Quantafuel: Skive Full Produksjon på egen gass i november.

Bulldog
QFUEL 03.10.2022 kl 05:53 62557

26.10.2022
All four production lines now have instrumentation installed for heating with self-generated gas* (NCG), which will significantly reduce the operating costs.

Currently, two lines are running at high load on NCG.

On the third line, we are currently installing a process improvement to increase operating time between line shutdowns, increasing overall production. The plan is to test this in November during normal production.

On line four, an improved control system is being installed to enable an automatic transition between heating the reactors with natural gas (NG) and NCG. This feature will improve operability and production. Line four is expected to run in normal production mode from the second half of November.

We have also improved the offtake agreement for our products and our ongoing cost improvement program is moving in the right direction. We therefore maintain that positive cash flow from Skive is expected within this year,” Rosenløv says.

LES ALT: https://newsweb.oslobors.no/message/573929
Redigert 29.10.2022 kl 17:29 Du må logge inn for å svare
spurswild
20.10.2022 kl 18:30 2036

Interrasant det du skriver. Kan du bekrefte dette? Alt jeg har lest av rapporter, inkludert Q-rapporter, tilsier at jo mer de produsere jo mer taper de... Så hvor har du det fra at de vil tjene penger på 4 linjer?
YNWA250505
20.10.2022 kl 19:40 2007

Nå må du f meg gi deg med dette tullet ditt 24/7 her inne. Du har ALDRI rett, har du null selvinnsikt?
Bulldog
20.10.2022 kl 19:55 2004

....men de meldte at linje tre kom i produksjon. Hvorfor skulle de da ikke melde at endelig ALLE linjene er i produksjon. https://newsweb.oslobors.no/message/566450

Står også noe annet i den meldingen: The onboarding of the fourth production line is targeted for early fourth quarter,” says Quantafuel’s CEO Lars Rosenløv.

Det er jo faktisk en mulighet for at alle linjene er i produksjon ultimo oktober (early fourth quarter).
Bulldog
20.10.2022 kl 20:00 2010

Guidingen er: We maintain the target positive cash flow from our operational plans in Skive and Kristiansund by the end of the year.
elnomi
20.10.2022 kl 20:03 2017

En kan vel enes om at kursen i qfuel nå er priset basert på suksess i 2023 og 2024?
Tror ikke en vil se en kurs over kr 10 på flere år.
Volume
20.10.2022 kl 20:10 2083

Fint om du kan vise din kalkulasjon som ender opp med den kursen.
Volume
20.10.2022 kl 20:14 2175

En ting er å lese rapporter. En annen tinge er å forstå hva som står der.
spurswild
20.10.2022 kl 20:16 2186

Ok! Hvordan har informasjon til markedet på tidligere informasjon fra selskapet? Så la fakta komme frem, og ikke tåkelegge. Hadde dette selskapet blitt vurdert på andre faktorer en håp og kjærlighet.... Hadde kursen blitt gruset på disse nivåer... Sier en del når den var over 70 kr,,,
1013
20.10.2022 kl 20:38 2174

nej det kan vi ikke enes om. prøv lige at stille det regnskab op, succes og under kurs 10 det vil jeg gerne se hvordan du kommer frem til det.
spurswild
20.10.2022 kl 20:40 2171

Du har mulighet til å svare for ham... Hvis du ønsker å gi faktisk informasjon. Ingenting er bedre enn en opplyst debatt!
Bulldog
20.10.2022 kl 20:41 2228

Guidingen er fra siste webcast (Q2) 31. august.
spurswild
20.10.2022 kl 21:03 2255

Du kunne jo brukt tiden du har ledig til å svare meg... Merkelig hvordan tidsklemmen fungerer....
YNWA250505
20.10.2022 kl 21:05 2265

Strategi skrev Prates i morgen. :-)
Ja en dag får du sikkert rett, men hva f betyr en oppgang den ene dagen når den raser alle andre dager. USA I rødt så det lover jo godt for Quantafuel i morgen det. Uten melding kommer 7-tallet
Strategi
20.10.2022 kl 21:32 2258

Ok- vi får se.

