Dagens kurs - svarer til en halv fabrik - vanvittigt

Kvike11
RECSI 23.09.2022 kl 14:49 15461

Helt vanvittigt at RECSI falder igen i kurs.
Kort sagt svarer dagens kursværdi til en halv fabrik.
En fabrikk som kostet 1,7 milliarder dollar å bygge.
Så kan alle netaviser lave skræmme kampagner, med journalister der intet aner om hvad de skriver, de burde fritstilles, kan se at en af dem stadigvæk fjoller rundt på en netavis.
Håber der snart bliver underskrevet en aftale med en kunde som ikke er Hanwha.
En fabrikk som kostet 1,7 milliarder dollar å bygge.
Kvike11
23.09.2022 kl 15:57 10655

Ser ud til internet trolde fra diverse finansinstitutter er blevet tavse..
Der er så store værdi at kursen burde være over 50 ,
alene på det grundlag.
Stabukk
25.09.2022 kl 09:49 10244

Hvem er disse «internet trolde fra diverse finansinstitutter»? Som har blitt tause.
Kurs over 50 med dagens inflasjon, renteoppgang og fare for resesjon blir urealistisk å diskutere.
La oss heller ta utgangspunkt i Sparebank1Markets sin analyse. De hadde kursmål 20, som nå er hevet til 26-29 som «fair price».
Får vi snarlig melding om kontrakt med Hanwha, kan det gi et kursløft. Det vil avhenge av hva vi får vite av konkrete tall.
Eventuelle andre kontrakter kan også stabilisere kursen over 20.
Videre kursnedgang ved Oslo Børs vil gjøre det vanskeligere å få kursen over 20 igjen.
Kvike11
26.09.2022 kl 07:52 9815

Kunne være fra Sparbank1markets, men tror ikke de ved nok om RECSI.
Sparbank1 har før bommet noget så kraftigt med deres analyser, dem giver jeg intet for.
Der er så mange værdi i RECSI, som snart skal komme frem i lyset, som fabrikken til dobbetl dagens værdi af hele selskabet.
Tror der er flere aftaler på vej, måske endda inden den 1 nov.
thief
26.09.2022 kl 08:23 9791

https://www.finansavisen.no/nyheter/kommentar/2022/09/26/7934431/en-spennende-host-for-esg-aksjer

Kan bli en pen høst i Rec.Alternativ energi som sol blir utrolig viktig fremover.Tror jeg flere vil skjønne snart,da får nok rec seg et skikkelig løft.Med kontrakten med hanwha rett rundt hjørnet også ,kan det bli veldig morro🙂
Stabukk
26.09.2022 kl 08:56 9673

La også merke til denne kommentaren. Tar med ingressen:
«Aksjer innen fornybar strømproduksjon, solenergi og vindmøller har siden Ukraina-invasjonen frigjort seg fra vekstaksjer. Fremover kommer det en rekke spennende triggere».
Artikkel skrevet av forvalter Ivar Harstveit i Delphi.

Stabukk
26.09.2022 kl 10:57 9432

Synest vi som tror på Recsi kan puste litt lettere. I dag ser vi ut til å få en ny dag der aksjen klarer seg bedre enn Oslo börs.

Så langt, i alle fall.
Kvike11
26.09.2022 kl 12:52 9211

Aftalen er jo lavet, nu skal de bare blive enige om priserne levering m.m.
Ikke sikkert at Hanwha får lov til at købe hele produktionen , der er flere andre der gerne vil købe hos RECSI og en del gamle kunder fra Kina.
Håber den nye chef kan holde styr på aftaler og lave dem så gode at vi ser en eksplosion i kursen og måske udbytte fra 2025,
eller penge til bygge endnu en fabrik.
Der har været et par tossede nordmænd der efter min mening har drevet kursmanipulation med RECSI, de er heldigvis tavse nu.
fjellape
26.09.2022 kl 20:13 8837

Ja, det blir spennende hvis det slippes nyheter om hvilke kunder som er i etterspørselskvis i ML.
Tidligere er det kommet signaler om at Hanwha vil kjøpe nesten hele produksjonen, og at det er flere som vil kjøpe.
Bilbransjen vil trenge vesentlige mengder silisium fra og med 2024, hvis spådommene til OneD, går i oppfyllelse. Det spennende nå, er at batterifabrikantene er i ferd med å bygge opp hver sine pilotproduksjoner i ML, ved bruk av OneD sin teknologi, så recsi er mitt i smørøye.
Det aner meg at kineserene kan bli aktuelle kunder, etterhvert som de flagger produksjonen sin ut fra hjemlandet.

