Quantafuel: Skive Full Produksjon på egen gass i november.

Bulldog
QFUEL 03.10.2022 kl 05:53 62817

26.10.2022
All four production lines now have instrumentation installed for heating with self-generated gas* (NCG), which will significantly reduce the operating costs.

Currently, two lines are running at high load on NCG.

On the third line, we are currently installing a process improvement to increase operating time between line shutdowns, increasing overall production. The plan is to test this in November during normal production.

On line four, an improved control system is being installed to enable an automatic transition between heating the reactors with natural gas (NG) and NCG. This feature will improve operability and production. Line four is expected to run in normal production mode from the second half of November.

We have also improved the offtake agreement for our products and our ongoing cost improvement program is moving in the right direction. We therefore maintain that positive cash flow from Skive is expected within this year,” Rosenløv says.

LES ALT: https://newsweb.oslobors.no/message/573929
Redigert 29.10.2022 kl 17:29 Du må logge inn for å svare
Strategi
13.10.2022 kl 08:45 3424

Markedet for plt for gjenbruk i ny plast er umettelig så dette behøver du ikke bekymre deg for.
Bulldog
13.10.2022 kl 09:28 3391

Det hadde vært OK å høre hvordan det går med Skive anlegget. To ukers stans i september var guidingen og etterpå alle linjer i full drift på egenprodusert gass. To uker på overtid nå.

Rosenløv webcast 31. august: We are still working to improve operations and stability in Skive. This work will continue for a while, and I will not be surprised if we meet new challenges. In fact, I expect it to happen.

To uker å klargjøre anlegget for ny drift. Deretter oppstart av ALLE linjer til stabil drift. Tar litt tid dette tydeligvis.
Redigert 13.10.2022 kl 09:33 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
13.10.2022 kl 09:40 3377

Nå var det i tillegg denne ulykken på anlegget som muligens har hatt en innvirkning? Arbeidstilsynet har sikkert bedt om en utredning og jeg vil tro at minst en linje har måttet stenge ned. 42 øre unna 7-tallet nå. Huff dette er verre en jeg noensinne kunne forestille meg. Jeg er så drittleit
Redigert 13.10.2022 kl 09:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.10.2022 kl 12:25 3286

Tror har misforstået den nye linje underpromise og overdeliver.
Så kunne man også hafte behold KB eller ansætte Strategie.
Mangler kun nogle retsag med tidligere ledelsen eller omkring IP og så er man på niveauet med Nikola.
Lovende udsigter men kun ganske lidt af det lovede leveret.
Bulldog
13.10.2022 kl 18:10 3170

Selskapet selv nedtoner viktigheten av Skive og jobber videre med de kommende anleggende. Mener likevel at Skive bør opp å gå i en inntektsbringende stand.
Derfor er det også viktig å få en beskrivelse av tilstanden ved anlegget.

På tide at Quantafuel markerer seg når Pyrum via BASF gjør om gamle bildekk til dør håndtak i Mercedes S-Klasse.
https://www.basf.com/tr/en/Media/news-releases/2022/10/p-22-370.html
Redigert 13.10.2022 kl 18:17 Du må logge inn for å svare
Strategi
14.10.2022 kl 09:31 3013

Ser vel ut til at nedturen er over ved flere mislykkede forsøk på å få kursen kraftig ned, for en del av dere sikkert med tap av aksjer.
Strategi
14.10.2022 kl 09:38 2998

Tror ikke aksjonærene skal være så bekymret for fremtiden til Quantafuel.

BASF ESG Investment Story, September 2022: Se slides 22, 23, 24 og 25.

https://www.basf.com/global/documents/en/investor-relations/sustainable-investments/BASF_ESG-Investment-Story_September-2022.pdf
Redigert 14.10.2022 kl 09:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2022 kl 12:58 2927

Du tror dagen langt.
Er det noget nyt i det? nej, vel? Er det QF alene om det? Nej vel?
Så hvilken værdi har dette info fra BASF?

