PetroNor når produksjonsmål på 5000 bopd i Kongo

Yenom
PNOR 14.09.2022 kl 19:19 91296

PetroNor E&P ASA: Targeted net production of 5,000 bopd reached ahead of schedule

Oslo, 14 September 2022: At the Pareto Securities Energy Conference today, PetroNor E&P ASA ("PetroNor" or the "Company") provides an update that the company has reached its targeted net production of more than 5,000 bopd during the third quarter.

This compares with 3,737 bopd in the quarter ended 30 June 2022. The 5,000 bopd net production target was reached ahead of schedule seeing the benefits of the infill drilling programme on the PNGF Sud license in Congo. Lifting is scheduled in October for entitlement production inventory.

As communicated at the Q2 presentation last month, four new wells on Litanzi have been brought onstream with production above expectations. The rig has now been moved from Litanzi to Tchibeli NE for drilling of two development production wells.

Please find enclosed the presentation material held at today’s conference.

For additional information, please contact:
Investor Relations
Email: ir@petronorep.com
www.petronorep.com

About PetroNor E&P ASA
PetroNor E&P ASA is an Africa-focused independent oil and gas exploration and production company listed on Oslo Børs with the ticker PNOR. PetroNor E&P ASA holds exploration and production assets offshore West Africa, specifically the PNGF Sud licenses in Congo Brazzaville, the A4 license in The Gambia, the Sinapa (Block 2) and Esperança (Blocks 4A and 5A) licenses in Guinea-Bissau, the Rufisque Offshore Profond and Senegal Offshore Sud Profond in Senegal (in arbitration) and OML-113 in Nigeria.

https://newsweb.oslobors.no/message/571223
Redigert 14.09.2022 kl 19:21 Du må logge inn for å svare
Yenom
28.10.2022 kl 07:46 5157

Wow, den så jeg ikke komme. Jeg trodde vi hadde en saklig diskusjon her? Om byggingen er i gang eller ikke tror jeg ikke vi kan lese ut av den setningen, men typisk en sak som Petronor ikke ville ha meldt så det er absolutt mulig. Jeg tror derimot at en av partnerne ville meldt det. Det som taler imot er at FID ikke er annonsert. Petronor ville ikke meldt det heller, men det ville definitivt ADM Energy ha gjort. Personlig så venter jeg at FID kommer først, så innkjøp av FPSO før noen annen aktivitet.
E Desperados
28.10.2022 kl 08:11 5099

Jeg tenker at engelsk "We are building" både kan bety at de bygger nå og at de har tenkt til å begynne å bygge. I det tilfelle her mistenker jeg nok mest den siste, men man vet jo aldri.
Dovretro
28.10.2022 kl 08:20 5092

I teksten står det vel at vi bygger og ikke at vi skal eller ha tenkt, så hvis setningen er riktig såbygger de vel ledning ?
Men det er jo på Twitter og ikke meldt, så vi får vel bare vente som vanlig. Ha en fin fredag
Roffa1
28.10.2022 kl 08:55 5008

Fortsett å kom med info du Groven64 for selv om noen evt har fått med seg den type info, så er det langt i fra alle. Meg inklusiv
Fluefiskeren
28.10.2022 kl 09:30 4943

Det står også:

« There is an opportunity to take that gas and develop it into either an LNG project and take it internationally or into Nigeria and regionally." - Eyas Alhomouz»

De har altså ikke bestemt seg helt. Gassrørledning til land er det som har vært nevnt hele veien. Jeg har vært inne på dette med LNG flere ganger da de da kan selge gassen til høyere pris. Men her det nok gjort noen avtaler med myndighetene. De trenger den gassen.

Jeg tror ikke at de har begynt med rørledningen. Det ville vært meldt. De har jo heller ikke boret noen produksjonsbrønner ennå. Jeg håper fortsatt at selskapet lager en presentasjon på hvordan de ser dette for seg.
Redigert 28.10.2022 kl 09:31 Du må logge inn for å svare
Viking_I
28.10.2022 kl 10:34 4801

Oil price around $94.7 company producing oil above 5000 bopd with Zero debt and oil worth $60 million in storage (currently lifting going on ) after paying all dues ($31million) to operator and course is around kr 0.8 ?
at year end total earning per share will be around kr 0.68 with current rate.
Viking_I
28.10.2022 kl 11:00 4751

