AKH - EU skal satse enorme summer på grønn energi

Mysterymanx
AKH 14.09.2022 kl 11:50 12065

EU har vedtatt å satse enorme summer på grønn energi for å bli mindre avhengig av russisk olje og gass. Det samme skal Norge gjøre.. Det bør få AKH til å stige mye.
Redigert 14.09.2022 kl 12:02 Du må logge inn for å svare
Frodon
21.09.2022 kl 11:57 3841

Jeg kjøpte en del mer her idag, da det ser ut som bunnen holder. Nå har i hvert fall mange hatt mulighet til å fylle opp ved all time low ;)
retur
21.09.2022 kl 12:23 3895

Hvor langt nede greide du
Frodon
21.09.2022 kl 13:59 3797

Er det da jeg skal skrive som alle andre her, plukket på kr 13,55? Nei, jeg ligger alltid å plukker litt over en bunn, så jeg er sikker på å få full fylling. Snitt under kr 14, så får vi se om det blir gevinst eller tap
Bullinvestor
21.09.2022 kl 14:35 3753

Det virker som du har samme taktikk som spettet..;) Han er jo kommet langt, han er heller ikke redd å ta et tap når usikkerheten er der. Frodon har du lest boken om Warren Buffet?
Meatskull
21.09.2022 kl 15:38 3680

Gratulerer med hva vi tror er en veldig flott inngang i AKH :)
Helt sant som du sier, folk har hatt god tid og fylle på nå på +-14kr!
Har liksom ikke vært slikt at man måtte sitte klar og vente på et stop loss raid!
Ingen kan klage på at de ikke fikk kjøpt på disse nivåene da det har vært god tid nå :)
Veit det er mange som er sjalu og hater på Frodon her inne men du fortsetter og treffe riktig og klarer også og kjøpe deg inn på all time low!
Imponert! Snakkas gutta og nei, dere ser nok aldri 10 tallet i denne, men lykke til de som venter på det :)
14 eller 10kr er vel ikke så mye forskjell når denne er tilbake til 25-30kr?
vertfall kjedelig og fortsatt vente på 10 tallet når vi er tilbake på 30, lol :P
Redigert 21.09.2022 kl 15:41 Du må logge inn for å svare
Meatskull
21.09.2022 kl 16:28 3618

Uansett så er du nå flere % i pluss allerede, og det må jo være en god følelse og treffe så riktig når man går inn?
Jeg var litt tidlig på avtrekkeren på 14.08 men er vertfall godt og være i pluss på siste kjøp og at kursen går så bra på slutten idag med oppgang i sluttauksjonen også :)
Regner med at her går det fort tilbake til motstanden ved 19kr :) Så blir det spennende om vi klarer og bryte den på høyt volum denne gangen? :P
Frodon
21.09.2022 kl 19:11 3469

Dessverre er jeg ikke i nærheten av spettet, men absolutt hyggelig å bli nevnt i den sammenheng ;) Spetten har jo tilgang til en helt annen info enn oss + han blir invitert inn i emisjoner
Redigert 25.09.2022 kl 11:36 Du må logge inn for å svare
Frodon
21.09.2022 kl 19:17 3457

Gratulerer med god utgang sist og god inngang igjen nå ;) Ser du NÅ hvor enkelt dette er, loool. Mulig dere ser hat mot meg, jeg ser det kun som misunnelse ;)

Bare fint om du ser kr 10 i denne aksjen, så lenge du har solgt og aksjen faller ned ditt ;) Trenden er din venn....så får vi håpe FED ikke er fienden i kveld ;)
Redigert 21.09.2022 kl 19:18 Du må logge inn for å svare
Frodon
21.09.2022 kl 19:36 3428

Det vet jo du alt om nå, du treffer jo på tradene dine NÅ ;) Trader Meatskull, loool. Du husker hva jeg sa til deg, håpet du tok valget om å selge alle dine AKH aksjer når kursen var over kr 19...da kunne du kjøpt tilbake langt flere aksjer nå ;)

