MPCC - Holder stĂžtten kr 17? 90% utbytte neste 3 Ă„r?

Frodon
MPCC 19.09.2022 kl 10:24 108871

MPCC falt tilbake til stÞtten pÄ kr 18,7 fÞr siste utbytte pÄ kr 2 (usd 1,9) pr aksje ble utbetalt. StÞtten er nÄ nedjustert til kr 17 i fÞlge Investtech etter utbetalt utbytte. Holder denne stÞtten nÄ? I fÞlge Dnb markets vil selskapet betale mer enn 70% utbytte de neste 3 Ärene. Verdt et lodd?

StÞtte pÄ kr 17:

https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=100806&tck=MPCC

Ved Ä kjÞpe dagens aksjekurs, er det estimert at du fÄr tilbake hele investeringen i utbytte og resten av selskapet fÞlger med gratis

MPCC gir store utbetalinger til aksjonÊrene gjennom sitt store charter-etterslep og lav gjeld. Selskapet har sikret totalt ca kr 17 milliarder (usd 1,7 milliarder) i inntekter og kr 13 milliarder (usd 1,3 milliarder) i EBITDA. Til sammenligning er markedsverdien kr 7,2 milliarder (ca usd 720 millioner) og netto gjeld ca kr 1,7 milliarder (usd 173,2 mill). Det kan raskt bli ca kr 20 i utbytte pr aksje i lÞpet av 2024. Etter utbyttene er utbetalt, sitter selskapet fortsatt igjen med en verdi pÄ ca usd 408 mill pÄ fartÞyene, ca usd 59 mill pÄ kontraktene etter 2024 og usd 57 mill i cash. Dette utgjÞr verdier og cash pÄ ca usd 524 mill eller ca kr 12,4 pr aksje. I tillegg kommer verdiene fra eventuelt nye kontrakter som blir tegnet fra 2025 og videre.

Dvs idag kan du fÄ kjÞpt ca kr 32,4 for kr 16,29 pr aksje

Nytt intervju med CEO i MPCC 26.9.2022

https://m.youtube.com/watch?v=W6-nbvBwt5A&feature=youtu.be

Fin artikkel 29.9.2022:

https://e24.no/boers-og-finans/i/rlWqG3/shippingtopp-om-containerknekken-det-kommer-til-aa-bli-litt-toeffere

24.10.2022:

«The NAV assessed by Clarksons assets brokers is NOK 42.7/sh and MPC sold the uncontracted AS Laetitia in early October

MPCC’s dividend policy is 75% of net profit + net cash from sales/scrapping paid quarterly. Assuming no new contracts – MPC will pay back 50% of the current market cap by 2023 and 77% by 2024 on firm contracts alone, or ~100% by 2024 given they scrap vessels at the end of their contract period. EBITDA backlog + scrap value of the fleet is NOK 27.4/sh»
Redigert 17.11.2022 kl 08:31 Du mÄ logge inn for Ä svare
Patron72
21.10.2022 kl 19:46 4457

Disse 44 millioner aksjer ble spredd pÄ flere oppkjÞpere.
Ingen flaggmelding pÄ at noen tok 5%

De som kjÞpte selger nok kjapt om den gÄr litt i pluss fremover.

Men som jeg pÄpeker til dere, selv om det er hardt Ä innse. Spike kjÞpte aksjene til 1 kr for 5 Är siden.
De har ikke nubbesjans til Ă„ finne en bedre investering i disse dager. Garantert!!!!

De velger altsÄ Ä ta gevinst isteden for Ä motta et knallbra utbytte som dobbler investeringen for spike 4 ganger pr Är.
Helt sykt!!!

Hadde jo alt sett bra ut fremover i container ville de nok ikke de solgt.

Redigert 21.10.2022 kl 19:47 Du mÄ logge inn for Ä svare
FondueForDays
21.10.2022 kl 19:57 4526

Poenget er jo at dersom kursen fortsetter Ä falle (minst) like mye som utbyttene, som har vÊrt tendensen sÄ langt i Är, sÄ kunne det tatt svÊrt lang tid fÞr Star Spike hadde tjent pÄ Ä bli sittende. Det er derfor fullt forstÄelig at Star Spike tar (en formidabel) gevinst nÄ og setter pengene i arbeid et annet sted. For de som kjÞper seg inn nÄ pÄ dagens kurser, er selvsagt situasjonen helt annerledes - da er det bare Ä bli sittende. I klartekst: Dersom Star Spike hadde ventet med Ä selge seg ut til etter utbyttet for Q3 er utbetalt, sÄ ville de kanskje fÄtt ca. 2 kroner mindre for aksjene, og trolig vÊrt like langt (bortsett fra at de mÄtte ventet lenger pÄ gevinsten). Det er derfor pÄ ingen mÄte "helt sykt!!!" at Star Spike har tatt gevinst, men tvert imot fullt forstÄelig og rasjonelt. Jeg, som har GAV pÄ 19,89, blir derimot sittende en god stund (minimum ut 2025).
Badgirl
21.10.2022 kl 20:00 4526