The agreement to suspend the arbitration follows a period of progressive dialogue between the Company and relevant authorities. Commenting on the update, Eyas Alhomouz, Chairman of PetroNor E&P Limited, said:
“This is a positive development that matches PetroNor’s strategy adopted since the merger with African Petroleum Corporation to seek an amicable solution in The Gambia and Senegal, refocus our resources and create value for the shareholders. It further highlights a willingness of all parties to discuss reasonable settlement solutions. We thank the relevant authorities in Senegal for their pragmatism in reaching this mutual decision and hope to use this window of suspension to progress our dialogue and reach a firm agreement that benefits both PetroNor and Senegal.”
Yenom
28.10.2022 kl 11:13 4714

Tenkte du på noe spesielt her?
Viking_I
28.10.2022 kl 11:18 4738

latest update from 13 Oct 2022 from summit look like they are working on it.
Nigeria, Gambia, Senegal and Guinea-Bissau 2P reserve price is missing from current share value. Even Congo is worth more than kr 2 now with current oil price and production.
hope oil lifting news from today or max weekend will break kr 1.2 barrier.
Redigert 28.10.2022 kl 11:24 Du må logge inn for å svare
Yenom
28.10.2022 kl 11:57 4651

Teksten du limte inn er veldig gammel og gjelder et forsøk på samtaler mellom Petronor og Senegal som ikke førte frem. Status nå er at saken løses hos ICSID innen utgangen av året.
Redigert 28.10.2022 kl 12:52 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
28.10.2022 kl 12:09 4618

Bare minner om at 18. november er skjebnedagen for Petronor i Gambia. Håper på melding før det. Hver gang det har dratt ut til siste dag har meldingene både når det gjelder Aje og Gambia bare betydd ny utsettelse.
longo
28.10.2022 kl 13:02 4520

Flere enn meg som har tenkt tanken på at timingen er god for Island Innovator til å stoppe på vei nordover etter å ha ferdigstilt Gazania-1 i Sør-Afrika og bore en brønn i Gambia?? Da må farm-out m.m. på plass først. Nå har jeg ikke satt meg inn i vanndyp, men antar at dette ville være grei skuring for Island Innovator. Bare en tanke.
Fluefiskeren
28.10.2022 kl 13:41 4440

Det er helt utelukket. På vei hjem fra Sør-Afrika skal de gjøre en jobb i Mauritania. Deretter skal den til Nordsjøen igjen for et helt nytt oppdrag for Dana. Og etter det igjen skal den til Ekvatorial - Guinea og bore brønner for Trident. Panoro er involvert der også.

De har fullt program etter å ha vært warm stacked i en lengre periode. Før Gazania hadde den også to oppdrag i Nordsjøen. Det er hyggelig. Seiler under norsk flagg.

Dessuten er det mye planlegging før man borer. Det blir nok ingen brønn der før tidligst til sommeren.
Redigert 28.10.2022 kl 13:42 Du må logge inn for å svare
E Desperados
28.10.2022 kl 14:20 4365

Siste utsettelse av long stop på AJE var 15 dager. Tenker selskapet har såpass god kontroll på hvordan de ligger ann med en eventuell ferdigstillelse at sannsynligheten for melding før neste helg er relativt lav.

Om jeg ikke husker feil sto det vel i halvårsrapporten at de hadde som mål å borre på A4 i 2023. Det betyr vel andre halvår.
Fluefiskeren
28.10.2022 kl 14:30 4344

Der tenker vi nok litt forskjellig. Tror ikke de kan ha så god kontroll. Det betyr antakelig at den kommer før hvis det går i orden. Det er selvfølgelig mulig at de bruker hele tiden, men da betyr det nok ny forlengelse hvis ikke tålmodigheten til myndighetene er brukt opp.

Mitt råtips. Melding i midten av neste uke.
E Desperados
28.10.2022 kl 14:55 4288

Jeg håper selskapet er klar over at konsensus blant aksjonærene er at det har vært mye forsinkelser og utsettelser, og at de sånn sett ikke ber om mer utsettelse enn nødvendig. Håper du har rett, men jeg begynner ikke å bli utålmodig her før vi er inne i siste uken.
Fluefiskeren
28.10.2022 kl 15:02 4274

Spennende er det i hvert fall. Jeg fikk virkelig godfølelsen av forrige melding selv om jeg ikke ser bort fra at jeg feiltolket den.
Yenom
28.10.2022 kl 15:09 4280

Jeg tror flere legger for mye i denne setningen; The Company looks forward to providing an update within this time frame. Tror det bare er en høflighetsfrase og ikke at de gleder seg til å oppdatere oss ☹️☹️☹️
E Desperados
28.10.2022 kl 15:17 4311

