Seadrill gjenoppstår.kursmål 500 eller 2000kr?

geo01
SDRL 24.09.2022 kl 00:16 18498

I det stille har Sdrl blitt glemt.
Kontrakter til 30mrd og salg av jackupere til 7-8mrd.
Tilater meg og si at her er det store inntjeninger til 2025,og det tyter ut store bidrag fra alle rigger.
Alle snakker borr men her kommer 5.gangeren.
Sjæfen
24.09.2022 kl 01:40 7499

Borr er nedsyltet i gjeld, mens SDRL er nesten gjeldsfri når de selger de 7 jack-up riggene.
Pengene kommer til og rulle inn i SDRL nå.

Det er de mest belånte selskapene som virkelig vil kjenne rente økningen komme.....eks Borr, Soff m.fl.

Det er en grunn for at spette kjøper seg inn i SDRL, han ser potensialet her....det gjør han også med de gamle rust holkene han eier via SDSD.
zaq1
24.09.2022 kl 08:57 7401

Omsetningen fredag var ca 20 mill, noen som vet hvor mye Spetalen kjøpte og hvilket av hans selskap som gjorde handelen?
geo01
24.09.2022 kl 11:57 7311

Ja etter salget av jacups til Saudi Americo som ble avtalt på et muligens meget godt tidspunkt.
Den allerede lave gjelden mot antall rigger som blir igjen er peanøtter.
Det fosser inn penger og renter er veldig lave spesielt etter salget.
Ordrereserven er selv etter salget på godt over 20mrd.
Spetalen skal sikkert jafse av overskuddet og at den faller etter salget av jacups er en gave vel av de sjeldne.
Frykten var ekstrem i går og alt fallt,men Seadrill snur nok rett opp igjen da en investering her vil bli av det lurative lenge.
Den sterke dollaren gir jo bare enda større utbytter mot Nkr.
zaq1
24.09.2022 kl 14:41 7248

Spetalens heleide selskap Tycoon Industrier og Kypros-selskapet S.D. Standard Etc., som han eier knapt 30 prosent av, har de siste ukene kjøpt seg opp og sneket seg så vidt inn på listen over de 20 største eierne i Seadrill.
Per 22. september står Tycoon og S.D. Standard registrert med vel 0,36 prosent hver i Seadrill, altså til sammen 0,72 prosent, eller 100.000 aksjer hver. Gitt at Seadrill fredag har en markedsverdi på 12,1 milliarder kroner, er disse aksjene verdt 86,4 millioner kroner.
Ved inngangen til september figurerte ingen av de to Spetalen-selskapene på listen over de 20 største eierne i Seadrill. Gitt eiersammensetningen på dette tidspunktet må Spetalen-selskapene ha kjøpt et sted mellom alt og 84.000 aksjer siden månedsskiftet.
Øystein Stray Spetalen vil ikke uttale seg om sine aksjehandler.
– Jeg kommenterer ikke aksjer, sier han i en melding til DN.
Aksjonærlistene har to dagers etterslep. Det betyr at Spetalen kan ha solgt, eller kjøpt flere aksjer.
Sjæfen
24.09.2022 kl 22:23 7137

Registrerer at Guttene i Podden til Xtrainvestor følger med SDRL...kan bli inntresant fremover :-)

Hør fra ca 110 minutter.

https://soundcloud.com/user-368296438/if-not-now-when?fbclid=IwAR3b4pJ4gdNQm6VJx--7D_4tITDEsLV4CLkQM9wN3MqNqg-QcLg3n09-DTA
Redigert 24.09.2022 kl 22:24 Du må logge inn for å svare
drømmeren
24.09.2022 kl 23:01 7112

Har vært igjennom 2 restruktureringer og fortsatt ikke solgt archer posten sin. Noen med dyp sdrl kunnskap som vet noe om hvorfor dette ikke gjøres når det kunne frigjort midler når dem var på konkursens rand, ei heller nå hører vi noe om dette.
Matros
25.09.2022 kl 12:07 6979

Stordelen av flåten til seadrill er bundet opp på lange kontrakter med alt for lave rater helt frem til 2025/26. Hvem vet hvor markedet er da ?. Kan bare glemme at dette blir noe voldsom utbyttemaskin. Andre riggselskaper fornyer nå drillskipkontraktene til rater på 400 ++++, og i løpet av 2023 og 2024 kommer massive tilbakekjøp og utbytter. Fredriksen må jo ha blitt rimelig frustrert når seadrill ga fra seg hele oppsiden for 2 års tid siden. Men for all del alt har en pris, men med vesentlig lavere verdiskaping enn andre riggselskaper, skal også verdsettelsen være vesentlig lavere.
geo01
25.09.2022 kl 16:57 6877

Mai 2022:
Ved utgangen av første kvartal i år, etter restruktureringen, hadde riggselskapet en bruttogjeld på 954 millioner dollar, eller 9,16 milliarder kroner. Kontantbeholdningen var samtidig på 553 millioner dollar, inkludert «restricted cash». Det gir en netto rentebærende gjeld på 401 millioner dollar, eller 3,85 milliarder kroner.

