QEC-melder Ăžkt produksjon

Fjellbris
QEC 15.09.2022 kl 08:45 49003

Commodity prices driving development plans"!

Operators exercising capital discipline by
maintaining pace of development within
cash flow
‱ Up to two (1.0 net) wells planned for Kakwa North
in Q4 2022 – Q1 2023

‱ Two (0.5 net) wells planned for Kakwa Central in
2023

Current Kakwa production of ~1,400 boe/d
could double by 2H 2023 based on
proposed drilling plans

Peak production of up to 5,000 boe/d based on
proved and probable undeveloped locations

Potential conversion of Kakwa North
working interest could add ~500 boe/d by
Q4 2022


https://newsweb.oslobors.no/message/571230
Redigert 15.09.2022 kl 08:46 Du mÄ logge inn for Ä svare
Carlsen73
14.10.2022 kl 13:28 4170

Der mÄ komme en dag - forhÄbentlig snart! - hvor selv Quebec mÄ indse, at de er en del af en langt stÞrre verden, og at der simpelthen mÄ vÊre grÊnser for, hvor egenrÄdige og uklÊdeligt arrogante, de kan tillade sig at vÊre.
googleearth11
14.10.2022 kl 13:55 4181

Nei, de MÅ ikke det, og de GJØR ikke det. Vis meg ett eneste signal fra Quebec om at de er villige til Ă„ tenke annerledes!
tuja
14.10.2022 kl 14:00 4171

Er ett kjent og kjÊrt uttrykk som heter "som lyn ifra klar himmel". Man skal aldri si aldri med den energikrisen som pÄgÄr, og som sannsynligvis vil strekke seg over flere Är.
Peter Sellers
14.10.2022 kl 14:10 4140

@tuja, men googleearth har et poeng, det har kommet nada fra Legault gjengen selv etter TysklandbesÞket her i forrige mÄned.... stille som i graven fra dem, sÄ Ä tro pÄ "undre" fra den " klima vennlige" gjengen der tror jeg blir ikke vi skal gjÞre regne med, da mÄ det som sagt et "under" til eller at FN fÄr dratt noe opp av hatten :))
minsin
14.10.2022 kl 14:11 4164

Skjer det ikke noe i hÞst ang Quebec/Bill 21, med den energi krisa som verden nÄ opplever- skjer det nok aldri.

uansett i det korte bildet viser aksjen svakhets tegn - en del tyder faktisk at den vil bryte ned gjennom gulvet i den stigende trend kanalen , RSI underbygger dette-
NÄr aksjen balanserer pÄ nedre trendlinje burde det komme en rekyl... det ser det ut til at det ikke skjer
I sÄfall kommer kurser ned mot 1,74 fort inn - som neste "bunn".

Vi fÄr se om det ligger en "trigger" mht forventninger rundt Q3 rapporten , det er vel det som kan bli kursdrivende de neste ukene.
Ang Canada EU - sÄ virker det som om ting drar ut i tid--- Helt sikkert en masse interesse konflikter som mÄ avklares-Quebec er ei utfordring i seg selv
sĂžkeren
14.10.2022 kl 14:12 4181

Legault Þnsker Ä dele departementet Energi og naturressurser i 2 dep.. Minister J. Julien har vÊrt "pÄdriver" for den politikken som omhandler utvinning av olje og gass i Quebec. Det er kanskje et fÞrste tegn pÄ at han forsÞker Ä redusere "miljÞaktivisters" pÄvirkning pÄ politikken? FÞrÞvrig sÄ Þnsket Legault konservativ seier ved siste fÞderale valg da han lettere kunne samarbeide en konservativ Canadisk regering.
Redigert 14.10.2022 kl 14:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
googleearth11
14.10.2022 kl 14:14 4179

Meget godt og realistisk innlegg. Jeg er fortsatt optimist mht Q3. Tipper endel vil forsÞke Ä presse prisen ned, og sÄ kjÞpe seg inn, i forkant av den forventede stigningen rundt 10.november. Det er i alle fall ikke sÄ vanskelig med de smÄ volumene her.
Carlsen73
14.10.2022 kl 14:16 4176

Hvis vi antager, at Quebec primÊrt er befolket af mennesker med to arme, to ben og en hjerne, sÄ er vi mange, der har et hÄb om, at sidstnÊvnte meget snart bliver aktiveret. Men nej! Signalet har vi ikke set.
googleearth11
14.10.2022 kl 14:22 4184

At han vil samarbeide med en konservativ regjering er vel ikke overraskene, som den ultranasjonalistiske politikeren han er. StÄr jo langt til hÞyre. Men fortsatt inten tydelig tegn pÄ endringer,
sĂžkeren
14.10.2022 kl 14:27 4164