Da vet vi din mening, ĂŠrlig sak det 😊 Jeg har trua pĂ„ at det blir en ok avkastning. Hvorfor? Innsidehandel i bĂžtter og spann, de som sitter i rommet hvor beslutninger tas og hvor pengesekken stĂ„r kjĂžper aksjer. De vet mer enn oss to enig?
Slettet bruker
21.10.2022 kl 20:09 4557

Motsatsen til Noram drilling dette her, selv om begge er fantastiske dividende case.

Noram der rater og verdier stiger i starten pÄ en super syklus der det er for fÄ land rigger,
I andre enden Mpcc
Der skips verdiene faller, ratene stuper og det pÄ verftene ligger plenty med container skip som nÄr vannet fortlÞpende fremover, der syklusen for lengst er over .
Bare sist uke falt post Pmax med 10-14% mens Fmax falt 5-6%, det er verdier som slÄr rett in pÄ Mpcc Nav verdi,
Value Trap i takt med at lange kontrakter stadig blir kortere kvartal for kvartal.

Da fÄr en stigende dividender og stigende aksje i rigg og det motsatte i container.
Veldig enkel materie dette her.

Det er investerings og finansierings stopp i olje sektoren.
Men container rederne derimot lÞp Ä kjÞpte tonnasje nÄr de omsider tjente penger etter mangfoldige elendige Är.
Olje sektoren lĂŠrte av den lange pine, container rederne lĂŠrte ingen ting.


I gÄr ble det omsatt aksjer i Mpcc for 1/4 milliard, det ble regelrett lempet ut aksjer pÄ hÞyt nivÄ og sÄ gikk det videre ned i dag og utlÞste nytt salgs signal.
Alle aksjer har selvfÞlgelig en bunn, lite tyder pÄ at den er nÄdd i Mpcc.
Noen husker kanskje 2007/2008 og drybulk, minner mye om det samme dilemma container kan stÄ ovenfor nÄ.


Redigert 21.10.2022 kl 20:29 Du mÄ logge inn for Ä svare
Patron72
21.10.2022 kl 20:09 4569

Vel
. At de vet mere enn oss er det vel ingen tvil om.
Men har sett masse innsidekjÞp i selskaper det siste Äret som fremstÄr i dag som fryktelig merkelige?
Sats, pexip, meltwater, Zenith, Circa group,Kahoot, pryme, Telenor etc etc

Kan det vĂŠre overoptimistiske bedriftseiere som ikke evner Ă„ ta innover seg hva som skjer i verden?

Ikke vet jeg!!

Pass pÄ Ä ha en del cash i back up fremover er mitt rÄd.
Patron72
21.10.2022 kl 20:29 4552

Veldig enig her.

De selger fordi de ser at det Ä selge pÄ 17 kroner gir dem best avkastning.

Men dette bÞr jo vÊre et signal til de som kjÞper nÄ og kjÞpt pÄ hÞyere inngang.
Hva er poenget med et veldig godt utbytte nÄr kursen gÄr ned. GÄr ned mere enn hva utbyttet gir?
Janusen88
21.10.2022 kl 20:41 4543

Kordan kan du si de innside kjĂžpe e merkelig ? De kjenner jo selskapet, hadde vel ikke kjĂžpt hvis ikke det ser mulighet for tjene peng..

Se pÄ rec for eks
 null innsidekjÞp
Patron72
21.10.2022 kl 20:48 4558

Kan du da forklare innsidekjĂžpene i selskapene jeg ramset opp.
KjĂžp som er gjort langt over dagens kurs.

