Trilink biosciences

JosefK
AZT 26.09.2022 kl 22:32 1773


Det er mulig jeg har dumpet inn i Trilink tidligere.

Men det er så søtt hver gang jeg finner de som stolt reklamerer med COD UNG i sine produkter:

https://www.trilinkbiotech.com/media/contentmanager/content/CleanAmp-dNTP-Poster-10202011.pdf

Men det er mer: Trilink er eid av et selskap som heter Maravai Lifesciences. Og de er notert. Og en kjapp gjennomlesning av siste kvartalsrapportering, fikk meg til å sperre opp øynene.

Store deler av inntekten deres kommer nemlig fra pfizer og biontech. Og trilink har en avtale signert med barda, for de som vet hva det er.

Jeg lurer faktisk på om Jethro har hatt et lite øye på trilink når han kom på å peke ut RNA som neste prosjekt.

Linker:
https://www.maravai.com/
https://www.trilinkbiotech.com/
xjack
27.09.2022 kl 11:03 1632

Er vel dette som er BARDA:
"BARDA promotes the advanced development of medical countermeasures to protect Americans and respond to 21st century health security threats."
Biomedical Advanced Research and Development Authority
Barneskirenn
27.09.2022 kl 19:04 1495

Har en del AZT-aksjer som har vært «lagt i skuffen» i lang tid fra 7-15kr til i dag. Skulle være litt mer aktiv tidligere, men som sagt lagt i skuffen.
Har vært med av/på fra woulgan fikk godkjenning back in the days.
Hva er status på AZT og fremtidsutsiktene nå som corona-inntektene har dalt/borte?
Hva er caset for videre vekst? Er det snakk om at AZT kan bli kjøpt opp av big farma?

Ser aktiviteten på forum rundt AZT er lav for tiden.. Lave forventninger til vekst i fremtiden?
Slettet bruker
27.09.2022 kl 20:34 1430

Høje forventninger til vækst i fremtiden. AZT er bare blevet lidt “kedelig”, derfor lav aktivitet. Du har folk, der graver relativt ligegyldige oplysninger frem om, hvor AZT sine enzymer bliver brugt. Det er fint nok, men faktum er: 155 MNOK i 2023 og 350 MNOK i 2025. Tårnhøj margin. 20-30% årlig vækst. Derfra er det bare at regne den hjem på de multipler, du finder passende i det nuværende og fremtidige børsklima, og voila… så har du en kurs. Ikke mange overraskelser tilbage på hverken positiv eller negativ side. En kedelig cash cow :) Det bedste sted at have sine penge under både opture og recessioner.

Kursen er faldet meget, fordi der var en valuation bubble i aktien, ligesom med store dele af det øvrige marked. Fundamentalerne er solide. Aktien er i min optik hverken dyr eller billig på 70-niveauet. Et solidt køb herfra, vil jeg skyde på, hvis man har bare 3-5 års horisont.
Redigert 28.09.2022 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
bj111
28.09.2022 kl 08:09 1275

Ender trolig sine dager på Oslo Børs innen overskuelig fremtid ved at den blir kjøpt opp. Selskapet kan for selskaper som opererer med USD kjøpes fordelaktig billig nå med den valutakurs vi ser der NOK er som greske drakmer og USD stadig styrkes.

Selskapet er en perle i norsk bio/pharma og det er for godt til å forbli på norske hender i lengden.
Fünke
28.09.2022 kl 08:53 1224

Støtter den. Forhåpentligvis får vi hyggelige overraskelser mtp på veksten og ikke der motsatte. Slik jeg ser det er AZT velrenommert og stødig leverandør med kvalitet i alle ledd. De er innovativ, fremoverlente og hviler ikke på laurbærene.
Jaws
30.09.2022 kl 09:08 961

Trenger kanskje en tråd med potensielle M&A kandidater JosefK? Snart årsavslutning vettu;)
Slettet bruker
30.09.2022 kl 09:17 944

Don’t mess this one up Holter! Giv os et godt M&A! Håber bare ikke, at opkøbskandidaterne er på ferie ligesom alle kunderne i Q3 ;)

Aktiekurser har det desværre med at falde på kort sig ved M&A. Vi får håbe, at det går anerledes for AZT. Jeg tror, at Holter ved præcis, hvad han skal gå efter. Spørgsmålet er, om han kan få det til en rimelig pris.
Redigert 30.09.2022 kl 09:17 Du må logge inn for å svare
JosefK
30.09.2022 kl 10:15 864


Det ser jeg ingen poeng i ut over det som står i siste rapport. Og jeg skal gi deg tre grunner til det:

1. Det blir gjetting de luxe
2. Det blir et no-name, unbranded, sub-200 mnok oppkjøp som antakelig ingen har hørt om. Mye å velge mellom.
3. Jeg liker ikke å gjette, jeg vil vite.

Men jeg har tenkt på en del potensielle. Blirt SA i Polen var ett av dem inntil de ble plukket opp av Qiagen. Og jeg har sett på et par danske muligheter fram til siste rapport som egentlig utelukker dem. Så jeg finner det lite interessant å spekulere i det per nå. Det finnes rett pg slett for mange som kan passe. Og nesten garantert er riktig svar i et tidlig stadium og nesten usynlig.

Men det blir biomanufacturing, det står det ganske klart og tydelig i siste rapport. Og om jeg skal våge på en spekulasjon, RNA segmentet. Det ville gitt mening. Men ut over det? Jeg kunne like godt tatt fram en dart-skive, slukke lyset og prøve på bullseye i blinde.

JosefK
30.09.2022 kl 10:40 825


I stedet for å spekulere, her har du en håndfast opplysning som kommer til å ha direkte innvirkning:

https://investor.dn.no/#!/Oversikt/Direkte/120807

Med ca 50% av inntekten i EUR og 50% i USD, hva skjer med inntekten når kronen svekker seg?

Jo, den går opp. Just saying.