PetroNor når produksjonsmål på 5000 bopd i Kongo

Yenom
PNOR 14.09.2022 kl 19:19 91901

PetroNor E&P ASA: Targeted net production of 5,000 bopd reached ahead of schedule

Oslo, 14 September 2022: At the Pareto Securities Energy Conference today, PetroNor E&P ASA ("PetroNor" or the "Company") provides an update that the company has reached its targeted net production of more than 5,000 bopd during the third quarter.

This compares with 3,737 bopd in the quarter ended 30 June 2022. The 5,000 bopd net production target was reached ahead of schedule seeing the benefits of the infill drilling programme on the PNGF Sud license in Congo. Lifting is scheduled in October for entitlement production inventory.

As communicated at the Q2 presentation last month, four new wells on Litanzi have been brought onstream with production above expectations. The rig has now been moved from Litanzi to Tchibeli NE for drilling of two development production wells.

Please find enclosed the presentation material held at today’s conference.

For additional information, please contact:
Investor Relations
Email: ir@petronorep.com
www.petronorep.com

About PetroNor E&P ASA
PetroNor E&P ASA is an Africa-focused independent oil and gas exploration and production company listed on Oslo Børs with the ticker PNOR. PetroNor E&P ASA holds exploration and production assets offshore West Africa, specifically the PNGF Sud licenses in Congo Brazzaville, the A4 license in The Gambia, the Sinapa (Block 2) and Esperança (Blocks 4A and 5A) licenses in Guinea-Bissau, the Rufisque Offshore Profond and Senegal Offshore Sud Profond in Senegal (in arbitration) and OML-113 in Nigeria.

https://newsweb.oslobors.no/message/571223
Redigert 14.09.2022 kl 19:21 Du må logge inn for å svare
Kvike11
26.09.2022 kl 12:43 4374

Opec kutter deres produktion med 100.000 tønder til 1 oktober, kommer til at have en virkning på sigt..
Olie snart over kurs 100 igen, derudover er det til aftale priser som PNOR sælger deres olie og ikke helt til de kurser vi andre kan se.
PNOR har stadigvæk kæmpe indtjening og er langt forud med produktionen, men nogle skræk analytiker skræmmer alle og alt,
og netaviserne nyder det, for de er eksperter i negative nyheder og følger trop.
Bliver meget spændende hvornår de melder ud om gas salg fra deres nyindkøbte område
E Desperados
26.09.2022 kl 12:47 4387

Jeg tolket meldingen om "reached 5 000 bopd ahead of schedule" til at man hadde passert 5 000, og ikke som at det var der man lå. Regnet med frem til ca 5 300 bopd via flowchartet, men er absolutt mulig jeg misforstå der altså.

Uansett, ting går bedre enn forventet, det er det viktigste.
Harvald
26.09.2022 kl 12:49 4398

Det kommer jo ingen kvartalsrapport for Q3, så får håpe vi slipper å vente så lenge før de kommer med oppdatering av Q3-drift.
Fluefiskeren
26.09.2022 kl 12:55 4417

Joda. Du har forsåvidt rett i det, men så blir jo spørsmålet om hvor mye «over» betyr. I hvert fall må det bety under 5100 vil jeg tro:

«PetroNor E&P ASA: Targeted net production of 5,000 bopd reached ahead of schedule
Oslo, 14 September 2022: At the Pareto Securities Energy Conference today, PetroNor E&P ASA ("PetroNor" or the "Company") provides an update that the company has reached its targeted net production of more than 5,000 bopd during the third quarter.»

Uansett er det utrolig at de har gitt så stor flow. De er antakelig horisontale brønner i motsetning til mange av de gamle vil jeg tro.
Slettet bruker
26.09.2022 kl 14:56 4253

Ser ut som 0.6 kan være innenfor rekkevidde i.l.a kort tid hvertfall... Da kan det kanskje være på tide å begynne å handle litt..
Slettet bruker
26.09.2022 kl 15:26 4178

Jeg sier ikke at selskapet ikke kan bli bra i fremtiden men selskapet har en lei tendens til å ha litt "uflaks" og det setter jeg litt på kontoen for lite kompetent ledelse... Vi løfter all årets olje til year low på oljeprisen. Vi slipper en haug med nye aksjer i markedet rett før en skikkelig korreksjon, tidligere topper i selskapet er uheldigvis innblandet i korrupsjon etc... Ja de tjener penger! Men om det til en hver tid skal forringes verdier og tapes penger på slurvete valg og beslutninger så er det mye annet også som begynner å bli billig... Så da er jo spørsmålet om man skal satse på Fritjof Fomlesen eller Chuck Norris... Hvem er du tryggest med når det blåser på toppene?
Fluefiskeren
26.09.2022 kl 15:38 4135