En annen sak er at constantin var jĂŠklig flink ifjor.
Var ute i media og hausset(rettmessig) container boomen jevnlig.
Hvorfor gjÞr han ikke det nÄ?
Redigert 21.10.2022 kl 20:53 Du mÄ logge inn for Ä svare
Janusen88
21.10.2022 kl 20:54 4563

Fordi de som sitter innen selskapet ser pĂ„ det som billig inngsng det, at kursene har falt mer ned, ogsĂ„ da? Blir som alle som sa va tull kjĂžpe Hydro pĂ„ 26, mye innside kjĂžp. Tipper de fikk eb solid gevinst ja, ingen av oss vet korfor de kjĂžper, e alltid et godt tekn uanseett, sĂ„ det eg mener er , blir for for dumt si det er tĂ„peligđŸ’đŸŒ De vet mer enn oss
ICUU812
21.10.2022 kl 21:11 4519

FYI Spike har som policy Ä sitte max 5 Är. Kanskje det er derfor de har solgt seg ut det siste Äret? Det har ligget i luften ganske lenge. Ser en pÄ forventet utbytte/tilbakebetalinger de neste 2-2.5 Ärene, og antar at aksjen vil falle nesten tilsvarende, stÄr aksjekursen kanskje i rundt 1.50kroner. Da har de fortsatt skip, er gjeldfrie og har kroner pÄ bok...
Hvordan det gÄr etter denne tid er det ingen som vet enda. Antar uansett at MPCC-ledelsen fortsatt gjÞr sitt beste for oss aksjonÊrer og selskapet slik de gjÞr i dag
Redigert 21.10.2022 kl 21:21 Du mÄ logge inn for Ä svare
Patron72
21.10.2022 kl 21:11 4553

For Ă„ ta et eksempel da
Styreleder i sats kjĂžper 5 mai 2022 700 000 aksjer i sats til nesten 16 kr pr aksje. (Det var sikkert annsett som billig inngang da)

Men nÄr du idag fÄr kjÞpt sats til 7 kr fremstÄr dette som et patetisk stÞttekjÞp.

Hvis selskapet mener mpc stÄr foran en fin fremtid bÞr constantin stikke frem trynet sitt i media like ofte som han gjorde i 21.
Da hadde han en god case. Hvorfor gjÞres ikke det nÄ?
tapogvinn
21.10.2022 kl 21:32 4588

Du og enkelte andre her mener tydeligvis at en aksje kun er verdt Ä kjÞpe dersom fremtiden er rosenrÞd. Andre velger Ä kjÞpe nÄr aksjen er fundamentalt billig til tross for utfordrende tider.

Bortsett fra Kalleklev i Flex er det fÄ ledere som stÄr frem og hausser egen aksje. Det er tross alt forskjell pÄ Ä gi en korrekt beskrivelse av markedet slik Constantin gjorde for ett Är siden og det Ä hausse egen aksje. Jeg tror vi mÄ se pÄ hva han gjÞr - og ikke hans fravÊr i media. Og det er Ä laste opp med flere aksjer pÄ nÄvÊrende kurser.
Redigert 21.10.2022 kl 21:33 Du mÄ logge inn for Ä svare
ICUU812
21.10.2022 kl 21:42 4572

Ja ratene faller, de faller fra ATH, det vil ikke si at container selskaper gÄr dÄrlig med disse ratene. De er langt over break-even, dvs de tjener fortsatt godt. Ang. Kurs sÄ hadde DNB TP 29.10.- buy, Pareto TP 33.00.- buy og Clarksons 35.00 buy, disse er fra medio aug. -22. Sier ikke at disse kursene kan forsvares idag men de lÄ rundt 80% hÞyere enn dagens kurs.. Skal selvfÞlgelig ikke legge veldig stor vekt pÄ disse kursene, slik det ser ut nÄ virker de veldig hÞye men TP 80% ifht. Dagens kurs er jo noe...
ICUU812
21.10.2022 kl 22:00 4538

Godt poeng tapogvinn, hvorfor laster han opp pÄ dagens kurser, han har forhÄpentligvis bedre oversikt ang MPCC fremtidsutsikter enn du og jeg. :-)
Badgirl
21.10.2022 kl 22:25 4485

Du vet ikke hvorfor de selger. Kan vÊre de flipper som andre flipper nÊringseiendommer. Det er ikke mer signal enn at de casher inn og gÄr videre. Du trenger ikke legge det frem som om du vet hvorfor de solgte. Vi fÄr se om det skjer noe nÄr fasiten under Q3 legges frem.
Badgirl
21.10.2022 kl 22:35 4489

Enig i det du skriver har vÊrt seig lenge, var derfor jeg solgte meg ut og tradet andre aksjer. Gikk inn nÄ la merke til at aksjen hadde en fin stigning fÞr opphÞrssalget som kom som julekvelden pÄ kjerringa . Satser pÄ at de som kaster kortene snart er ferdig og at aksjen fÄr litt arbeidsro.
Patron72
21.10.2022 kl 22:38 4513

Neida.. beklager jeg vet selvsagt ikke.

