DnB Markets høvler ned kursmål..!!!

Vampyren
SCATC 30.09.2022 kl 10:33 585

Oslo (Infront TDN Direkt): DNB Markets kutter kursmålet sitt på Scatec til 70 kroner fra tidligere 81 kroner. Salgsanbefalingen fastholdes.

Det fremgår av en oppdatering fra meglerhuset fredag.

Vekstforventningene er fortsatt for høye, mener meglerhuset: "Selv om Scatec har kuttet vekstmålet betydelig, ser vi et finansieringsgap på 50 prosent for det nye målet om å investere ti milliarder kroner i egenkapital for vekst frem mot 2027", skriver DNB Markets, som legger til at dette utgjør 38 prosent av selskapets markedsverdi. "Vi tror selskapet vil måtte finansiere det meste av dette ved å henvende seg til egenkapitalmarkedet, som vil være utvannende for eksisterende aksjonærer", skriver meglerhuset.
citius
26.10.2022 kl 13:25 376


Vrøvl fra DNB !!!


Dette som fortelles her, er at "nå kjøper vi Scatec"

https://www.dn.no/energi/equinor/pal-eitrheim/fornybar-energi/equinors-fornybarsjef-pal-eitrheim-bekymret-for-det-gronne-skiftet-det-er-veldig-ubehagelig-det-som-skjer/2-1-1340986

Equinors fornybarsjef Pål Eitrheim er både urolig og bekymret for at krisen i Europa vil kunne påvirke takten og evnen til å gjennomføre det grønne skiftet.
– Når vi går inn en mer økonomisk krevende situasjon, vil det kunne påvirke takten og evnen til å gjennomføre det grønne skiftet i Europa, sier Eitrheim til Dagens Næringsliv.

Han peker på skyhøy inflasjon og økte renter.
– Det økonomiske bildet blir stadig mer krevende. Kapital og penger koster igjen noe, og inflasjonen er veldig høy. Det påvirker vår evne både som selskap og industri til å være med å drive det grønne skiftet fremover. Jeg har en uro for at de mellomlange konsekvensene vil bli at vi faktisk ikke får anledning til å gjøre så mye som under normale omstendigheter, sier Eitrheim.


Min vurdering:
Equinor bader i penger, har snart 500 MRD i cash !!!
De tar Scatec på strak arm (for 15MRD)
NÅ kan de betale 95 kroner aksjen og ta resten av selskapet
Nå er hele markedsverdien ca 10MRD for Scatec
Forslag om å kjøpe tidligere lå på det 3-doble, fra meglerhus

Kostnadsøkninger og problemer med å komme inn i nye hav-lisenser er blitt megadyrt

Vi kjøper kapasitet (står det mellom linjene her etter min mening!)

Tipper den går rett hjem hos slitne aksjonærer

Medløper Blackrock har gjort grovarbeidet!