Ting tar tid!
minsin
14.10.2022 kl 14:33 4159

For min del ser jeg litt mot oljeprisen , for Ăžyeblikket .
Bryter oljen 95 US - sÄ kan det hende vi fÄr ett trend skifte innen olje nÊringa.
FÞlges tendensen siden Juni - sÄ vil vi etter hvert se oljepriser ned under 80.
Opec har "heldigvis " signalisert de Þnsker oljepriser pÄ disse nivÄene som vi nÄ ligger pÄ.
"Expertene" mener den vil gÄ over 100 US
Slettet bruker
14.10.2022 kl 14:55 4099

Skulle den ikke i 2,10 denne uka eller 3kr i september, dere hausere bare blÞffer jo. Den gÄr jo stikk motsatt veg.
googleearth11
14.10.2022 kl 15:04 4074

Skulle den ikke i kr 0,50? Du kaster stein i glasshus, Steve.
googleearth11
14.10.2022 kl 15:04 4076

Olja er alltid en god pekepinn. Oslo BĂžrs er en olje-og innsiderbĂžrs.
Slettet bruker
14.10.2022 kl 15:11 4061

Jo men det er lenge siden og dessuten sÄ har jeg oppjustert kursmÄlet til 1kr etter de omsider klarte Ä Þke produksjonen.... den kunne fort ha nÄdd 0,50 den gang hvis de ikke hadde Þkt prod og bÞrsklimaet hadde vÊrt litt dÄrligere, ATL er forÞvrig 0,60 ))
Slettet bruker
14.10.2022 kl 15:25 4051

Uanset om det hedder 0,50 eller 1,00 NOK, sÄ er det stadig ufattelig useriÞst :-)

TrumpGold
14.10.2022 kl 16:20 3965

Enkelt Ă„ observere at det er veldig mye robotordrer i ordrebildet. Legger man inn en "manuell" ordre trigger det en frenetisk aktivitet.

Har ogsÄ lagt merke til disse 20k postene som til stadighet legges pÄ ulike nivÄer, bÄde pÄ kjÞp og salg i ordrebildet. Skulle likt Ä vite hva hensikten er og hvordan robotene blir satt opp? Jammen ikke lett Ä tolke hva som skjer..
googleearth11
14.10.2022 kl 16:29 3946

Veldig langt unna den ene krona du baserer tippetipset ditt pÄ. Fortsatt enorm steinkasting i glasshus. NÄr er din tidshorisont for 1 kr?
Redigert 14.10.2022 kl 16:30 Du mÄ logge inn for Ä svare
minsin
14.10.2022 kl 16:44 3898

Joda - hadde hÄpet pÄ at den skulle komme opp i omr 2.08 - 2,1.
BÞrs klimaet er ikke det beste for tiden, inflasjonen / resesjons spÞkelset tÊrer nok litt pÄ oljeprisen...Underliggende er det fortsatt gode oljepriser, "Gass krisen" vil vare i mange Är til...og QEC tjener gode penger, selv om gass er ikke stÞrste innteksts kilden i selskapet. Det er en viss fordel med Ä vÊre i ett selskap med hÄndterbar gjeld - sammen lignet med eks DOF mm
underliggende skal nok aksjen videre opp...
Aksjen balanserer nÄ pÄ ett stÞttevÄ i omr 1,85 , selv tenker jeg, holder aksjen seg pÄ dette nivÄet er det fortsatt relativ god sannsynlighet for en god oppgang pÄ over 2,55 i det korte bildet. Aksjen er fortsatt innenfor en positiv trendkanal siden begynnelsen mai

hmm vel alle som kjÞper aksjer har vel sine kursmÄl - selv du har jo ditt pÄ 1 kr - BlÞffer du ogsÄ, siden du har bommet???
Slettet bruker
14.10.2022 kl 20:34 3701

NÄ var jo Qec i 1kr og litt under i desember 2021, hvorfor tror dere ikke den vil gÄ dit igjen? Det at den skal i 3kr er mye mere usannsynlig og vil nok ikke skje, 1kr er faktisk mulig hvis dette bÞrsklimaet fortsetter 6mnd til. Qec er egentlig ikke noe Ä satse pÄ uten Québec og det lÞpet er slik jeg ser det ferdigkjÞrt.
sigj2
14.10.2022 kl 20:43 4033

Hva kommer nÄ ? NÄ som hÞringen har vÊrt
minsin
14.10.2022 kl 22:40 4082

Stiv bÄy

Vel ting har endret seg vesentlig i forhold til -21
Net cash from operating activities 2021(Annual) $ 14,075 2020(Annual) $ 6,408
Net cash from operating activities 2022 (Q1 + Q2 ) $ 15,066

I forhold til "Net cash" har faktisk Ă„rets fĂžrste 6 mnd gitt mere "Net cash" enn for hele 2021.
I korte trekk ble hele fjor Ă„rets inntjening dekket inn fĂžr Mai var omme ( ca 5,5 mnd)
Ang oljeprisen sÄ lÄ den i 2021 pÄ ca 65-70 US , for innevÊrende Är blir den ca 100.(brent- men gir dog en indikasjon pÄ prosentvise forskjeller)

For innevÊrende Är vil altsÄ resultatet mer enn fordoble seg i forhold til 2021.
PÅ toppen av dette kommer en produksjonsĂžkning pĂ„ slutten av Ă„ret.

