Utbytteoversikt.

KommersK
UTBYTT 14.09.2022 kl 20:29 1760

Tenkte det kunne være greit å lage en oversikt over utbytteaksjer, hvem som betaler utbytte, når de betaler ut, hvor ofte og selvsagt beløp. Og kanskje forventninger også.
Finner ikke noen god oversikt på nettet pt, men hvis noen har en, så link gjerne her.
Hellboy
14.09.2022 kl 20:35 1741

Da har du for dårlig megler ;)

PAS har oversikter, så kanskje du bør vurdere å bytte dit? Uten at jeg vet hvem du bruker til å handle aksjer
Badgirl
14.09.2022 kl 20:37 1731

MPCC utbetaler kvartalsvis blir nå i slutten av september rundt 1,80 pr aksje hvis jeg ikke husker feil er avhengig av dollarkurs.
Hellboy
14.09.2022 kl 20:41 1702

Blir for dumt å legge ut drøssevis av enkeltposter som ikke blir oppdatert bare fordi man har en dårlig megler....

Jeg kan legge ut et 20-talls poster med selskaper jeg har aksjer i som betaler utbytte. Men hvorfor? Fordi TS bruker Nordnet eller noe annet som ikke duger?
KommersK
14.09.2022 kl 20:50 1650

Jeg bruker SBanken.
Og du kan jo bare drite i å skrive noe her, for det er heeelt frivillig. Ettersom du synes tråden er teit og unødvendig. Noe du også virker å være...

Jeg vet hva jeg kan forvente av utbytte i aksjene jeg sitter i, og når. Men jeg er også interessert i andre aksjer, og der har jeg ikke like god oversikt. Og andre kan ha interesse av en slik oversikt, vil jeg tro.

Jeg oppfordrer med dette altså dem som er interesserte til å skrive og/eller følge med her. Andre kan jo bare holde seg unna. Verre er det faktisk ikke for de aller fleste av oss.

Kan jo også opplyse om hvilke utbytteaksjer jeg sitter i selv pt.
2020 Bulkers, Elkem, Belco, Okea, Hafnia, Vår Energi og Jin. Hvis noen skulle være interesserte.
Hellboy
14.09.2022 kl 21:17 1562

Joda. Mulig jeg både er teit og unødvendig. Men det tar argumentene fra sak til person. Det sier mer om deg enn meg.

Ja. Jeg syns dette er en tåpelig tråd fra noen som har en for dårlig megler. Som sagt har min megler en slik oversikt for alle kunder lett tilgjengelig.

En tråd om de beste utbytteselskapene hadde derimot kunnet være interessant.

Hilsen teite og unødvendige meg.
*JBJB
14.09.2022 kl 21:58 1433

Hei folkens:))

Og...kan kjapt skyte inn at Sparebanken Nord Norge i år vil utbetale til sammen kr. 9,90 pr. egenkapitalbevis - den første utbetalingen fant sted i April med kr. 6,50 og ekstraordinært utbytte utbetales den 20 September med kr. 3,40 (totalt kr. 9,90) - egenandelsbevisene i Sparebanken Nord Norge handles i skrivende stund for kr. 86,50 noe som gir en direkteavkastning på 11,4% - haken med utbytter er dagens skattenivå som steg fra ca. 32% til over 35% for 2022 etter fjorårets regjeringsskifte - det er varslet nye skatteøkninger og ingen må bli overrasket om 37/38% blir satsene i 2023 - renteinntekter beskattes fortsatt med 22% - sånn er det med den saken...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
MacJoJo
14.09.2022 kl 22:53 1300

Finner det du trenger hos Nordnet, sorter på direkte avkastning, eller hva du vil.

https://www.nordnet.no/market/stocks?selectedTab=keyFigures
KommersK
14.09.2022 kl 23:20 1200

Flott! Takk.
Dette er vel en oversikt over utbytter som er vedtatte. Kjekk å ha.