Mest oversolgt aksjer på Oslo børs - RSI

SIKRI HOLDING ASA 11,9
SATS 15,9
BONHEUR 20,6
AKER CARBON CAPTURE ASA 20,9

Får satse på rekyl i SATS og ACC da ;)

Synd ikke AKH er med her, dette har jeg tro på:

https://www.dn.no/marked/hafslund-magnora-og-svenske-helios-starter-nytt-solkraftselskap-i-norge/2-1-1304560
Meatskull
21.09.2022 kl 19:37 3426

Hehe ja og takk, virker som det er priset godt inn allerede da om det blir negativt så kan heller oppsiden bli stor neste dagene om det skulle komme noe positivt nå klokken 20:00 xD
Redigert 21.09.2022 kl 19:38 Du må logge inn for å svare
Meatskull
21.09.2022 kl 19:42 3411

:PPPPP Den forige traden dekket faktisk bryllupet mitt den 10 september lol :P
Bare synd jeg ikke kunne innvestert de inn videre her nå på 14 istede hehe :P
Får vel prøve litt trades videre fremover også ja :P
Meatskull
21.09.2022 kl 20:17 3366

Hva tenker du om trippelhevingen da Frodon? Var vel priset inn en quadruple heving så var jo ikke så galt detta vel?
USA snur vel fort litt oppover på slutten kanskje?
Frodon
21.09.2022 kl 20:49 3321

Wow, gratulerer så mye!!! Så moro 🤩 Håper 90% av bryllups utgiftene går til bryllups turen 😅 Hvilket lokale holdt dere bryllupet på?

Hmm, skulle ikke de pengene betales tilbake på lån? 😜
Redigert 21.09.2022 kl 20:51 Du må logge inn for å svare
Frodon
21.09.2022 kl 20:50 3314

Som ventet er lønns inflasjonen fortsatt problemet, som gjør at rentene vil bli holdt høyere over lengre tid enn det markedet ventet.

https://www.finansavisen.no/forum/thread/152272/view/4882240?legacy=0
upsidedown
21.09.2022 kl 21:13 3258

Tok ny inngang i ACC i dag.
Meatskull
21.09.2022 kl 21:29 3223

jo betalte alt tilbake jeg da, men profitten dekket ca alle utgiftene til bryllupet, var faktisk i party telt i en flott hage på fjelltopppen ovenfor husvik (der dere ser de flotte husene på fjellkanten når du kjører nedre husvik veien)
bestilte mat fra Herr og Fru på Teie som leverte 3 retters og stilte med kokk på stedet på kort varsel :P
Ellers var det på gamle Sem Kirke som er en veldig gammel kirke hvor blandt annet Olav den hellige ble forsøkt drept engang for lenge siden :)
Kjøp av dress på Bogart er heller ikke billig og Bryllups kjole te Fruen, utgiftene stiger fort nå det baller på seg litt :P
Faktisk så har vi utsatt Bryllups reisen til senere tidspunkt. Men Tusen takk :)
Men joda så har jeg jo lånt litt igjen jeg da for og kjøpe disse aksjene da, lol :P
Men de selges snart igjen med god profitt! Trader Meatskull lol :P
Og ja jeg tørte jo ikke selge alt som du veit så sitter med de originale 16850 aksjene også da!
Redigert 21.09.2022 kl 21:36 Du må logge inn for å svare
Frodon
21.09.2022 kl 21:56 3162

Meget bra, stolt av deg ;);) Da så du over til Asbjørn Abrahamsens? På kort varsel faktisk, var ikke kokk bestilt? Eller fikk du litt ekstra penger før bryllupet? ;) Sem kirken ja, like ved byggene til greve Wedel av Jarlsberg ;) Høres ut som dere hadde en fantastisk dag! Regner med du spiste kjøtt i bryllupet? ;) Hvor vil dere på bryllups reise?