1Sept 2022:
Seadrill har en potensiell kjøper på syv av sine oppjekkbare rigger. Total salgspris kan bli på 7 milliarder kroner.

Gjelden barberes og utbytter kan komme langt tidligere som sagt.
Her sitter selskapet med cash og meget lav gjeld etter salget.


Matros
25.09.2022 kl 17:13 6854

Ratene som seadrill har inngått lange kontrakter på er på omlag 250 000. Med driftskostnader på 180 per dag + vedlikeholdsinvesteringer er det kun småpenger igjen til utbytte, selv om selskapet er gjeldfritt. Petrobras som tok inn boreskipene gjorde tidenes deal, nå er de ute i markedet etter 10 nye flytere og må betale omlag 400 000 til de tre andre store riggselskapene. Triste greier, dette er en aksje som skal ha stor discount til nav. Vil du ha utbytter kjøper du noble, her kommer utbyttene om 3 -4 måneder, og da snakker vi ikke småpenger.
Sjæfen
25.09.2022 kl 18:30 6794

Har ingenting å si på ratene til SDRL nå, de er duket for oppkjøp med en fantastisk flåte...så må vi huske på at de har fortsatt noen Jackup rigger i flåten sin :-)
Som sjefen i SDRL sa så pent for 1 uke siden, SDRL vil være et helt annet selskap om 1 års tid.
Sjæfen
26.09.2022 kl 08:45 6635

Maersk Viking (7G), 544kUSD/dag fra Q4 2023.
This work scope is expected to commence in Q4 2023, with an estimated duration of 281 days.
The total firm contract value of the contract extension and additional contract is approximately USD 153m, including demobilisation and mobilisation fees, as well as fees for the use of managed pressure drilling on certain wells.

Nå ser man virkelig gode rater, lang tid i forrveien :-)
Redigert 26.09.2022 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.09.2022 kl 10:18 6591

Syns du har et noe trangt gangsyn når det gjelder enkelte ting altså.
Du må forstå at Sdrl nå etter å så å si ha kvittet seg med all gjeld er et asset play uten like, før nyttår er de så å si gjeldsfrie, så kan du se deg omkring i rigg verden å prøve finne mindre girede case med full flåte på jobb og inntekter.

Sdrl har gjentatte ganger poengtert viktigheten av konsoldering, kommer det ikke nå så kommer det aldri.
Du påstår at Do er en oppkjøps kandidat, personlig tipper jeg Sdrl blir slukt lenge før Do.

Spetalen kjøper aksjer i Sdrl, ja det sier endel egentlig syns jeg, Spetalen gjør også kortsiktig feil i markedet, men grovt sett ligger det kalkulator og analyser bak det han kjøper.
Denne kursen en nå ser i drillen, har jeg lenge ventet på, innerst inne trodde jeg aldri vi skulle se Drillen på dette nivået, det sier langt mer om aksje markedene og hvor elendig de er, en tilstanden i Sdrl, dette er trolig en gedigen kjøps anledning, før børsene bunner og snur opp, da vil Drillen gå på steroider ved nyttår når pengene tikker inn på konto etter rigg salg.
Redigert 26.09.2022 kl 10:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.09.2022 kl 10:45 6550

Dette sier f.eks Sdrl selv rett før aksjen faller 60 kr,
Forundrer meg ikke om Spetalen + venner ender opp her som Celina i Prs eller Sveaas i Sioff eller Magnus Halvorsen i Pgs,


Vi er glade for å kunngjøre denne transaksjonen, som vi mener verdsetter disse riggen på et vesentlig høyere nivå enn det som nå er antydet i Seadrills aksjekurs. Det vil også gjøre oss i stand til å betydelig redusere balansen og posisjonere oss for fremtidige muligheter, sier adm. direktør i Seadrill, Simon Johnson, i en kommentar.
Salget forventes ifølge melding ikke å ha vesentlig innvirkning på inntekter og justert EBITDA for 2022. Guiding for driftsinvesteringer og langsiktig vedlikehold på 320-360 millioner dollar i 2022 kan imidlertid endre seg vesentlig, avhengig av datoen salget blir gjennomført.
Matros
26.09.2022 kl 11:34 6508

