NANOV

bj111
NANOV 15.09.2022 kl 19:53 8508

Melding i kveld. Tre styremedlemmer trekker seg.

https://newsweb.oslobors.no/message/571361

Ja hvor skal dette ende?
SomSa
05.10.2022 kl 14:06 886


Det lønner seg å ta tap etter nytt år, og gevinst i år. Støre og hans apparat lider av manusdepresjon, krisemaksimerer alt mens staten får inn mye penger i forhold til ifjor i form av moms på økte priser og inflasjon.......... Alle skal tas, vanlige folk eier også aksjer...............

Regjeringen skrur opp utbytteskatten
Støre-regjeringen skrudde i fjor opp skatten på utbytte med om lag 3,2 milliarder kroner og formuesskatten med 4 milliarder.
https://www.aftenposten.no/norge/i/mBKed4/nyhetsstudio-siste-nytt?pinnedEntry=61838
Redigert 05.10.2022 kl 14:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.09.2022 kl 16:20 1472

Så snart den går under krona, og det går op for selv de stædigste haussere, at deres “buy the dip” på 2 kr. var verdens værste ide, vil der komme et massivt salgspres af essentielt værdiløse NANOV-aktier til salg.

Hvis det ikke var så tragisk, ville det være underholdende. Desværre mange, der blev narret ind i dette konkursbo i intervallet 2-3 kr.
Redigert 30.09.2022 kl 16:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.09.2022 kl 11:28 2901

Jeg håber også på at vinde i lotteriet. Any day now :)
Shotgun
25.09.2022 kl 11:14 2923

Biotekselskaper sliter jo nok med å selge produkter med virkning.
Her avsluttet man en studie pga dårlige resultater. Hvordan selger man dette?

Blir som å finne opp en ny bensin som ikke virker og selge den litt billigere enn pumpepris fordi den ikke virker.
HAS
25.09.2022 kl 10:17 2990

Det er vel gitt tydelige signaler om at det er uaktuelt for selskapet å gå videre med nye, omfattende studier. Dette handler vel nå om å undersøke muligheter for at større aktører kan ha interesse av å bygge videre på den omfattende forskningen som har pågått i flere år. Den handler om langt mer enn en isolert og smal studie av Betalutin, og er på ingen måte verdiløs. Det gis ikke garantier, det er lov å håpe på positive overraskelser:)
SomSa
25.09.2022 kl 09:30 3048


Enten selskapet blir slått konkurs eller blir en ny emisjon på 10-30 øre. Nano hadde ca. 285 mil 1.07.2022. En god del skal brukes i løpet av 3Q og 4Q. Det vil si de har ikke nok penger til å dekke kostnader relatert til avslutning av Paradigme (170 mil - 200 mil) og konsulent- advokattjenester.

Jeg tviler på at oppegående investorer vil kaste bort sine penger til å dekke tullekostnader for et selskap som har tilnærmet ingenting. Hvis de klarer å hente penger hvor mye kan de skaffe og hvor lenge vil det vare? De har kun prekliniske og oppdagelses-studier. Ved en ny emisjon kan resterende ansatte får sine millionlønninger og goder en kort stund til.


Bullinvestor
24.09.2022 kl 01:35 3380

Kursen har jo holdt seg sånn passe sluttet i dag på hele 1,203 kr. I disse tider er det viktig med tre tall etter komma😂
Shotgun
23.09.2022 kl 22:12 3480

Paradigme ble avslutett som følge av dårlige resultater. Styremedlemmer og ansatte rømmer skuta.
Healthcap solgte alt og grunderen solgte alt han hadde privat tidligere.

Jeg skjønner ikke hvorfor det er overaskende at kursen faller daglig?
Hugoil
23.09.2022 kl 16:52 3611

Alle bør lese side 29 i dagens DN om nordmannen og ex-konsernsjef Thomas Borgen i Danske Bank. 155 investorer saksøker Danske Bank. Se særlig avsnitt nr. 15, 20 og 22, samt nest siste blå pil. For Costa finnes det ihvertfall "faktiske" holdepunkter, Om de er graverende nok, så følger vel de "juridiske holdepunktene" av seg selv. Hvordan er det med Costas bærbare og stasjonære PC? Var det Nanos eiendom og ble de gjenlatt hos Nano?

best pipeline ever - hva betyr det, hva betyr det?