Uff, uff, låne penger i høy risiko aksje, loool. blir kanskje telt tur i Sverige som bryllupsreise da, hahaha. Får håpe du får sove godt om natten ;) Er planen å selge aksjene med de lånte pengene hvis aksjen bryter ned igjennom støtten?
Redigert 21.09.2022 kl 21:58 Du må logge inn for å svare
Meatskull
21.09.2022 kl 22:20 3114

rofl! jeg dauer, ja får vel bli telt lol :P
nei men selve bryllupet og alt var planlagt på veldig kort varsel, så de stilte med mat og kokk til oss på ca 10 dagers varsel, så det er faktisk ikke gærent!
Har kone fra Filippinene(Men er ikke noe ordre brud, møtte henne her i Tønsberg når hun jobbet her som Au Pair og er ikke noe gold digger, hun var trofast mot meg når jeg var blakk og arbeidsledig og hjalp meg faktisk og lande jobben på Esso så er bra dame+ at hun var jomfru, hun har fått orden på meg) , så giftet oss mens hun var her på besøks visum og måtte først få godkjent søknad om og gifte oss, så når den godkjennelsen kom var det bare et par uker igjen til bryllupet lol. Men blei en utrolig bra dag ja hvor alle var fornøyde(ca bare 30 gjester siden familien til Fruen ikke hadde mulighet og komme hele veien opp hit så da ville jeg ikke ha så stort bryllup)! Nå er hun flydd hjem til PH for og søke familie gjenforening til meg så får ho klare seg noen måneder alene mens jeg jobber. Men hun har tydeligvis drømt om og reise til Sveits av alle steder siden hun var liten så får bli en langhelg der og kanskje en tur til Praque først som blir mitt valg! Med mindre vi venter til neste sommer så blir det biltur gjennom Europa/Sveits/Alpene/Italia+++ Så har ikke bestemt noe enda men tror det blir bra da :P Ellers så ha fruen studert data teknologi men mangler 1 år som jeg skal dekke her neste år så kan hun starte etter 1 år på skole her som Data analyst med startlønn på rundt 700 000kr (Også mulighet og ta noen flere år siden og faktisk drive med Cyber Security++ som jeg prøvde og anbefale lol) så da blir det litt bedre økonomi, og jeg tenker også og kurse meg innen Tilkomstteknikk. Da jeg har en bekjent som anbefalte dette som jobber på nordsjøen med million lønn og potensielt kan få meg inn der etter noen uker med kurs innen dette og såklart helikopter basseng kurs må du jo ha også da. Så tenkte trene hardt på gymmen fremover for og få opp klatre musklene og vurderer dette da :) Da kan det jo også etterthvert bli mulighet med klatrejobber på Vindmøller lol :P

Nei så ikke til Asbjørn lol, mulig jeg forklarte litt dårlig men jeg siktet til oppe på toppen av Teigenveien :)
Men jeg bor faktisk ikke så langt fra Asbjørn nå ser jeg på kartet, bor her ved Nordre Nes Småbothavn, det flotte hvite huset med egen brygge som ligger nærmest småbåthavna på nordsiden) Her konka jeg og fruen ut 20 andre som var på visning for og få denne feite leiligheten med egen brygge og nydelig hage) Utleier er også store deler av året i huset sitt i spania så her har man det bra selv om man bare leier, 7000kr i måneden lol og eneste som ikke er med er strømen(ferdig møblert, tv, internett og han har ikke egen strøm måler for leiligheten her på 70kvadrat så vi betaler 1 tredjedel av strømmen men det gjelder også når han er i spania og har stengt alt oppe så tror det er ganske gunstig avtale :P

JA stemmer du, da jo Limosin kjøtt som de kalte det, og Brosmeloin med safran saus til forrett, samt dessert som var Fransk sjokoladekake med limekrem og så kjøpte jeg vedsiden av Hjemmelaget gårds is fra Holt Gård som vi kombinerte med desserten. alle likte maten!
Du er godt kjent i imrådet ja. hehe, kirken ligger jo rett inntil Jarlsberg Hovedgård! (Du kan din lokalhistorie, er du med i frimurerlosjen kanskje? ;) )