Så du er helt sikker på at Petronor ikke bare må følge med Perenco ved denne løftingen?
Slettet bruker
26.09.2022 kl 15:44 4129

Det er sikkert en grunn til det men da er vi igjen tilbake til hvordan selskapet formidler ting. Nå er det vel en gjengs enighet her inne om at selskapet til tider fremstår litt lite aksjonærvennlig og det stiller jo igjen spørsmålet om hvor investorer plasserer pengene sine... Jeg føler ting blir litt shady når et selskap har en litt utydelig approach...
Slettet bruker
26.09.2022 kl 16:32 4038

Men til alle de her inne som har valgt å kjøpe aksjer på bakgrunn av naiv haussing og glorifisering her inne på forumet... På vegne av fluefiskeren, solid1 etc.. vil jeg beklage... Jeg har prøvd å si fra om at denne skal ned fra lanngt oppe på 0.90 tallet men har av den grunn blitt fremstilt som en idiot.. Tipper neste melding som kommer herfra er at noen på topp 20 har kastet kortene noe som vil senke kursen ytterligere... Men når det er sagt... Har man sitti til nå kan man like godt legge det i skuffen og ta den opp igjen om et par år... Har man vært heldig og kommet seg inn under krona kan det da fort være mulig å komme ut nesten i null om børsmiljøet har bedret seg... Lykke til. Kommer snart kjøpsmuligheter godt nede på 0.6....
Bullfight
26.09.2022 kl 16:42 4009

Sjefsbaisser du ?
Slettet bruker
26.09.2022 kl 16:46 4014

Ja kan være greit å ham en liten motvekt her inne i forhold til all haussingen:)
Fluefiskeren
26.09.2022 kl 16:56 3996

Jeg har i hvert fall ikke fremstilt deg som idiot, men det blir litt hakk i plata. For de som husker platespillere. 🙄
markie
26.09.2022 kl 17:09 3995

Hvorfor skal de kaste aksjene som du påstår??

Det er vel bare grunn til og akkumulere hittil. Når den snur forsvinner raskt selgerne. Da går vi fort opp
JUICEitUP
26.09.2022 kl 17:23 3987

Det er nok av sjefshaussere her inne som har kalt han for idiot selv om du ikke har gjort det FF.

Når det er sagt synes jeg det blir litt sjofelt å trekke frem et par nick, ditt inkludert, og unnskylde på vegne av dere. Det kan du simpelthen holde deg for god til HT. Også enig i at det blir litt hakk i plata når du gjentar det samme i en rekke innlegg uten motinnlegg.

Utover det har vi vært enig i hvorfor aksjen har fått juling og at den naturligvis følger med i dragsuget når børsen dundrer ned. De som ikke skjønner det har ingen ting på børs å gjøre.

Er vi så ferdige med nedturen nå. Nei sier jeg. Det er fortsatt alt for mye grums til at dette er slutten på nedgangen. En dyktig internasjonal økonom sa at når S&P når 3300 kan man begynne å kjøpe, men samtidig ha nok tørt krutt tilgjengelig til å kjøpe med begge hendene hvis den når 3000. 3300 er 11% ned fra i dag.

Så hvorfor skal vi skjele til en indeks i USA. Jo, for verdens børser følger i stor grad USA. Nå har energi sektoren i Norge lenge klart seg betydelig bedre enn USA, men olja følger gjerne markedet ned i så usikre tider så gjenstår det så se om den fortsetter med det. I så fall blir det bratt i de fleste oljeaksjer. I motsatt fall, som også kan skje (iran deal langt unna, SA kan strupe output, slutt på dumping fra strategiske lager osv.) kan det hende at det ikke går så galt. men noe ned tror jeg nok vi skal okke som. Jeg har så få aksjer i PNOR at jeg bryr meg ikke så mye. Verre i PEN hvor jeg sitter med en forholdsvis stor post, men selger ikke den nå da det tross alt er en del triggere der.
Slettet bruker
26.09.2022 kl 17:36 3968