Men jeg ser ingen av dere hive dere pÄ det jeg beskriver.
MĂ„ jeg gjenta det til det kjedsommelige.
Gav 1 kr. Utbytte ca 2kr (ifĂžlge long pr kvartal). Ca 44 millioner aksjer.
Fy faen Ă„ selge her er jo hakket verre enn da jeg solgte mine pĂ„ 8 kr med gav pĂ„ 5 tallet. 😉
Badgirl
21.10.2022 kl 22:39 4539

Her bommet nok styreformann i Sats. Han trodde kontraktene til medlemmene var like sikre som kontraktene til MPC 😉 Betalte Sats utbytte kvartalsvis?
Patron72
21.10.2022 kl 22:44 4532

Har ikke peiling hva sats gjĂžr.
Jeg gav dere bare en haug med eksempler pÄ «inside» kjÞp som pr idag er helbom.

Utbytte i mpc er knallbra. Men det hjelper sÄ lite om aksjekurs dundrer ned mere.
Derfor jeg mener det er rart at de som sitter pÄ gav 1 kr eller 5 for den del selger.
De tjener jo rÄtt her fortsatt med utbytte.
Men ikke de som kjÞpte seg inn for Ä fÄ utbytte til q3
Redigert 21.10.2022 kl 22:50 Du mÄ logge inn for Ä svare
Badgirl
21.10.2022 kl 22:53 4525

Mulig det, jeg hadde ikke solgt. Men kan vĂŠre de synes det var pĂ„ tide Ă„ ta gevinsten. Det er mye usikkerhet rundt om i verden, sĂ„ mulig de ikke tar sjansen Ă„ sitte med aksjer. FĂ„r jo snart ok avkastning i banken uten risiko 😊
tapogvinn
21.10.2022 kl 23:11 4490

Mulig de tenker pÄ samme mÄte som storeieren Oaktree i Hafnia som lempet ut aksjer pÄ 42 kroner for noen fÄ uker siden.

Badgirl
21.10.2022 kl 23:33 4464

Patron er jo inne pÄ noe, selvfÞlgelig kan man spekulere i om det er noe fuffens siden Star Spike kaster kortene. Det er derfor kursen har stupt usikkerhetens klamme hÄnd har tak i aksjen. Men det betyr ikke at det er noe som helst Ä frykte. Men gjÞr man et stunt som dette kunne Spike sagt noen ord om hvorfor de solgte. Da hadde kursen gÄtt rett til himmels.
Patron72
21.10.2022 kl 23:35 4514

Tapogvinn

Jeg kjenner ikke til hva som skjer i hafnia.

Jeg bare stusser over at spike selger i mpc og jeg forstĂ„r ikke at dere ikke forstĂ„r at de selger, og samtidig har tro pĂ„ at kurs i mpc skal opp fremover. 😉

Huff det var dÄrlig skrevet av meg. Skylder pÄ rÞdvin og dysleksi
Redigert 21.10.2022 kl 23:37 Du mÄ logge inn for Ä svare
karve
21.10.2022 kl 23:46 4576

RĂždvin er godt det, men minner om 30 dagers Karantene tid for innsidere. 3 kv er 17.11 , om noen stusser ..... Ta gjerne hele flaska, for her er det bare Ă„ fylle pĂ„ med mer aksjer til disse prisene đŸ˜đŸŸđŸ„‚
Patron72
22.10.2022 kl 00:01 4537

Elsker rþdvin 😃

Men spike kunne gjort avtale med mpc om Ă„ ta noen aksjer fĂžr 17.11
Det ville vĂŠrt et fint signal til markedet.

Jeg har noen aksjer i GSL og tenker tilbake hvor de skuffet markedet ved Ă„ ikke gjĂžre noen tilbakekjĂžp i q2.

