”đŸŽ¶đŸŽ¶
Slettet bruker
08.10.2022 kl 16:38 2643

898 leteblokker pÄ britisk sektor, pgs got you covered, her blir det bÄnn gass fremover!!

Har noen gjort et anslag pÄ hvilke verdier som ligger i multiclient databasen og hva de kan bli verdt?

Gleder meg til tirsdag og revenue update
Svava
08.10.2022 kl 16:51 2617

Vi er enige om at revenue update bÞr gi et lÞft. Men sant og si bryr jeg meg ikke om hva kursen er i morgen eller neste uke. Langsiktig kan ikke makro holde PGS nede om brikkene fortsetter Ä falle pÄ plass med Þkte investeringer i olje og gass. Men det kan gjerne ta litt tid fÞr vi ser ordentlig pÄ inntektene i PGS at investeringene i sektoren Þker. Lisensene i Storbritannia f.eks tildeles en gang neste Är, sÄ fÞrst da kan leting begynne. Men multiklientsalg vil man se med en gang.
FaeniHelvete
08.10.2022 kl 17:51 2421

Lisensene pÄ britisk sektor kan vise seg Ä vÊre en joker som legger grunnlaget for en raskere oppgang
Slettet bruker
08.10.2022 kl 18:00 2393

Gledelig Ä hÞre. Som langtidsfÞlgere av trÄden vil vite; nÄ ogsÄ fra nÞktert hold
Londonmannen
08.10.2022 kl 18:11 2427

Vel, nÄr vi vet hvilke enormt bibliotek PGS sitter pÄ for det omtalte omrÄdet og hvilke betydning dette har for oljeselskap som vurderer leteaktivitet i det utlyste omrÄdet, sÄ vil jeg hevde at det ikke bare «kan vise seg Ä vÊre en joker» men «bÞr vise seg Ä bli en joker». For dersom markedsaktÞrene skjÞnner hvilke ekstrainntekter dette kan gi PGS pÄ relativt kort sikt, bÞr det absolutt pÄvirke markedets prising av PGS.

Kommende ute fÄr vi hÞyst sannsynlig en hyggelig oppdatering som vil skyve kursen ytterligere noen prosenter nordover.
Slettet bruker
08.10.2022 kl 18:18 2409

Bildet blir klarere og klarere for de fleste, ihvertfall her inne. Snart matrialiserer det seg nok pĂ„ inntekter,nye kontrakter og i markedet litt bredere enn vi som er inne nĂ„. All stĂžy forsvinner nok nĂ„r skuta fĂ„r fart nordover nĂ„ đŸ˜„đŸ›¶đŸŠ…đŸŠ… Det bildet som kommer til oberflaten og blir klarere og klarere er at verdiene vil legge pĂ„ seg veldig fort pga dagens situasjonsbilde i Seismikk. StĂ„l pĂ„ vannet, kapasitet, Ăžkt fokus pĂ„ leting pĂ„ alle omrĂ„der. Det er et flott bilde Ă„ se for seg nĂ„. I ferd med Ă„ bli meget realistisk nĂ„, SUPERSYKLUS pĂ„ gang nĂ„ 

. Kurser tja mer verd enn i dag đŸ€‘ Kanskje mellom 50 og 500 kr for Ă„ vĂŠre moderat 😂 KursspĂ„ing er ikke sĂ„ viktig sĂ„ lenge den er langt hĂžyere om litt og litt og litt til 
.. đŸ€‘
Redigert 08.10.2022 kl 18:21 Du mÄ logge inn for Ä svare
FaeniHelvete
08.10.2022 kl 19:23 2241

Det skal bli interessant Ä se, potensialet i UK for PGS sin del kan jo ha en enorm effekt opp mot gjelden. FÄr vi en serie med gode nyheter fremover nÄ, Brasil kontrakten pÄ 110 mill USD, solide Q3 tall og ikke minst late sales ifbm UK lisensene, sÄ kan ting ta fullstendig av pÄ kort tid. Det gledes.
ag-3
08.10.2022 kl 19:44 2437

NĂ„r det inviteres til fest i Helvete av Fanden selv,.... Ja da mĂ„ det vĂŠre noe pĂ„ gang...... Men det blir vel en kjedelig fest siden all alkoholen er gamblet bort 👏👏
VantageVolante
08.10.2022 kl 19:48 2436

Jupp, FiH.

Og nÄ skal dere hÞre her: Som noen vet, har jeg jobbet i NordsjÞen siden 1998, og kjenner litt pÄ kroppen hva som skjer.
Det jeg ikke har nevnt, er at jeg kjenner folk i PGS ogsÄ. Ikke pÄ bÄt, men et stykke opp i ledelsen. (Men UNDER innsider-nivÄ, bare sÄ det er klarlagt) Jeg ringte nettopp han ene, og spurte rett ut:

"Har dere data pÄ UK sektor"?

- "JA, masse", sa han. Og sÄ kommer det noe for de som har tid: Han sa at alt dette er offentlig informasjon, og ligger pÄ hjemmesiden til PGS.

SÄ da er det bare Ä begynne Ä lete pÄ kartene deres, og sammenligne med kartet som ble utgitt ifm nye blokker pÄ UK sektor. Dette kan bli, med litt heldige omstendigheter, enormt bra med ekstra late sales framover.

10 spenn til uka. PĂ„ vei mot gamle hĂžyder i 2023.
Redigert 08.10.2022 kl 22:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
08.10.2022 kl 19:49 2434

Lenge misforsto jeg deg, Faen. Men har en tid skjÞnt at du er en knakandes kjekk kar! Og nÄ som vi ikke lenger trenger stÞtte oss pÄ tro, hÄp og kjÊrlighet, fantasier og forutanelser, den berÞmmelige Hvalross-flaksen, eller sannsynlige fremskrivninger; men simpelthen kan legge bullnyhetene fra markedssiden pent etter hverandre og telle opp rent faktisk det jeg "visste" kom til Ä skje pga en drÞm jeg hadde en velsignet natt forrige forsommer, - er det med dessto stÞrre glede og registrere tildligere "hÄr i suppen" i form av mer nÞkterne aksjonÊrer, regnearksryttere, de mest varsomme pengene og sÄgÄr enkelte tidligere shortere "Enters Full Bull-mode"! Det skottes nok godt fra sidelinjen, og Konturs rÄd om Ä forte seg inn pÄ 4-6% pÄ open mandag tiltredes fra rosse-hold.

Det begynner rett og slett Ă„ bygge seg opp mot rent PGS-hysteri ...

"Klipp hÄret og fÄ deg en jobb!" eller "Skru av den piggtrÄd-musikken!" sa de gamle nÄr Beatlemania sto pÄ. SÄ fulgte Justin Bieber-feberen, og nÄ er det altsÄ Pedersen-dilla som banker pÄ dÞren. Hvorfor ikke, noen penger har jo alle, og enten det er lite, medium eller mye man besitter smaker det med raske doblinger
Redigert 08.10.2022 kl 20:12 Du mÄ logge inn for Ä svare
FaeniHelvete
08.10.2022 kl 19:51 2474

GÄr jeg tom for alkohol i nÊr fremtid sÄ har jeg store problemer, pÄ en rekke omrÄder