Eco Atlantic. Gazani well upside potential sb1m

Sydney
ECO 29.09.2022 kl 09:25 2647

Legger inn litt info fra sp1m om gazani og oppside potensialet her. Eco Atlantic har altså mest oppside i denne. Kan være verdt ett lodd?

Gazania among the most exciting exploration wells this year: The Block 2B partners in South Africa (Eco Atlantic, Africa Energy Panoro and Crown Energy) have indicated the well spud in late September. Block 2B is located in the Orange Basin where Total and Shell recently announced the large Venus and Graff oil and gas discoveries. In addition to these four companies. Africa Oil has an indirect interest in the well through its 20% shareholding in Africa Energy and 14% in Eco Atlantic. The well will be drilled by the Island Innovator rig and most likely spud in early October. The well will target a structure with close to 350 mmboe unrisked resource potential. On a pre-drill basis we have valued Gazania at USD 1.5/boe and risk factor of 20%, in line with our valuation methodology for frontier exploration. Admittedly, our assumed chance of success is on the conservative side compared to the guidance from the partners.


Spectacular upside potential in a discovery scenario: The Gazania well may be a company- maker for several of the partners, mainly due to the prospect’s size relative to the market caps of involved companies. In a discovery scenario, where we assume USD 4/boe NPV12 and 80% risk factor, we see a share price increase potential of more than 400% for Eco Atlantic, ~80% for Africa Energy, ~45% for Panoro, ~85% for Crown Energy and ~15% for Africa Oil. We stress that these estimates assume a discovery of 350 mmboe which is the pre-drill guidance. In the scenario of a discovery, we guess the market will not assign full value to all barrels until a potential discovery is appraised. While the discovery scenario shows spectacular upside for the partners, history shoes that share prices tend to be strong before and just after spud, not around the date for well results announcement. For example, for Africa Energy a clear share price pattern has been that the price has rallied ahead of commencement of drilling (Brulpadda and Luiperd), while the share price has weak after announcement of well results (even they have been positive).

Fluefiskeren
29.09.2022 kl 09:38 2641

Dette er et selskap jeg har fulgt ganske tett i og med at PEN er lisenspartner på blokken 2B hvor det snart skal bores.

Jeg skal ikke gå nærmere inn på dem annet enn å si at de har svært spennende prospekter. Et i Sør-Afrika som er enda mye større enn 2B. Flere lisenser i Namibia og Guyana. De er er altså fullt tilstede på de kanskje tre hotteste landene i verden nå.

Men det er et men. De har null produksjon. Altså er det et selskap med ikke bare en stor potensiell oppside, men også ditto nedside selv om selskapet er lavt priset. Jeg vurderte å kjøpe aksjen lenge, men gjorde det ikke da jeg føler at jeg er nok eksponert i olje som det er. Ser de steg 10,2 % i Toronto i går.
Sydney
29.09.2022 kl 10:22 2609

Ja akkurat. Det ahr en verdi på ca 1,1 milliard kroner uten produksjon. Har du mer info? Vurderer en inngang men jeg vet ikke. Har litt dårlig erfaring med at funn ikke blir skikkelig priset inn. Har de penger til å leite? .

Ser de har 38 millioner cad 32 juni.
Redigert 29.09.2022 kl 10:27 Du må logge inn for å svare
mimer
08.10.2022 kl 18:23 2469

Har kjøpt en bra slump i ECO / EOG (Toronto). Synes det nettopp er mer spennende at de p.t. er en ren explorer. Synes det er god risk / reward, men anbefaler såklart å gjøre egen DD...