Hvor skal dette ende?
Redigert 23.09.2022 kl 17:04 Du må logge inn for å svare
007 James Bond
23.09.2022 kl 13:12 3789

Har bare vært ute i skogen og gravd ned pengene.Tryggere enn på børs. Putler vil ha 3. verdenskrig. I så usikre tider er det kontanter som gjelder. Jo mer usikkerhet, desto større børsras.
Be aware.
Slettet bruker
21.09.2022 kl 21:22 4181

Der var han😃 Vi var bekymret for, om du var gået i flyverskjul❤️
Redigert 21.09.2022 kl 21:44 Du må logge inn for å svare
007 James Bond
21.09.2022 kl 20:13 4277

Så fint og varmende å se at du er bekymret for meg 😀 💖💖💖
Slettet bruker
21.09.2022 kl 16:04 4428

Mon 007 James Bond køber på disse niveauer? Der har været stille siden fiaskoen d. 31. august…
Redigert 21.09.2022 kl 16:04 Du må logge inn for å svare
SomSa
20.09.2022 kl 09:49 4812


Det finnes enorme mengder penger i markedet og investorer skal ikke grave seg ned under bakken på grunn av resesjon, økende renter......... De vil putte sine penger der de kan tjene mest mulig.

Problemet med Nano, TRVX og PCIB er at deres studier er endt i fiasko etter mange år med forskning, ledelsen har lite troverdighet, selskapene sliter med renomme og de har ikke noe salgbare produkter i lang tid fremover.

Hvem gidder å holde disse selskapene i livet pga nye eventyrfortellinger? Det finnes mange pharma selskaper som enten lanserer sine produkter eller snart skal lansere...........

stockwalker
20.09.2022 kl 07:11 5016

Og i dette børsklimaet skal Nanov ledelsen enten flikke videre på en ny profilering (trenger penger) eller selge (alt / eller deler).. rimelig håpløst..

3. VARSLER KRAKK: Peter Hermanrud mener dagens marked ligner veldig på forløpet til de største børskrakkene i historien og tror børsene krakker i høst ( i hvert fall innen mars). «Du har alltid hatt tid til å vente på indikatorer om at amerikansk økonomi er sur. Nå er alle indikatorer dårlige. Det aller siste er arbeidsmarkedet der ledigheten øker», sier han.

4. RENTEHEVINGENE I KØ: I løpet av denne uken vil Riksbanken, Fed, Norges Bank, Bank of England og den sveitsiske sentralbanken heve rentene. Riksbanken starter showet på tirsdag, trolig med en heving på 75 basispunkter. Dagen etter vil Fed gjøre det samme. Torsdag vil også Norges Bank gjør det samme. De to andre vil trolig heve renten med 50 basispunkter.

5. BEARISH: Sjefstrateg Anders Johansen i Danske Bank er vel ikke så langt unna å være enig med Hermanrud når han sier at «det er krevende å tro at vi er forbi det verste». «Alle er vel etter hvert enige om at det blir en resesjon i Europa, men vi mener det også vil skje i USA. Det eneste som står i veien for at markedet skal mene det er fordi arbeidsmarkedet er såpass sterkt». Danske Bank gikk undervekt i aksjer på tampen av august.
Hammers
17.09.2022 kl 23:16 5694

Hvis man er ute etter rene ord for penga kan man lese hva jeg uttalte i juli i fjor.

Det holder å lese hovedinnlegget, mens resten av tråden kan leses for underholdningens skyld.
https://www.finansavisen.no/forum/thread/129671/view/4682038

Dette skrev jeg etter flere forutgående varsler om selskapet ila FLERE ÅR.
Med på kjøpet fikk jeg også flere "advarsler fra Admin" + sletting av flere korrekte innlegg.

Fyttirakkern for et sirkus det blir når samme bakmann kan ha flere nicks og deretter sende like mange advarsler mot slike som meg.
1 mann kan utøve gruppepress mot admin - og kan også danne et falskt bilde på forumet ved å la mange nicks ha samme mening.