Men det er mulig at det ikke snakkes så mye om de virkelige kundene:
Det snakkes det ikke så mye om hvilke kunder som kjøper fra Butte, og det virker som at de kundeforholda som Recsi børsmelder, er eksperimentelle kunder.
Stabukk
26.09.2022 kl 20:58 8765

Naturlig med stort fokus på ein Hanwha-avtale, som er varsla og kan bli meldt innan to-tre veker. Sannsynligvis vil det løfta kursen litt opp på 20-talet, gi større tillit og meir stabil kurs. Får vi håpa. Og andre kontraktar bør vel også falla på plass før nyttår, kanskje forskuddsbetalte.

Rec bør vel også henta inn gode inntekter på sin teknologi. Kanskje på salg til Reliance i India eller andre. Rec har og ein milliard-obligasjon som enten skal refinansierast eller kanskje cashast inn neste år. Salg av teknologi kan vel vera ein måte å bli gjeldfri? Obligasjonen med 11,5% rente har vore og er nokså tyngande for Rec.
Redigert 26.09.2022 kl 20:59 Du må logge inn for å svare
Skruen
26.09.2022 kl 21:30 8688

I alle år er det blir skrevet en del om Recs teknologi. Dette er vel noe tilbakelagt da teknologien de siste årene for Recs del vel ikke har hatt en rivende utvikling. Samtidig kan man også tenke seg at stuntet med tian rec ikke akkurat har vært en teknologisk fordel for Rec. Utover det er jeg Bull så det holder. Kjøpte vel mine første aksjer i 2016 og enda ikke solgt en eneste. Rec kommer og fbr er god som gull
Stabukk
27.09.2022 kl 01:03 8366

Rec gjekk i si tid inn med ca. 70MUSD i Tian Rec JV i Yulin i Kina (15% eigarandel) Men fekk vel betalt ein langt større sum for å dela teknologien sin.
Samarbeidet har skore seg på grunn av krangel om fakturering av arbeid utført av Rec, som har skrive ned sin eigarpost til 0.
Samtidig kan Kina-selskapet ha gjort det bra siste år, med stadig stigande poly-prisar. Det burde Rec kunna dra nytte av, kanskje ved salg av sin andel?
Den fastlåste situasjonen løyser seg kanskje lettare med eit Korea-selskap som største eigar.
Går Rec ut, kan det og gi kontantar som kan bidra til å kvitta seg med den dyre obligasjonsgjelda.
Kvike11
28.09.2022 kl 12:18 7789

Ser ud til det er en erfaren ny CEO
Hvorfor er der ikke kommet nye ind i bestyrelsen, er der ikke regler for hvor lidt/mange der skal være..
Kan der være et skam bud på vej.
Ingen der bare har lidt aktier i RECSI vil sælge under kurs 100, alle ved der er kæmpe potentielle og indtjening og udbytte indenfor få år,
RECSI har selv sagt det flere gange.
Ser ud til det er robotter mm der styrer dagens kurs ned, utroligt det er lovligt.
Stabukk
28.09.2022 kl 12:41 7723

Husker en gang i fjor det ble "garantert" at kursen skulle stige mange prosent på melding om ny CEO. Ser ikke slik ut.
Det er vel en aksjonær i Bergen som styrer kursen i dag?
Prewia
28.09.2022 kl 12:48 7770

Varför faller kursen 12 procent
Nsxnsx
28.09.2022 kl 12:53 7818

Ny CEO er nok den som skal få lov å annonsere inngått avtale med HS. Kommer nok på det tidspunktet de store har ranet til seg alle aksjene til dem små.

Derfor kjøper jeg i dag, selv om kniven har kuttet meg godt :)
Kvike11
28.09.2022 kl 13:04 7738

ser ud til ny køber har lykkes med at manipulerer kursen og nu har sat en prop i købspris på 18,50
Finanstilsynet har nok at gøre med at redde deres egne lakseaktier,
enten er de underbemandet, har for dårlig IT kraft, ingen penge, dårlig tid, det de er bedst til er at finde dårlige undskyldninger.
p.s. hvorfor er finansavisen begyndt med at vise fjæs på Molnes hele tiden, troede de var kloge nok til at lægge ham på is, lukker web med ham øjeblikkeligt
KommersK
28.09.2022 kl 13:16 7646

Dette var en voldsom massakre av kursen...
Bullinvestor
28.09.2022 kl 13:20 7618

Dette er ingen stor overraskelse når man følger med på det store bildet makro.
KommersK
28.09.2022 kl 13:40 7449