SÄ jo jeg mener fortsatt aksjen er billig , mitt kursmÄl er derfor 4-7 kr.
Dette er en prising basert pÄ i hovedtrekk Þkt produksjon og hÞy oljepris... Intet av Lowlands el Canada/EU LNG-situasjon er priset inn i dagens kurs.





Redigert 14.10.2022 kl 22:42 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
14.10.2022 kl 23:54 4057

Spot on og helt i trĂ„d med, hvad jeg ogsĂ„ mener 👍
Stewie B som vanligt helt ved siden af med skĂŠve kursmĂ„l đŸ˜‚đŸ€Šâ€â™‚ïž
googleearth11
15.10.2022 kl 07:29 3945

Jeg stÞtter dette fullt ut. Mye mer realistisk enn Steves kverulerende "mÄl". Steve underbygger jo aldri sine tippetips.
Fjellbris
15.10.2022 kl 09:04 3838

Minsin, helt enig samt ogsÄ i trÄd med mine beregninger. Forventer minst 300 mill EBITDA i Är og enda mer neste Är med Þkt produksjon. Québec erstatning eller oppheving Bill21 er ren bonus der begge utfall pt er skrevet ned til kr 0 i balansen.

Hvordan SP klarer Ä regne hjem 300 mill ++ i et gjeldsfritt selskap til kurs kr 1 fremover, skulle jeg gjerne sett en begrunnet utregning/analyse pÄ.
Jensi
15.10.2022 kl 09:36 3797

ENIG !
men markedet skal nok lige rase ud , stĂžrste trussel er papir-dollaren !
jeg er pÄ 5.- kr aktien uden Quebec.
jeg holder pÄ alle mine Qec'er, da jeg har svÊrt ved at finde andre aktier med en mere sikker udsigt til gevinst
Redigert 15.10.2022 kl 09:37 Du mÄ logge inn for Ä svare
minsin
15.10.2022 kl 12:16 3580

googleearth11 skrev Innlegget er slettet
Vel ...
NÄ skal det vÊre sagt at vi er i ett ekstremt utfordrende marked.. og vi ser at de sÄkalte "ekspertene" har veldig sprikende target pÄ oljeprisen.
Inflasjonen vil selvfÞlgelig pÄvirke oljeprisen, med negativt fortegn - samtidig som mange meglerhus mener rett oljepris for vinteren vil vÊre 100 usd.
For min del er jeg Äpen for oljepris mellom 60 og 100 Usd.. om ett halvt Ärs tid... det vil pÄvirke aksjekursen til QEC i stor grad.Gass prisen vil forbli hÞy de neste Ärene ... og jeg tipper vi ser Þkte priser utover vinteren og sommeren



Har selv bommet litt pÄ aksjekursen i qec... og har Äpnet for at kursen kan dale ned til 1,74 i det korte bildet.
Det er vanskelig Ä utfÞre TA pÄ ett selskap som er lite verd - faktisk mindre enn 800 mill nok
Blir mange usikre momenter som kan ha stor pÄvirkning av aksjekursen.
Eks selger en med "litt" aksjer seg helt ut - faller kursen gjerne 10 prosent.. noe som gjÞr at trendbildet endres . Aksjen er derfor volatil sÄ det holder...
Pr i dag er det liten interesse for aksjen og lav omsetning.
Tallene er midlertidig klare- Ăžkende produksjon - Ăžkende ned back.
Det er allerede innrĂžmmet en viss erstatning - dersom ikke Bill21 endres.
EU vil ha gass fra Canada - og Canada vil vĂŠre fremtidig "top pick" for Europa.
Canada sitter igjen med , som eneste alternativ og skipe gass ut fra Øst kysten/St John - Quebec blir da uansett berÞrt.
Joseph Borell(Unionens hÞye representant for utenriks- og sikkerhetspolitikk) er klar pÄ at dersom de henter gass fra Canada - vil rÞrgatene ikke gÄ gjennom USA, i forhold til forsynings sikkerheten.
I sÄfall mÄ nÞdvendigvis EU vÊre med Ä bidra finansielt i Canada dersom de skal fÄ sine Þnsker oppfylt. Trudeau vil da bli happy mht " business caset sitt".
Det er jo tross alt snakk om leveringer av gass til EU de neste 20-40 Ă„rene.

