Hva skjer om PUTIN sender rakett kjernekraftverket i Ukraina?

Villmannen
BøRS 23.09.2022 kl 09:13 2383


Vi har med en gal mann å gjøre. En som ikke skyr noen midler og nå er han presset opp i et hjørne. Min tanke er at han er gal nok til å bruke taktisk atomvåpen (raketter) mot kjernekraftverket i Ukraina (strålingen vil da og ramme europa). Jeg har tradet med ca 1 mill + og tok nå siste ukene et tap på totalt 35k på børs og har nå kun cash. Våger rett og slett ikke mer. Mange gode selskaper rammes ufortjent mye av den usikkerheten som råder. Eneste som er litt trygt over tid er olje/gass, men også disse kan gå på en smell fordi folk har generelt mindre penger og energiforbruket går ned. Så nå tar jeg børs pause :). Ha en fin fin høst. Håper dere gjør det langt bedre enn mine 35k i minus :).
Lord Wincheste
23.09.2022 kl 20:29 2324

Putin er rasjonell og bruker kortene i stokken han har. Frykt er selvsagt et av de viktigste våpnene hans. Nå er du et klassisk eksempel på at det virker godt. Ha en fin børshøst,
CS_invest
23.09.2022 kl 20:48 2269

Tenker ikke Putin er så gal. Vinden kan fort snu. Men om sender - er det (slik kan se ut fra historikken) 50% risiko/chance for den treffer og tilsvarende for den eksploderer. Jeg tenker, at Putin er ganske bevist på at bruk at taktisk atomvåpen vil medføre en massiv militær respons fra vesten. Kan være at senke hele svarthavs-flåten + at ødelegge alle baser som er nødvendige for "holde" Ukraina som eksempel.
JanH
23.09.2022 kl 21:35 2208

Ta heller den millionen din og invester sikkert i www.perx.no med ca 9,2 prosent sikker rente. I motsetning til børs som det er over 35 prosent skatt av gevinst, så får du bare 22 prosent skatt. Samt månedlige utbetalinger! Det finnes ikke bedre alternativer enn dette for tiden !
Villmannen
23.09.2022 kl 22:51 2138

Det er alltid godt å gå inn i fremtiden med øynene helt igjen og et smil rundt munnen, det er trass alt dine penger du bruker. Jeg har heller ikke sagt hva du skal gjøre, men vil minne deg på at ingen her inne har innvirkning på børs bilde. Ser at frykt indeksen i USA stiger til nye høyder for hver uke. Ser og at folk frykter hva en mann kan gjøre når han kjemper med ryggen mot veggen. Håper du har rett og at Putin ikke bruker noe taktiske atomvåpen. Men folkeavstemningen i de tre-3 statene i Ukraina gjennomføres i helgen, og blir den (selv om det er fake avstemning) gjennomført med innlemmelse i Russland som resultat, har han sterkt advart mot at det da er Russisk territorium etter folkeavstemning og at han vil bruke taktisk atomvåpen mot de som angriper "Russland". Ref fjernsynstale i dag.
JanH
25.09.2022 kl 14:06 1934

Ja. Start gjerne med en mindre sum på 50.000,-. Slik at du skjønner hvordan dette fungerer. Jeg er i ferd med å flytte alt av penger over på denne plattformen. Og vekter meg mer og mer ned i aksjer. Når alt er solgt, så har jeg 1
MNOK i dette. Da har jeg ca 8.000 kr. i faste inntekter pr. måned. Det er jo det samme som man sitter igjen med ved å leie ut en leilighet til flere millioner!
Winter is Here
25.09.2022 kl 14:16 1912

Tror du ikke Europa har tenkt på det ? De har sikkert kontroll.

Det er en annen måte å lage buffersone på, mer kynisk enn dagens krig.
Redigert 25.09.2022 kl 14:21 Du må logge inn for å svare
Superduper
25.09.2022 kl 14:31 1875

Så du har god erfaring med dette alltså. Var inne på siå deiras og såg litt, var innteresangt. Kor lang tid brukar det og ta før eit lån er fullfinansiert og lånetakaren får det innvilga og kan begynna og betala tilbake?
Villmannen
25.09.2022 kl 16:18 1755


Jeg var også inne å sjekket og fant ut at jeg ikke tok den muligheten der. Det er mulig jeg kun får ta til takke med 3.05% innskudds rente gitt :).
Superduper
25.09.2022 kl 16:32 1705

Kvifor vil du ikkje ta den muligheita og kor får du 3,05% innskuddsrenta?
JanH
25.09.2022 kl 17:28 1648

Hva mente du nå ? Og hvor får du over 3 prosent rente ?
EnAksjeTil
25.09.2022 kl 17:44 1624

Vi har å gjøre med en kynisk mann med ryggen mot veggen. Når det gjelder bruk av atomvåpen tror jeg dette bare er skremselspropaganda, effektivt sådan. Russland er avhengig av et godt forhold til Kina, Tyrkia og andre russisk vennlige stater når det gjelder handel og økonomi. Jeg kan aldri tenke meg at de vil akseptere bruk av atomvåpen. Vi vil fortsatt ha en brutal krig gående og tidene vil være tøffe for folk over hele verden. Jeg holder meg til aksjer innenfor olje og økonomi og kommer til å øke min beholdning jevnt og trutt.
Villmannen
25.09.2022 kl 17:55 1587