Her tenker jeg mpc kunne gjort noe i forhold til spike. Alle visste jo at de hadde 180 dagers lock up pÄ disse aksjene.
Fendi80
22.10.2022 kl 01:51 4535

Virker som det er veldig hakk i plata hos deg?
Vi har skjĂžnt at du er ekstremt negativ til det som har skjedd, men alle har ikke samme syn som deg. Finnes folk som tror noe annet, inkludert meg selv.
Jeg er skikkelig bull pÄ MPCC pÄ den kursen her. Og det er ogsÄ CB. FÞlger med pÄ YouTube-filmene hans og det meste av det som blir lagt ut.
Er du virkelig sÄ negativ, sÄ kan du vel heller engasjere deg i et selskap du har aksjer i? I steden for Ä lempe ut med sÞppel som den synsinga du driver med. Hjelper ingen.
Spartan
22.10.2022 kl 07:45 4409


Akkurat derfor en trengte deg! Dessuten fikk du aldri forklart hvor avataren din kom fra đŸ€·đŸŒâ€â™‚ïž
velkjent
22.10.2022 kl 09:09 4302

Dette var altsÄ tredje nedsalget i MPCC og for meg forventet. Star Spike virker Ä ha hatt en strategi om Ä selge seg ut lenge og markedsutviklingen har neppe vÊrt utslagsgivende. De andre store eierne har ikke vist tegn til noe tilsvarende, CSI har endog Þket til over 15% og er desidert stÞrste eier.
Resultatet for 3Q burde vÊre kjent, ca. $120M eller 27c/aksje,noe som skulle gi en utbetaling pÄ i overkant av NOK 2/aksje. FlÄten er nÄ nede pÄ 64 skip, samme antall, som fÞr kjÞpet av Songa-flÄten eller kanskje 63 om Laetitia bekreftes. KjÞpte meg ytterligere opp etter nedsalget, men var litt utÄlmodig og traff ikke "bunnen".
Det positive med kapital-utbetalingene, er at investor bestemmer nÄr hen vil selge, ta evnt. gevinst og betale skatt, i motsetning til nÄr en mottar utbytte.
Slettet bruker
22.10.2022 kl 09:50 4240

2 stikk forskjellige markeder der tonnasje siden bestemmer

Jeg er enig med deg i at, shipping skal man kjÞpe nÄr markedet er i dass,
Container markedet er enda ikke i dass, dvs, Mpcc aksjen er ikke i dass, det blir vÊrre fÞr det blir bedre nÄr alle de nye skipene nÄr vannet fremover, i produkt tank kommer det omtrent ikke tonnasje.
Er overbevist om at container frakt nÄ gÄr inn i en ned syklus som vil vedvare i mange Är der ratene vil forbli svake.
Container og bulk er pÄ sett og vis tildels sammenlignbart, men i bulk har en ikke ordrebok, drybulk som ogsÄ faller/ er svakt der vil jeg igjen posisjonere meg for senere oppsving nÄr vi nÄ gÄr mot q1/H1 som normalt er svakt,
gjÞr ikke det samme i Mpcc., tar gjerne en trad i ny og ne, men Ä sitte langsiktig i container vil ikke gi avkastning pÄ dagens aksje kurs tror jeg, dette papiret vil bare fortsette Ä falle i takt med utbetalt dividende.

Det er alltid spennende Ä diskutere shipping med oppegÄende personer, som deg, selv om vi er uenige,
I motsatt fall, personer som kun refererer til dividender som definitivt ikke er et argument som holder nÄr det gjelder fremtidig prising og retning pÄ aksjer.
Et lite tips nÄr en investerer i shipping, fÞlg med pÄ skipping prisene, inget shipping segment ser en stÞrre verdi fall nÄ en i container.
Redigert 22.10.2022 kl 10:03 Du mÄ logge inn for Ä svare
tapogvinn
22.10.2022 kl 10:22 4166

Takk, Bulk.

Jeg er enig med deg i at markedsutsiktene for container og produktank er veldig ulike.

Sammenligningen med Hafnia var kun ment som et innspill fordi Patron tydeligvis mener at et salg fra en stor eier og representant i selskapets styre nÞdvendigvis betyr at aksjekursen skal falle. I det korte bildet fikk vi samme kursreaksjon i Hafnia-aksjen som vi nÄ ser hos MPC. Den falt tilbake ca. 10% etter at Oaktree lempet ut aksjene pÄ 42 kroner. I dag er kursen 20% hÞyere enn de solgte for. Poenget er at store eiere ikke nÞdvendigvis alltid selger pÄ topp.

