ALLE er negative

Stock-picking
25.09.2022 kl 09:36 1389

Når alle roper selg, er det på tide å kjøpe, ikke sant? Men hvor?
JPM
25.09.2022 kl 09:55 1356

Personlig har jeg konsentrert meg om mindre selskaper som jeg tror vil ha en begrenset nedside og større oppside. Shelf Drilling, Magnora og Salmon Evolution mener jeg er gode eksempler på slike selskaper som er fornuftig priset pt. I USA tror jeg vi fortsatt vil se en nedgang i selskaper som Apple og Tesla da de fortsatt er priset astronimisk høyt. Der har jeg heller kjøpt mindre selskaper i vekst som har blitt gruset kursmessig og kanskje har mindre nedside. Har kjøpt Planet Labs, Ionq (ren gambling) og Palantair.
Badgirl
25.09.2022 kl 12:11 1222

Gull å kjøpe utbytteaksjer nå trygge og gode 😊 MPCC for eksempel betaler utbytte kvartalsvis sist var utbytte på 1,88 forrige uke penger på konto til uken.
Marve
25.09.2022 kl 13:14 1123

Gleder meg til Shelf begynner å betale utbytte. Ratene er på god vei opp og det er ikke mange Jack up tilgjengelig og ingen våger å bygge før ratene stiger betraktelig. Dette har vært en gullkantet investering til nå og har troen på at det blir enda bedre.
Redigert 25.09.2022 kl 13:21 Du må logge inn for å svare
Winter is Here
25.09.2022 kl 13:32 1089

MPCC faller ikke til 10 kroner ? Hvor lenge skal utbytte forbli på samme nivå ?
Redigert 25.09.2022 kl 13:40 Du må logge inn for å svare
TheLateAdopter
25.09.2022 kl 13:38 1066

Fra TA ståsted, det meste ser veldig dårlig ut foreløpig. Vi kan ha fine pumps og bounces men ingenting har sterk bullish TA. Jeg joina aksje NM igår og sjekka ut de fleste aksjene og jeg fant kanskje bare 5-6 stk som har potensialet for gode bounces.
True
25.09.2022 kl 13:39 1060

Og for de som vil spille litt mer safe, så er jo Yara en ypperlig kjøpsmulighet akkurat nå. Kanskje en av de beste og sikreste aksjene man kan ha i porteføljen. Presterer år etter år. Skulle ønske jeg var tidlig i den for å si det sånn.
Hellboy
25.09.2022 kl 14:55 988

Shipping. Og da olje og gassfrakt. Kommer ikke nye oljetankere på noen år da alle verft bygger annet. Bl.a. containerskip. Ergo mener jeg at mpcc er et dårlig bet. I tillegg er lng-frakt en no-brainer.

Yara er det definitivt mulig å stille spørsmål rundt. De stenger ned produksjon over en lav fot pga bl. A gassprisene. Lytteposten min der økes ikke. For å si det sånn
Hellboy
25.09.2022 kl 15:15 953

Og når det gjelder selskaper, så er det da Hafnia, Okeanis (hhv clean og crude oljetankere) og alle tre LNG-selskaper på Oslo bærs (flex, cool og alng). Skal du se på annet enn shipping, gå for Elkem og Europris. Og evt AkerBP på disse nivåene....
True
25.09.2022 kl 15:25 918

Godt mulig, har ikke satt meg mye inn i nåværende case, vet kun at de er et solid selskap som har levert gode resultater over tid, dog historisk avkastning aldri kan predikere fremtidig avkastning. Jeg er uansett ganske sikker på at Yara vil fortsette å gjøre det bra over tid, så står ved det jeg skrev.
True
25.09.2022 kl 15:29 905

Europris er sikkert ikke et dårlig bet i disse tider nei XD

Folk reduserer forbruk på ekslusive varer og kjøper mer billige varer under krisetider.
Hellboy
25.09.2022 kl 15:32 889

Har som nevnt en liten lyttepost i yara. P.t. er det ikke snakk om å øke. Selv om de er et solid selskap pågangen måter. Men kontinuerlig nedstenging av kapasitet og fabrikker gjør utsiktene usikre for dem i mitt hode. Så jeg går for selskaper jeg er tryggere på og har (minst) like stort utbytte. Om et år eller to kan det hende at jeg øker i yara. Men ikke nå
Hellboy
25.09.2022 kl 15:35 882

Europris har faktisk overraskende mye kvalitetsvarer til billige priser. Og over 7% utbytte. Legg på det nye city konseptet deres som har gitt meg en butikk rett ved der jeg bor på løren så er selskapet overraskende "sexy"
Hellboy
25.09.2022 kl 15:42 856

Og ja, for å legge til litt info om Europris så "elsker" kona å dra dit. Jeg ser jo at shampoo og andre hygienevarer av samme merke er mye billigere der enn på f.eks kiwi og Rema. Og siden jeg ikke har klart å slutte å røyke og trenger noen sigaretter har jeg også observert at sigaretter er betydelig billigere der enn på Kiwi/Rema, så om jeg ikke har noen "utaskjærs fra" så tusler jeg bort dit en gang i uka for å sikre lageret.

Det som irriterer meg mest med europris er at de aldri er "sexy nok" til at jeg øker beholdningen min av Europris-aksjer :D Og så blir det spennende å se hva som skjer med svenske ØÅB som de delvis har kjøpt opp og fått innkjøpsavtale med sammen med et tilsvarende finsk selskap