Det blir uansett den ene eller andre veien.
Jeg tror og er investert at den skal opp.
Du sitter sikkert short og ønsker den ned.
Basert på at jeg har stor tro på selskapet og den videre vei samt det jeg så før slutt auksjon tipper jeg opp,

Ikke værre enn det.
elnomi
20.10.2022 kl 21:36 2274

Er tiden inne for å ta en ærlig debatt om tingens tilstand i QFUEL?
Det kan ikke være tilfeldig at kursen har falt fra godt over kr 70 ned til dagens kurs?
1013
20.10.2022 kl 21:41 2309

kom nu bare med det regnestykke.
Slettet bruker
20.10.2022 kl 23:01 2280

Og hvor længe hold de 22,-... det var selvsammen spået denne gang om 100% og mere og opgang i vente... og så fald den bare.
Hvis det lykkedes med en linje så skal det nok lykkes med 4 eller 100. Selvom kursen skulle komme op så skal den nok synke ned igen stille rolig hvis ingen af de store bider på krogen
rischioso
20.10.2022 kl 23:25 2267

Utfordringen ligger i at PoC ikke forteller om teknologien virker som forventet over tid, men kun i det korte tidsrommet på 1 uke eller 2 som PoC testingen varte.. Fasiten vi sitter med i dag bekrefter jo akkurat det. Fortsatt utfordringer, fortsatt ustabil produksjon og produksjon langt under design spec.

Videre så har det tydeligvis og igjen oppstått nye utfordringer i forbindelse med linjedriftskonverteringen fra el ti gass hvor selskapet nok en gang viser at de ikke respekterer egne lovnader og langt mindre eierne (aksjonærene) ved at de ikke kommer med noen oppdatering umiddelbart når deres deadline i løpet av sept gikk ut. I stedet ramler det inn meldinger om tildeling av opsjoner og info om at det jobbes med finansieringsmuligheter eller sagt med andre ord Emisjon. For annet er jo ikke å forvente for et selskap som aldri leverer på lovnader og gjennom det ikke har tillit i markedet og topper vi det med resesjonstiden vi befinner oss i så vil det være vanskeligere enn noen gang finne investorer som er villige til kaste gode penger etter dårlige og da sitter man igjen med emisjonsspøkelset på fanget ...
vintage1
20.10.2022 kl 23:31 2265

Nå har jeg vært ute av aksjen og ikke lest en dritt her de siste månedene. Ser i det minste at de trofaste hauserne og baiserne holder stø kurs. Det har jo forsåvidt aksjekursen gjort også, bare i "feil" retning. Tenker tilbake på hallelujastemningen Bøhn skapte. Der var han god. For min egen del kjøpte jeg visjonen med hud og hår. Sattan det har gjort vondt på ferden nedover. Observerer at kursen har holdt seg noenlunde stabilt på 8-9-tallet. Er tiden inne for et comeback eller bør en vente til usikkerhetene rundt videre finansiering av "den globale utrullingen" har gitt seg? Har som sagt ikke fulgt med her i det siste. Vet enda ikke om jeg har så lyst heller.
Herman*
20.10.2022 kl 23:37 2263

Vi vet jo egentlig ikke hva som er status, og det overrasker meg at en leder uten tillit våger å levere total stillhet i stedet for å sende ut en melding om at de er noen uker forsinket. Tror ikke en skal komme med påstander om at teknologien ikke fungerer over tid, det har den vel gjort. Det de ikke har bevist er at de kan få opp produksjonen til et nivå hvor de tjener penger. Synes også at det er rart at CEO nærmest hopper i stolen av begeistring på siste presentasjon, uten at den ekstreme positivismen resulterer i flere konkrete kursdrivende nyheter. Nå må Rosenløv levere eller finne seg en annen jobb.
rischioso
21.10.2022 kl 00:21 2225

RE - Tror ikke en skal komme med påstander om at teknologien ikke fungerer over tid, det har den vel gjort.