Dersom det skulle skje - sÄ vil rÞrgatene nÞdvendigvis passere gjennom qec lowlands...

En grei link som beskriver situasjonen , presset pÄ Quebec blir nok for stort etterhvert
https://energynow.ca/2022/08/why-alberta-has-the-worlds-cheapest-natural-gas-learn-the-reasons-here-david-yager/


Redigert 15.10.2022 kl 12:17 Du mÄ logge inn for Ä svare
Jensi
15.10.2022 kl 14:56 3452

tak for linket !
solid1
15.10.2022 kl 16:40 3323

En meget god artikkel.
Det virker som mye faller pÄ plass i Quebec nÄ, og presset fra bÄde lokale interessenter og EU er ogsÄ godt.
Spesielt hyggelig er det Ä lese at Canada fÄr kritikk av sine egne, og nÊrmest latterligjÞr Quebecs holdninger med fÞrst Ä godkjenne, - for senere forby utvinning.
Til og med belÞpet som er satt av som erstatning menes latterlig lavt, og at Tyskland mÄtte ty til andre gassleverandÞrer beskrives (med rette) som en tabbe.

En eventuell erstatning (avsatt 100 mill.) kommer pÄ minimum 500 mill. etter avtaler Canada allerede er bundet til. De er trolig bundet til mye mer ved internasjonale avtaler, men et hinder er at Canada ikke har signert / eller har en godkjent handelsavtale med Europa selv om denne avtalen allerede er 5 Är.
Hinderet ved handelsavtalen er nettopp at Canada ikke vil signere / binde seg til de erstatningsregler / betingelser som gjelder mellom stater selv om det er tilnĂŠrmet likt i verden for Ăžvrig.
EU har nok pressmidler, men jeg antar presset internt i Canada vil vĂŠre nok. Etter min mening har Canadierne dummet seg ut i et par Ă„r allerede.

Tar med et lite utdrag av artikkelen, men anbefaler alle Ă„ lese den i sin helhet. Lykke til.

Men Hyder kritiserte ogsÄ Canadas nylige tabber om Ä forsyne Tyskland med LNG som fÞrte til at landet gikk andre steder for sikre gassforsyninger. Han angrep ogsÄ regulatorisk godkjenningsmareritt for ny ressursutvikling og sa: "Enhver virksomhet hvor som helst i verden ser etter en form for politisk stabilitet, en form for regulatorisk forutsigbarhet og et samfunn med en viss sosial samhÞrighet som respekterer rettsstaten. Det stÞrste problemet her akkurat nÄ er at et reguleringsregime er uforutsigbart og ustabilt..."

Quebecs vilkÄrlige kansellering av lovlig kjÞpte naturgassutviklingslisenser og politiske flip-flops pÄ LNG-eksport oppfyller klart definisjonen av "uforutsigbar og ustabil."
Redigert 15.10.2022 kl 17:52 Du mÄ logge inn for Ä svare
Fjellbris
15.10.2022 kl 17:00 3313

👍👍😀
minsin
15.10.2022 kl 17:26 3273

Artikkelen beskriver greit de utfordringer som er i Canada...
Som tidligere nevnt ligger nÄ ballen i Canada, og det blir spennende Ä se hva Trudeau /Legualt gjÞr i forhold til LNG leveringer til EU.
HÄper at det er ryddet litt opp i rotet til Ursula kommer pÄ besÞk, alternativet vil vÊre at Canada blir utspilt og fullstendig parkert der fremtidige samarbeids avtaler mellom EU og Canada blir lagt pÄ is , inkl Canadas storsatsning pÄ Hydrogen.
Det hele koker ned til det elementĂŠre uttrykket "Money speaks"
Tipper det er stor sannsynlighet for at Canada kommer med ett utspill rundt LNG leveringer til Europa innen kort tid - de bÞr absolutt ha det travelt om de skal vÊre med pÄ dette!

For aktÞrene i Canada er det flere 10talls milliarder i spill - Vi fÄr se om presset blir for stort for Trudeaus regjering og Legualt i Quebec.
Har jo allerede vĂŠrt snakk om Ă„ kutte levering av petroleumsprodukter til Quebec , pga deres holdninger og Bill 21

Imellomtiden reiser forbundskansler Olav Scholtz rundt i verden og ser etter andre alternativer --- midt Ăžsten , Mexico mm

https://www.spglobal.com/commodityinsights/en/market-insights/latest-news/natural-gas/092022-german-gas-storage-tops-90-as-scholz-eyes-lng-supply-from-uae-qatar
https://strategyinternational.org/2022/10/12/german-mexican-lng-deal-could-be-global-game-changer/

Redigert 15.10.2022 kl 17:37 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
16.10.2022 kl 00:14 2931

En fantastisk artikel 👍 tak for deling.