Gcc

marked1
GCC 20.09.2022 kl 10:00 41012

Pareto • GCC – Gram Car Carriers just announced a 5Y TC for the 6.7k CEU panamax ‘Viking Adventure’ (2015-built) at USD 60k/day on average with start-up in Q1’23. This yields EBITDA of USD ~100m over the contract period vs. our quoted value of USD 72m in our lagging NAV of NOK 176/sh. We assumed 3Y TCs for USD 45k/day so clearly upside here, with USD 60k/day for the remaining three panamaxes coming open next year yielding EPS of NOK ~50 in 2024. GCC also secured a two-year extension for the 4.2k CEU mid-size ‘Viking Coral’ (2011-built) at USD 35k/day with start-up in Q2’24 – in line with our estimates. This leaves 75% and 51% of 2023 and 2024 fixed, respectively. 10% up on conservative values yields YE’24 NAV of NOK 240, and GCC could clearly double again.

Med de rater i markedet som GCC opererer i, bør aksjen etterhvert kunne stige over Paretos NAV på 240 kroner. Først skal aksjen over 200 kroner, deretter blir 320 - 350 kroner neste mål. Trenger ikke være lenge til aksjen er der, kursmålene høynes etterhvert.

GCC er en skjult diamant på Oslo Børs.

https://www.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/09/20/7931978/gram-car-carriers-forlenger-avtale?internal_source=sistenytt

https://www.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/09/11/7925200/gram-car-carriers-fra-emisjonsfiasko-til-borsvinner

Forsiden av FA nå:

https://www.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/09/20/7932115/gram-car-carriers-sanker-kontrakter-pa-skyhoye-rater
Redigert 31.10.2022 kl 15:53 Du må logge inn for å svare
blundstone
18.10.2022 kl 12:04 6231

Der kom den første Panamax-meldingen:

Gram Car Carriers har signert en femårig timecharterkontrakt med en stor global aktør for panamax-skipet «Viking Destiny», opplyses det i en børsmelding.

Kontrakten øker ordreserven med 118,6 millioner dollar og vil starte i mars 2023 i direkte fortsettelse av skipets nåværende kontrakt.

https://www.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/10/18/7947283/gram-car-carriers-signerer-ny-kontrakt?internal_source=sistenytt
canarias
17.10.2022 kl 11:43 6258

Panamax skipene er det nok ikke lenge til det kommer melding om Skeptiker 1989, vi har meget gode kort på hånden.
Da gjelder det å være all inn når melding kommer.
Så snart vi er på hovedlisten kan større fond begynne å kjøpe seg inn, uansett vil likviditeten øke kraftig.
Redigert 17.10.2022 kl 11:45 Du må logge inn for å svare
canarias
16.10.2022 kl 14:38 6281


Så sant marked1, her er det viktig å ikke bli fristet til å selge.
Det forventes snarlige nyheter om nye kontraktsinngåelse,
og ratene på de tre panamax skipene kan bli eventyrlige.
canarias
14.10.2022 kl 16:41 6285

Med dagens dollarkurs blir inntjeningen enorm fremover og inngåelse og melding om nye sterke kontrakter kan bli fremskyndet .
Tror jeg beholder de jeg har på aksjekontoen , blir for stor utløsning av skatt på å flytte dem over til ask konto.
Kjøper jeg mer senere blir det på askkonto nå når selskapet snart kommer på hovedlisten.
Black Peter
12.10.2022 kl 12:09 6334

Gram Car Carriers har sendt søknad til Oslo Børs om overføring av aksjer tatt opp til handel fra Euronext Growth til hovedlisten på Oslo Børs.
Slettet bruker
11.10.2022 kl 13:21 14335

Cool company og Gcc redder porteføljen i høst
SyvFjell
11.10.2022 kl 13:11 14299

Takk for et informativt innlegg. Så i bunn og grunn er det bare en A-krig som kan stoppe festen?
Black Peter
10.10.2022 kl 12:05 14447

Aksjonærer bør lese denne artikkel under:
https://www.hellenicshippingnews.com/carrier-earnings-projecting-usd-150k-per-day-in-2023/

Sykt mye positivt som går GCCs vei for tiden, rekker ikke kommentere alt.
Forrige Panamax slik jeg oppfattet det er sluttet på 60k 5 år basert på 1y TC 80000. Vi fikk da denne kontantstrømmen(ikke bekreftet): 80/70/60/50/40.
Det ryktes nå om først 100k 1Y(Lake Geneva), og nå videre snakkes det om 120k 1year! Viking Destiny ny båt 6700c er en av de som skal sluttes snart, og min forventning nå er at denne kommer inn på ca. 90.000usd 5y TC eller mellom 80k-100k og minimum 80k.

Slik markedet er nå kan det også tikke inn forlengelser på andre båter som egentlig ikke skal fornyes før neste år pga enorm mangel på båter. Se i artikkel hva som skjer!?!