Jeg er jo bull på rigg. At ratene har gått over 500 000 er jo nesten ikke til å tro. Flere av riggselskapene kommer jo til å tjene sinnsykt med penger i 2023 og 2024 når dagens ratenivå har fått arbeidet seg inn i flåten. Dette gjelder i kun begrenset grad seadrill, men seadrill vil jo også få en oppgang. Likevel kan man ikke se bort i fra følgende.
- i en enkel kontantstrømanalyse vil den frie kontantstrømmen de første 3-4 årene, utgjøre 40% av verdiene. Om båtene er låst inn på ulønnsomme kontrakter, så skal de handles med betydelig rabatt.
- i energisektoren, krever investorene utbytter. Selskaper som ikke leverer en spennende utbytteutvikling er rett å slett ikke interessante. Så asset play, uten cash, glem det.

Noble og diamond offshore tikker av på disse boksene.
Slettet bruker
26.09.2022 kl 11:53 6472

Vel, hvis du ikke tror et gjeldsfritt drill selskap som tjener penger, ikke vil stige,
da tror jeg personlig jeg hadde valgt å dumpe DO og Noble umiddelbart, Borr og Shelf også og all annen rigg, da tror jeg ditt fokus er helt bak mål.
Det er en kapitalkrevende bransje, mend mye gjeld som nå dumpes, Sdrl er ikke der, det er en glede å få kjøpt aksjer på disse nivåene, selv om det ikke gir avkastning i dag, skal jeg like å se selskapets aksje den dagen salgs beløpet motas, kontra i dag.
Skal en være på børs nå, er det lav giring/ lite gjeld, tjene penger pdd og ikke i 2024/2025

Hvorfor tror du Spetalen kjøper Sdrl og ikke Borr/ Shelf?
Redigert 26.09.2022 kl 12:10 Du må logge inn for å svare
Tm3P
26.09.2022 kl 12:08 6451

For meg blir det i bunn og grunn et spørsmål om det er verdt å betale 10kr mer for en aksje fordi de har potensiale til å betale 2 kr mer i utbytte et par år fremover hvis de får inn gode kontrakter.
Matros
26.09.2022 kl 13:04 6400

La oss heller glede oss over at ratene har brutt 500 000. Det trodde jeg virkelig ikke ville skje. Det neste som skjer nå, er at det kommer lange kontrakter…..3-5 år. Seadrill har jo også et drillskip som skal fornyes neste år, så de får jo noe av oppturen med seg. Aksjen er sikkert billig som de andre riggaksjene. Hadde jeg ikke kunnet kjøpe noble, Valaris og diamond, så hadde jeg vurdert seadrill. Men long …… bruk 5 minutter på å lese flåteoversikten til seadrill. Den oppdateres hvert kvartal.

Siden du tydeligvis er langt mer opptatt av hva spetalen gjør enn hva jeg er, så vil jeg benytte anledningen til å anbefale både deg og spetalen til å kjøpe shelf. Jack up salget til seadrill synliggjorde de store verdiene som ligger i shelf flåten. Jeg tror også at verdens største Jack up rigg, noble sam noble, vil alene kunne dra inn opp mot 100 mill i ebitda i 2024. Da suser aksjen over 50 kroner…..minst
Slettet bruker
26.09.2022 kl 13:19 6374

Jeg gir fullstendig f i hva Spetalen gjør, jeg handelen definitivt ikke aksjer etter hva den mannen gjør,
La oss være enige om å være uenige, kanskje det aller beste er å holde seg langt unna drill, det ser jo slik ut.
Også i dine favoritter Do, Valaris, Noble, Shelf og Borr som slettes ikke gjør det noe bedre en Sdrl
Matros
26.09.2022 kl 13:29 6348

Nå skriver du mye rart long. Det er vel akkurat nå man skal kjøpe rigg, når ratene går i taket mens aksjene faller. Det er heller ingen tegn på at det er for mye olje i det fysiske oljemarkedet, og nå skal vi inn i et sesongmessig sterkt 4. kvartal. Da forsvinner 1 mill fat fra markedet når de strategiske lagenes ikke lenge tømmes, så dette blir bra. At roboter og finansaktører driver oljeprisen ned på kort sikt, lever jeg godt med……og kjøper mer.
ullebusten
26.09.2022 kl 14:12 6303

Rater som stiger og kurser som synker, det må jo være etterlengtet! Seadrill på dagens nivå er en god inngang for alle med litt horisont. Energikrisen blåser ikke over, og når støvet legger seg på børsene er rigg en (ganske) åpenbar vinner. Nesten samme hvilket selskap man velger. Jeg er ikke en borr/shlf investor, ikke det samme som at ikke selskapene kan være gode kjøp-og-hold kandidater. Seadrill er bankers, det er ODL også.