BASF har desperat brug for grøn råstoffer men har samtidig ikke øget investering i QF under sidste emission eller har tegnet nogen FID.
Med 100% tiltro til QF og lidt købmandskab så skulle BASF forhold til QF ser lidt anderledes ud. Men det gøre det endnu ikke.
Slettet bruker
14.10.2022 kl 13:00 2929

Flere mislykkede forsøg på at få kursen ned mislykkes?
Det er korrekt endnu 60,- NOK kan det ikke går ned. Men 9,- er heller ikke noget at juble over.
Slettet bruker
14.10.2022 kl 13:04 2931

Det få vi aldrig siden konkurrenterne lure på sammen info omkring standen af anlægget og udfordringer.
Det er synd at nedtone Skive siden det er selskabets hidtil største investition og ville dermed være en af dyreste testanlæg omkring pyrolyse nogensinde.
Strategi
14.10.2022 kl 14:44 2876

Det ser riktig at Quantafuel anser skive som et test anlegg, når det er sagt trengte de et anlegg for å utprøve teknologien i en viss størrelse hva gjelder skala.
Skive kommer til å generere gode inntekter i mange år fremover, samtidig skaleres det opp med betydelig større anlegg og kapasiteter rundt om, nettopp basert på lærdom fra Skive.
Skive var sannsynligvis helt nødvendig for Mk II anleggene.
Strategi
14.10.2022 kl 15:14 2853

Noen som har fått med seg dette:-Hentet fra dansk fora.

EU Aviation Safety Agency's European Aviation Environmental Report 2022: (link)
SAF = Sustainable Aviation Fuels. Ifølge side 78 (80 i PDF) bygger QF 2 SAF anlæg i Norge, i Fredrikstad (25) og i Haugesund (26) ?????

Se side 78 PDF

Kan se ut til at Quantafuel har fremtidige planer i Fredrikstad og Haugesund, har ikke sett dette noen steder før så sannhetsgehalten bør her undersøkes.
Volume
14.10.2022 kl 15:59 2830

Har du ikke fått med deg at det nå er Mark II som gjelder?
Det er den seneste utviklede utgaven av Qfuels teknologi. Denne er designet basert på de erfaringer man har gjort i Skive. BASF er så fornøyd med dette at de er med på FEED på den nye fabrikken som planlegges i Dubai. Det sier mye om BASFs tro på teknologien. De sitter også i styret til Qfuel, så de har mye peiling hva dette er. Du etterspør FID, og da tror jeg du mener fil PtL i Esbjerg. Ingen grunn til å tro på noen FID her før mulig FID i Dubai når FEED er avsluttet i februar neste år.

Slettet bruker
14.10.2022 kl 23:34 2739

Som sagt har BASF mange æg i kurven som også spejles i den her artikel

https://i.ibb.co/tz31bRL/2022-10-13-DN.png?fbclid=IwAR2NpU9C_zM2ZP_mf_VAErzZd8IggfebtiqHkoOaJgIf8jTnKDehHMJF-hk

Hvis BASF p.t. ville lure en store forretning i QF så ville de allerede hafte sikret sig FID i en af fabrikkerne eller købt hele QF. Men de venter, ligesom os andre, men på hvad venter de egentligt på hvis de er, efter din mening, er så fornøjet?

Hvad det gælder er blevet kommuniceret i Q2, Mark II, ganske rigtigt. Men investorerne har indtil nu spyttet penge i QF for ting som gjald for 1/2, 1 og 2 år side. Og her har QF skuffet over hele linjen. Kapitaludvidelsen til Skive som blev dobbelt så dyr som planlagt og som nu til sidst skal ende som testfabrik? Den kørte pludselig på naturgas i stedet for syngas som lovet og linjerne nåede flere måneder efter PoC kun 80% af design kapacitæt?
Det er en dyr omgang og har kostet meget tillid.
Det er blevet kommuniceret at man hafte styr på tingene i Mexiko og kunne nu starte med et stort industrielt anlæg.
Så skulle man måske hafte nøjes med 1-2 linjere i stedet for hvis formålet var at bygge en test center.
Det hele svarer på at du køber hus til dobbelt pris af en som mente skulle have styr på bygning fordi han byggede engang et lejehus. Og nu kan du alligvel ikke bo den, men enterprenøren lover at næste hus skal nok blive mega fint. Pengene skal lige findes så den kan bygges.
Pointen er tilliden i market er helt væk efter de her stunts. Underpromise og overdeliver? Det er vi langt fra. Desværre.
Volume
15.10.2022 kl 07:45 2682

BASF et kjemiselskapet som bla produsere plast. De har nå kastet seg på sirkulasjonsbølgen og satt høye mål om å produsere plast basert på resirkulering. Teknologien for kjemisk resirkulering er i en meget tidlig fase og det er mange nye aktører der ute som forsøker seg med mer eller mindre hell. Skal BASF nå sine mål må de ha leverandører som kan levere slik råvare som tilfredstiller BASF sine kvalitetskrav og volum. For å få til dette ser BASF at de må stille opp med litt «fødselshjelp». Hensikten er kun å få tilgang til råvarer.