Jeg hadde personlig avskrevet A4. Men ordlyden i meldingen kombinert med at det bare ble 30 dager til ga meg troen igjen. Hadde de fått 90 dagers utsettelse hadde jeg tenkt at det ikke ble noe. Så det er bare å vente i spenning. De har kjørt ny seismikk og skrev i halvårsrapporten at det var flere "low risk" prospekter, så om de får en partner så betyr det at minst en aktør til har tro på lisensen.
Fluefiskeren
28.10.2022 kl 15:19 4471

Det var heller det at de virket så sikre på at de ville greie fristen.
Slettet bruker
28.10.2022 kl 15:53 4424

Jeg tror vi burde rykke ut en artikkel i finansavisen og be folk lese Hegnar forum... For bortsett fra menigheten her inne virker det som om ingen andre har troen på dette prosjektet...
Fluefiskeren
28.10.2022 kl 15:57 4424

Prøvde å finne den gamle seismikken og vurdering på A4 uten å lykkes. Det jeg husker med sikkerhet var at det var store prospekter og leads men at COS var lav på samtlige. Hadde vært artig å sett den nye fra TGS. Store forandringer på A1 i hvertfall fra den gamle. Må vel si at APCL var flinkere enn PNOR med slik informasjon.

https://petronorep.com/media/b1getnwz/corporate-presentation-apr-2017-final.pdf
Viking_I
31.10.2022 kl 09:34 3700

Today is last day of October and 6 tankers lifted oil from Djeno Terminal in month of October.
following 3 tanker lifted oil last week and weekend.
DELTA APOLLONIA is left after lifting.
MARAN HERMIONE is after lifting on Friday.
NINAWA tankers is after lifting on weekend.
Waiting for announcement from PNOR until toady evening.
Nybegynner2
31.10.2022 kl 10:49 3547

Har nå sendt epost til selskapet for å få en avklaring om de vil børsmelde oljeløft på lik linje med det eksempelvis Panoro gjorde 24. oktober. Har også avgitt min frustrasjon over slett IR behandling, det er i hvertfall min mening. Helt borti natta at de ikke gidder å oppdatere hjemmesiden sin med riktig bopd. Står 3.850 som er langt unna sannheten. Det er også en del åpne saker som de ikke svarer meg på. Eksempelvis begynner vi å nærme oss snart 1 år med midlertidig CEO. Hvilke planer har de her? Punktet med valg av styre ble utsatt. Hva skjer på dette punktet. Blir så frustrert over selskaper som gir blanke F.. i små aksjonærer.
tuja
31.10.2022 kl 11:32 3699

Oljemarkedet er stramt, og SEB tror oljeprisen vil stige betraktelig fremover.
Meglerhuset venter en oljepris på 115 dollar fatet i første kvartal neste år, og 125 dollar fatet i andre kvartal.
«Brent-råolje har i det siste hatt en tendens til å bli dratt nedover av pessimistiske stemninger, og så hoppe rett opp igjen og høyere etterpå», skriver SEB i et notat.
Oljeprisen startet året på 78 dollar fatet, og steg til en topp på rundt 130 dollar fatet noen uker etter Russlands invasjon av Ukraina i slutten av februar. Siden har prisen avtatt, og mandag ligger den på 93 dollar fatet.
SEB peker på at kinesiske lagre er sesongmessig lave, og at det nærmer seg strengere EU-tiltak mot import av russisk olje via skip fra den 5. desember. Da får ikke finansbransjen i EU lenger forsikre russisk oljefrakt via skip. Snart avsluttes dessuten USAs salg av olje fra de strategiske oljelagrene (SPR), påpeker analytikerne i SEB.
«Det er mye risiko på oppsiden», skriver SEB.
kokkohill
31.10.2022 kl 13:01 3554

0.10 øre i utbytte bør være mulig ?
E Desperados
31.10.2022 kl 13:17 3484

Det er absolutt mulig, men om selskapet prioriterer det er en annen sak. Consider shareholder value (utbytte) ble nevnt på Pareto-konferansen. Jeg tipper det forutsetter at man får lånt litt penger. Hvis selskapet ikke får lånt penger så tror og håper jeg at overskuddet går til utvikling av AJE, A4 (?) og PNGF Bis. Så kan vi heller få større utbytter om 2-3 år.
Viking_I
31.10.2022 kl 13:27 3475