Videre og dette er kanskje det sykeste, er at pga mangel på tonnasje støvsuges markedet for båter, og GCC har 4 båter i distribusjonsflåten 2000c som skal fornyes neste 6mnd og her kan vi få se rater på kanskje 30k-50k og kanskje t.o.m. oppi 100k - JA DU LESTE RIKTIG - i nær fremtid. Referer til artikkel igjen, se hva som står. Desperasjonen er total og verre skal det bli. Det er ikke nok båter og alt mulig av alternativer tas i bruk.

Jeg ser også merverdi i at opsjoner i nybyggerprogrammet også trekker opp verdien i GCC, men enda mer bruktprisene. Raskt hoderegning priser båter til ca. 1,5musd, eller 4 ganger dagens pris på 150kr. Noe å tygge på det også.

Som sagt bare les linken, den sier alt.

Hauto burde også gå litt mer nå også, de har mye spot. Likevel er GCC billigst på forward pris.

Lykke til alle bilferjeaksjonærer, dette blir vilt! :)



Redigert 10.10.2022 kl 12:07 Du må logge inn for å svare
canarias
29.09.2022 kl 08:05 14709

Ja, mine antagelser var rette Skeptiker1989
INNSIDEKJØP AV 72125 aksjer kurs 146.
Innsiderne ser hvor gunstig priset GRAM CAR CARRIERS er på disse nivåene.
Skeptiker1989
29.09.2022 kl 06:43 14680

Ja. Ser det kom nyhet om det i natt !
Black Peter
28.09.2022 kl 16:56 14621

Det er ikke mange kvartaler til. Det blir 2 kvartaler med ca 2kr i utbytte. Om ca. 7 mnd blir det baluba.

Fra hovedlisten kan vi kjøpe nye aksjer med utbytte via ASK- konto, som også er gull! Og ingen grunnrente i sikte, bare mer utsatt skatt 😎
canarias
27.09.2022 kl 13:10 14746

Liker kursmålet ditt på 514 Black Peter, med dagens dollarkurs er inntjening enorm.
Ett case som dette er sjelden kost.
Vi kan få oppi 10 kroner kvartalet i dividend på sikt.
Flott og komfortabelt å være tungt investert i Gram Car Carriers.
Redigert 27.09.2022 kl 13:11 Du må logge inn for å svare
canarias
26.09.2022 kl 16:20 14737

Glimrende innlegg Bkack Peter, viktigste her er å ikke prøve trade,
på flere års sikt vil det gi enorme dividender for oss som er tungt inne.
Black Peter
26.09.2022 kl 13:36 14754

Som sagt regnet på gjeld og sett på inntekter, lagt inn konservative tall på båter som ikke er sluttet enda.
Konklusjon:

De kan være gjeldfrie til jul 2025 hvis de vil og likevel betale 50% utbytte( det kommer ikke til å skje)
De kan betale ned gjelda ila 2028/75 % utbytte
EPS blir ca 52 kr aksjen neste 6år
Det blir 75% utbytte i tråd med kommunikasjon.
Utbytte blir nå ca 9-10kr /kvartalet også pga dollar sterk, justert denne til 10,58kr i siste regneark
Direkteavkastning ca 25%


Pris p/e 6 gir ca 309kr fra neste år
Sparte renter over perioden gir 22kr
Restverdien 8 år med elendige rater og breakeven 6500/rater 16500 gir 183kr.

Edit:
Forward 2023 p/e på 10 hadde kanskje vært enklere..

Nytt kursmål 514kr!

Redigert 28.09.2022 kl 09:19 Du må logge inn for å svare
Black Peter
26.09.2022 kl 13:22 14774

Takk for link blundstone.

Nå har jeg høstferie og er uten PC, men har sett litt på regnskapet og spesielt gjelda i forhold til fremtidig inntjening og nye kursmål. Det var hyggelig å se at analytikerstanden kommer etter (235kr), men etter å ha sett nærmere på dette caset ser jeg mangedobling i horisonten.

Hva gjelder panamax så er det vel en slutning som kommer ila 1mnd ref intervju på Hegnar, rater blir minst 60k/5 år på denne. Ellers 1 til sommeren + 1 midsize, resten er distribusjonflåten. Veldig misforstått dette med ledige dager, de som virkelig gir penger i kassa er de større båtene, så i all hovesak kjenner vi inntekter / kostnader neste 6 år.

Deler innlegg i 2 pga skriver på mobil.
canarias
26.09.2022 kl 10:58 14666

Kursmålet er på ett års sikt og spennende å se de 4 panamax skipene hva som oppnås der, det vil ha stor betydning for prisingen fremover
Skeptiker1989
26.09.2022 kl 10:21 14691

Du tror altså på mer enn 100% oppgang fra dagens nivå? Hvordan begrunner du det? Synes selv caset er spennende og har kjøpt aksjer.
canarias
24.09.2022 kl 14:53 14816

La spesielt merke til at CEO sa at det vil komme flere spennede nyheter de neste ukene og måneden.
Vi kan sannsynligvis snart vente oss flere meldinger om flotte kontrakter.
Her vil kurser godt over 300 komme.
Redigert 24.09.2022 kl 14:53 Du må logge inn for å svare
canarias
23.09.2022 kl 16:39 14889