Redigert 15.10.2022 kl 11:01 Du må logge inn for å svare
Bulldog
15.10.2022 kl 10:41 2635

CEO har snart vært ansatt i ett år. Må ha vært det mest utfordrende året han har hatt.

Quantafuel ASA | Lars Rosenløv appointed new CEO of Quantafuel
Lars Rosenløv has been appointed the new CEO of Quantafuel, starting November 1st, 2021. https://newsweb.oslobors.no/message/544317

Imponerende CV både utdanningsmessig og jobbmessig:: https://no.linkedin.com/in/lars-rosenl%C3%B8v-86546143/da?trk=public_post_feed-actor-name
Hoist
15.10.2022 kl 10:42 2636

Tror det er første gang en af mine favorit aktier har faldet så meget. Gak 50, så jeg har lang vej til min investering bare kommer ud i 0. Selvom jeg er fortrøstningsfuld i fremtiden, så er jeg frustreret over performance.
spurswild
15.10.2022 kl 17:41 2540

Takk for at du faktisk har satt deg inn i tidligere poster av meg. Den er fortsatt svak, sammen med ACR. Disse har jeg tapt en del penger på... I allefall verdi på porteføljen min. Liker ikke ledelsen i Komp og skal selge når den nærmer seg P/B. Har kun fire. Fortsatt er jeg opp ca. 19.7% i år. Når du ikke tar hensyn til utbytte. Så overlever. Selvsagt skulle jeg solgt Gogl på ca 150 som var mitt prismål på aksjen. Det gjorde jeg ikke. Satt meg inn i det, men var ikke ferdig med aksjen. Grunnen var skatt. Det viktigste for meg er at jeg så problemene og vurderte dette. Trodde selv at den aksjen ikke skulle under 100. Likevel er det en del andre ting så gjør at jeg ikke har råd til en så stor skatteregning... Den hadde blitt på ca 1.4 milll. Så derfor valgte jeg ikke å selge. Skal starte et selskap for meg selv og får lite kontantstrøm fremover, så skattekravet hadde blitt for mye for meg. Derfor valgte jeg å ikke selge. Likevel kan jeg mer om dette selskapet enn de fleste. Leser Q rapporter og presentasjoner.
Slettet bruker
18.10.2022 kl 20:48 2006

mega
mega højt tid
20++++
trenden ned er brudt, store opgang

hahaha Strategie, sinden jeg er med herinde har jeg læst sammen og sammen igen.
Kursen under 9,- kan vel ikke fortolkes forkert.
Hvis QF ikke levere så hvorfor forvente opgang?
Ingen FID eller anden form for commitment ellers sker der ingenting
1013
18.10.2022 kl 20:58 2001

det er helt fint du syntes aktien skal op, det håber jeg også har temmelig mange aktier, men selskabet svigter aktionærerne gang på gang, hvorfor melder de ikke noget ud om at skive fungerer alle 4 linjer kører på egen gas. systemet virker de kører på max kapasitet, det er disse nyheder vi som aktionærer har brug for at høre. for at aktien kan stige.
Strategi
19.10.2022 kl 15:13 1813

Re; Ingen FID eller anden form for commitment ellers sker der ingenting.

Er dette faktabasert eller noe du tar ut av ditt eget hode.
Sannheten er at det skjer mye i selskapet når det gjelder bygging av posisjonering fremover.
Det er også sannsynligvis slik at anlegg 1-2-3 og 4 nå rulller å går på syngas hver dag, jeg er enig i at det hadde vært ryddig med en melding rundt dette.
Selskapet mener sannsynligvis at dette allerede er meldt.
@Re: nedstengning i 14 dager i september for konvertering til syngas på anlegg 1-2 samt igangsetting av anlegg 4.
Anllegg 3 var allerede satt opp på syngas og i produksjon.