* Har den det? Nei, fasiten sitter vi jo med i dag. Jeg snakker jo ikke om denne teknologien kan omdanne plast til olje eller nafta for det er det jo en mengde teknologier som kan få til, MEN om teknologien virker som forespeilet og forventet ref design spec er det vi må ha fokuset på for det er jo nettopp det hele caset står og faller på og det gjør den jo ikke. Det finnes jo ingen investor på denne planeten som ville ha investert ei krone i dette caset om de visste at etter over milliarden og flere år med gjentatt prøving, feiling og brutte lovnader fortsatt produserer langt under design spec og langt unna minimumsgrensa for kunne gå i Break Even - langt mindre overskudd. Det er det og kun det som teller og som bekrefter eller avkrefter den teknologiske suksessen hvor resultatet så langt er dekkende med ett ord - trist ...
Redigert 21.10.2022 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
21.10.2022 kl 00:22 2231

Jeg sitter nok på flere aksjer en deg og vært med lenger. Hadde jeg sittet short nå Hadde jeg sovet svært dårlig om natten.
rischioso
21.10.2022 kl 00:26 2240

At du har penger igjen er jo et eventyr - du har jo kun investert i aksjer som har halvert seg det siste året ...

De eneste som har hatt en god natts søvn det siste året er jo nettopp shorterne ...
Strategi
21.10.2022 kl 07:32 2167

Alle mann til pumpene ser jeg.
Nye nick i short leieren stadig vekk også.
Hva gjelder søvn så sover jeg faktisk bra om natten.

Ser det kan være et problem for enkelte andre som også bruker natten til å skrive forholdsvis tomme negative innlegg om Quantafuel.

Sånn går dagene.

Et lite tankekors kan jo være at selskaper som Eurazeo som har gått inn som partner i Esbjerg, samt BASF og Saipem som nå går sterkt inn i (Mk II) Roll out globalt.
Man kan jo spørre seg om disse globale selskapene er fullstendig hodeløse eller om det er sannsynlig at de har satt seg godt inn i selskapet og teknologien samt fremtidige planer.

Mer om dette kan man jo lese litt om her dersom man har interesse.

https://www.quantafuel.com/media#/
Redigert 21.10.2022 kl 08:13 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
21.10.2022 kl 09:02 2077

Hvilke nye nick er det du snakker om Strategi? Tankekorset blir jo bare tull. Tror du ikke BASF satt seg godt inn i selskapet da de først investerte i Quantafuel? Siden det skjedde har kurset gått til H. BASF ville heller ikke være med i siste emisjon. Saipem skal vel heller ikke inn med penger, men bidra med sin teknologi. At noen store ønsker å bli med på et "Eventyr" er ikke det samme som at det blir et eventyr, men at Quantafuel kan bli svært bra på sikt er det ingen tvil om. Men først skal kursen sørover uten nye positive meldinger. Å kjøpe nå er ren gambling da det kan banke inn en melding om en svært utvannende emisjon. Den skal jeg uansett være med på om vi sittende aksjonærer får lov.
Redigert 21.10.2022 kl 09:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.10.2022 kl 12:48 2001

tomme og menigsløse indlæg? det er du dog stormester i
En af dine sidste fra i går aftes

"Pussig sluttauksjon.
Tyder vel på at det kommer et løft i morgen."

Og selvfølgeligt sover du tryg om
natten, du tænker ko hver aften det er i morgen QF skal stige.
Eurazeo har 0 med PtL delen at gøre, 0 som din pejling af regnskabet og selskaber.
Eurazeo har 1/2 af plastsortering, og endnu ikke det fordi kontrakten er betinget af byggetilladelsen som de endnu ikke har.
Deres 1/2 af plastsortering beholder de også, skulle QF gå fallit. Plastsortering satser på kendt teknologi og regnskabet kan gøres op i forvejen.
BASF engagement er indtil nu forholdsvis beskeden, de har flere æg i kurven og nok venture kapital.
Saipem... har de aktier eller noget andet i QF som kunne vise "store" engagement? Nej vel, så er det bare et projekt.
Ariva... ville det sige de hafte ike rigtig sat sig ind i QF, fordi projektet blev aldrig til noget?
Equinor projekt... kunne de ikke se potentialet eller hvorfor har man ikke hørt fra dem mere?