At vi fikk se 17-tallet igjen er ingen stor overraskelse for meg, men at det skulle falle så mye på en dag kunne vel ingen forutse. Jeg sitter uansett helt ute pt, så for meg spiller det ingen rolle. Jeg trodde jo den skulle ned igjen etter at euforien rundt støttepakken hadde lagt seg, så jeg solgte alt da. Må begynne å vurdere inngang igjen til disse prisene. Men jeg har god tid.
Stabukk
28.09.2022 kl 13:50 7375

Ja, har Pedersen sitt selskap kjöpt alt i forrige veke på snitt 20,70 blir det ca. 78 mill. kr i innsats.
Men ein del kan jo vera solgt mandag og tirsdag, för krakket i kursen i dag?
Allroad18
28.09.2022 kl 13:58 7290

Ingen logisk grunn til et sånt massivt fall av aksjen REC idag, en nyhet om skifte av toppledelsen kan umulig virke inn så negativt på kursen. Her lukter det svidd! Ser forøvrig at noen tar bladet fra munnen idag og kritiserer Oslo Børs og at tilliten til den er svekket når en ser hvor steike sårbar den er for svingninger. Særlig med tanke på hva som har skjedd idag innen oppdrettsnæringen vår og regjeringens forslag om økt skatt.
Nsxnsx
28.09.2022 kl 14:00 7272

Mowi og Recsi har falt 16%.....skulle nesten tror dem var i samme bransje :) :)
Anywhere
28.09.2022 kl 14:29 7156

De er det; i den usikre bransje der ingen vet hva som er tax-grunnlaget og hva inntjeningen bil bli fremover...
Anywhere
28.09.2022 kl 14:34 7121

Jeg tror vi får ta et år eller to til innen litt mer uren energi før vi traver over til sol og dens like.
Marketwatch
28.09.2022 kl 14:43 7075

Må si jeg begynner å bli skeptisk til det som skjer i Recsi. Først sier de to "nøytrale" styremedlemmene fra seg vervene sine. Så gir det gjenværende "Hanwha" styret fyken til May, en CEO som etter egne uttalelser var svært opptatt av likebehandling av ALLE aksjonærene. Hva den nye CEO står for, vet vi ikke, får håpe ikke også han er Hanwha sin mann. Forstår godt at markedet reagerer negativt idag.
Kvike11
28.09.2022 kl 14:43 7066

Tager mange år inden at alt energi er på sol, heldigvis, og det har intet med kursen på RECSI at gøre.
RECSI står først i værdi kæden, har patent som ingen anden har og er klar til opstart af fabrik.
Når RECSI får startet fabrik op, kan vi være sikre på at hele produktionen bliver solgt med det samme, uanset om de kører i døgndrift.
For under et år siden, var det drømme scenarium, hvis de kunne sælge en del af produktionen, nu er det hele solgt på forhånd og mere til.
Tænk på hvilket overskud det giver, og penge til udvidelse eller udbytte i million klassen.
Norske bors har altid været det letteste sted at manipulerer kursen, det viser dagen tydeligt.
Godt man ikke har været så dum at købe lakse aktier, for de bliver også manipuleret ned idag.
Stabukk
28.09.2022 kl 15:11 6918

Vil Hanwha prøva å få resten av Rec for 20 kr også? Dagens nedgang er i alle fall vanskelig å forstå, uansett kva som måtte skje i kulissane.
Marketwatch
28.09.2022 kl 15:20 6862

Nedgangen idag for fiskeaksjene: det kan ikke ha bittelitt å si at regjeringen foreslår å øke beskatningen for disse selskapene med 40%? Eller passer ikke dette inn i manipuleringsteorien din? Synes også det er svært naturlig at markedet føler usikkerhet om Recsi sin avtale om leveranser til Hanwha vil skje på til markedsmessige vilkår, gitt at hele Recsi nå styres av Hanwha.
Skalleknarp
28.09.2022 kl 15:26 6838

Det som kanskje skurrer kan skape akutte negative waves på en ellers så rufsete børsdag er at det skal ta så laaaang tid å forhandle kontrakter når man undeliggende signaliserer at dette mer eller mindre er i boks og at det er snakk om store volumer... "Tomorrow not today) Har fortsatt fortsatt troen og gikk inn med en post senest i dag bare slik at det er nevnt... (Selvsagt litt for tidlige, men slik er det nå)
Redigert 28.09.2022 kl 15:26 Du må logge inn for å svare
Kvike11
29.09.2022 kl 10:55 6191