Så, muligheten for at det skjer en hel masse i kulissene er absolutt tilstede.
Redigert 19.10.2022 kl 15:45 Du må logge inn for å svare
Bulldog
19.10.2022 kl 15:53 1797

Alle linjer skulle være ferdig for produksjon på egen gass i september. OK, så skal de kjøre i gang anlegget etterpå. Nå har det snart passert 3 uker i oktober og det eneste de melder er tildeling av opsjoner.

Har shredderen blitt med samlebåndet inn i reaktoren, Quantafuel? Da er det i så fall bare å melde det for noe må være totalt feil på Skive.
Bulldog
19.10.2022 kl 18:59 1720

K2022: The World's No 1 Trade Fair for Plastics and Rubber - 19-26 Oct in Düsseldorf https://www.youtube.com/watch?v=0Jz0wrfrNIQ

K2022 – Take-off to #ourplasticsjourney / BASF booth tour https://www.youtube.com/watch?v=bLvl9eFAz2A

Timingen kunne vært topp for Quantafuel med BASF som tredje største aksjonær ved å få presentert Skive oppe med alle linjer på egen gass.
YNWA250505
19.10.2022 kl 19:00 1721

Det var jo en ulykke på fabrikken som ikke var spesielt positivt. Mulig de ikke har kunnet starte opp alle linjene, men uansett så MÅ de for f kunne melde noe snart. Vi er ører unna 7-tallet.
rischioso
20.10.2022 kl 02:19 1606

Ser vi 7 tallet allerede i morgen eller må vi vente helt til freddan?

https://www.youtube.com/watch?v=TeIIMLCHsb4
Strategi
20.10.2022 kl 08:43 1550

Mulig denne meldingen var litt provoserende fra selskapet, pga. lav aksjekurs ble «strike kurs» i overkant lav.

De kunne tatt denne tildelingen etter at konvertering på Skive ble meldt.

Provoserende for langsiktige aksjonærer med en strike kurs på midt på 9 tallet.

QFUEL: Quantafuel ASA | Award of share options
18.10.2022 08:30 • Oslo Børs •
Kopier link
As part of the Share Option Program in Quantafuel ASA ("Quantafuel"), the
following three primary insiders have been granted new options.

Lars Rosenløv, CEO in Quantafuel, has been granted 500,000 options in

Quantafuel. After the award, Rosenløv holds 50,800 shares and 900,000 options in

Quantafuel.

Christian Lach, CCO in Quantafuel, has been granted 250,000 options in

Quantafuel. After the award, Lach holds 13,500 shares and 700,000 options in

Quantafuel.

Terje U. Eiken, COO in Quantafuel, has been granted 250,000 options in

Quantafuel. After the award, Eiken holds 75,217 shares and 650,000 options in

Quantafuel.
Redigert 20.10.2022 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Strategi
20.10.2022 kl 10:52 1509

Regner med at BASF er en av de største på denne messen og at produkter spunnet ut av Quantafuels PLT teknologi er et av fokusomerådene
YNWA250505
20.10.2022 kl 11:17 1493

Er jo skremmende få aksjer som Lars, Christian og Terje eier. Opsjoner har de mett av. Jeg kan jo skjønne de at de velger opsjoner som er mye sikrere en aksjer. Hvorfor har de fått disse opsjonene? Er det pga fantastiske resultater eller kommer de bare ved at de har vært der så så lenge?
Slettet bruker
20.10.2022 kl 12:08 1456

Det er faktabaseret. Kig på kursen.
PoC kunne ikke løfte kursen, så hvorfor skulle det 4 linjer på gas gøre. Allerede priset ind.
Ikke engang shorter kunne forudse at kursen ville falde så lavt, ellers ville de hafte dækket ind nu i stedet for >10,-
Til at skabe tillid i market sksl det nu, specielt i disse tider, lidt mere kød på benet end at indfriting man allerede hafte lovet for måneder siden.
FID, opkøb eller større engagement fra en store spiller.
rischioso
20.10.2022 kl 14:17 1398

Ja, skremmende lite aksjer og gjennom det et negativt signal de sender ut i markedet for hvorfor skal andre ha trua når ledelsen viser at de ikke har det ....