Jeg sier vel at det ikke er noen vits å kaste aksjene på disse nivåene.... Men ville kanskje ventet litt med å akkumulere... Vi kommer til å se 0.6 tallet...
Slettet bruker
26.09.2022 kl 17:43 3945

Beklager. Jeg sier at vanlig folk ikke bør kaste men at det fort kan komme en melding om at noen på topp20 kan komme til å gjøre det...
Fluefiskeren
26.09.2022 kl 17:46 3932

Men i såfall vil jo noen også kjøpe. Kanskje det kan føre til større omsetning også. Trenger ikke å være negativt.
Slettet bruker
26.09.2022 kl 17:50 3920

Noen som tørr tippe på hva bånn blir og hva aksjen står i ved nyttår? Jeg tipper bånn 0.65-0.68 og en kurs ved nyttår på rundt 0.75-0.78...
Bullfight
26.09.2022 kl 17:52 3915

1.50 til 1.95
Fluefiskeren
26.09.2022 kl 18:14 3866

Har du da regnet inn at vi mister Gambia? Det nærmer seg 18. oktober.
solid1
26.09.2022 kl 18:33 3828


Både topp 20 og topp 50 er rimelig stabil.

Du må imidlertid være en underlig person.
Etter eget utsagn ingen aksjer i Pnor, men har på dette forum hele 87 negative innlegg om selskapet fra 17. mars i år.

Dine 27 tidligere innlegg fra 2020 og januar 21 omhandlet Nas og xxl.
Når du da "hopper av" forumet i over et år, for deretter ensidig kjøre negativt mot et selskap vi eiere naturlig nok er positiv til, må vi som eier aksjer i Pnor få lov til å lure på din agenda.
Personlig så antar jeg at du er "varsleren", men jeg har jo tatt feil tidligere.
Ha et trivelig, gjerne avsluttende innlegg på våre tråder til vi eventuelt er nede på null-seks.

Slettet bruker
26.09.2022 kl 18:41 3807

Det har blitt såpass mange ja.. Ja det var i overkant... Jeg skal begrense meg og heller komme tilbake når vi er på 0.6😊👍
thief
26.09.2022 kl 19:33 3743

Solid økning av produksjonen i Kongo,der har de virkelig levert!Men ellers går det utrolig tregt.Guinea Bissau og Gambia hører man ingenting fra,og går skjer lite i Nigeria også. Selskapet er lavt priset,men "ingen" virker å ville ta posisjon.Og nå ser det ut som de har utrolig uflaks med oljeprisen.De taper enormt med penger,hvis de selger alt fra oktoberliftinga til dagens priser,i forhold til hva de kunne fått.Fra juni har oljeprisen gått sakte men sikkert ned fra 120usd til dagens 84.Så istedenfor å få rundt 100-105usd i snitt,sitter man nå med 20% mindre på en "gigalifting" til petronor å være.Selskapet kommer liksom aldri i "flyten".Alltid noe som skaper usikkerhet hos investorene. Hadde virkelig troa på at petronor kom til å gjøre det stort,kan fortsatt skje,men kommet flere humper i veien.Målet på 30k i produksjon,skulle vel vært nådd allerede,i forhold til opprinnelig guiding.Men alt drøyer.Kursen er begredelig, og burde vel bånne ut snart!
E Desperados
26.09.2022 kl 20:08 3665

Selskapet skal løfte en del hundre tusen fat neste uke og så igjen rett før nyttår. Vi får se om cash is king fortsatt gjelder eller om Petronor-aksjen skal tømmes for aksjonærer som skal betale renter og strøm og som således slåss for å selge kursen ned lavest mulig.
Odi.1
26.09.2022 kl 20:41 3580

Du tror ikke prisen er gjennomsnittet gjennom hele lift perjoden ?
Tror den blir mye bedre enn denne ukas dåeligere pris.
Ikke lenge siden den var 30-40 her også; og en investerte å styrte på da også 😁
Longline
26.09.2022 kl 20:59 3536

Solgte meg ut på 0,96..600k..kjøpt meg inn igjen med 800k til 0,76 snitt..Så den som Overlever krakk, resesjon, Krig å de som verre er, får se om dette blir bra eller ikke.Jeg har stolpe tro på de her blir gull. Men gi de litt mer tid.Ting går rette vegen.
nkamok
26.09.2022 kl 22:09 3433