Edit: NE og VAL også, men noe dritt med den sterke dollaren. Visket for ut fortjenesten.
Redigert 26.09.2022 kl 14:13 Du må logge inn for å svare
geo01
26.09.2022 kl 21:55 6114

Kan Fredriksen komme inn og kjøpe 50% av aksjene til dagens priser med tidligere gjeldshavere som nå sitter med den store aksjemajoriteten etter gjeldskonvertering til aksjer i dag.
Fredriksen har vel ikke aksjer i selskapet i dag da han ble vannet ut med resten av aksjonærene.
Det kommer til og skje noe fremover.
Kanskje Spetalen har fått nyssen i et eller annet eller spekulerer i flere salg til gode verdier.
Kommer det et comeback Fredriksen?
Slettet bruker
27.09.2022 kl 13:56 5949

Han kan gjøre det, men jeg tror det kanskje ikke, mer trolig at han kan kjøpe 25-28%i en blokk
John Fredriksen har et konvertibelt lån i Sdrl, som kan omgjøres til aksjer tilsvarende 5% av Sdrl, på usd 20= 215 kroner, så John har fortsatt pølse fingrene sine i Drillen.
Skjer konvertering er Sdrl definitivt gjeldsfritt og dividendene vil ikke bli så små som enkelte skriver.

Venter forøvrig bare på at en større bjelle sau flagger en stor post her, noe ala Celina, Sveaas,osv, det kan jo teoretisk bli Spetalen som gjør det, det kan også dukke opp venner som f.eks Fredly, tiden vil vise.


Er det noen som har oppdaterte aksje lister? Hvor mye har bankene igjen
Aksjen er jo pill rotten, tydelig at bankene bøtter ut aksjer,men omsetningen er grei, noen peller også disse aksjene opp og kjøper seg opp i Sdrl

For meg virker det til at short maskinene vil ha den lavest mulig, før det trolig går en stort blokk salg/ kjøp?
Fra den 27 august skjer det noe i Sdrl aksjen vedr volumet som tar seg betraktelig opp,
Redigert 27.09.2022 kl 14:30 Du må logge inn for å svare
R19
27.09.2022 kl 16:13 5875

Enkel mattematikk for Spetalen. Tar man de 6 drillshipene og verdsetter de til veldig lavt eksempelvis 200 millioner usd. Da får man resten av flåten gratis. Etter salget av Jack upene er selskapet gjeldsfritt. Ja ratene er lave for de fleste av drillshipene ut 2025, men når en ikke har gjeld kan man betale gode utbytte på 250.000 rate. Opex på drillship i Brasil er ca 150.000.
Redigert 27.09.2022 kl 16:21 Du må logge inn for å svare
Matros
27.09.2022 kl 17:41 5821

Enkel mattematikk ? Du har jo glemt vedlikeholdinvesteringer. Blir ikke så mye igjen til utbytter når du tar med dem
Sjæfen
27.09.2022 kl 22:47 5746

Matros!!!
Så det du sier er at Opex på drillship i Brasil er ca 150.000 $ inkluderer vedlikeholdinvesteringer?
Redigert 27.09.2022 kl 22:47 Du må logge inn for å svare
Matros
28.09.2022 kl 13:52 5599

Opex minus dagrater gir ebitda, men ebitda er ikke det samme som fri kontanstrøm, som er det nærmeste man kommer nivået for bærekraftige utbytter. Det er kun noble og maersrk drilling som guider for fri kontantstrøm, og denne størrelsen er vesentlig lavere enn ebitda i disse selskapene. Differansen er vedlikeholdsinvesteringer og arbeidskapital. Jeg hadde håpet at en eller annen på denne tråden faktisk hadde giddet å gjort en jobb på hva utbyttekapasiteten faktisk var, men konstaterer at den jobben må jeg gjøre selv. Men gitt nivået på vedlikeholdsinvesteringer som man implisitt kan regne hjem i noble, er potensialet svært begrenset i seadrill. Men selvsagt kan de låne til 10% rente å betale ut noe, men ønsker man jo egentlig ikke. En del av de lange kontraktene til seadrill er også ikke publisert. Kan det være noe oppside her ? Igjen er det svært få gode vurderinger på denne tråden. Samtidig stiger dollaren og seadrill faller kraftig i kroner. Selvsagt er dette interessant, men da må jo gutta på denne tråden komme opp med noe annet en spetalen sier ditt og Fredriksen gjør datt……
R19
28.09.2022 kl 14:11 5580