Before APCL take over Petronor given dividends to shareholders, Expecting dividends after Aje field starts as there is 0 debt on company after current oil sale. (currently it is $1 million only)
Kvike11
31.10.2022 kl 14:32 3360

Ingen er hvis i tvivl om olie prisen kommer over 100 inden længe.
Forbruget stiger kraftigt, lagre er tømte, og PNOR har rigtig gode fremtids muligheder, og måske snart gode overraskelser med nye indtjeninger.
personligt syntes jeg det er galimatias at kursen er så lav, der må være nogle der har interesse i at sælge sig ud.
Vi andre venter på bedre tider og håber snart vi er tilbage over kurs 1,10
Vi ved at der er vel at blive lavet en stor aftale, som skal komme inden for ca 3 uger fra nu af.
Fluefiskeren
31.10.2022 kl 14:50 3317

Intet nytt ang. resultatet av Gambia mini-lisenrunde på A1. Tror nok at vinneren(e) nå er utropt og at det foregår forhandlinger. Kommer nok snart noe mer.
JUICEitUP
31.10.2022 kl 23:02 2946

Jeg er nå mest spent på om de har fått lifting og salg av oljen i oktober. I følge de fleste her på forumet var det en selvfølge. Jeg har hele tiden vært skeptisk grunnet elendig ledelse. Håper bare at jeg tar feil.
Mdg1
01.11.2022 kl 07:00 2736

I følge Viking som følger med var det tre tankere innom havnen i løpet av sist uke. Da er det vel sannsynlig at PNOR også har fått løftet i alle fall store deler av sin olje. Jeg tror derimot ikke vi får svaret på hvor mye før neste kvartalsrapport. PNOR melder stort sett aldri noe som ikke er meldepliktig
Redigert 01.11.2022 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.11.2022 kl 07:38 2645

Noe som også er grunnen til at vi vaker rundt disse nivåene.... Om ikke selskapet har ønske om å endre dette vil vi fortsette i dette landskapet i årevis... En kjapp tur opp på en god melding. Så faller vi tilbake på gamle synder når det blir helt stille igjen over en lengre tid... Dette er ikke noe aksjonærvennlig selskap og sånn sett har jeg liten tro på utbytte i nær fremtid. I tillegg sitter det vel noen arabere med størst eierinteresser her så den gangen dette begynner å kaste av seg kjøper de vel opp aksjemajoriteten til en slikk og ingenting så sitter vi naive idiotene igjen med knapper og glansbilder når pengene virkelig begynner å rulle... Vent og se... Det hadde hvertfall forklart hvorfor selskapet er livedde for et kursen skal stige...
E Desperados
01.11.2022 kl 08:58 2483

Må innrømme at jeg tok svaret jeg fikk fra IR nå i midten av oktober for god fisk. Og antar forøvrig at den informasjonen fortsatt stemmer. Men har sendt ny mail nå for å sjekke. Så får vi se om vi får svar.
Slettet bruker
01.11.2022 kl 09:44 2377

Men bare ned 1,24% på en knallblå dag på børsen skal vi da være kjempefornøyd med.. Tyder på at det er flere som begynner å få øynene opp for denne juvelen. Tenk på alle idiotene som den siste tiden har kjøpt aksjer som går motsatt vei. Glad jeg ikke er en av dem.... Jeg hadde håp om at vi skulle se 0.9 igjen så jeg kom meg ut av dette klovnepapiret men ser nok ut som man må forbrede seg på å selge med et lite tap.... Men men... Man lærer så lenge man lever...
solid1
01.11.2022 kl 09:57 2347


Positiv, kraftig økende omsetning første time i dag.

Ta det rolig. Den løfter seg nok med varsel om løfting 😊
Mdg1
01.11.2022 kl 10:46 2245

De må snart oppdatere om Gambia. Da slenger de nok med en linje angående løfting
smaa
01.11.2022 kl 10:53 2294

Ja, et fantastisk aksjonærvennlig selskap å sitte i, tenk at de ikke kan gi oss noen positive nyheter, så mye som de tjener. La oss lette la oss rocken roll, la oss miste all kontroll, for her sitter noen og styrer kursen.🎷🧗🏻
Fluefiskeren
01.11.2022 kl 10:59 2288

Kraftig økning i produksjonen i Kongo etter infillbrønnene må da være en positiv nyhet. Synes du ikke det?

Vi har også fått nyhet om forlengelse i Gambia som jeg oppfattet som positiv selv om melding om avtale lar vente på seg.