Så intervjuet , kjempebra.
Georg er en ringrev som virkelig kan dette.
Det blir en fornøyelse å være med videre I ett selskap med så god ledelse og fremtid.
blundstone
23.09.2022 kl 15:13 14904

Anbefaler alle GCC-aksjonærer å se intervjuet med konsernsjef Georg Whist i dagens Børsmorgen. Han snakker blant annet om utviklingen hittil og prosessen med overføring til hovedlisten:

https://www.finansavisen.no/fatv/2022/09/23/7934564/borsmorgen-bilfrakt-i-farta-kapital-400-og-bankaksjer-som-en-rentesikring?internal_source=sistenytt

Intervjuet starter på 26:10
Redigert 23.09.2022 kl 15:15 Du må logge inn for å svare
Black Peter
23.09.2022 kl 11:24 14947

Jeg kjøpte som tidligere nevnt en del i forrige uke på ca. 118, solgte meg ned i andre aksjer og ytterligere opp i denne. Jeg har vurdert å kjøpe enda mer, og i går når den falt tilbake til 140-145 måkte jeg ut enda mer i andre selskap og kjøpte mer. Sjelden bra sure-win case i en turbulent periode fremover.
canarias
22.09.2022 kl 20:36 15065

Vi satser på at vi legger 150 bak oss for godt ja blundstone.
GRAM CAR CARRIERS er latterlig billig når vi ser til neste års inntjeninger og de økende store dividendene som kommer.
Dette ser innsiderne og de kjøper med begge hender.
canarias
21.09.2022 kl 22:11 15227

Nytt innsidekjøp I dag også 40000 aksjer på kurs 145.
Redigert 22.09.2022 kl 08:16 Du må logge inn for å svare
marked1
21.09.2022 kl 11:13 15329

Nå strømmer kjøpsanbefalingene på GCC inn. Finansavisen skriver at Fearnley Securities oppjusterer kursmålet i shippingraketten GCC til 230 kroner og gjentar kjøpsanbefalingen. Magneten mot 200 kroner i første omgang virker uunngåelig nå. Bare å kjøpe og holde denne.

https://www.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/09/21/7932904/shippingraketten-gram-car-carriers-far-kursmal-kraftig-oppjustert?internal_source=sistenytt
NetromK
21.09.2022 kl 09:17 15368

GCC: STYREMEDLEM-SELSKAP KJØPT 105.291 AKSJER, KURS 132,82
21.9.2022 06:09 • TDN Finans •

Oslo (Infront TDN Direkt): AL Maritime Holding Pte. Ltd., relatert til styremedlem Nicolaus Bunnemann i Gram Car Carriers, har tirsdag kjøpt 105.291 aksjer i Gram Car Carriers til kurs 132,82 kroner pr aksje.


GCC: FEARNLEY SECURITIES OPPJUSTERER KURSMÅL TIL 230 (160)
21.9.2022 07:48 • TDN Finans •

Oslo (Infront TDN Direkt): Fearnley Securities oppjusterer sitt kursmål på Gram Car Carriers til 230 kroner fra 160 kroner, og gjentar kjøpsanbefaling på aksjen.
marked1
21.09.2022 kl 08:04 15413

Fin artikkel om Gram Car Carriers i Finansavisen i dag, selv om de ikke fikk med seg de siste oppjusteringene av kursmål som kom i går, opp til 235 kroner (Pareto).
canarias
20.09.2022 kl 21:58 15454

Stort innside kjøp i dag i GCC, 105219 aksjer
og ett mindre innsidekjøp på 5756 aksjer.
marked1
20.09.2022 kl 16:05 15545

Nå: Pareto Securities oppjusterer sitt kursmål til 235 kroner fra tidligere 158 kroner pr. aksje, samtidig som de gjentar en kjøpsanbefaling.
canarias
20.09.2022 kl 15:47 15573

Clarksons Platou Securities oppjusterer kursmålet på GCC til 185 mens Pareto Securities oppjusterer kursmålet til 235.
Meglerhusene forventer videre oppjustering og dividender på minium 20 kr året i uoverskuelig fremtid.
canarias
20.09.2022 kl 15:04 15613

Dato er ikke satt, men det blir sannsynligvis på slutten av året. Prosessen tar en del tid.
Ser ellers frem mot flotte dividender som nok vil bli på minimum 5 kr aksjen kvartalsvis i 2023.
marked1
20.09.2022 kl 14:44 15606

Notering på Oslo Børs Hovedliste vil nok øke oppmerksomheten på selskapet betraktelig ja. Er det satt noen dato for notering?

Ser ellers på Newsweb at det har vært en heftig nyhetsflow fra selskapet i høst, med info om kontrakter, dividende og ikke minst aksjekjøp fra innsidere. Bør være utløst mange bull kjøpssignaler i GCC nå.
Redigert 20.09.2022 kl 14:47 Du må logge inn for å svare