Får se om jeg setter en stop loss kanskje ja


Redigert 21.09.2022 kl 23:04 Du må logge inn for å svare
Frodon
21.09.2022 kl 23:40 3030

Ta godt vare på henne Mr Meatskull 👏😇 Jomfru faktisk, håper hun er i offisiell lovlig seksuell alder? 😅😅 Shiit, hadde dere booket bryllupet før søknad om å gifte dere var godkjent? Eller var det derfor dere måtte booke bryllupet på kort varsel, siden dere ventet til godkjenningen var på plass? Best å ha få folk i bryllupet, som er close…enn å fylle opp med masse folk du sjelden møter. Skal dere feire med familien hennes seinere? Hvis du kutter ut giring med lånte penger i høy risiko selskap, får du enkelt råd til å ta med familien hennes på feiring i Boracay. Det kostet ca kr 800 tur/retur fra Manilla med fly sist jeg var der. Fantastiske hotell på stranden, billig som fy…og veldig mange fra Filipinene drømmer om ferie på Boracay 😉 Men sikkert greit å avklare på forhand, hvis det er Sveits som gjelder for hele familien 😅 Det koster skjorta å ta de med ditt vs Boracay…

Er ikke biltur nedover Europa like dyrt som fly, med dagens drivstoff priser? Det blir bra uansett hva dere gjør, bare dere er sammen ❤️

Er det lurt å dra på nordsjøen når du er nygift? Kan du ikke jobbe på Esso mer? Når hun begynner å jobbe etter hvert, får dere god økonomi med 2 inntekter. Trenger ikke million lønn da 😉 Hva er det du skal med så mye penger? Egenkapital til egen bolig er jo bra økonomisk for dere. Men viktigere at du kommer deg unna disse høy risiko investeringene dine 🙄🙈😬

Aaa, der oppe ja. Fint der 😇 Da så du ned mot huset til Edh da 😅😅 Det høres ut som en sykt bra deal!!! Du får jo vanligvis ingenting i Tønsberg til den prisen 😉

Jeg blir jo sulten her når du skriver om mat 😅😅 Det hørtes digg ut 👏 Frimurerlosjen faktisk, er ikke det for gæmliser? 😜 Hadde familien til Greven som kunder før. Vanvittig hyggelige mennesker og helt utrolige historier de kan varte opp med… de var jo tross alt høyest på tronen i Tunsberg en gang i tiden…og blant den best likte arbeidsgiveren folk kunne få.

Når skal du bli pappa? 🤩

Stop loss nå ja 👏👏
Redigert 21.09.2022 kl 23:41 Du må logge inn for å svare
Meatskull
22.09.2022 kl 02:50 2956

Ho are bare 4 år yngre en meg ja så ikke noe galt der selv om hun kan se endel yngre ut.
Eneste som var booket var kirken men den var jo gratis. Har snakket om det ja, men det kan bli om noen år siden hennes nærmeste familie har emigrert til Canada.For sure, greit med ikke masse folk xD Ja dama vil jo dit da, jeg hadde litt mer lyst til og reise på en av de mindre turist trafikerte øyene men Boracay er sikkert bra nok det :P Det er jo ingenting da men har nok stiget litt. Nå sitter hun i Manilla på karantene hotell siden vi ikke er vaksinerte :P De får droppe karantene hotell før jeg drar ned vertfall..... Men sveits ville jo bare blitt meg og dama da så da går det. Jo er nok like dyrt ivertfall! Så mulig vi ser hva fly koster med da fly til flere forskjellige land i samme ferie liksom. Jo er jo mulig jeg kan jobbe mer på esso, er en der på den ene vedlikeholds avdelingen hvor de skal ha 5-6 mann videre i flere år som har lagt inn gode ord for meg og prøver og få meg over dit når avdelingen jeg er på nå blir ferdig med tank jobbene.... Er nok sant som du sier :P
Må ikke ha masse penger for og være lykkelig, Ja er gøy med historie :)
Ja får jo se da når det blir, men tror vi bare satser på 2 barn så vel bli innen et par års tid vertfall. Så vi er jo egentlig litt seint ute. Men hun er jo et rivjern da, alltid oppe tidlig og har full orden og kontroll på alt og sitter aldri på latsiden :P Hørt om Noroff? Kan studere med dem Oslo/Bergen eller hjemme på dataen da så vi vurderte jo det siste alternativet da og det er nok mulig og gjøre selv om hun blir gravid eller tror du det blir vanskelig kanskje?
Bullinvestor
22.09.2022 kl 20:15 2683