Ja, det vil koster noen hundre millioner usd for at hele flåten er på kontrakt, men deretter har selskapet minimalt med gjeld kanskje rundt 0 etter at de har mottatt cash for salget av Jack ups.

Da sitter selskapet igjen med 6 drillship med kontrakt og rater som er langt over opex på drillshipene. Drillshipet med lavest rate har 80.000 over opex. Sevan riggen har kontrakt på over 320.000. West Phoenix har opex på 170.000-180.000, og har kontrakt på 359.000. West elara tjener også gode penger i Nordsjøen. I tillegg inntekt fra jv i Qatar (3 rigger Seadrill eier på bb kontrakt), sonadrill jv, managment på riggene, 35 prosent eierandel i seamex (5 jack up i Mexico) og 17,5 prosent i seabras (6 plsv). Hvordan kommer du frem til at ikke Seadrill vil få overskudd?

I tillegg til utbytte så er selskapet en oppkjøpskandidat, som jeg skriver over verdsetter du drillshipene til 200 millioner usd så får man resten av selskapet gratis på dagens kurs. 200 millioner usd er meget lavt for et drillship i dagens marked. Drillship fra Korea har gått for ca 250 mill usd (over 300 ready to drill) og det var får ratene var 400.000. Sist gang markedet for drillship var over 400.000 bestilte selskaper nybygg til 700 millioner usd.
Redigert 28.09.2022 kl 14:43 Du må logge inn for å svare
ullebusten
28.09.2022 kl 14:49 5553

Regnestykket til R19 er enkelt og mer enn tilstrekkelig til å poengtere potensialet i Seadrill. Når reaktiveringene er gjennomført vil FCF være godt tilstrekkelig til å starte en forsiktig utbyttepolitikk. Salget av De oppjekkbare viser også potensialet og fjerner all finansiell risiko fremover. Jeg kjøper med begge hendene på disse nivåene - hadde for øvrig ikke trodd at drillselskapene skulle bli så billig igjen mtp senere tids kontrakter (høyere rater enn noe forutså, og med lang varighet). Her er det bare å holde på aksjene
Slettet bruker
29.09.2022 kl 11:05 5451

Det har ikke slått deg, at John Fredriksen snart vil ta grep i Sdrl da?
50 millioner dollar kan bli omgjordt til aksjer og vipps, Sdrl er gjeldsfrie så langt øyet kan se.
Tror du John Fredriksen vil bli en aktiv eier i et Gjeldsfritt Sdrl? Ja eller nei, eventuelt hvorfor ikke.
aksjen er snart nede på konverterings kurs, jeg antar det som 90% sannsynlighet at det skjer og jeg tipper det skjer rett etter at rigg salget er unnagjordt, et skudd fra hofta.
Og så, du som er så bull på Valaris, blir for dumt å tro at ikke Sdrl og Valaris ikke får til noe sammen konsoliderer.

https://www.finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2021/12/10/7787733/fredriksen-kjop-bidrar-til-mer-seadrill-spekulasjoner

Jeg kjøper med begge armer og ben, trodde ikke sjansen ville by seg noengang, men jaggu F og en kan ikke la sjansen gå fra seg.
jo lengre ned jo bedre, syns Spetalen også, han er ingen dum stut selv om du fremstiller det slik.
Jeg tror i det minste en trygt kan si, at mindre risikofylt drill aksje en Sdrl finner en neppe, normalt begrenser det oppsiden, kursmålet er likevel 500 kr
Redigert 29.09.2022 kl 11:14 Du må logge inn for å svare
Matros
29.09.2022 kl 11:26 5420

Seadrill guider for 2022 omlag 230 mill i kapX etter salget av Jack ups, og ebitda på 270. Differansen på 40 mill er småpenger, og forsvinner lett til andre ting. Kostnader med å forberede rigger på kontrakt, inngår ikke i tallet, så reell kapX er høyere. Nå er run rate ebitda på 300 mill, så neste år begynner det å lukte fugl. Normalisert kap x er trolig lavere, men de har fortsatt et drillskip i kaldt opplag og da går det fort 100 mill til aktivering. Hva vi skal forvente av SEVAN riggen fremover er usikkert, alle de andre riggene av denne typen er vel skrapet.