Opsjoner er jo ikke sikrere enn aksjer, men en rett ti å løses inn i aksjer til en gitt pris innenfor et gitt tidsrom og som vi ser så har ledelsen så langt ikke hatt noen interesse av å benytte seg av den retten siden de fortsatt sitter med opsjoner fra forrige tildeling - så sånn sett er opsjoner sikrere enn aksjer når de ikke benyttes ...

En trist utvikling og en katastrofe for investorene ....
Redigert 20.10.2022 kl 14:25 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
20.10.2022 kl 14:29 1413

seff er di sikrere da de selv kan velge å innløse de om kursen er fordelaktig på tidspunktet de løser de inn. Aksjer må du bare håpe på skal stige. Opsjoner er helt konge sånn sett. Du slipper å binde opp penger og bare vente å se om kursen stiger godt forbi dine opsjoner så kjøper du og evt selger med gevinst. Så jo MYE sikrere.
Bulldog
20.10.2022 kl 15:50 1358

Donkost skriver: "PoC kunne ikke løfte kursen, så hvorfor skulle det 4 linjer på gas gøre. Allerede priset ind."
_______________________________________________________________

PoC meldingen 28. mars løftet kusen fra 16,94 til 22,20 = 5,26 NOK
________________________________________________________________

Alle linjer inne på egenprodusert gass er en mye større hendelse enn PoC. og et langsiktig totalt gjennombrudd for Quantafuel (selv om ledelsen nedtoner Skive og fremhever den forbedrede Mark ll teknologgien basert på Skive). Minimum en 100% kandidat med riktig melding. Feil melding gir nedgang.og aksjen prises nå til "feil" melding siden melding uteblir.
Redigert 20.10.2022 kl 15:54 Du må logge inn for å svare
Volume
20.10.2022 kl 16:05 1353

Underlig logikk du kommer med der Bulldog. PoC var selskapets annonsering av at teknologien fungerer. Da er det underlig å påstå at en melding om at teknologien kjøres på egenprodusert gass er viktigere enn at teknologien virker. Enig?
Redigert 20.10.2022 kl 16:06 Du må logge inn for å svare
Strategi
20.10.2022 kl 16:05 1356

Det er naivt å påstå at 4 linjer på gas er priset inn.
Her er du hardt ute og kjøre og vil få noen overraskelser.
4 linjer bekreftet på egenprodusert energi vil sende kursen nordover, selskapet vil med dette gå i overskudd for første gang i selskapets historie.
Dette vil ikke gå upåaktet hen.
Det ligger sannsynligvis endel i pipeline hva gjelder nyheter også, så mitt tips er at positivitet fra markedet vil drive kursen langsiktig opp, mulig det tar et stykke tid men et trendskifte vil komme.
Redigert 20.10.2022 kl 16:07 Du må logge inn for å svare
Bulldog
20.10.2022 kl 16:11 1348

"Alle linjer inne på egenprodusert gass er en mye større hendelse enn PoC"

Hele Skive anlegget inne i produksjon har vært målet siden før PoC kom. PoC ble gjort midlertidig på to linjer uten egenprodusert gass.
Strategi
20.10.2022 kl 16:29 1345

Pussig sluttauksjon.
Tyder vel på at det kommer et løft i morgen.
Volume
20.10.2022 kl 17:20 1324

De har tidligere kommunisert at alle fire linjer vil gå på egen produsert gass etter en revisjonsstans i september. Nå er det snart slutt på oktober og ingen melding om at planen ikke holdt er kommunisert. Da er det slik, etter min mening, at planen holdt og at fire linjer går på egenprodusert gass. Guidingen har de ikke endret på, så hva er problemet? Videre sier selskapet at de nå har startet FEED på ny fabrikk basert på lærdommen fra Skive og kaller denne oppgraderingen Mark ll. Det markedet nå er opptatt av er resultatet av gjennomgangen av strategien, utført av et konsulentselskap, for å få på plass finansiering og mulig partner for utrulling av flere fabrikker. Glem Skive, nå er det fremtidige fabrikker som gjelder.
1013
20.10.2022 kl 17:51 1319

De skal vel kun melde hvis der er problemer, så intet nyt er godt nyt.
Volume
20.10.2022 kl 17:59 1354

Enig. Du har forstått bildet.