Ikke stol på noen - er min egen holdning til dette forumet!
Redigert 17.09.2022 kl 23:43 Du må logge inn for å svare
bravi
17.09.2022 kl 22:55 5728

Betalutin har minimal verdi, det viser kursutviklingen i Nanov. Vanskelig å få noen BP til å bruke kr på så tynn suppe. Haussing i dette caset er utgått på dato for lenge siden, samme med Pcib og Trvx. Mange som har tapt mye penger på disse selskapene. Folk bør slutte å la seg forføre av "ekspert" skriverier på TI og å høre på Radforsk podcastene med Einarson, merk at han er på det mest optimistiske i forb. med emisjoner. Han ønsker bare å hjelpe vennene sine i disse selskapene slik at de fortsetter å ha en godt betalt arbeidsplass med rikelige bonuser osv. uten at de trenger å levere noe som helst.
Merlin
17.09.2022 kl 21:42 5804

"Man kan selvsagt være sur på de som hausser, men de har faktisk i stor grad forholdt seg til det selskapet har meldt og på bakgrunn av det blitt optimistiske."

Jeg er fortsatt aksjonær, øker på lave kurser, og har tidligere nøye forklart bakgrunnen for min deltagelse, først med erfaringene i Algeta, så i noe som så ut som en tilsvarende suksess.

Jeg forstår nå grunnen til at Betalutin gikk fra å være "extremely encouraging" til ikke å kunne få accelerated approval og med såpass dårlige, (dog virksomme) resultater at FDA ikke ga AA.

Vi har øyensynlig fått fasiten: Gruppe A og gruppe B, hhv før og etter de nye inklusjonskriteriene med stamcellepasienter. Svært lovende i gruppe A, rel. dårlige i gruppe B.

Lars Nieba mener Archer-1, i combo CD20/CD37 med enten Betalutin eller Humalutin + Rituximab er veien å gå og kan brukes med ekstremt god virkning på pasienter i den tidligere gruppe A.

Dette har selvfølgelig en svært høy verdi! Både for Bayer og andre BP.

Men kommer norske småinvestorer og Folketrygdfondet til å finansiere dette? De norske rammebetingelsene, med løpende formuesskatt i årevis og verdivurdering på alt for høyt nivå gjør det slitsomt. Takk til norske politikere!

Likevel, jeg blir med på en stor emisjon, der Archer-1 med Humalutin gis midler til å kjøres frem til godkjennelse. Samtidig som ikke den øvrige forskningen slippes. Rocambole var ikke død.

Jeg forutsetter at det kommer en forskningsmessig evaluering av gruppe B og årsaksforholdene for at resultatene stupte i gruppe B i forhold til gruppe A.

Det er fortsatt en mengde pasienter nå og fremover i gruppe A, som dermed vil ha stor nytte av Archer-1, som selvfølgelig også vil erstatte all gruppe B-behandling med stamceller. Pasienttilfanget for Archer-1 vil dermed være uforandret fordi ingen vil bruke stamcelleterapi så lenge Archer-1 stort sett gir 100% CR!

Fortsatt god helg og hold på dine visjoner! Kanskje blir det en emisjon. Her må Radforsk på banen og få til en ny start!




Redigert 17.09.2022 kl 21:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.09.2022 kl 11:37 6059

Hausserne sidder musestille i granatchok, fordi det er gået op for dem, at de eneste penge, de får ud af NANOV, er skattefradraget…
Bullinvestor
17.09.2022 kl 00:43 6303

Blir ikke enkelt for farma selskaper å hente penger fremover. Nano, BGBIO, Trvx, PCIB har jo satt en standard kursmessig siste 2 år. Dagens børsklima gjør det ikke enklere.
HAS
16.09.2022 kl 10:33 6711

Hausserne sitter musestille og hamstrer billige aksjer. Det ser du vel av handelen?
bj111
16.09.2022 kl 10:00 6769

Helt korrekt og der er årsaken til at jeg ikke har avsluttet den enda. Regner med at det kommer skatteøkning i statsbudsjettet så får en se om den er så stor til at det lønner seg å vente 1 år.
Slettet bruker
16.09.2022 kl 09:46 6798

Hvor er alle hausserne, der råbte “bare vent og se d. 31. august” blevet af? Stille herinde blev der…
SomSa
16.09.2022 kl 09:00 6902


Det kan være lurt å vente til fremleggelsen av statsbudsjettet før man avslutter kontoen og realiserer tapet. I 2021 ble skatt for gevinst/fradrag for tap økte kraftig. Det kan hende at de gjør denne gangen også. Like før nytt år tok jeg gevinst fra ASK og sparte mye.....
.
Redigert 16.09.2022 kl 09:01 Du må logge inn for å svare
HAS
16.09.2022 kl 08:58 6913