Likevel, dette er det riggselskaper man skal ha stor discount på nav til. Selskapet ønsker nå å vokse….skrekk og gru. Likviditeten er elendig, og likviditetspremien i markedet er i ferd med å stige markert. I tillegg har man en haug av tidligere kreditorer som vil ut. Alle riggselskapene handles med discount til nav, så ingen kan forsvare et oppkjøp til nav …… så noe spennende på struktursiden er bare å glemme. Denne aksjen skal være den billigste av riggaksjene, og både noble,Valaris og diamond har gått mange prosenter før denne bikkja går. Det betyr ikke at seadrill ikke er kjøpverdig, men at forannevnte aksjer er vesentlig mer attraktive. I et marked som generelt nekter å betale noe særlig for rigg, hadde jeg valgt det kurante først. Men takk for innspill
Kvike11
29.09.2022 kl 11:29 5417

Er blevet tørret og snydt grundigt af 2 x omlægning af kursen, har fået 40.000 til at forsvinde op i den blå luft.
Endda uden at røre en finger, ren svindel i mine øjne
Nogle må grine godt af os der har været trofaste
For min skyld kan de gå konkurs nu
Slettet bruker
29.09.2022 kl 11:35 5417

Tipper de selger skipet
Ingen har sagt et ord om å vokse, bortsett fra du, Sdrl har gang på gang gjentatt budskapet om viktigheten av å slå sammen selskaper, tror jeg stoler på det de sier.
Her rigges det bare på gjelds siden før fusjon med valaris
Redigert 29.09.2022 kl 11:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.09.2022 kl 11:44 5400

Svindel, var vel din egen dumhet at du kjøpte et selskap som var ´konkurs´
Konkurs sier du? Vel da skal hele den andre bunten gå konkurs først, vondt å se et gjeldsfritt selskap gå overende.
R19
29.09.2022 kl 12:11 5374

Skrape Sevan riggen som har kontrakt i det hotteste markedet innen rigg. Ja de andre er skrapet men eldre modeller og de har vært i kaldt opplag lenge. Denne Sevan riggen har så og si arbeidet hele tiden.

Aktiveringen av riggene tar de nå i 2022, og 2023 har de lite kostnader utenom opex. Alle riggene har kontrakter langt over opex og kan betale utbytte når de har minimalt i gjeld.
Redigert 29.09.2022 kl 13:00 Du må logge inn for å svare
Matros
29.09.2022 kl 12:20 5362

Jeg mener at jeg leste et intervju med seadrill sjefen i finansavisen i forbindelse med pareto seminaret. Der skrev de at han sa, så vidt jeg kan huske, og det kan være jeg husker feil, men det er sjeldent.

- seadrill skal vokse
- om fusjon med Valaris svarte seadrillsjefen, hvis vi skulle fusjonert med Valaris, ville det vel vært litt rart å selge Jack up flåten ( Valaris har mye Jack up)

Jeg tror han sa noe om utbytter og, at det kom tidligst i 2024, men husker ikke helt.

Det skal bli videre konsolidering i rigg, men jeg tviler på at det blir Fredriksen som setter agendaen. Uansett blir det sammenslåinger med oppgjør i aksjer, og boreskip som er bundet opp til svært lave rater vil få VEsentlig lavere verdsettelse når bytteforholdet fastsettes.
R19
29.09.2022 kl 13:01 5324

Takk du også, skrape en rigg fra 2013 som har rate på 320.000 og befinner seg i et marked som strammer seg til, komisk!
Redigert 29.09.2022 kl 13:04 Du må logge inn for å svare
Matros
29.09.2022 kl 13:52 5284

Litt moro skal man jo ha, men den har fortsatt ikke ny kontrakt tross at den eksisterende utløper om noen måneder…… i et brennhet marked…. Hmmm
Matros
29.09.2022 kl 14:03 5310

Runde rigger, tenke seg noe så teit. Sevan riggene var en kjempefiaski, og hvem ønsker å eie aksjer i et selskap med runde rigger…..skikkelig teit. Forøvrig, prtrobras er for å huke inn et stort antall rigger nå, mange for arbeide i 2. H. 2023 og utover. Er riggen meldt som en hot kandidat her?