- Presentasjon (august):
https://wp-ecooilandgas-2020.s3.eu-west-2.amazonaws.com/media/2022/08/ECO_AUG-2022-Website-Company-Presentation.pdf

- ProActive - Eco Atlantic Oil & Gas says portfolio has several "company maker" wells
https://www.youtube.com/watch?v=BAgc9Tc45LU&t=13s


Og fra Malcy om oppstart boring Gazania-1:
https://www.malcysblog.com/2022/10/oil-price-union-jack-eco-atlantic/?fbclid=IwAR0IjGF3YJg2J9gkOPLOKygAk5Xl4WJiuEmgUtRWCih1-EDAjeJAhYbq08g
Redigert 08.10.2022 kl 18:39 Du må logge inn for å svare
mimer
26.10.2022 kl 20:01 2259

Bra driv i Eco i dag, noen som følger med?
Fluefiskeren
26.10.2022 kl 20:14 2245

Jeg følger med jeg pga. Gazania-1. Kursutviklingen etter spud har vært så som så, men i det aller siste har den gått bra bpde i London og Vancouver. Om det er et forventningsrally eller noe annet vet jeg ikke. De har jo veldig mye på tapetet.

Opp 10,6 % er jo formidabelt.
Redigert 26.10.2022 kl 20:14 Du må logge inn for å svare
mimer
04.11.2022 kl 11:14 2099

Litt oppgang på bra volum siste dager. Canada henger litt etter London?

Nærmer seg vel ferdig boret nå snart...spennende, men risiko, må være forberedt på det meste 🤠
Fluefiskeren
04.11.2022 kl 11:18 2089

Det er i hvert fall ikke noe som tyder på lekkasje av info fra riggen.

Det går opp og ned både for Eco Atlantic og Africa Energy. Sistnevnte ned 3,34 % nå. Panoro stort sett bare opp.
Sydney
04.11.2022 kl 11:19 2088

Selskapet er i sluttfasen av en ganske heftig farm out så den kan komme any day. 7 selskaper innvolvert i budrunden med evo
mimer
09.11.2022 kl 12:55 1917

Eco opp 17% i Canada i går og 11% nå i London. Det begynner å dra seg til...
Ble postet noe på FB gruppa i går som så ut som utstyr som skulle ut til riggen. Sidestegsboring på gang eller?
Fluefiskeren
09.11.2022 kl 13:30 1892

Den var noen uker gammel.
mimer
09.11.2022 kl 13:56 1869

Åja, haha, FB ass.

Denne artikkelen er fra i dag. Ikke noe nytt, men folk følger helt klart med nå ja...

Eco Atlantic shares rise as investors await Gazania-1 well news
Excitement is evidently rising for the explorer's well offshore South Africa



https://www.proactiveinvestors.co.uk/companies/news/997804/eco-atlantic-share-rise-as-investors-await-gazania-1-well-news-997804.html
mimer
09.11.2022 kl 23:55 1769

Fluefiskeren skrev Den var noen uker gammel.
Det er denne jeg mente, postet 8.11 såvidt jeg kan se...

- Three of our tools on way offshore to operator Eco Atlantic on Island Innovator and the Gazania-1 exploration well. Gazania-1 is being drilled approximately 25 kilometres offshore the Northern Cape in the Orange Basin. The basin straddles the offshore waters of Namibia and South Africa. Our tools have done very well in this basin over a long period of time

https://www.facebook.com/groups/ecoatlantic/permalink/3254751338187838/
Fluefiskeren
18.11.2022 kl 16:03 951

BullOil2021 skrev Innlegget er slettet
60 % ned er jo en fullstendig overreaksjon. De står som du sier foran nye spennende brønner samt farm-outs. 3B/4B ser jo rett og slett ut til å kunne være gigantisk og den ligger mye mer på trend med Venus og Graff enn 2B gjør. Man rister gjerne på hodet av Oslo Børs, men det er sannelig ikke noe bedre andre steder. Africa Energy har også falt ufortjent mye på Stocholmbørsen synes jeg.

Jeg vurderte en stund Eco, men unnlot å kjøpe for ikke å være for eksponert til Gazania. Det angrer jeg selvsagt ikke på.

Lykke til videre!