Er det ikke vanskelig å forestille seg at så mange rennomerte mennesker på dette nivået bedriver bevisst svindel? Kan det heller være at selskapet ser nødvendigheten av å løfte den videre forskning og utprøving til et større miljø?
bj111
16.09.2022 kl 01:16 7166

Har og opprettet ny ASK. Har ikke avsluttet den gamle men det gjenstår å selge fond som står på den ASK konto med nano tap. Tror jeg skal ha to en for fond og en for aksjer for irriterende å måtte selge fondene men tapet er såpass at jeg må få med meg det skattefradraget.
Farma i utviklingsfasen er skummelt og NANOV ser ut som det har vært svindel.
AZT har jeg mye av men de tjener penger.
OBSERV har jeg litt av.
Ingen i risikoklasse NANOV og tror ikke jeg vil ha noe slikt igjen for går ikke å stole på det emisjon selskapene melder av resultater. Man kan selvsagt være sur på de som hausser men de har faktisk i stor grad forholdt seg til det selskapet har meldt og på bakgrunn av det blitt optimistiske.

Det beste er nok om selskapet går konkurs og at det blir mye vanskeligere for lignende selskaper å hente penger i fremtiden. En straffesak kan man glemme men det hadde faktisk vært helt fantastisk om det som har skjedd her endte i retten.
Bullinvestor
15.09.2022 kl 23:04 7292

Det føles meget godt å ha tatt farvel til alle farma aksjer. Ask konto er avsluttet og ny Ask er opprettet. Viktig å komme seg videre og bonusen blir et pent skattefradrag for 2022.
Hvem gidder å sitte i disse farmaaksjene hvor flestparten ligger med totalt brukket rygg. Marlene blir den siste som går i Nano hun slukker lyset.
Carrera
15.09.2022 kl 22:41 7346

Eller hva sier Merlin,Jimmi,Londonmannen,Pentagon langsiktig aksjonær i Nano V og du selv focuss som for et år siden sa det var plankekjøring til 100 ++ innen 31.12.2021 - er dere fortsatt postive?
Noen har nok tapt penger som hørte på den skamløse haussingen dere drev med.

HP17
15.09.2022 kl 22:13 7435

Burde noen stille styret og daglig leder til ansvar?
Helt utrolig hvordan ledergruppen over flere år har fått hevet bransjens feteste millionlønninger på aksjonærenes rekning.
Tydeligvis pakket inn et luftslott i gullpapirer og solgt som det var Buckingham Palace!
En av de største skandalene på ose de siste årene.
Her må det mer enn medaljonger og atomer som snurrer til.
Redigert 15.09.2022 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
SomSa
15.09.2022 kl 22:08 7458


Fra 2Q:
"300+ contracts/ vendors are being reviewed – the majority have already been trminated "

Hvordan er det mulig at Nano har ingått over 300 kontrakter som må kanslerres? Har de også inn avtaler om levering av frokost, lunsj, cappuccino, frukt, gratis trening for ansatte..........? Hvis Carnegie får 30000-50000 å gå gjennom hver avtale blir 9 mil - 15 mil i ekstra utgifter.
focuss
15.09.2022 kl 20:39 7640

Hva sier Radforsk og Einarsson for tiden? Er de fortsatt positive?
SomSa
15.09.2022 kl 20:24 7682


Det gennomføres flere tusner studier i verden og få lykkes. Betalutin virket ikke og ingen er intressert i forskingenen som er endt i fiasko.
SomSa
15.09.2022 kl 20:18 7706


Thomas Ramdahl og tidligere CEO fra Algeta kom i april, avslørte lureriet og nå går sin vei. 170 mil - 200 mil skal brukes for studieavviklingen. De hadde rundt 280 mil 1. juli 2022. Rett etter nytt år må ansatte oppsøke Nav, hvem gidder å delta i en ny emisjon ..................

Gud vet hvor mange millioner skal Carnegie få for å fortelle ledelsen og resten av styret hva de må gjøre ............Var de 3 uenige med styrelederen og ledelsen som gikk av?


Redigert 15.09.2022 kl 20:19 Du må logge inn for å svare