Har ikke lest noen bøker med W Buffet, men skal ta meg tid til det. Har selv jobbet litt med MLM hvor man var inne i disse pyramidespillene hvor alt gikk til toppene på begynnelsen av 2000 tallet 😅 ja en fin læring å jobbe med salg. Selskapet het WGI, senere Aspiritus. Ingen kommentar på resten😄

Hva tenker Frodon om markedssituasjon? ATL idag på 13,56 og det kan ryke allerede i morra..
Frodon
22.09.2022 kl 22:12 2559

Internasjonal familie da 😉 Hvor lenge må henne sitte på karantene hotell? Høres slitsomt ut å være i mange forskjellige land på bryllups reise 😜 Vi tok 1 mnd bryllupstur og bodde på en uke på 4 forskjellige luksushotell. Var slitsomt nok å bytte hotell en gang i uken 😅😅 Får krysse fingrene for at du kan fortsette på Esso 😇 Det verste med penger, er hvis du får mye, blir avhengig av dem…også mister dem. 2 barn, hvor lenge har dere vært sammen? Hun virker som en bra dame ❤️ Ikke hørt om Noroff…du klarer det du vil i livet, hvis du bare vil det nok 😇

Håper fortsatt at du har stopp loss i AKH 🙄
Frodon
22.09.2022 kl 22:27 2528

Jeg har lest boka om Trump, føler han var mer populær før 😅 Vanvittig inspirerende å se hva de har fått til og hvilke valg i livet som fikk de opp til toppen.

Hehe, det hørtes kjent ut 😉 Jeg var med tidligere, ble invitert med på de tingene…takket pent nei 😜

Mitt markedssyn er dessverre ikke endret, det ser svakt ut. Følg med på SP500 indeksen, holder den forrige bunnen på 3666? Mye er oversolgt, så hvis bunnen holder i USA, kan vi få en rekyl opp mange steder. Men mulig det blir en kortvarig rekyl. Ser du på AKH, er det ikke mange positive signaler. Men det er 3 stk. Volumet er lavt på nedgangen, bunnen har ikke falt ut enda + RSI satt en bunn på oversolgt nivå og begynte å stige igjen. Nå er det viktig at RSI ikke faller under 23,60 og danner en stigende trend. Hvis RSI først etablerer stigende trend, vil kursen komme etter. Men som du skriver, bunnen kan enkelt brytes imorgen. Mye avhenger om noen større aksjonærer vil fylle opp og få snittet seg ned 😜 For børs meldinger blir sjelden sendt ut 🙈 Hva tror du?
Bullinvestor
23.09.2022 kl 00:27 2408

Kan ikke så mye om TA, har litt å lære der;)
Når det gjelder markedssituasjon så syns jeg det ser elendig ut. Er så mye som ikke er kommet til overflata helt enda. Vi har enda en god endel igjen av høsten, og med vinteren kommer fyringsutgifter og rentene med full kraft, lista er lang.. Ser etter lyspunkter med det er vanskelig. Tror dette kan bli langvarig desverre. Nårtid var forrige bunn på SP 500 som var 3666? Den falt jo i kveld til 3758 ned 0,84%. tror den forrige bunnen ryker allerede i september. Nasdaq falt 1,37%
Rimelig sikker på at vi får ny bunn notering i AKH i morra.
Bullinvestor
23.09.2022 kl 09:18 2227

13,40..støtten holdt ikke lenge
Frodon
23.09.2022 kl 10:15 2164

Tja, alt du ramser opp der er jo kjent og burde ca være priset inn. Snart skal EU redde de fleste bedrifter i Europa ved å få ned energi prisene, DA kan mye skje på børsen 😜 Rentene vil merkes godt. Men hvis EU setter et pris tak på eks strøm pris på kr 1,82, vil ikke det ordne en del av inflasjonen?