ForÞvrig; om man er opptatt av utbytte bÞr ogsÄ Hafnia vurderes. Tror man pÄ analysen fra Clarkson sÄ kan man forvente Ä fÄ utbetalt 50% av dagens aksjekurs i utbytte over de neste to Ärene. Slett ikke dÄrlig eller langt unna det man kan forvente i MPC.
BGO
22.10.2022 kl 10:28 4190

PÄstand. Dersom det gÄr som du beskriver med ratene Longsit, sÄ vil det ikke bli flÄtevekst i feedersegmentet. Tonnasjen som opererer der har sÄ mange skrapingskandidater at det overgÄr den lille ordreboken som er i segmentet 1000 - 5000 teu. Slowsteaming bidrar heller ikke til Þkt tilgjengelig kapasitet.

NÄr vi vet at MPCC snart er gjeldfrie, sÄ er det ganske rÞff sjÞ som skal til for Ä velte dette caset. Min teori er at i denne aksjen kan vi sitte Ä motta utbytte frem til Mpcc blir kjÞpt opp. Innen den tid er flÄten blitt sminket gjennom Ä salg eldre tonnasje (ekstra ordinÊre utbytter) og kjÞp av ny miljÞvennelig tonnasje til attraktive betingelser.

skip ĂČ hoi
Badgirl
22.10.2022 kl 10:36 4187

Ser det er flere som kommer tilbake til HO 😊 Avataren min er fra et online game jeg spilte mye for noen Ă„r tilbake, helt rĂ„tt heter Lineage 2 min avatar er dark elf 😊
Redigert 22.10.2022 kl 10:37 Du mÄ logge inn for Ä svare
velkjent
22.10.2022 kl 10:55 4210

ForstĂ„r ikke hva du mener om at Hafnias utbytte pĂ„ 50% av aksjekursen er noe Ă„ skrive om nĂ„r MPCC betaler ut nesten 100% av aksjekursen pt. over to Ă„r. Årets rater er mer eller mindre booket og kjente, og det meste er ogsĂ„ booket for neste Ă„r. Da er rederiet dessuten gjeldfritt med mindre det tas opp litt lĂ„n for Ă„ forskuddsbetale de fire skipene som er kontrahert for levering i 2024.
tapogvinn
22.10.2022 kl 11:31 4149

Det er selvsagt greit at du mener at Hafnias utbytte ikke er verdt Ä nevne. Men jeg tenker at det er verdt Ä reflektere over hvilket av de to selskapene som over den neste femÄrsperioden vil ha best avkastning og betale mest utbytte. Det spÞrsmÄlet tipper jeg er ganske Äpent.
Uansett kan det vĂŠre fornuftig Ă„ fordele eggene i flere kurver.
Badgirl
22.10.2022 kl 11:48 4129

Hafnia har en formidabel avkastning i Är men kjenner ikke til selskapet sÄ vet ikke om oppsiden er tatt ut. MPCC er vel avkastningen mer eller mindre pÄ stedet hvil i Är. SÄ blir litt rÄtt nÄr du sier beste avkastningen over neste femÄrs periode ;)
mithra
22.10.2022 kl 12:23 4065

Det du sier her om dividende og sammenhengen med prising pÄ shipping aksjer, er interessant, sÊrlig nÄr det kommer fra deg.
Du har , etter eget sigende, skrevet hundrevis av ganger , at det er dividenden om er avgjĂžrende for prisingen av shipping aksjer.
At du nÄ endelig har skiftet oppfatning er bra.
velkjent
22.10.2022 kl 14:22 3953

Basert pÄ regnearket for MPCC, vil rederiet tjene litt mer i 2023 enn i Är, men begge Ärene over $400 M. Det er lagt inn spotrater fra New Context der det ikke foreligger kjent forlenget avtale. 1.halvÄr 2023 blir bedre enn 1.halvÄr 2022, men for 2.halvÄr 2023 blir det litt dÄrligere enn tilsvarende for 2022, men likevel over $ 100 M/kvartal.
Det stÞrste skipet, Emma, skal ha ny/forlenget kontrakt fra desember 2022 og det skal bli interessant i hvilken grad spotratene slÄr inn.
Badgirl
22.10.2022 kl 18:05 3686

MPCC er en av OB mest undervurderte aksjer det beviser den dÄrlige avkastningen hittil i Är. Men mulig flere fÄr Þynene opp med tiden. Utbyttepolitikken er helt rÄ :) Bare kursen blir riktig priset sÄ er vi der.
Redigert 22.10.2022 kl 18:06 Du mÄ logge inn for Ä svare
Spartan
22.10.2022 kl 18:20 3668

Aha, det forklarte jo det. Trodde kanskje det var et selv portrett akkompagnert av en favoritt vin 😉
Badgirl
22.10.2022 kl 18:54 3675

😂 👍