Ingen tvivl om at indtjeningen kommer allerede næste år.
Når jeg ser på bestyrelsen, kan det undrer mig hvor Dr Renate Oberhoffer-Fritz, passer ind i RECSI.
Er hun gift med en koreaner, er der nogen der svarer på det.
Skal den nye CEO komme med nyheder om aftaler og forudsigelser.
Som der er skrevet og sagt i flere år er der masser af kunder, både i USA og gamle kunder fra Kina,
der gerne vil købe produkter fra RECSI, hvad venter de på.
Køber ikke den præmis at Hunwha skal købe hele produktionen, der skal være plads til andre kunder, med bedre indtjeningen.
Det må bestyrelse også kunne se og især den nye CEO med så mange års erfaring.
P.S. Tror at kursen er kørt ned af en norsk klovn, som gerne vil manipulerer kursen og fortælle hvor dygtig han er.
Det er ikke Hermannrud han har solgt alt det han ejer
Stabukk
29.09.2022 kl 14:18 5957

Dei fleste er vel nokså usikre på kor bra Hanwha-avtalen blir for Rec når Korea-selskapet er störste eigar.
Har Marketwatch vurdert om Hanwha vil pröva å ta full kontroll i Rec? Huskar ikkje om det er kommentert av deg tidlegare.
I dag ser det så langt ut for at vi får ein liten rekyl, men skal ikkje vera optimist for tidlig.
Kvike11
30.09.2022 kl 09:14 5450

Fik idag svar på mit spørgsmål om bestyrelsen, den bliver nu styrket betydeligt af Vivian Bertsaka, fra Al gore fondation, Clim8
Jumpstart på vej, nu ny stærk bestyrelse er på plads
Ser CNN nu og ser de stakkels amerikaner efter stormen, de flyver over en masse bygninger og er overrasket over huse har været til mennesker.
Kun i USA de er så kloge, CNN har lige opfundet den dybe tallerken
Nu skal alle have solceller på alle huse der er beskadiget af stormen, RECSI er snart klar med jumpstart og kan leverer råvarerne.
Forventer pæn opgang i RECSI idag..
Marketwatch
30.09.2022 kl 10:16 5331

Tør ikke å si noe sikkert om Hanwha har planer om å øke eierandelen ytterligere for å få formell kontroll med selskapet, noe som forøvrig vil medføre tilbudsplikt..
De syes allerede uformelt å ha svært god kontroll med selskapet gjennom styret. Er forøvrig usikker om de per dato oppfyller følgende krav i lov om ASA:
"§ 6-11.Krav til styremedlemmer og daglig leder
(1) Daglig leder og minst halvdelen av styrets medlemmer skal være
1. bosatt her i riket;
2. statsborgere i stater som er part i EØS-avtalen eller statsborgere i Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland, når de er bosatt i en slik stat.​1
Departementet kan ved enkeltvedtak gjøre unntak fra første punktum."
Om det snart blir aktuelt å registrere selskapet i USA skal en ikke se bort ifra.
Sofafilosof
30.09.2022 kl 10:31 5273

"Om det snart blir aktuelt å registrere selskapet i USA skal en ikke se bort ifra."
- det var også en av mine tanker imorges! Ser ut som at Hanwha nå tar et betydelig sterkere grep i REC, som på et blink har snudd min negative innstilling til veldig positiv hva gjelder kortsiktig kursutvikling! Riskokerne kan business til fingerspissene, og de vil sikkert ta en rekke strategiske grep i selskapet på kort tid.
Tør jeg våge meg på en spådom om kr 19-20 i løpet av dagen?
Bullfight
30.09.2022 kl 12:05 5123

Nå skal det pumpes opp før det droppes ned igjen
Stabukk
30.09.2022 kl 14:35 4882

Hovedkontor i Oslo med toppsjef i Moses Lake og styremedlemmer i Korea og andre stader må vera tungvint. Enig i at ny CEO og ny styreformann på kort tid er eit signal om raske grep. Evt. registrering i USA vil vel bli positivt. Om strategisk grep og betyr at Hanwha vil ta kontroll gjennom bud, blir spennande. Eit bud bør vel vera litt over 20 kr? Kor kursen hoppar frå dag til dag får andre spå.
Redigert 30.09.2022 kl 14:37 Du må logge inn for å svare
Sofafilosof
30.09.2022 kl 14:59 4823

Jeg vet ikke hvor fort en søknad om notering i USA kan bli innvilget, men det vil helt sikkert bli ønsket velkomment av alle aksjonærer. Selskapet trenger mye kapital i nær fremtid, og der borte er det tilgang på mye penger som står klar for å fange opp en større emisjon - og emisjon vil nok bli oppfattet som veldig positivt med tanke på hva pengene går til! Alternativet er lånemarkdet, som jo vil har store ulemper i dagens situasjon.
Redigert 30.09.2022 kl 15:04 Du må logge inn for å svare