Bunnen på SP500 på 3666 var 16.6.2022. Der vil i hvert fall mange investorer kjøpe aksjer, så får vi se om det er nok kjøpere til å snu trenden 😉

AKH med ny intradag low. Spent på sluttkurs idag, da det er den tellende faktoren i TA. Etter brudd ned, pleier aksjen å reagere opp til bruddpunktet igjen. Så får vi svar på om det finnes nok kjøpere til å få den opp igjen 💪
Frodon
23.09.2022 kl 18:18 2032

SP500 har stoppet på 3677 så langt i kveld. Holder bunnen på 3666 tro?

Det begynner å bli et stykke opp til en del av kjøpssignalene blir utløst i AKH 😅

Kursen ligger 18,06% under 20 dagers, 22,64% under 50 dagers, 25,28% under 100 dagers og 35,45% under 200 dagers glidende gjennomsnitt
Frodon
23.09.2022 kl 19:26 1951

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Ja, det er nesten riktig (du finner som vanlig på litt selv siden du ikke «husker» eller «gidder» å sjekke fakta.

Nå har jeg vist deg hvordan du kan tjene penger her 7-8 ganger. Har du fortsatt ikke lært noe? Se på Meatskull, han lærer…og tjener penger. Men det vil ikke du…?
Fjellbris
23.09.2022 kl 20:03 1888

Endelig en god klimanyhet, heia Danmark👏👏👍
Nå må Norge, Europa og resten av verden også steppe opp og se mot Danmark, det er mulig!😀👏
…..
KL. 15.56 | AV NTB-RITZAU
Danmark på god vei mot klimamålet for 2030
Danmark er på god vei til å nå klimamålet for 2030, mens det er mer tvil om landet vil nå 2025-målet.

Sammen med Folketinget har regjeringen landet flere klimaavtaler. Det har ført til at nesten tre fjerdedeler av veien mot å redusere CO2-utslippene med 70 prosent i 2030 sammenlignet med 1990, ligger klar.
Frodon
25.09.2022 kl 11:37 1668

Kan AKH vinne noe utbygging her?
Tradinator
05.10.2022 kl 11:20 1403

Hvorfor så bra fart i AKH igjen? Hva er på trappene i morgen? Har ikke fulgt med her på en stund, men sitter med pen minus, så hyggelig om det snart snur:-)
10PS
13.10.2022 kl 09:47 1111

Mainstream Renewable Power, som er majoritetseid av Aker Horizons, har signert en joint venture-avtale med Aboitiz Power Corporation for i første omgang å levere et 90 megawatts vindkraftprosjekt på land i Libmanan i Filippinene, går det frem av en børsmelding onsdag.
Gullhaugen
13.10.2022 kl 09:53 1102

Når olje og gass støyen roer seg så er det dette området som skal fokuseres på. AKH blir en mega vinner fremover. De kommer til å ha en finger med i det meste.
ibyx
13.10.2022 kl 10:12 1078

Det hender vel at Røkke slipper søkket helt til bunns.
På den annen side kan det hende han trekker det opp før det går så langt og flytter seg til en ny fiskeplass?
🤔
Kanskje slår han seg i lag med noen?
🤔
Gullhaugen
02.11.2022 kl 09:51 921

Dette papiret blir en killer i 2023. De har hele Aker systemet og Røkke i ryggen pluss meget sterke partnere. De vil kunne dominere Dette område i årene som kommer.