Redigert 21.10.2022 kl 13:15 Du må logge inn for å svare
Strategi
21.10.2022 kl 13:16 1977

Bare pøs på med «dritt» jeg er lutter øre.
Dette har du jo gjort siden kursen sto i rundt 20.
Alle som skriver noe positivt rundt selskapet blir jo bombadert med «drittpakker om selskapet» av deg og en haug nord nettere.
Ta dette opp med selskapet i stedet.

Ellers , er vel på tide å laste litt igjen.
Kan jo komme melding ang. Linje 1-2-3-4 på mandag.

Redigert 21.10.2022 kl 13:18 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
21.10.2022 kl 13:31 2004

Om økonomien din er det som enten får deg til å sove godt eller ikke styrer livet ditt så skjønner jeg hvorfor du ikke har det spesielt godt i livet ditt riskokeren.
YNWA250505
21.10.2022 kl 13:35 1992

Strategi sånn helt alvorlig liksom. Når den neste emisjonen meldes hva tror du kursen på den emi vil være? 10-30% premier av snittkurs siste måned? Eller hva? Selv tipper jeg en rabatt på minst 30% da de sittende trofaste store aksjonærene skal få en premie for å fortsatt sitte og at de investere videre. Håper bare vi som har en del aksjer får være med.
Slettet bruker
21.10.2022 kl 15:59 1929

Men vi er enig om at Eurazeo investere i sorteringsdelen og er dermed slet ikke garant for at PtL delen kommer til fungere?
Og at Saipem, Avinor og Equinor har ikke nogle aktier i QF som viser deres "store" engagement?
Så er det weekend. Kursen 7,90. Bare stoppe med at spa om opgang så skal det nok lykkes.

Strategi
21.10.2022 kl 16:17 1975

Selskapet har ved et par anledninger i inneværende år uttalt at de ser på andre finansielle alternativer enn emisjoner .

Nå får vi håpe på oppdatering Skive så snart som mulig og gjerne før mandag.



Redigert 21.10.2022 kl 16:19 Du må logge inn for å svare
Tingmåskje
21.10.2022 kl 16:38 1968

Da ble det 7 tallet. Rekker vel et nytt tall eller to til før klovnene av en ledelse greier å komme med noe..

rischioso
21.10.2022 kl 16:57 1945

Ikke overraskende så ble det freddan 7 tallet kom til syne - skal ikke slå meg på brystet for dette er uansett bare trist....

Så er det å håpe på at det ikke drøyer ut i tid med emien som uansett vil tvinge seg frem og jo lengre tid det tar, jo større blir rabatten og utvanningen. Er de raske så kan de nok få satt en emi på 6 tallet, men drøyer den såkalte finansieringsløsningen ut i tid sammen med at ledelsen opprettholder sin meldingsvegring så vil en eventuell emisjon kunne bli satt enda lavere ...
Jossert
21.10.2022 kl 17:02 1939

Skulle ikke vært på børs i det hele tatt. De er ikke ferdig utviklet. Leit å erkjenne ! Står i 5 kroner til jul.
Fyret
21.10.2022 kl 17:59 1894

Krak nissernes julefest, kan i ikke læse ? der bliver ingen emi. al udvikling finansieres med lån og partnere.
Volume
21.10.2022 kl 19:02 1854

Nå - veien videre består i å bygge et stort antall fabrikker. Så hvorledes finansiere dette? Det er hva selskapet nå skal ta stilling til. Synd at det skjer i en tid da markedet er på full fart nedover.
Herman*
21.10.2022 kl 21:33 1811

Jeg vil tillate meg å si at denne ekstremt negative kursutviklingen ikke kan tilskrives markedet. Selvsagt ville kursen vært 30-40% høyere i et market som "dyrket" vekstaksjer, men kursen er i dag er ca 8 kroner. Om den hadde vært 11, hadde den fortsatt vært utbombet. Problemet her er at ledelsen lover gull og grønne skoger og så blir det stille. Begynner å bli rimelig irritert, tipper kona aldri vil høre på et investeringstips fra meg igjen.
Arne_And
22.10.2022 kl 11:43 1659

Blir det emi og rabatt på 30 prosent så går kursen ned 30 prosent også. Så du får sannsynligvis bli med rabatt/nedtur dersom du vil. Sånn virker det i alle fall det jeg har sett av emisjoner på Oslo børs de siste åra i vekstselskaper og farmasi