Uansett er det en strategi med jevne kjøp over tid og olje/økonomi kan være ok. Årsaken til at jeg ikke anser taktisk atomvåpen som kun skremsel er at Russland kan føle seg tvunget pga at de kjemper mot USA/Nato/ukrania og ikke bare Ukraina og Russland kan bli desperate. Ikke atomvåpen for å utslette mennesker, men atomkraftverket i Ukraina som forsyner mange med kraft kan bli et mål. Uansett er dette en tid der jeg står på sidelinjen og ser - men det kan være jeg kjøper litt (handler for 100k) i 2-3 selskaper om fallet øker kraftig mandag/tirsdag.
JanH
25.09.2022 kl 17:58 1576

Jeg pleier å gå inn med typisk 75.000 på hvert lån. Jeg gidder ikke gå inn med mindre summer, men vil heller ikke gå inn med mer da jeg ønsker å fordele pengene på flere lån. Har holdt på noen år, og enda ikle tapt penger. Alle lån der inne er sikret i eiendom. Det tar noen dager å fylle et lån. Deretter betales lånet ut, og rentene begynner å gå. Du får utbetaling hver måned. Jeg har ikke problemer med å gå inn med 1 mill her, og særlig siden skatten bare er 22 prosent.
JosefK
25.09.2022 kl 18:00 1567


Det er et par mennesker dere bør være redd for:

-Vilodomyr Zelinskiy
-Joe Biden
-Liz Truss
-Emanuel Macron
-Justin Truedeu
-Jens Stoltenberg

Putin er faktisk transparent i forhold. Og han kommer ikke til å bruke kjernefysiske våpen for å kvitte seg med Ukraina problemet. Ikke med mindre det er en direkte trussel mot russisk territorium.

Zelenskiy har faktisk ivret for bruk av «taktiske» kjernefysiske våpen. Antakelig fordi han vet han er sjanseløs i krigen han for lengst burde ha avsluttet.

JanH
25.09.2022 kl 18:34 1488

En annen kuuul ting er at jeg i flere tilfeller har lånt ut samme pengene flere ganger. Jeg låner ut en gang, med 12 måneds binding. Etter noen måneder betales hele min investering tilbake, og jeg kan låne ut på nytt mens jeg fortsatt får renter av den første investeringen. Mitt snitt på rente inntekt akkurat nå er 9,6 prosent.
Dette er en hinsides god rente ! Og da blir det nokså utrolig at en annen her inne skryter av at han har 3,05 prosent innskuddsrente (noe jeg faktisk ikke tror er mulig i dagens marked, uten at man har en bindingstid og har en minstesum).
Det er en utrolig god oversikt og en veldig god dashbord på perx! For meg virker det nesten utrolig om man nå frivillig tar til takke med en lav bank-rente når man har perx !
Dølle
25.09.2022 kl 19:21 1402

Burde vel egentlig være mer redd hva en fyr som greier skrive så til de grader vrøvl kan finne på.
Følger du med overhodet. Krigsmaskinen til Russland er noe gammalt skrap som ikke skremmer noen, og disse flotte store krysserrakettene de triller ut på denne årlige skryteparaden en gang i året skal man ikke si for sikkert er av isopor, og et naturlig innslag i dette Russiske skrap samfunn.
Winter is Here
25.09.2022 kl 19:28 1390

Nord Korea klarte nå nylig bruke gammalt skrap til å teste nok en missil, hvordan klarer de å lage missilier de som er så isolerte ? Artikkelen under oppsumerer alle kjente missilier de har, se slutten av artikkelen.

https://www.bbc.com/news/world-asia-63023889
Redigert 25.09.2022 kl 19:28 Du må logge inn for å svare
JosefK
25.09.2022 kl 19:42 1365


Det er kanskje derfor NASA har haiket med russerne hver gang de skulle ha noen nye astronauter til romstasjonen siden de skrinla romferga 🤓

Sorry. Du er på trynet desinformert om kapasiteten til russerne. De sloss for tiden med en hånd bak ryggen under SMO mandatet. Og enda så banker de Ukraina gul og blå. Bokstavelig talt. Legg merke til at Kiev har fått være helt i fred. Det samme gjelder ell- og vannforsyning. Samt telekom. Men nå blir det erklært krig og da blir det tungt å være på den andre siden.

Fluefiskeren
25.09.2022 kl 19:54 1336

Du må nok oppdatere deg litt. Det var harde kamper i Kyiv (som det heter nå) ganske tidlig i krigen, men heldigvis klarte russerne ikke å erobre den.

https://www.klartale.no/verden/2022/03/01/lang-rekke-med-soldater-og-kjoretoy-pa-vei-mot-kyiv/
JosefK
25.09.2022 kl 20:27 1286


Jeg er helt oppdatert og noterer at du ikke skjønner en døyt av hva jeg sier. Kiev kan enkelt slås ut som politisk og antakelig militært hovedkvarter. Det gjør de med et par krysser missiler og luftangrep. Men de gjør det ikke. Rart, ikke sant? En etter en har statsledere spasert ubekymret i kievs gater. Ubekymret.

Russerne sloss med en hånd bak ryggen. Men det kommer nok til å endre seg nå.
JanH
07.10.2022 kl 09:03 925

Har du prøvd å gått inn i Perx eller ? Bortsett fra den posten jeg inntil videre har i BegenBio, har jeg gått inn med alt i Perx. Dette regnestykket har blitt enda mer gunstig det siste døgnet. For mens man bare har 22 prosent skatt for avkastning i Perx, så blir det må over 37 prosent skatt fremover på aksjer på børs.
Man fåe altså utrolige 8-11 prosent rente, i flere tilfeller får man dobbel rente. Jeg ser frem til at man fra neste år får investert mer enn dagens 1 mill der. Jeg har ingen problem med å låne flere millioner på bolig, til kanskje 4 prosent, og investere dette videre i Perx med ca. 9 prosent! Og med bare 22 prosent skatt, så har man snart like mye utbetalt som en lærer. Utbetalingen kommer månedlig.