HT du bræger og bræger om hvor dårligt selskabet er og, at du først vil købe når kursen er i 0,60’erne - hvad er det så, der gør selskabet bedre ved at være i 0,60 ??
Eller er det bare dig, der er en trold, og som blot vil købe så lavt som muligt og helst på bunden. I mine øjne sælger du dig selv som en billig prostituerede !
Slettet bruker
26.09.2022 kl 22:46 3369

Jeg kjøper ikke Lada til Lamborghini pris... Men når Ladaen etterhvert er priset til en fruktkurv er det jo med en gang mer interessant...
zaq1
26.09.2022 kl 23:02 3447

Litt artig du skulle nevne akkurat det, eg var ei gang på et sted hvor det faktisk var et Lada utsalg.., her skulle det holdes et årlig lotteri.., det var en stor begivenhet hvor hele lokalsamfunnet var samlet.., andrepremie i lotteriet var jo en ny Lada bil..flott det jo.., førstepremien var en stor flott fruktkorg..😉
Roffa1
27.09.2022 kl 11:00 3106

Hva skjer med 39297 på kjøp !!
Bullfight
27.09.2022 kl 11:07 3110

Støttekjøp ?
007 James Bond
27.09.2022 kl 17:04 2764

Hva tror dere skjer på fredag når Putler annonserer annektering i Ukraina, og truer med atomkrig mot Nato?
Fredag og mandag kan bli grisete på verdens børser.
Aldara
27.09.2022 kl 17:07 2760

Den lille grisekødden tør ikke. Kan hende han sier Ukr angriper russisk territorium etter annektering og truer kan hende Ukr med liten a-bombe?
Men nå er det faen meg på tide at N O E N skyter et lite hull midt mellom øynene på den kødden! Det må da være N O E N som tør stå opp mot den lille kødden av en drittunge!
Fluefiskeren
27.09.2022 kl 17:09 2755

Selvsagt kommer han ikke å true Nato med det. Det har vel ikke rablet fullstendig for han.
Fluefiskeren
27.09.2022 kl 17:43 2694

Dette er nok en av årsakene til at oljeprisen stiger i dag.

« Majors Shut-In Production Due to Hurricane Ian.

Both offshore and onshore, Chevron is following our storm plans and paying close attention to the forecast and track of Hurricane Ian,” Chevron said in a company statement posted on its website.

“In preparation for the tropical weather, we have begun transporting all personnel from our Petronius and Blind Faith platforms and are shutting-in the facilities,” Chevron added.

Production at other Chevron-operated Gulf of Mexico assets remains at normal levels, the company highlighted. Chevron noted that it will continue to closely monitor the storm and remains focused on the safety of its workforce, the integrity of its facilities and the protection of the environment.

In a statement posted on its site, BP said it is closely monitoring Hurricane Ian to protect its personnel and operations in the deepwater Gulf of Mexico»

https://www.rigzone.com/news/majors_shutin_production_due_to_hurricane_ian-27-sep-2022-170505-article/


hofa
27.09.2022 kl 17:57 2670

Der sker ikke en skid, den lille skaldede rotte er snart færdig, der er trods alt også voksne til stede i Rusland.
markie
27.09.2022 kl 20:45 2478

Han har jo allerede truet med dette. Du har vel fått med deg at han la til, dette ikke er noen bløff?
Med denne logikken kan han selvsagt herske over hele verden. Ingen ønsker atomkrig.
Selvsagt også kineserne. Det er jo ikke bra for business. Dersom han velger støte seg med verden og Kineserne er det slutten på hans regime. Noen skyter han på et tidspunkt. Ingen vettig Russer ønsker bruke atomvåpen mot Ukraina.
Nybegynner2
28.09.2022 kl 07:57 2218

Fredag 23. var kurs høy 0,82 for så å være i bunn på 0,75. Sluttkurs denne dag var 0,77. Omsetningen var relativ høy i PetroNor. La oss på nytt se hvem som kjører denne kursen ned. Den eneste på topp 50 som solgte var Nordnet Livsforsikring, konto 1, med 2 millioner aksjer. De øvrige satt i ro. Ser vi på den største kjøperen var dette sannelig Nordnet Livsforsikring, konto 3, med 1,2 millioner aksjer. Ellers er de øvrige kjøpere i all hovedsak private. Det er hyggelig å se en gammel kjenning som tidligere var hyppig skribent har kjøpt seg litt opp.
barts
28.09.2022 kl 08:05 2195

Hvem er denne tidligere skribent - del gerne listen.